Lentkoneessa itkevät Lapset
Onko ihan pakko aina tuoda ne itkevät kakarat sinne lentokoneesee! Näin korona-aikaanki siellä niitä on jäis kotiin jos ei saa sitä lastansa kuriin. Lensin just viime viikolla italiaan ja siinäki koneessa oli sellanen rääkyvä lapsi luulis et nyt ois vähemmän niitä lomalaisiaki.
Kommentit (192)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä otan mielummin 10 huutavaa/parkuvaa koliikkilasta samalle lennolle kuin yhtäkään humalaista.
Komppaan!
Minä myös! Humalaiset pitäisi oikeasti poistaa lennoilta, koska siellä on ihan sääntöjen mukaan kiellettyä olla juovuksissa. Teoriassa on ihan mahdollista, ja kyllä sitä tapahtuukin että poistetaan koneesta ennen lähtöä (tällaista tapausta olen itse ollut todistamassa), mutta harvemmin kone tekee välilaskuja tällaisten känni-ääliöiden pihalle heittämistä varten. Lapsista nyt ei ole mitään haittaa.
Mun lento myöhästyi joitakin tunteja, kun lähdettiin kotiin lomakohteesta. Jotkut suomalaiset kerkesivät siinä ajassa tyhjentää baarin ja kun viimein päästiin lähtemään, niin ei päästykään koska nämä olivat niin kännissä, mölisivät ja lauloivat. Eivät päässeet koneeseen ensin, lähtö viivästyi lisää, ja kun vihdoin pääsivät koneeseen alkoivat paasauksen kuinka lapset häiritsevät heitä ja kakaroita ei pitäisi päästää koneeseen kun eivät osaa olla hiljaa. Lapset olivat kiltisti ja toivottavasti eivät huomioineet. Sitten alkoi mölinä kun henkilökunta ei myynyt viinaa.
Onneksi sammuivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentokoneisiin pitäisi tulla penkkikohtaiset desibelimittarit. Tietyn tason, esim. hiljaisen keskustelun äänen, ylittävästä möykästä alkaisi sakkomaksut juosta ja ne veloitettaisiin lipun ostajan luottokortille tehdystä katevarauksesta.
Myös lentoemännät saisi aina hälytyksen mölypiikistä ja voisivat tulla huomauttamaan.
Eihän tää niille yh mammoille käy, kun on pakko päästä niitten kolmen kirkuvan kakaran kanssa lomalle sinne kanarialle
Mielenkiintoista olisi tietää ikäsi, saanko arvata? Olet 19-20-vuotias amis kampaaja/catering kokki? Poltat tupakkaa, vedät kaljaa viikonloppuisin ja lähdet sun baarikokki palkallas äkkilähdölle kerran vuodessa pokaamaan vähän turkkilaista kikkeliä? Sulla on sellanen parturikampaajan tukka (tiiätkö, sellanen violetti kananperse?)
Näin tässä sulle stereotypiää minäminä ihmisestä, jonka mielestä YH mammat joutaa pitämään kolme lastansa vaan kotona (anteeks, mutta kuulostaa sun tulevaisuudelta)
Sitten on olemassa myös ryhmä muita ihmisiä kuin amisparturit ja yh mammat kolmen lapsensa kanssa. On olemassa perheellisiä uranaisia, joilla yllättäen on myös mies. Koko porukka reissaa mantereiden väliä työn ja sukulaisten perässä, sehän on kokkolalaiselle parturikampaajalle ihan käsittämätöntä, että on perhettä jossain muuallakin kuin kotipitäjällä tai imatralla ihan sama :D On myös olemassa teini-reppureissaus vuosien aikana maailmalta rakkauden löytäneitä suomalaisia naisia jotka haluu välillä tulla näyttämään lapsia kotimaahan, hekin ovat pelkästään yh mammoja av palstan teinipimukalle, eikös niin?
Ihanan mustavalkoista ja yksinkertaista, niinkuin sinun elämäsi :) <3 <3
No tässä taitaa olla just sellane yh mamma jolla tais mennä vähän tunteisiin.
Harmi, ettet suostunu kertomaan minkä-ikäinen teityttönen siellä nirpistelee nokkaansa :)
Itse en valitettavasti ole edes äiti, olen ollut 20-vuotiaana kaltaisesi ymmärtämätön idiottii ja siksipä paikkailen täällä entisiä älyttömyyksiäni.
Vierailija kirjoitti:
Sitäpaitsi mitä enemmän te tuijotatte ja paheksutte sitä kaikkensa yrittävää äitiä, niin sitä enemmän se stressaantuu ja lapsi vaistoaa äitinsä stressin ja vetää kahta kauheammat kierrokset.
Eli vika on häiriöstä kärsivässä, eikä häiriön aiheuttajassa? Niin... näinhän se Suomessa nykyään menee ja käytös alkaa olla moninpaikoin sen mukaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentokoneisiin pitäisi tulla penkkikohtaiset desibelimittarit. Tietyn tason, esim. hiljaisen keskustelun äänen, ylittävästä möykästä alkaisi sakkomaksut juosta ja ne veloitettaisiin lipun ostajan luottokortille tehdystä katevarauksesta.
Myös lentoemännät saisi aina hälytyksen mölypiikistä ja voisivat tulla huomauttamaan.
Eihän tää niille yh mammoille käy, kun on pakko päästä niitten kolmen kirkuvan kakaran kanssa lomalle sinne kanarialle
Mielenkiintoista olisi tietää ikäsi, saanko arvata? Olet 19-20-vuotias amis kampaaja/catering kokki? Poltat tupakkaa, vedät kaljaa viikonloppuisin ja lähdet sun baarikokki palkallas äkkilähdölle kerran vuodessa pokaamaan vähän turkkilaista kikkeliä? Sulla on sellanen parturikampaajan tukka (tiiätkö, sellanen violetti kananperse?)
Näin tässä sulle stereotypiää minäminä ihmisestä, jonka mielestä YH mammat joutaa pitämään kolme lastansa vaan kotona (anteeks, mutta kuulostaa sun tulevaisuudelta)
Sitten on olemassa myös ryhmä muita ihmisiä kuin amisparturit ja yh mammat kolmen lapsensa kanssa. On olemassa perheellisiä uranaisia, joilla yllättäen on myös mies. Koko porukka reissaa mantereiden väliä työn ja sukulaisten perässä, sehän on kokkolalaiselle parturikampaajalle ihan käsittämätöntä, että on perhettä jossain muuallakin kuin kotipitäjällä tai imatralla ihan sama :D On myös olemassa teini-reppureissaus vuosien aikana maailmalta rakkauden löytäneitä suomalaisia naisia jotka haluu välillä tulla näyttämään lapsia kotimaahan, hekin ovat pelkästään yh mammoja av palstan teinipimukalle, eikös niin?
Ihanan mustavalkoista ja yksinkertaista, niinkuin sinun elämäsi :) <3 <3
No tässä taitaa olla just sellane yh mamma jolla tais mennä vähän tunteisiin.
Harmi, ettet suostunu kertomaan minkä-ikäinen teityttönen siellä nirpistelee nokkaansa :)
Itse en valitettavasti ole edes äiti, olen ollut 20-vuotiaana kaltaisesi ymmärtämätön idiottii ja siksipä paikkailen täällä entisiä älyttömyyksiäni.
No en sanois et 38-vuotias on teinityttönen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEI AP minä ja mun lapset ollaan maksettu siitä lipusta ia´han samalla tavalla ku säkin. älä kitise
Ei olla maksettu samalla tavalla. Aikuiset maksaa täyden hinnan, lapset pääsee puoleen hintaan tai jopa ilmaiseksi. Ja sitten häiritsevät muita kiljunnallaan.
Minkälaista ihmistä häiritsee toinen ihminen niin paljon, että antaa lapsellisille tunteilleen täysin vallan? Sairasta vallankäyttöä heikompaa kohtaan. Inhimilliset ihmiset ymmärtävät toisen itkua, tunnevammaiset teinit eivät. Teini-ikään kuuluu olennaisesti empatiakyvyn lasku kunnes aikuisaivot ovat kasvaneet.
En sanois et on lapsellista et ei jaksa kuunnella sitä ylenpalttista rääkymistä 8h putkeen!
Mä matkustan paljon (noin 20 lentoa vuodessa) kaikissa matkustusluokissa sekä työmatkoja että huvimatkoja enkä ole vielä koskaan ollut lennolla jossa kukaan olisi rääkynyt 8 tuntia putkeen.
Joskus on joku lapsi vetänyt kilarit tai itkenyt kipeitä korvia laskeutuessa mutta ei lähestulkoonkaan joka kerta tai edes joka vuosi.
Penkin potkijoita (minkään ikäisiä) en sulata, siihen ei kenelläkään ole tarvetta tai syytä, mutta satunnaisesti itkevä vauva tai taapero ei haittaa.Sitäpaitsi mitä enemmän te tuijotatte ja paheksutte sitä kaikkensa yrittävää äitiä, niin sitä enemmän se stressaantuu ja lapsi vaistoaa äitinsä stressin ja vetää kahta kauheammat kierrokset.
niin varmaa lennät...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravintolassakin jengi mulkoilee ja tulee sittenvauvalle kirjottamaan, että miksi niitä pentuja pitää raahata ihmisten ilmoille kun ei osaa käyttäytyä? Minkäänlaista mahdollisuutta opetella sitä käyttäytymistä ei kuitenkaan suomessa suvaita...
Opetelkaa käyttäytymään kotona. Ihmisten ilmoille voitte tulla sitten kun Jani-Jessica ja Jonne-Jazmin osaa käyttäytyä kuten ihmisen kuuluukin.
Minkä ihmeen takia sitä käyttäytymistä pitäisi lähteä OPETTELEMAAN johonkin ravintolaan ja vielä olettaa, että tarjoilijat ja sivulliset hoitaisi lasten viihdytyksen ja vieläpä IHASTELISI siihen päälle?
Juttujen tasosta päätellen sun kannattaa jatkaa yhdyntöjen harjoittelemista yksin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitäpaitsi mitä enemmän te tuijotatte ja paheksutte sitä kaikkensa yrittävää äitiä, niin sitä enemmän se stressaantuu ja lapsi vaistoaa äitinsä stressin ja vetää kahta kauheammat kierrokset.
Eli vika on häiriöstä kärsivässä, eikä häiriön aiheuttajassa? Niin... näinhän se Suomessa nykyään menee ja käytös alkaa olla moninpaikoin sen mukaista.
Oletko kaikkien "huonosti" käyttäytivien ihmisten vihaaja vai vain lasten? Riittääkö ymmärrystäsi sairauksien tai kehitysvamman kohdalla? Mitä pahaa lapset ovat tehneet sinulle, että oikeasti noin kovin pitää vihata. Suurin osa pennuista ei pahuuttaan tai huonosti käyttäytymistään huuda. Niitä on ihan 1% lapsista. Lentokoneessa huudetaan muista syistä, pystytkö ollenkaan ymmärtämään muita syitä vai vain omasi? Mikset matkustaisi yksityiskoneella kun muut ihmiset aiheuttavat sinulle näin vaikean olon?
Itsekään en voi sietää haisevia ihmisiä, mutta en silti ole työntämässä niitä koneen luukusta alas.... Oletko ikinä ajatellut, että joku ei voisikaan sietää esim sinua? Entäs tuleeko mieleesi, että saatat olla yksi isoimmista minäminäminä ihmisistä maanpäällä? :)
Rupeankin tästä kattelemaan matkoja varailtavaksi, otan siskonkin lapset mukaan :)
Vierailija kirjoitti:
ja ulkomailla saa läpsäyttää lasta jos ei totele
Tai vähintään lapsen vanhempaa, jos ei saa lastaan kuriin.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kaikkien "huonosti" käyttäytivien ihmisten vihaaja vai vain lasten? Riittääkö ymmärrystäsi sairauksien tai kehitysvamman kohdalla? Mitä pahaa lapset ovat tehneet sinulle, että oikeasti noin kovin pitää vihata. Suurin osa pennuista ei pahuuttaan tai huonosti käyttäytymistään huuda. Niitä on ihan 1% lapsista. Lentokoneessa huudetaan muista syistä, pystytkö ollenkaan ymmärtämään muita syitä vai vain omasi? Mikset matkustaisi yksityiskoneella kun muut ihmiset aiheuttavat sinulle näin vaikean olon?
Itsekään en voi sietää haisevia ihmisiä, mutta en silti ole työntämässä niitä koneen luukusta alas.... Oletko ikinä ajatellut, että joku ei voisikaan sietää esim sinua? Entäs tuleeko mieleesi, että saatat olla yksi isoimmista minäminäminä ihmisistä maanpäällä? :)
Rupeankin tästä kattelemaan matkoja varailtavaksi, otan siskonkin lapset mukaan :)
Vaikutat vähän kiihtyneeltä. Onko kaikki hyvin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEI AP minä ja mun lapset ollaan maksettu siitä lipusta ia´han samalla tavalla ku säkin. älä kitise
Ei olla maksettu samalla tavalla. Aikuiset maksaa täyden hinnan, lapset pääsee puoleen hintaan tai jopa ilmaiseksi. Ja sitten häiritsevät muita kiljunnallaan.
Minkälaista ihmistä häiritsee toinen ihminen niin paljon, että antaa lapsellisille tunteilleen täysin vallan? Sairasta vallankäyttöä heikompaa kohtaan. Inhimilliset ihmiset ymmärtävät toisen itkua, tunnevammaiset teinit eivät. Teini-ikään kuuluu olennaisesti empatiakyvyn lasku kunnes aikuisaivot ovat kasvaneet.
En sanois et on lapsellista et ei jaksa kuunnella sitä ylenpalttista rääkymistä 8h putkeen!
Mä matkustan paljon (noin 20 lentoa vuodessa) kaikissa matkustusluokissa sekä työmatkoja että huvimatkoja enkä ole vielä koskaan ollut lennolla jossa kukaan olisi rääkynyt 8 tuntia putkeen.
Joskus on joku lapsi vetänyt kilarit tai itkenyt kipeitä korvia laskeutuessa mutta ei lähestulkoonkaan joka kerta tai edes joka vuosi.
Penkin potkijoita (minkään ikäisiä) en sulata, siihen ei kenelläkään ole tarvetta tai syytä, mutta satunnaisesti itkevä vauva tai taapero ei haittaa.Sitäpaitsi mitä enemmän te tuijotatte ja paheksutte sitä kaikkensa yrittävää äitiä, niin sitä enemmän se stressaantuu ja lapsi vaistoaa äitinsä stressin ja vetää kahta kauheammat kierrokset.
niin varmaa lennät...
Ja tämä mun lentomatkojen todellisuus oli se avainviesti minkä sä mun tekstistä poimit 😂
No tänä vuonna en varmaan paljon ehdi lentääkään mutta noin keskimäärin kyllä. Eihän tuo ole kuin 10 edestakaista lentoa, ihan tavallista kansainvälisissä tehtävissä oleville.
Vierailija kirjoitti:
Siis voi herran jumala näitä lapsettomia kitisijöitä. Hankkikaa elämä! Ei teillä kellään oo parempaa tekemistä ku kirjotella tänne teiän omia typeriä kommennteja!!
No hei, vähän ymmärrystä. Joillekin ne lennot on tärkeä, ellei jopa tärkein, osa sitä lomaa ja lomahan ja sen kohokohta, lento, on pilalla jos ainut ääni joka kuuluu ei ole se oma heleä valitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat vähän kiihtyneeltä. Onko kaikki hyvin?
argumentaatio "taitosi" on raivostuttava, eihän tuo ole edes keskustelemista vaan pelkkää provoamista
Mä käytän nappikuulokkeita. Blokkaa aika hyvin muut äänet ja voi kuunnella äänikirjoja tai musiikkia. Ei myöskään tarvitse kuunnella vierustoverin änkytystä sen suumaskin kanssa.
Enempi minusta häiritsee lihavat ihmiset, jotka vie puolet naapurienkin tilasta. Olen kerran joutunut sanomaan sellaiselle, että varaa ensi kerralla kaksi paikkaa ja kerran mainitsemaan takana olleesta lihavasta miehestä, joka ylösnoustessaan otti tukea selkänojastani. Yritin nukkua ja heräsin sen äijän ylösnousuun joka kerta ja tietty oli kyseessä Aasian matka ja 10 tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis voi herran jumala näitä lapsettomia kitisijöitä. Hankkikaa elämä! Ei teillä kellään oo parempaa tekemistä ku kirjotella tänne teiän omia typeriä kommennteja!!
No hei, vähän ymmärrystä. Joillekin ne lennot on tärkeä, ellei jopa tärkein, osa sitä lomaa ja lomahan ja sen kohokohta, lento, on pilalla jos ainut ääni joka kuuluu ei ole se oma heleä valitus.
Jotkut, niinkuin ap, ovat säästäneet tukirahoistaan vuosikausia päästäkseen kerran elämässään lentämään. Vähän ymmärrystä hänelle, onhan se jännää kun koneeseen pääsee.
Siis missä lapset itkee? Matkustan paljon ja olen aina ihmetellyt, miten pienet lapst ei itke lainkaan, vaikka tämmöinen urbaanilegenda elääkin... Omat reissanneet 4-5kk lähtien useamman kerran vieressä ja pikemminkin ihmettelin jo vauvasta, miksei näytä painevaihtelut ottavan lapsiin mitenkään. Vauva voi nukkua sylissä naama värähtämättä, kun pahimmillaan jopa omissa korvissa vähän vihlaisee, vaikka ovatkin tottuneet ikäviin laskuihin.
Meidän lapset ei vaan itke koneessa, eivät ole muutenkaan olleet kitinäkalleja vaan hyväntuulisia lapsia vauvasta lahtien. Kipua kyllä itkisivät, mutta pienten lasten korvissa ei semmoista nähdäkseni tule useimmiten. Eivät muutenkaan hulinoi, potki, hypi tai kilju kyllästymistä. Tottakai pitkä lento on pienelle lapselle ärsyttävä, mutta osasivat kyllä käyttäytyä koneessa ihan 1-vuotiaasta lähtien ja joskus piti sitten itse tehdä taikatemput, kun vilkas 1-vuotias alkoi kyllästyä pidemmällä lennolla. Se oli meidän vastuulla pitää lapsi viihdytettynä, jos ei muuten viihtynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut, niinkuin ap, ovat säästäneet tukirahoistaan vuosikausia päästäkseen kerran elämässään lentämään. Vähän ymmärrystä hänelle, onhan se jännää kun koneeseen pääsee.
Nää kaikki valittajat kaikki taitaa olla jotai kelapummeja jotka matksutaa kerran kahteen vuoteen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästä sinä köyhä businessluokan lippuun tai osta edes kuulosuojaimet.
Vierailija kirjoitti:
argumentaatio "taitosi" on raivostuttava, eihän tuo ole edes keskustelemista vaan pelkkää provoamista
Ei ole provoamista eikä ole tarkoitus siltä näyttää. En vaan ihan oikeasti ymmärrä sitä miksei aikuinen ihminen saisi ääneen sanoa että lasten huuto, itku tai suoranainen rääkyminen lentokoneen kaltaisessa äärimmäisen tiiviissä ja stressialttiissa ympäristössä ei saisi tuntua hyvinkin häiritsevältä, varsinkin jos sitä ei nähtävästi edes yritetä hillitä.
Ja kyllä: koen äärimmäisen häiritseväksi myös humalaiset aikuiset, äänekkäästi kikattavat ja käkättävät porukat, selkänojan potkijat ja laskijat, ilman kuulokkeita pädiä tuijottavat, voimakkaasti haisevat, vessassa tai matkatavarahyllyllä jatkuvasti ramppaavat jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästä sinä köyhä businessluokan lippuun tai osta edes kuulosuojaimet.
Mannertenvälisissä bisnesluokan lippu voi tosiaan auttaa, paitsi että useimmat yhtiöt sallivat niihin myös pienet lapset... Mutta lyhyillä matkoilla ei bisneslipustakaan ole hyötyä: pienissä koneissahan siinä on vain verho välissä eikä se paljon ääniä suodata jos karjaluokan eturiveillä istuu kiljukaula.
Penkin potkijoita (minkään ikäisiä) en sulata, siihen ei kenelläkään ole tarvetta tai syytä, mutta satunnaisesti itkevä vauva tai taapero ei haittaa.