Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Noloimmat väärin kuulemasi tai ymmärtämäsi sanat?

Vierailija
17.05.2013 |

Kahvikuula, Nikkeli-indeksi

Kommentit (641)

Vierailija
41/641 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pihan tamppaustelineessä on kyltti tomutusajoista. Vuosia luin toimitusajat ollenkaan kyseenalaistamatta, että mitkä ihmeen toimitusajat. Oli melko typertävä tunne kun oivalsin mistä on kyse. 

Vierailija
42/641 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus teini-ikäisenä minulle selvisi, että se lavan eteen vedettävä verho onkin esirippu eikä esiriippu. Mielestäni riippu olisi ollut huomattavasti loogisempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/641 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 13:28"]

Joskus teini-ikäisenä minulle selvisi, että se lavan eteen vedettävä verho onkin esirippu eikä esiriippu. 

[/quote]

Minulle tämä asia selvisi nyt. Kiitos.

Vierailija
44/641 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylässä on drinkkibaari nimeltä Shaker. Kehuskelin kavereilleni että oltiin Sprinklerissä drinkeillä :D

Vierailija
45/641 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratsastuskoulun seinällä on jonkun metallifirman mainos jossa luki jotain KUUMASINKITTY. Luulin pitkään, että se on kuumasin-kitty, kunnes 20 vuotta myöhemmin oivalsin eri yhteydessä, että ahaa kuuma-sinkitty.

Vierailija
46/641 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole sanavirhe, vaan elevirhe. Tein ala-asteen liikuntatunnilla jonkun hienon suorituksen ja näytin reteästi etusormea luokan pojille. Yksi heistä sitten kuiskasi minulle, että se on keskisormi, jota pitää näyttää.

Vierailija
47/641 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 09:26"]

Vieläkään en ole ihan varma, sanotaanko lapsilla olevan pulla- vai pulloposket :D

[/quote]

En minäkään! :D sanon aina sen silleen epäselvästi ja mumisten :D

Vierailija
48/641 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo luulin ja sanoin varmaan kaksikymppiseksi linja autoa liniautoksi. Toinen sana mikä yllätti kans myöhemmin oli maanjäristys. Olin aina sanonut maanjärjestys.

Vierailija
49/641 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaan labralähetteessä luki, että otetaan virtsan bakteeriviljely, jos viluttaa. Minä luin, että jos vi@uttaa...

Vierailija
50/641 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidennessä Harry Potterissa siivotaan taloa, jonka verhot suorastaan kuhisevat hutsuja.

Vierailija
51/641 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran aamulla kuulin uutisista, että saatana saapuu Suomeen keikalle. Vähän ihmettelin, mutta en enempiä asiaa ajatellut. Iltauutisten aikaan koin ahaa-elämyksen, se olikin Santana-bändi eikä saatana.

Sanat orgastinen ja orgaaninen joskus lipsahtaneet väärään asiayhteyteen.

Ruotsinkielisen tutun kanssa välillä hulvatonta, sienimetsässä hehkutti kerran, että tuollakin on mätäs punaisenaan pimperoita (innostui puolukoiden kypsymisestä).

Vierailija
52/641 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen puhunut savipiipusta, kun tarkoitin savupiippua. Ja kuullut väärin ties mitä. Mutta hauskin on se, kun kerran luin kuinka nainen oli suuttuneena läjäyttänyt mieskaveria kesken kiihkeän rakkauden osoituksen.

Mies nimittäin oli kumartanut ja puhaltanut pitkään ja hartaasti naisen takapuoleen. Oli nimittäin kuullut naisen sanovan "puhalla mua takapuoleen"

Nainen olikin sanonu "mulla tulee pikapuolee"

Vierailija
53/641 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Horroskooppi. Aikuiseksi asti siinä oli kaksi ärrää mulla :D

Vierailija
54/641 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi nämä on aivan ihania. Olen ollut pitkään kamalan allapäin mutta näitä lukiessa pitkästä aikaa nauratti ja olo piristyi! :)

Vierailija
55/641 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lapset korjasi tuon potterin luihu(i)sen :D,

olen miettinyt, onko pitkään nukkuminen pommiin vai ponniin nukkumista.. Kumpaakin olen kuullut. Ja joku mua oikaisi, että se on ponniin.

Ja vaikka kuinka luen, miten kirjoitetaan, niin aina unohdan ja sanon miten sattu anaflyktinenshokki (menikö nyt sinne päinkään?? )

Vierailija
56/641 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen ponniin?

Vierailija
57/641 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 17:24"]

Mulle lapset korjasi tuon potterin luihu(i)sen :D,

olen miettinyt, onko pitkään nukkuminen pommiin vai ponniin nukkumista.. Kumpaakin olen kuullut. Ja joku mua oikaisi, että se on ponniin.

[/quote]

Se voidaan sanoa kumminki päin, molempi oikein :)

Vierailija
58/641 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 34, sitä minäkin ihmettelin ;) , kunnes myönnyin. Tosin nyt käytän taas pommiin nukkumista, ponnin vaatija kupsahti

T: 33

Vierailija
59/641 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun piti haluta kondiittoriksi, mutta kerroin kaikille että kondyktööriksi. pelon rajalla olikin pellon laidalla. Ihmettelinkin mitä pelottavaa siinä leffassa oli

Vierailija
60/641 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena lueskelin Valitut Palat-lehteä ja joka lehdessä oli valionvelli...kunnes monen vuoden jälkeen minulle kirkastui ettäse olikin valionovelli.