Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketään muita, jotka eivät pidä vieraista?

Vierailija
14.07.2020 |

Suomessa tuntuu olevan oletuksena, että jos tavataan ystäviä ja sukulaisia, se tapahtuu jonkun kotona tai mökillä. Ja jos on ollut kutsuttuna jonkun luo, olisi myös esitettävä vastakutsu. Tapaisin ihmisiä mieluummin esim. puistossa, elokuvissa, kahvilassa, luontopolulla tai jossain muussa julkisessa paikassa. Jossain kohtaa tulee kuitenkin väistämättä eteen tilanne, jossa pitäisi ottaa kyläilykutsu vastaan tai kutsua itse. Jos ei noudata tätä oletusta, se on jotenkin outoa. Minulta on yksi lupaava ystävyys tainnut viilentyä siihen, että en kutsunut tätä ihmistä kylään. Monikaan ei edes tiedä, missä tarkalleen ottaen asun, koska en halua yllätysvieraita.

No miksi en sitten halua ihmisiä kotiini? Paitsi että olen vähän erakkoluonne, minulle koti on vain aina ollut tosi yksityinen paikka. En halua, että kukaan vieras avaa kaappejani, selailee kirjojani, istuu sohvallani, auttaa tiskikoneen tyhjentämisessa tai laittaa ruokaa keittiössäni. Se tuntuu suunnilleen samalta, kuin jos hän kävisi alusvaatelaatikkoani läpi. Kotini on minulle todella henkilökohtainen. Vaikka henkilö olisi minulle kuinka mieluinen, en halua häntä yksityisalueelleni.

Kyse ei ole siitä, että jotenkin häpeäisin kotiani tai itseäni. En myöskään elä erityisen sotkuisesti, eikä minulla ole BDSM-tyrmää keskellä olohuonetta. Jos minun pitäisi jostain syystä nyt puolen tunnin varoitusajalla kestitä yllätysvierasta, pakastimessa olisi tarjottavaa ja ehtisin todennäköisesti saada paikat kuntoon ja pieruverkkarit vaihdettua johonkin vähän edustavampaan. En myöskään ole se lapsi, joka ei koskaan oppinut jakamaan lelujaan. En vain halua vieraita kotiini.

Olenko ainoa, joka tapaisi ihmisiä mieluummin jossain muualla kuin kotonaan? Jos on muitakin, miksi te ette pidä vieraista?

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo täällä samanlainen. Enkä ole luonteeltani mikään juhlien emännöijä. Tulee kiusallinen olo, että jos meille kotiin tulee vieraita, pitäisi heitä jotenkin yrittää viihdyttää. Täytin tuossa joku aika sitten 30 ja ei käynyt mielessäkään järjestää mitään kakkukahveja tai synttäripippaloita, koska ei ole mun juttu, en tykkää olla minään keskipisteenä muutenkaan. Noh, anoppi sitten oli kutsunutkin itsensä ja muun perheen (mieheni sisarukset ja heidän puolisot) meille kakkukahveille. Mies vaan ilmoitti, että ainiin he sanoivat muuten tulevansa se ja se viikonloppu kahvittelemaan. Anoppi sattuu vielä olemaan sellainen, että kuvittelee kaikkien naisten olevan jotain kodinhengettäriä ja tuosta noin vaan vääntävän kakut sun muut. No mies sai tehtäväkseen hommata tarjottavat.

Kuka oikeasti kutsuu itsensä toisen kotiin? Haluaisiko joku vastata tähän, joka näin tekee?

Vierailija
42/92 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään erityisesti pidä vieraista, ainakaan jos toisten luona kyläillään. Ensin pönötetään sohvilla ja seurustellaan, sitten juodaan kahvit ja taas pönötetään. Mieluummin tapaan tuttavia vaikkapa ulkoillessa tai sopimalla tapaamisen ravintolaan, kahville tms.

Erityisesti inhoan vieraita, jotka putkahtavat paikalle ilmoittamatta! Miten vaikeaa on kysyä etukäteen, sopiiko vierailu isäntäväelle tai edes ilmoittaa, että on tulossa kyläilemään? Vieraat ovat perustelleet tätä ilmoittamatta kylään tulemista esimerkiksi sanomalla "No ei meitä varten tarvitse mitään kahvileipää varata tai taloa siivota..." Mutta ei kyse ole siitä vaan siitä, etten halua ottaa yhtäkkiä vieraita vastaan jos olen kotona löhöämässä yöpuvussa ja tukka sekaisin. Olenkin sanonut näille kuokkijoille, ettei kylään ole asiaa ellei tulemisesta ilmoita etukäteen. Yhdeltäkin henkilöltä sain kuulla tämän jälkeen olevani todella töykeä ihminen...

Ja vaikka ei vieraita haittaisikaan että koti on sotkuinen eikä ole mitään tarjottavaa niin eivät tule yhtään ajatelleeksi miten noloa on toiselle osapuolelle joutua tällaiseen tilanteeseen! Siinä ikään kuin yllätetään housut kintuissa hetkellä kun luulee olevansa kotiväen kesken tai itsekseen eli ei tosiaankaan valmiina tapaamaan jotain satunnaisia sukulaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa kommentoijat:  Miksi pelkäätte ihmisiä?

Eivät ne pelkää, vaan ovat väsyneitä sinun ja muiden vastaavien tylsiin jorinoihin.

Vierailija
44/92 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään erityisesti pidä vieraista, ainakaan jos toisten luona kyläillään. Ensin pönötetään sohvilla ja seurustellaan, sitten juodaan kahvit ja taas pönötetään. Mieluummin tapaan tuttavia vaikkapa ulkoillessa tai sopimalla tapaamisen ravintolaan, kahville tms.

Erityisesti inhoan vieraita, jotka putkahtavat paikalle ilmoittamatta! Miten vaikeaa on kysyä etukäteen, sopiiko vierailu isäntäväelle tai edes ilmoittaa, että on tulossa kyläilemään? Vieraat ovat perustelleet tätä ilmoittamatta kylään tulemista esimerkiksi sanomalla "No ei meitä varten tarvitse mitään kahvileipää varata tai taloa siivota..." Mutta ei kyse ole siitä vaan siitä, etten halua ottaa yhtäkkiä vieraita vastaan jos olen kotona löhöämässä yöpuvussa ja tukka sekaisin. Olenkin sanonut näille kuokkijoille, ettei kylään ole asiaa ellei tulemisesta ilmoita etukäteen. Yhdeltäkin henkilöltä sain kuulla tämän jälkeen olevani todella töykeä ihminen...

Ja vaikka ei vieraita haittaisikaan että koti on sotkuinen eikä ole mitään tarjottavaa niin eivät tule yhtään ajatelleeksi miten noloa on toiselle osapuolelle joutua tällaiseen tilanteeseen! Siinä ikään kuin yllätetään housut kintuissa hetkellä kun luulee olevansa kotiväen kesken tai itsekseen eli ei tosiaankaan valmiina tapaamaan jotain satunnaisia sukulaisia.

Jatkan vielä että meille tuli kerran kesken suursiivouspäivän yllätysvieraita. Näillä sukulaisilla oli ollut tapana tehdä yllätysvierailuja mitä aina vihasin. Vieraanvaraisena ihmisenä aina laitoin hyvät tarjoilut ja siksi varmaan tulivat aina uudestaan. Nyt kun tulivat niin meillä oli matot narulla, tuolit pöydillä ja kaikki paikat hujan hajan. Tajusivat kyllä heti että nyt taisi mennä ajoitus pieleen ja näyttivät aika noloilta. Keitin kahvit ja poistuivat sitten aika nopeasti eivätkä ole sen jälkeen tulleet ilmoittamatta :D

Vierailija
45/92 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en halua edes nähdä muita ihmisiä. On ihana katsoa peiliin ja ihailla siistiä ihmistä puhtaassa kodissa. En voi sietää likaisia bakteeripesiä kodissani. Onneksi olen sinkku!

Vierailija
46/92 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ärsyttää erityisesti yllätysvierailut. En todellakaan voi sietää sitä että joku tulee pimpottamaan ovikelloa ja sanoo, että poikkesin käymään kun olin täälläpäin asioilla (tai ihan mistä syystä tahansa). Enkä pidä edes siitäkään kun soitetaan, että oletko kotona, olen siellä puolen tunnin/tunnin/parin tunnin kuluttua. Ei, vaan vierailut sovitaan etukäteen, vähintään kolmen päivän varoitusajalla. Parempi tietysti että ei vierailtaisi ollenkaan. Eli kyllä kuulun aloittajan kanssa samaan porukkaan, joka ei perusta vieraista ensinkään. Mutta siis yllätysvierailut ovat ehdottomasti ykkösinhokkejani.

Vierailija
47/92 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuin olisin itse kirjoittanut tuon aloituksen. En pidä vieraista myöskään koska koen että koti on yksityinen. Toinen iso syy on kodin puhtaus. Pikkulapsiperheenä koti on usein sotkuinen mutta puhdas se on. En pidä että vieraat tulee aivastelemaan/lääppimään tavaroitani likaisilla käsillä. Kaikki eivät tajua pestä käsiään kotiini tullessa. (myös ennen koronaa) Ihmiset istuvat housuillaan likaisilla bussin/junan penkeillä ja sitten housuillaan minun sohvallani, en tykkää. Istun itse sohvallani vain ns puhtailla, eli kotihousuilla. Olen jopa yhden vieraan jälkeen pessyt lattiat sillä hän oli kesällä meillä ilman sukkia. Usien vaihdan käsipyyhkeet, putsaan kahvat tms vieraan lähdettyä.

Sitä paitsi, jos nähdään ulkona, ei tarvitse alkaa tarjottavia meittimään vaan yleensä joko mennää jonnekin tai molemmat tuo jotain.

Kamalaa! Oliko joku oikeasti ilman sukkia. Sukat on oltava aina jalassa, jopa saunassa ja sängyssä. Mihin joudutaan, jos kaikkialla kuljeskelee sukattomia.

:D

Vierailija
48/92 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmoittautuu kotini on linnani-tyyppi. Ihan ok tavata ihmisiä ulkona, vaikka just kahvittelun merkeissä. En osaa olla luontevasti jos kotona pyörii vieraita. Laitan myös usein puhelimenkin äänettömälle tai kokonaan kiinni, en pidä maraton-puheluistakaan. Minusta se puolueeton maaperä on hyä asia, ja siksi en myöskään koskaan ole pitänyt olla vieraanakaan. Hyvä ketju, ja ihana huomata etten ole ainoa joka haluaa pyhittää kotinsa itselleen.

Vierailija
49/92 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo elää tavallaan, vieras tulee ajallaan.

VIeras on halunnut tulla tervehtimään juuri sinua. Hän pitää sinusta jotenkin, koska on halunnut käväistä luonasi.

Ei yllätysvieraskaan tule katsomaan ja arvostelemaan kotiasi, sen sisustusta tai siisteyttä tai muuta.

Hän on kiinnostunut näkemään joko sinut itsesi tai perheellisellä miehesi.

Meillä käy mökillä usein yllästysvieraita, olipa aika mikä tahansa.

He eivät odota mitään meiltä, eivät mitään tarjoiluja tms. ovat vaan tulleeet tervehtiäkseen ja moikatakseen.

Miehelläni on ammattinsa ja työnsä vuoksi laaja tuttavapiiri myös ulkomailla, ja ulkomaisetkin työtoverit pistäytyvät Suomen matkoillaan mökillä.

ja jos joku ei käsitä miksi, niin bisneselämä pyörii 7/24/365 ja Suomi on arvostettu maa tietyissä maissa läpi maailmaan.

Eivät viivy kauan, pieni hetki tapaamiseen, vähän small talkia ja lähtevät.

Jotkut tuttummat, sellaiset joiden kotona mieskin on käynyt matkoillaan jäävät pyydettäessä pitempään syömään ja saunomaa ja nukkumaan vierasaitassa.

Erittäin vähään tyytyviä ja kohteiliaita kaikki, vaikka taustalla on korkeakoulutus ja vaativa ammatti ja työ.

Ulkomaisilla ihmisillä on yleensä hyvät tavat ja käytösetiketti hallinnassa, toisin kuin suomalaisilla-

Luulenkin, että täällä kirjoittavat vain ymmärtämättämät ihmiset, joilla on pieni elämänpiiri, alhainen koulutustaso ja harhainen luulo, että yllätysvieras haluaa yöpyä tai jotenkin arvostelee ao.kotia.

Vierailija
50/92 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VIeras on halunnut tulla tervehtimään juuri sinua. Hän pitää sinusta jotenkin, koska on halunnut käväistä luonasi.

Ei yllätysvieraskaan tule katsomaan ja arvostelemaan kotiasi, sen sisustusta tai siisteyttä tai muuta.

He eivät odota mitään meiltä, eivät mitään tarjoiluja tms. ovat vaan tulleeet tervehtiäkseen ja moikatakseen.

Miehelläni on ammattinsa ja työnsä vuoksi laaja tuttavapiiri myös ulkomailla, ja ulkomaisetkin työtoverit pistäytyvät Suomen matkoillaan mökillä.

ja jos joku ei käsitä miksi, niin bisneselämä pyörii 7/24/365 ja Suomi on arvostettu maa tietyissä maissa läpi maailmaan.

Jotkut tuttummat, sellaiset joiden kotona mieskin on käynyt matkoillaan jäävät pyydettäessä pitempään syömään ja saunomaa ja nukkumaan vierasaitassa.

Erittäin vähään tyytyviä ja kohteiliaita kaikki, vaikka taustalla on korkeakoulutus ja vaativa ammatti ja työ.

Ulkomaisilla ihmisillä on yleensä hyvät tavat ja käytösetiketti hallinnassa, toisin kuin suomalaisilla-

Luulenkin, että täällä kirjoittavat vain ymmärtämättämät ihmiset, joilla on pieni elämänpiiri, alhainen koulutustaso ja harhainen luulo, että yllätysvieras haluaa yöpyä tai jotenkin arvostelee ao.kotia.

Tuon viimeisen lauseen kun oisit jättänyt pois niin olisit saanut ylänuolen. Mikä siinä on, että pitää aina vähän nostaa itseään ylemmäs samalla lytäten muita. Olen kirjottanut tähän ketjuun, olen koulutukseltani ekonomi ja ammatikseni kirjanpitäjä. Toki kirjanpitäjistä osa on tunnetusti introverttejä. Sitten onn nämä bisnesmiehet, jotka näköjään unohtavat, että on olemassa muitakin ylemmän koulutustason ihmisiä, joiden työtä ei ole smalltalkata ympäriinsä.. Jännä tosin etteivät ymmärrä, kun luulisi siellä akateemisissa ympyröissä juuri ajattelua opettelevan... Alentava suhtautuminen sinulla ihmisiin jotka NAUTTIVAT omasta rauhasta, vai että pieni elämänpiiri. No minä sanon että sinä olet ahdasmielinen, noin, saatiinko haukuttua toisemme? Tuliko hyvä mieli? Toivottavasti ensi kerralla osaat käyttäytyä koulutustasosi mukaisesti etkä tee muista passiivisagressiivisia oletuksia. Toki se on tämän parhaiden ihmisten vauvapalstan perimmäisen olemisen syy, päästä olemaan parempi kuin muut.

Vierailija
51/92 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuulun siihen sukupolveen kun lapsena käytiin kylässä joka ikinen sunnuntai tai sitten sukulaiset kyläili meillä. Näin siis 70-luvulla. Silloin saatettiin kylään lähteä toiselle paikkakunnalle mitään ilmoittamatta, koska kaikilla ei ollut edes puhelinta.

Se oli sitä yhteisöllisyyden aikaa ja se kuului siihen yhteiskuntaan. Nyt elämme aivan toisenlaisessa maailmassa ja ihmiset arvostavat yksityisyyttä.

Vaikka siis itse lapsena totuin kyläilyyn ja se oli suorastaan itsestäänselvyys, niin aikuisuuteen tultaessa välitin kyläilystä yhä vain vähemmän ja nykyään en itseasiassa perusta kyläilystä laisinkaan ja voisin sen lopettaa vaikka kokonaan, mutta iäkkäitä vanhempiani täytyy tietenkin auttaa. Muualla en sitten käykään, koska lapsia minulla ei ole.

Vierailija
52/92 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan vaihtelua elämään, siksi tapaan kavereita kaupungilla. Lisäksi vieraiden lähdettyä saan aina päänsäryn/ käyn oudosti kierroksilla että kauhee kun tuokin nurkka oli siivoamatta ja mitä se ajatteli valmiina ostetuista tarjoiluista. Omat jututkin kaduttaa jälkikäkteen enemmän kuin julkisella paikalla tavattua. Outoa.

Joka tapauksessa minulla on aina tosi paljon hauskempaa oman kodin ulkopuolella. Muillekaan en niin kaipaa kutsuja kun julkisilla ei ole helppo lähiöihin kulkea.

Vierailija
53/92 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuosisadalle jääneet (tai maalaiset) ihmiset on niitä, jotka ihmettelee miksei kaikki halua vieraita. 

Mikä saa ihmisen kuvittelemaan itsensä niin hyväksi tyypiksi, että kokee oikeudekseen tunkea toisten kotiin kutsumatta? Yltiöoptimistinen mielenlaatu, jättiego? "Tottakai kaikki ilahtuvat siitä, että MINÄ tulen!"

Vierailija
54/92 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toki intoverttejä on jokaisessa koulutustasossa ja ammatissa, sehän on itsestään selvää.

Mutta tämän palstan erittäin tiukat ja muita mielipiteitä halveksivat kommentit antavat ymmärtää että, koulutustaso on heikko.

Sillä yleensä,  mitä koulutetumpi, matkustellut ja elämää laajasti nähnyt ihminen niin työ-kuin yksityiselämässäänkin, suhtautuu elämään laajalla näkemyksellä, eikä todellakaan kompastele pieniin asiohin.

Kun nähnyt ja kokenut monenlaista, osaa suhtautua yllätyksiin asiallisesti ja rauhallisesti ja sopeutua tilanteeseen sen mukaisesti.

Olkoon miten on, mutta on kaikissa tapauksissa on sairasta, jos ei koskaan käy missään vieraisilla, eikä kotona koskaan käy ketään vierasta.

Sillähän nämä ihmiset pelkäävät ja vastustavat esim. työssä kaikkia palavereja, tarvitsevat omaan huoneen, eivät pysty työskentelmään avokonttoreissa, koska he pelkäväät muita ihmisiä.

Käsitän, että työpaikoilla tarvitaan oma työhuone jos, tekee vaativaa suunnittelutyötä, tapaa ihmisiä joiden asiat kuuluvat vaitiolovelvollisuuden piiriin, tai tekee jotain muutaa vaativaa asiantuntijatyötä, johon keskittyminen on erittäin olennaista.

Muuten voi hoitaa työnsä avokonttorissa kuten muutkin.

Miksi meidän kaikkien normaalien, täytyisi aina kompata niiden erikois ihmisten mielipiteitä ja olla heidän kanssaan samaa mieltä, kun he kuitenkin toistuvasti halveksivät normaalit ihmiset maanakoon ja olettavat olevansa ainoita maailmassa, joita tulee ymmärtää.

t. 49

Vierailija
55/92 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kahtiajakoinen fiilis vieraista. Toisaalta mietin joskus, että voisipas ostaa tuon ja tuon lautapelin, sitä olisi kiva pelata joskus porukalla, tai kun hankin vähän aikaa sitten terassisohvan, ajattelin mielissäni että tässähän olis kiva istua iltaa kavereiden kanssa. Mutta sitten kun pääsee siihen asti, että miettisi ketä kutsuisi, tajuaa että en mä oikeastaan halua vieraita. Olen introvertti ja mun sosiaalinen paristo tyhjenee joskus muutamassa tunnissa. Olen myös kova stressaamaan, että pitäiskö mun keittää nyt sitä kahvia, vai vartin päästä, sujuuko keskustelu nyt hyvin vai pitäiskö mun pinnistellä enemmän keksiäkseni puheenaiheita, muistinko pöyhiä sohvatyynyt niin että on hyvä istua ja niin edelleen.

Mun koti on myös mulle erittäin pyhä paikka. Järjestin kerran juhlat, joihin kutsuttiin kymmenisen mun ja mun miehen lähintä ystävää. Mun kaverini toi paikalle tuntemattoman ihmisen, se oli sen mielestä hauskaa. Teki mieli käännyttää ovelta heidät pois, olin tosi loukattu. Koko illan se sitten harmitti ja muutenkin stressaava ilta muuttui entistä stessaavammaksi. Mä haluan ehdottomasti itse päättää, kuka mun kynnyksen yli astuu. Mun kodissa on kaikki mun kamat, rakkaat, tärkeät, hauskat, turhat, joskus rumat mutta käytännölliset, ihanat, kaikki muistot, mun kodissa näkyy mistä haaveilen, mikä mulle on tärkeää, mihin panostan elämässä, ketä rakastan, millaisia arvoja mulla on - se on niin paljon, etten halua altistaa sitä maailman tärkeintä paikkaani kenelle tahansa.

Vierailija
56/92 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No toki intoverttejä on jokaisessa koulutustasossa ja ammatissa, sehän on itsestään selvää.

Mutta tämän palstan erittäin tiukat ja muita mielipiteitä halveksivat kommentit antavat ymmärtää että, koulutustaso on heikko.

Sillä yleensä,  mitä koulutetumpi, matkustellut ja elämää laajasti nähnyt ihminen niin työ-kuin yksityiselämässäänkin, suhtautuu elämään laajalla näkemyksellä, eikä todellakaan kompastele pieniin asiohin.

Kun nähnyt ja kokenut monenlaista, osaa suhtautua yllätyksiin asiallisesti ja rauhallisesti ja sopeutua tilanteeseen sen mukaisesti.

Olkoon miten on, mutta on kaikissa tapauksissa on sairasta, jos ei koskaan käy missään vieraisilla, eikä kotona koskaan käy ketään vierasta.

Sillähän nämä ihmiset pelkäävät ja vastustavat esim. työssä kaikkia palavereja, tarvitsevat omaan huoneen, eivät pysty työskentelmään avokonttoreissa, koska he pelkäväät muita ihmisiä.

Käsitän, että työpaikoilla tarvitaan oma työhuone jos, tekee vaativaa suunnittelutyötä, tapaa ihmisiä joiden asiat kuuluvat vaitiolovelvollisuuden piiriin, tai tekee jotain muutaa vaativaa asiantuntijatyötä, johon keskittyminen on erittäin olennaista.

Miksi meidän kaikkien normaalien, täytyisi aina kompata niiden erikois ihmisten mielipiteitä ja olla heidän kanssaan samaa mieltä, kun he kuitenkin toistuvasti halveksivät normaalit ihmiset maanakoon ja olettavat olevansa ainoita maailmassa, joita tulee ymmärtää.

t. 49

Luepa omat juttusi ja mieti, kuka tässä nyt halveksii koulutustasoa ja muuta, ja katso sitten peiliin, sinä ylemmyydentuntoinen pikku narsissi.

Vierailija
57/92 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. 49

Huhhuh, sä se vaan jatkat valitsemallasi tiellä. Muiden mielipiteitä halveksuvia kommentteja heittävät ihan kaikista koulutustasoista olevat ihmiset. Se, miten purkaa raivoaan vauvalla ei kerro oikeastaan juurikaan mitään henkilön taustoista. Itse jopa arvelen, että tähän aikaan päivästä täällä pyörii työttömiä, mielenterveyspotilaita ja ylemmän koulutustason ihmisiä. Duunarit kenties ovat parhaillaan töissä, eivätkö yleensä tee töitä koneen ääressä , että voisivat aikaansa tuhlata vauvalla..?

Varmaan onkin todella sairasta, jos ei koskaan käy missään eikä huoli koskaan ketään kotiinsa, mutta tässä ketjussapa ei mielestäni puhuta asiasta tuossa KOSKAAN muodossa. Kyllä koskaan tulee käytyä ja otettua vieraita, mutta ei mielellään. Ymmärrätkö maailmaa nähneenä naisena tämän eron? Miten noin koulutettu ihminen ei sitä saanut luettua kommenteista? Itsekin mieluiten tapailen ihmisiä ulkona, voitko tästä olettaa että näin ollen siis KOSKAAN en tapaa niitä meillä/heillä? Kyllä koskaan, mutta kuten kirjoitinkin jo aikaisemmin, niin se on minusta kovin väsyttävää, enkä koskaan kutsu meille ketään. Kyllä ne on ihan itse itsensä meille tunkijoita jotka tulevat.

Ja mitä tuohon pelkäämiseen tulee, niin eikö sekin ole jo täällä kommentoitu ettei ole siitä kyse, vaan oman rauhan arvostamisesta. Itsekin kuten jo mainitsin olen kirjanpitäjä, työskentelen avokonttoreissa ja pystyn osallistumaan palavereihin.

Olettamuksesi oli kaikki vääriä. Oikeastaan sinä olet se, joka tulee tänne haukkumaan ja halventamaan muut. Kuka täällä haukkui vierailijoita? Puhuttiin omista voimavaroista ja jaksamisista.

Noh kaikkihan tietää sen ihmistyypin, jonka maailmaan mahtuu vain omatotuus ja muut on syytä määritellä epänormaaleiksi ..ja kutsuu itseään vielä maailmaa nähneeksi ihmiseksi. Sinä olet silti ahdasmielinen.

t.50

Vierailija
58/92 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva juttu, että tästä aiheesta syntyi ihan kunnon keskustelu! Ajattelin, että lieköhän tulee viisi kommenttia ja niistä neljässä diagnosoidaan minulle jokin mielenterveysongelma. Jotenkin tosi helpottavaa löytää hengenheimolaisia ja nähdä, etten ole ainoa, jolle koti on yksityisaluetta. 

Niille muutamalle kommentoijalle, jotka ovat laittaneet alentuvia tai närkästyneitä kommentteja meille oman rauhan arvostajille: teitä ei kukaan estä jatkossakin vierailemasta ihmisten luona ja kutsumasta vieraita. Muiden ihmisten yksityisyyden tarve ei ole teiltä pois. En ymmärrä, miksi teitä loukkaa ja kauhistuttaa se, että joku haluaa pyhittää kotinsa vain itselleen tai perheelleen. Mitä hirvittävää tapahtuu, jos ei kutsu vieraita?

-Ap

Vierailija
59/92 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites mä en yllättynyt yhtään tuosta viestin lopusta. Mistähän se johtuu että juuri kaltaisesi itsensä jalustalle nostajat ja muita alaspäin katsovat ovat niitä jotka innokkaimmin jalkaansa toisten oven väliin tunkevat.

Itselläni ei ole minkäänlaista tarvetta arvostella ihmisiä koulutuksen tai minkään muunkaan suhteen, enkä arvota ihmisiä mitenkään muutenkaan. En myöskään pelkää ketään, eikä minulla ole minkäänlaisia harhaisia luuloja yöpymisistä tai kyttäämisestä tai ylipäätään yhtään mistään. Minä tykkään vaan elellä omissa oloissani enkä kaipaa minkäänlaista seuraa keneltäkään.

En kuitenkaan ole mikään ihmisvihaaja, enkä edes introvertti, vaan olen tarpeen tullen hyvinkin puhelias. Koti on kuitenkin minulle se paikka jossa haluan olla omissa oloissani, enkä kaipaa täällä kenenkään juttuseuraa.

Vierailija
60/92 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. 49

Ai sä olitkin pelkkä kapinen trolli. Aiemman viestisi olisi voinut laittaa vielä pelkän idioottimaisuuden piikkiin, mutta tämä viesti paljasti, että oletkin vain trollaamassa, sillä ihan noin idiootti edes sinä et voi olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi