Te, joille korona-aika ei todellakaan ole ohi, miten korona näkyy elämässäsi tällä hetkellä?
Kommentit (53)
Ensimmäinen tuttu on saanut todennäköisesti tartunnan...riskiryhmäläinen, joka on poistunut kotoaan vain muutaman kerran ja tavannut ihmisiä rajoitetusti...muuten kai se olis ollut ohi. Asuu naapurissa. Ei ole testattu vielä, lääkäriin menossa.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen tuttu on saanut todennäköisesti tartunnan...riskiryhmäläinen, joka on poistunut kotoaan vain muutaman kerran ja tavannut ihmisiä rajoitetusti...muuten kai se olis ollut ohi. Asuu naapurissa. Ei ole testattu vielä, lääkäriin menossa.
Yksikin altistus riittää tartuntaan. Se on vähän sama kuin ihmettelisi, että miten voi tulla raskaaksi, jos niin harvoin harrastaa petipuuhia.
-Etätyöt
-Lapsilla onneksi kesäloma
-Kauppakassipalvelu
-Teemme kotona enemmän itse. Olemme taitavampia kokkeja kuin ennen koronaa.
- Ulkoilua, vastaan tulee ihmisiä, mutta tästä emme luovu, toki välttelemme ruuhkia. Retkeilyä. Kunto kohonnut jokaisella, myös lapsilla.
- Ollaan käyty viimeisen kerran ostoskeskuksessa, ulkona syömässä ja kuljettu julkisilla tammikuussa
- Tapasimme riskiryhmään kuuluvia sukulaisia 14 pv:n oman karanteenin jälkeen. Olimme lähikontaktissa viikon heidän kanssaan. Olemme järjestäneet myös heille kauppakassipalvelun.
- Ei aiota ottaa jatkossakaan ylimääräisiä riskejä.
- Tahdomme syksyllä etäkoulun lapsille ja jatkaa etätöitä.
Ei voi käydä kaikilla kylässä koska riskiryhmää.
Kaupassa käytetään edelleen käsidesiä, ei liikuta ns ihmistenilmoilla kuin todella harvoin, tavataan pienen piirin kesken mökillä.
Kesäloma vain omalla mökillä oman perheen kanssa. Kaupassa käydään enkä enää käytä kertakäyttöhanskoja koko ajan. Emme tapaa kavereita tai sukulaisia ollenkaan.
En matkaile enkä käy missään tapahtumissa tai muutenkaan hengaamassa kahviloissa tms. lämpimikseni. Häkellyttävää kyllä, miten moni tuttu ja puolituttu on somen perusteella jo varannut ulkomaanmatkan nyt syksyksi. Että miten vähän maltetaan odottaa. Oma miehenikin ehdotti minulle jo Espanjan matkaa elokuulle, ja oli kyllä pakko kysyä, onko tosissaan lähdössä hänkin. Itse olen selmainen ihminen, että mua ei haittaa istua vaikka vuosi kotona käymättä missään, ja hänen ahdistuksensa on minulle absurdia, kun "ei pääse lomalle minnekään" ja esim. kesämökki ei kelpaa.
Käytän kaupoissa käsidesiä (ja lähikaupassa kertakäyttöhanskoja, koska meidän mahtava kauppias edelleen tarjoaa niitä), käyn niissä kaupoissa mahdollisimman vähän, käytän paljon nettikauppoja, en edelleenkään käy museoissa, ravintoloissa tai muissa turhissa paikoissa, välttelen väkijoukkoja. Minulla ei ole muuten ollut tänä vuonna vielä ainuttakaan flunssaa, vaikka niitä yleensä on vähintään yksi kevättalvella...
Vierailija kirjoitti:
En matkaile enkä käy missään tapahtumissa tai muutenkaan hengaamassa kahviloissa tms. lämpimikseni. Häkellyttävää kyllä, miten moni tuttu ja puolituttu on somen perusteella jo varannut ulkomaanmatkan nyt syksyksi. Että miten vähän maltetaan odottaa. Oma miehenikin ehdotti minulle jo Espanjan matkaa elokuulle, ja oli kyllä pakko kysyä, onko tosissaan lähdössä hänkin. Itse olen selmainen ihminen, että mua ei haittaa istua vaikka vuosi kotona käymättä missään, ja hänen ahdistuksensa on minulle absurdia, kun "ei pääse lomalle minnekään" ja esim. kesämökki ei kelpaa.
Menin aivan sanattomaksi, kun riskiryhmään kuuluvat vanhempani suunnittelevat syksylle ulkomaanmatkaa. Tälläkin hetkellä olen paljon heitä varovaisempi, eikä elämäni ole edes oikeastaan muuttunut normaalista mitenkään muuten kuin että käyn ruokakaupassa vain kerran viikossa.
Ai kauhia miten ahdistaa jopa pelkkä lukeminen tästä eristäytymisestä ja pakotetaan myös lapset eristäytymään. Miksi ette ole ennen koronaa eristäytyneet, koska onhan aina ollut tappavia tartuntatauteja liikkeellä? Mulle tulee mieleen ne hullut siitä yhdestä tv-ohjelmasta missä ne valmistautuu maailmanloppuun. Aiotteko olla eristyksistä loppu elämänne, koska eihän korona mihinkään ole häviämässä. Päästäkää edes lapsenne elämään.
Olen elänyt ja ollut ihan normaalisti koko hysterian ajan. Käynyt kaupoissa, niin vaate- kuin ruokakaupoissa, käynyt kuntosalilla, käyttänyt julkisia ym ym. En läträä käsidesiä. Käsiä olen muutenkin aina pessyt tarvittaessa. Nyt kun kaikki taas aukes niin voin paremmin ja ihanaa suunnitella matkoja ja muitakin menoja.
Vierailija kirjoitti:
Ai kauhia miten ahdistaa jopa pelkkä lukeminen tästä eristäytymisestä ja pakotetaan myös lapset eristäytymään. Miksi ette ole ennen koronaa eristäytyneet, koska onhan aina ollut tappavia tartuntatauteja liikkeellä? Mulle tulee mieleen ne hullut siitä yhdestä tv-ohjelmasta missä ne valmistautuu maailmanloppuun. Aiotteko olla eristyksistä loppu elämänne, koska eihän korona mihinkään ole häviämässä. Päästäkää edes lapsenne elämään.
Mun lapset ovat nuoria aikuisia, elävät lähes samoin kuin minäkin tällä hetkellä, ei heitä kiinnosta olla missään koronalingoissa, ehkä vuoden päästä tilanne on jo toinen.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä miehellesikin sinun varovaisuutesi on absurdia. Miksi erilaisuuden ymmärtäminen on sinulle niin vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Se "eristys" on hyvin hyvin monille normaalia elämää. Kaikki meistä eivät todellakaan normaalitilanteessa istuskele kahviloissa, vietä aikaa kauppakeskuksissa, käy jatkuvasti uimahallissa, elokuvissa ja tapahtumissa jne jne.
Pelkona. Työnantaja käskee olla töissä läsnä. Tehtaalla pyörii tällä hetkellä 200 reissuduunaria, joilla ei etäisyydet / hygieniat näytä kiinnostavan. Muutaman viikon päästä henkilöitä on yli 1000 - se hirvittää. Kaaosta jo tuolla 200.
Ei mitenkään .Aivan samallalailla eletään kuin korona aikanakin .Käydään töissä,kaupassa ja lapsilla/lapset meillä.Ei asuta koronalingossa Uudellamaalla.
Jo ennen koronaa täytyi lastani eristää osasta koulukavereita. Lapsi oppii myös itse eristäytymistä, sillä ei ole mukavaa, kun jotkut luokalla häiriökäyttäytyvät.
- kaivoivat avoimesti takapuoltaan tunnilla
- sitten nenäänsä
-söivät tuotoksen, jos eivät uhanneet likaisilla käsillään muita, niin yskivät tahallaan päin
- päät vilistivät täitä, joita ei hoidettu kotona
- vaatteet haisivat, olivat likaisia ja rikkinäisiä
- iho kutisi, raapivat
-lasuja runsaasti
- pojat alkoivat myös runkkaamaan tunnilla
Oli mukavaa päästä etäkouluun pois tästä kouluympäristöstä! Huolilapset menkööt kouluun myös tulevana syksynä?
- teen etätöitä
- ostokset teen verkkokaupoista kotiinkuljetuksella
- en tapaa muita ihmisiä