Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noloimmat väärin kuulemasi tai ymmärtämäsi sanat?

Vierailija
17.05.2013 |

Kahvikuula, Nikkeli-indeksi

Kommentit (641)

Vierailija
101/641 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 14:40"]

no kyllä kaikkien pitäs tietää poika saunoo... Kvg

[/quote]

No arvasinkin, että jonkun on pakko ruveta ilkeäksi :). Kaikki ei ole täällä samanlaisia teinejä kuin sinä. Onneksi googlettamalla ensin löytyi selitys lyhenteelle "kvg". Heräsitkö väärällä jalalla?

Löysin sanat lauluun Poika saunoo. Mitä sitten? Mitä siitä pitäisi käydä ilmi? En ole tuota laulua ikinä kuullut enkä tiedä kenestä kertoo, kun ei siinä nimeä mainita.

Tämä voi tulla sinulle yllätyksenä, mutta kaikki eivät ole kiinnostuneita samoista asioista kuin sinä. Omassa ystäväpiirissäni ei mistään jääkiekkolauluista puhuta. En varmasti ole ainoa, joka ei moista kappaletta tunne.

Itseasiassa oletankin nyt, että on ihan sama mitä tuo ylläoleva kirjoittaja on väärinymmärtänyt, koska kyse on jostain jääkiekkofanien sisäpiirivitsistä.

Vierailija
102/641 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle omakotitaloasujalle on epäselvää, mitä emännänavain tarkoittaa. (= Avain, jolla pääsee esim. ullakolle, kellariin, pesutupaan, saunaan jne).

Asiakas: Millä avaimella pääsen ullakolle?

Minä: emännänavaimella

Asiakas: Jaa, mistäs minä sen emännän löydän?

(meinasin vastata, etten tiedä, koska emme ole parinvälitystoimisto)

Toinen tapaus:

Asiakas: Millä avaimella pääsen ullakolle

Minä: emännänvaimella

Asiakas närkästyneenä: Me käydään siellä niin usein, että me kyllä tarvitaan oma avain!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/641 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin oli tuo "Poju-Poika (saunoo)" ihan sellanen että granlund on saunassa kunnes sitten kerran tuli se musiikki video ja tajusin että ei himpskatti... Poika on se Pokaali minkä ne voitti. Eli värssy

"Syksy rytää, se henkeen jo vetää
yksin miettien mennyttä kesää
Oli ystävii, aivan pelti kii
nyt on teljetty herrojen vitriinii

Ennen joulua silmänsä raottaa
ei viel varmuutta uudesta kodista
Muutama kuukausi täytyy se skarpata
kunnes on tullut se aika juhlia"

aukesi ihan uudella tavalla... ei ne Granlundia oleet tunkemassa mihinkään vitriiniin... Oli vähän hölmö olo.

Vierailija
104/641 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aina kuulin että Petteri Punakuonossa lauletaan "maja 2 pilkaten". Mietin vuosikaudet, miksi Maja nro 2 on jotenkin nolo... Mutta sitten tajusin että Petteriä pilkattiin majakaksi :)

Kollegani esitteli yhtenä päivänä nuorison tapettimallistoa rautakaupan myyjille. Malliston nimi oli Fido-Dido. Mutta tämä kollega auliisti julisti moneen kertaan että tässä on uusi Fido-Dildo :D Ja hauskaa oli kohderyhmällä. Hiljaa yritin valistaa että Dido, ei Dildo.

Vierailija
105/641 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 15:31"]

Löysin sanat lauluun Poika saunoo. Mitä sitten? Mitä siitä pitäisi käydä ilmi? En ole tuota laulua ikinä kuullut enkä tiedä kenestä kertoo, kun ei siinä nimeä mainita.

(......) Itseasiassa oletankin nyt, että on ihan sama mitä tuo ylläoleva kirjoittaja on väärinymmärtänyt, koska kyse on jostain jääkiekkofanien sisäpiirivitsistä.

[/quote]

Tuntuu ihmeelliseltä, ettei joku olisi kuullut Poika saunoo -kappaletta, kun se kuitenkin soi non-stoppina 2011 -lätkäkisojen jälkeen ihan kaikkialla, kun Suomi oli voittanut. Sen ymmärrän, ettei kaikki tiedä, mitä se poika siinä tarkoittaa (siis MM-voittopokaalia, tai itse asiassa kopiota siitä, aitoa ei anneta joukkueen rymyjuhliin mukaan). Mutta itse biisin kuulemattomuus tarkoittaa sitä, että elää hyvin hyvin kaukana valtavirrasta ja kaikesta, mihin se ulottuu. 

Vierailija
106/641 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuusulan Rantatiellä on kohde nimeltä Tiilikanoja. Aina mietin lapsena että mitä ihmeen tiiliKANOJA siellä on. Varmaan jotain painavia :D

Vierailija
107/641 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 16:21"]

Löysin sanat lauluun Poika saunoo. Mitä sitten? Mitä siitä pitäisi käydä ilmi? En ole tuota laulua ikinä kuullut enkä tiedä kenestä kertoo, kun ei siinä nimeä mainita.

(......) Itseasiassa oletankin nyt, että on ihan sama mitä tuo ylläoleva kirjoittaja on väärinymmärtänyt, koska kyse on jostain jääkiekkofanien sisäpiirivitsistä.

[/quote]

Tuntuu ihmeelliseltä, ettei joku olisi kuullut Poika saunoo -kappaletta, kun se kuitenkin soi non-stoppina 2011 -lätkäkisojen jälkeen ihan kaikkialla, kun Suomi oli voittanut. Sen ymmärrän, ettei kaikki tiedä, mitä se poika siinä tarkoittaa (siis MM-voittopokaalia, tai itse asiassa kopiota siitä, aitoa ei anneta joukkueen rymyjuhliin mukaan). Mutta itse biisin kuulemattomuus tarkoittaa sitä, että elää hyvin hyvin kaukana valtavirrasta ja kaikesta, mihin se ulottuu. 

[/quote]

no niinpä.

Vierailija
108/641 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 23:10"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 23:05"]

Täälläpäin on Lasi- ja peilihomo

ja joskus ihmettelin pitkään että mitä tekemistä maa-lierolla on jääkiekon kanssa ;-)

[/quote]

Mäpäs oon nähnyt kivihomon auton!

[/quote]

Täälläpäin on moottorihomo :)

Vierailija
109/641 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin pitkään mainoksen istuttavaa ruohonleikkuria. Oliko siinä joku säiliö johon laitetaan siemenet ja samalla vekottimella saa ensin istutettua nurmikon ja sitten myöhemmin se toimii leikkurina.

Vierailija
110/641 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 08:52"]

Pitkälle nuoruuteen saakka luulin, että "seikkaperäinen" tarkoittaa suunnilleen samaa kuin "ylimalkainen"... Olikin vähän niin kuin päinvastoin...

[/quote]

No mun mies vissiin luulee edelleen näin.. se aina sanoo esim. "nää ikean huonekalujen ohjeet on niin seikkaperäsiä.." tms. Kun nehän todellakin on kaikkea muuta kuin seikkaperäisiä..

Sanoo myös I'm starting to losing it.. Ei se nyt ihan noin kuitenkaan mene.. :D Itse tajusin vasta aikuisena että tuote merkki Tabort on ruotsia ja meinaa siis ta bort.. :D :D (ja olen kuitenkin suomenruotsalainen..)  

Vierailija
111/641 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin täti soitti meille joskus ja kyseli, että onko meillä hiirisahaa ja mikä se sellainen edes on.. Miehensä oli pyytänyt kyselemään jiirisahaa..

Siskon mies kutsui siskoani joskus talitintiksi.. siskoni kuuli vähän väärin ja kysyi, mitä se sano, mitä ihmettä se sano. Sit kertoi kuulleensa, että mies olis sanonu "talipimppi", siinähän olis tietty voinu kutsua toista sitten punatulkuksi... :)

Itellä meni vähän ohi "hampurilainen munalla, maito rahalla" -vitsi.. en sit tiedä, oliko nolompi mulle vai sille muka nokkelalle asiakkaalle.. Pari viikkoa myöhemmin huomasin, mitä asiakas oli sanonu, ku luin jutun jostain pikaruokapaikkojen vakiovitseistä. Kerran ihmettelin kans, että miksi tyyppi haluaa normaalin punaisen Marlboro-askin ja lisäksi pikkuaskin, kunnes selvisi, että halusikin tikkuaskin... 

Eräs mies tuli ostamaan huoltsikalta punaista o.b:ta, minä en ymmärtänyt alkuunkaan, mitä tyyppi haluaa, kurkin mittareille, että onko siellä joku opel tankilla tms.. en sit tiiä, kumpi meistä taas oli punaisempi, ku selvis, että mies olikin ostamassa tamponeita.. 

Vierailija
112/641 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin täti soitti meille joskus ja kyseli, että onko meillä hiirisahaa ja mikä se sellainen edes on.. Miehensä oli pyytänyt kyselemään jiirisahaa..

Siskon mies kutsui siskoani joskus talitintiksi.. siskoni kuuli vähän väärin ja kysyi, mitä se sano, mitä ihmettä se sano. Sit kertoi kuulleensa, että mies olis sanonu "talipimppi", siinähän olis tietty voinu kutsua toista sitten punatulkuksi... :)

Itellä meni vähän ohi "hampurilainen munalla, maito rahalla" -vitsi.. en sit tiedä, oliko nolompi mulle vai sille muka nokkelalle asiakkaalle.. Pari viikkoa myöhemmin huomasin, mitä asiakas oli sanonu, ku luin jutun jostain pikaruokapaikkojen vakiovitseistä. Kerran ihmettelin kans, että miksi tyyppi haluaa normaalin punaisen Marlboro-askin ja lisäksi pikkuaskin, kunnes selvisi, että halusikin tikkuaskin... 

Eräs mies tuli ostamaan huoltsikalta punaista o.b:ta, minä en ymmärtänyt alkuunkaan, mitä tyyppi haluaa, kurkin mittareille, että onko siellä joku opel tankilla tms.. en sit tiiä, kumpi meistä taas oli punaisempi, ku selvis, että mies olikin ostamassa tamponeita.. 

Vierailija
113/641 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 14:40"]

no kyllä kaikkien pitäs tietää poika saunoo... Kvg

[/quote]

No arvasinkin, että jonkun on pakko ruveta ilkeäksi :). Kaikki ei ole täällä samanlaisia teinejä kuin sinä. Onneksi googlettamalla ensin löytyi selitys lyhenteelle "kvg". Heräsitkö väärällä jalalla?

Löysin sanat lauluun Poika saunoo. Mitä sitten? Mitä siitä pitäisi käydä ilmi? En ole tuota laulua ikinä kuullut enkä tiedä kenestä kertoo, kun ei siinä nimeä mainita.

Tämä voi tulla sinulle yllätyksenä, mutta kaikki eivät ole kiinnostuneita samoista asioista kuin sinä. Omassa ystäväpiirissäni ei mistään jääkiekkolauluista puhuta. En varmasti ole ainoa, joka ei moista kappaletta tunne.

Itseasiassa oletankin nyt, että on ihan sama mitä tuo ylläoleva kirjoittaja on väärinymmärtänyt, koska kyse on jostain jääkiekkofanien sisäpiirivitsistä.

[/quote]

No eihän se nyt mikään sisäpiirivitsi ole se "Poika Saunoo" joka soi joka kanavalla radiossa toissa kevään ja kesän. :D Ilmeisesti teidän piireissä ei kyllä tiedetä sitäkään, että Suomi sattui voittamaan jääkiekon maailmanmestaruuden 2011. Mutta ei se mitään, vedä sinä vaan herne nenääsi ihan rauhassa, jos et tiedäkään ihan kaikkea sitä, minkä lähes kaikki muut suomalaiset tietävät. ;)

(ja en ole tuo alunperin Poika sauinoo -biisistä kirjoittanut, vaan yksi ihan tavallinen kotimamma joka ei todellakaan ole mikään lätkäfriikki, ihan nyt vaan tulee seurattua tätä nykyaikaa.)

Vierailija
114/641 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri aikoinaan tokaisi minulle, että ai sinä oletkin istuttanut tuoksuvaa tukkaa.

Kysyin, onko pensaiden lajike todellakin "tuoksuvaa tukkaa". että mistähän sekin on nimensä saanut. Meni muutama vuosi kunnes tajusin, että puskien nimi on TuoksuVATUKKA. Olin jo monelle kertonut, että pihassamme kasvaa mm. tuoksuvaa tukkaa.

Vierailija
115/641 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 00:35"]

Epuista tuli mieleen, että kerran Tartu Mikkiin ohjelmasta saatiin kaverin kanssa sama "NOINKO se meneekin?!" - elämys.

Kyseessä oli Hassisen Koneen Rappiolla. Aina laulettiin: "Jos rappio on sitä että rakastaa,
Ottaa hetkestä kii, eikä täl tappaa".

Oikein se menee:"Jos rappio on sitä että rakastaa, Ottaa hetkestä kii, Eikä tahdo tappaa"

[/quote]

Minä olen sen tähän päivään asti laulanut, että "Ottaa hetkestä kii, eikä KARTA VAAN". Voi jumakauta että mullistui maailma nyt.

Vierailija
116/641 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. koristaa jo kapalaikkaa kukkanen. Luulin monta vuotta Suvivirren menevän noin ja luulin kapalaikan olevan balalaikan tapainen kielisoitin. Vasta aikuisena joskus välähti, kuinka laulu oikeasti menee. voi hyvä hölmö!

Vierailija
117/641 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin kanssa ihmeteltiin sienimetsällä ollessa, kun sienioppaasta luettiin yhdessä sienen nimeksi sappitauti. Meni pitkä aika ennen kuin hoksattiin että sehän on sappitatti.

Vierailija
118/641 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulettiin Kirkan biisiä Varrella virran "tää pallo löytyi valkoinen varrelta virran". Oikea versio on "pääkallo löytyi valkoinen..."

Vierailija
119/641 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armas puolisoni on kotoisin maasta, jossa on käytössä eri kirjaimet kuin länsimaissa. Kun muutimme Suomeen, hänellä oli välillä vaikeuksia lukea sanoja meidän kirjaimilla. Erityisesti kauno "k" näytti hänen mielestään hämmentävästi r kirjaimelta joten ohjelma "Tartu mikkiin" oli hänen luulonsa mukaan "Tartu mirriin" :D 

Vierailija
120/641 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jukka Poika lauloi mun mielestäni näin:

"Sä oot Siikli, mut sylissäni on lämmin vesi joka lainehtii..."

Kunnes oli pakko tarkistaa ne sanat jostakin ja tajusin, että ehkä Jukkis ei olekaan niin suuri perunoiden ystävä, sillä sanathan menevät oikeasti näin:

"sä oot silkkii mun sylissäni, niin kuin lämmin vesi joka lainehtii"

Sen jälkeen aloin pitämään tuosta kappaleesta huomattavasti enemmän, kun sanoissa alkoi olla jotain järkeäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi