Noloimmat väärin kuulemasi tai ymmärtämäsi sanat?
Kommentit (641)
J. Karjalainen mölisee niin epäselvästi että kuulin aina hänen laulavan "olet ruma, niin vaikea ymmärtää" oikeasti se menee joko "Olet runo, niin vaikea ymmärtää" tai " Olet runoni, vaikea ymmärtää" En vieläkään ole ihan varma asiasta.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 00:14"]
Laulussa:
"hiilipalavelliä huulessa", oikeasti laulettiin pieni pala velliä huulessa (luulisin).
[/quote]
pieni pala mälliä huulessa -kuulen itse. Mälli=nuuska
[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 15:30"]
Luulin että cappuccino lausutaan "kappukiino".
[/quote]
Mä luulin pitkään, että Machiavelli lausutaan Matsiavelli. Pidin yliopistolla semmaesitystäkin kyseisestä Matsiavellista, eikä edes proffa viitsinyt korjata.
köykänen on mulle ollut aina selvä, mutta nämä muut olen ymmärtänyt myös ihan päinvastaisesti. yksi kanssa mikä tulee mieleen, on "huokea". jos hinta on huokea, se ei kuulosta minustahalvalta, vaan kalliilta.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 14:54"]
En pääse ikinä siitä yli että köykäinen ei olekaan huono, verkkainen ei olekaan nopea, ja hanakka ei olekaan vastahakoinen! Hanakka kuulostaa ihan siltä että hanaa vastaan ja verkkareissa juostaan. Köykäinen nyt vaan on ihan kaiken suomen järjen vastainen. :D
[/quote]
köykänen on mulle ollut aina selvä, mutta nämä muut olen ymmärtänyt myös ihan päinvastaisesti. yksi kanssa mikä tulee mieleen, on "huokea". jos hinta on huokea, se ei kuulosta minustahalvalta, vaan kalliilta.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 14:54"]
En pääse ikinä siitä yli että köykäinen ei olekaan huono, verkkainen ei olekaan nopea, ja hanakka ei olekaan vastahakoinen! Hanakka kuulostaa ihan siltä että hanaa vastaan ja verkkareissa juostaan. Köykäinen nyt vaan on ihan kaiken suomen järjen vastainen. :D
[/quote]
No niin, oma korteni kekoon. Sanon sen verran, että kuulen aina väärin, eikä se enää ole edes hauskaa, sillä useimmissa näissä olen laulanut täysin rinnoin mukana väärin sanoin :D
Polte: "katso mua pitkään, miksi sitten pitkään! roihun riehumaan" (miksi sytytitkään)
Totuutta ja tehtävää: "ja sain pianon, aa-aaa" ja sen jälkeen "ja vaarin pianon haaa-aaaamut" (ja pahimpia on aamut)
Baden-Baden: "pullautetaan kyyneleet" (pullotetaan)
Ikkunaprinsessa: "ouppendooraa", jonka luulin kaiketi tarkoittavan jotain oven avaamista ( o, Glendora)
Ja pari lapsuuteni klassikkoa:
Ne vei mun sanomalehden (tämä oli tosin yleinen vitsi ymmärtääkseni, olin kylläkin tarhaikäinen)
Luulin pitkään: AV=Aina valppaana
[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 16:08"]
Ikkunaprinsessa: "ouppendooraa", jonka luulin kaiketi tarkoittavan jotain oven avaamista ( o, Glendora)
[/quote]
Sama täällä :). Paitsi, että olen tuon virheen jälkeen luullun nimen olevan Pandora...
Mä kanssa luulin vielä nuorena aikuisena, että siinä Ikkunaprinsessassa lauletaan
"open-door-a!"
Lisäksi laulelin vielä aikuisena täysillä mieheni kuullen radiossa soineen biisin tahtiin että "Woohoo, i'm an alien, i'm a little alien, i'm an englishman in New Yooorrkkk..."
Lääkärissä käydessäni hieraisin korviani kuullessani, että mulla on varmaankin poskiolento. Siihen ei auta kuulemma muu kuin antiloopit. Sanonta on jäänyt sittemmin omaankin ahkeraan käyttöön...
Kun koulun bilsankirjassa mainittiin ekaa kertaa piilevät, tavasin pitkään, että mikä sana tästä lauseesta nyt mahtaa puuttua - mitkä otukset siellä piilevät?
Lapsena "vatupassi" ei kuulunut sanavarastooni ja yritin aina kuunnella tarkkaan, että mitä ihmettä Valintatalon TV-mainoksessa "Valintatalon kassissa on talous vatupassissa" oikein lauletaan. Päättelin, että sen täytyy olla "Valintatalon kassissa on talousapu passissa"...
Pitkälle nuoruuteen saakka luulin, että "seikkaperäinen" tarkoittaa suunnilleen samaa kuin "ylimalkainen"... Olikin vähän niin kuin päinvastoin...
Tästä mut voi tunnistaa, eikä oikeestaan oo väärin kuultu vaan väärin ymmärretty, mutta mä en tienny, mikä oli se poika, mistä jääkiekon yhteydessä puhuttiin. oon ihan fiksu, mutta urheilu ei kiinnosta. Joten kun siinä biisissä laulettiin että "poika saunoo", ihmettelin että mikä poika, ja päättelin, että se on varmaan se Granlund :D kun siitä ja sen ilmaveivistä kohistiin samaan aikaan. Luulin varmaan puol vuotta et siinä biisissä laulettiin Granlundista :D oon niin nolo.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 09:28"]
Tästä mut voi tunnistaa, eikä oikeestaan oo väärin kuultu vaan väärin ymmärretty, mutta mä en tienny, mikä oli se poika, mistä jääkiekon yhteydessä puhuttiin. oon ihan fiksu, mutta urheilu ei kiinnosta. Joten kun siinä biisissä laulettiin että "poika saunoo", ihmettelin että mikä poika, ja päättelin, että se on varmaan se Granlund :D kun siitä ja sen ilmaveivistä kohistiin samaan aikaan. Luulin varmaan puol vuotta et siinä biisissä laulettiin Granlundista :D oon niin nolo.
[/quote]
ahhahaa :D
Minäkin kuulen Ikkunaprinsessan "ouppendoora", ajattelin sen todella liittyvän oven avaamiseen. Lääkärit muuten puhuvat joskus huvikseen antiloopeista, kun tarkoittavat antibiootteja, ehkä kuulitkin oikein :)
[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 09:46"]
Minäkin kuulen Ikkunaprinsessan "ouppendoora", ajattelin sen todella liittyvän oven avaamiseen. Lääkärit muuten puhuvat joskus huvikseen antiloopeista, kun tarkoittavat antibiootteja, ehkä kuulitkin oikein :)
[/quote]
Piti googlella tarkistaa miten ne sanat menee. Minäkin luulin tähän päivään saakka että siinä lauletaan "ooppendoora"
Oo, Glendora, oo Glendora, oo Glendora kuinka sua palvonkaan.
More lyrics: http://www.lyricsmode.com/lyrics/r/rauli_badding_somerjoki/
Lapsena kaverilla oli Aku Ankan taskukirja "yökyöpeli" ja hän ihmetteli nimeä, ei hahmottanut mikä se yöky-öpeli on. Olen itsekin siitä eteenpäin lukenut sanan näin.
Tästä mut voi tunnistaa, eikä oikeestaan oo väärin kuultu vaan väärin ymmärretty, mutta mä en tienny, mikä oli se poika, mistä jääkiekon yhteydessä puhuttiin. oon ihan fiksu, mutta urheilu ei kiinnosta. Joten kun siinä biisissä laulettiin että "poika saunoo",
[/quote]
Mä en saanunt mitään tolkkua tästä sun jutusta... poika, jääkiekko, saunomisbiisi??? Siis voisitko selittää mikä se sana on, minkä poika-sanana kuulit ja mistä kappaleesta on kyse.
Ei kaikki tiedä jääkiekkotermejä tai siihen liittyviä lauluja.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 14:04"]
Tästä mut voi tunnistaa, eikä oikeestaan oo väärin kuultu vaan väärin ymmärretty, mutta mä en tienny, mikä oli se poika, mistä jääkiekon yhteydessä puhuttiin. oon ihan fiksu, mutta urheilu ei kiinnosta. Joten kun siinä biisissä laulettiin että "poika saunoo",
[/quote]
Mä en saanunt mitään tolkkua tästä sun jutusta... poika, jääkiekko, saunomisbiisi??? Siis voisitko selittää mikä se sana on, minkä poika-sanana kuulit ja mistä kappaleesta on kyse.
Ei kaikki tiedä jääkiekkotermejä tai siihen liittyviä lauluja.
[/quote]
no kyllä kaikkien pitäs tietää poika saunoo... Kvg
kaveri porukassa puhuttiin hampaiden hoidosta, ja kaverini sanoi, että pesee omansa hiirellä. vielä kysyin, että millä...? no haen hiiren saunan luukusta ja pesen sillä, vanha kikka. =)
Luulin että cappuccino lausutaan "kappukiino".