Noloimmat väärin kuulemasi tai ymmärtämäsi sanat?
Kommentit (641)
Yliopistolla hehkutetaan ja esitellään "post doc" - tutkijoita useastikin... Mielessäni nämä tutkijat olivat tietokoneelle vieraita ja palauttivat materiaalia postitse tai printtasivat kirjastossa doc tiedostoja.. Pari päivää sitten tajusin että titteli viittaa väitöskirjan jo tehneisiin tutkijoihin. Kyllä hävetti :)
[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 14:11"]
Laulunsanoista täälläkin...
Mulla ei oo ollut tätä sampi-ongelmaa : ) Mutta kun muinoin joka kevät laulettiin lippulaulua kevätjuhlassa - ja varmaan vielä melkein aikuisikään asti mä luulin et sanat menee 'ilomielin sun jäljessäs käymme, teit isäinastuman' . Siis että sinä (lippu) teit jonkun hiton isäinastuman. Tätä mä pähkäsin vuosikaudet - että mikä on isäinastuma??? Äiti? Mitä se lippu teki? LOL
(ja siis lauletaan oikein: teit' isäin astumaan = isien teitä)
[/quote]
Ja minä taas ihmettelin että miten ja mihin se lippu teki isäni astumaan :)
Lapsena kaveri väitti meetvurstia kivenkovaan meetvuustiksi.
Kävellessä ihmetellyt Hakosen yllätysmuutot -autoa, oikeasti siis yritysmuutot.
Haloo helsinki laulaa biisissä että katuhuorat laulaa eikä suinkaan katuporat.
Väsyneenä pitkän työpäivän jälkeen piipahdin juuri avatussa apteekissa ostamassa päänsärkylääkettä. Yritin bongata oikean hyllystön isojen katossa roikkuvien opasteiden avulla. Silmieni lukiessa väärin 'SUUNHOITO' -kyltin 'SUIHINOTTO' -versioon, aloin nauraa ihan hysteerisesti. Paikalle saapuneella farmaseutilla oli ihmettelemistä... :)
En lukenu,kun sivulle 14 asti niin en tiedä onko jo korjattu mut pulloposket on laihoilla ihmisillä tyyliin ihan anorektikoilla ja narkkareilla!!
Pienenä olin aivan varma, että Kun Chicago kuoli-kappalessa lauletaan "mä vielä kuolemaksi kaakon nään". (Mä vielä kuolevan Chicagon nään)
Sain tietää vasta Jari Sillanpään laulaessa Cheekin Liekeissä, että sanat menevät "Kuka se on, joka kesällä tulee ja sytyttää Suomen lavat perässään tuleen?". Luulin, että Cheek laulaa: "Kuka se on, joka kesällä tulee ja sytyttää Suomenneidon perseen tuleen?"
Kaverini puhui ysiluokalle asti Leonardo Da Cipriosta.
Joskus vuosia sitten kysyin palstalta yhtä biisiä jota myös Idols tähti lauloi. Nimeä siis kysyin.
Joku vastasi että Se on Kilven Taivas lyö tulta
Sai sitä aikansa hakea juutuubista Kilven nimistä bändiä! :D
Tampereella pakettiauton perässä mainos turvahame.fi
[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 09:42"][quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 09:28"]
Tästä mut voi tunnistaa, eikä oikeestaan oo väärin kuultu vaan väärin ymmärretty, mutta mä en tienny, mikä oli se poika, mistä jääkiekon yhteydessä puhuttiin. oon ihan fiksu, mutta urheilu ei kiinnosta. Joten kun siinä biisissä laulettiin että "poika saunoo", ihmettelin että mikä poika, ja päättelin, että se on varmaan se Granlund :D kun siitä ja sen ilmaveivistä kohistiin samaan aikaan. Luulin varmaan puol vuotta et siinä biisissä laulettiin Granlundista :D oon niin nolo.
[/quote]
ahhahaa :D
[/quote]
Kuka sitten?
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 14:44"]Joskus lapsena partioleirillä oli kahdesta lippukunnasta porukkaa. Aluksi pidettii esittely kierros ja kaikkien piti sanoa nimi ja kummasta lippukunnasta oli. No minua ennen oli sitten monta toisesta lippukunnasta olevaa. Epäröin ja sain lopulta sanottua oikean lippukunnan. Huonommin kävi yhdelle tytölle, joka sanoi täysin väärän lippukunnan. Hänelle sitten vitsailtiin siitä koko loppu leirin ajan.
[/quote]
Yksi tyttö meni niin puihin kauppiksessa kun oli eka päivä tuo esittelykierros että sano vahingossa siskonsa nimen.
Ei muuten ollu mitenkään ujo tai arka päinvastoin, mutta murti hyvin jään koko luokassa, kun alkoi sitten selittämään että siis Pirjo on mun siskon nimi ja mä olen Päivi.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 20:22"]Oon aina kuvitellut, että Fintelligenssin Mikä boogie-kappale menee näin: "Nyt on kunnossa puitteet ja MUSSIIKKI" Tietysti se on savolaisen mielestä iliman muuta mussiikki. Oikeasti se on kyllä muuvssit, selvis mulle ihan just äsken.
[/quote]
Luulin tähän asti, että kyseisen kappaleen sanat ovat 'puitteet ja muussit'.
Parkkeerasin autoni aina pitsaa hakiessani ihan pitserian oven eteen taloyhtiön asukaspaikalle, kun luin, että siinä luki asiakaspaikka. Kyllä hävetti kun kerrankin luin sen oikein.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 21:59"]Lukion filosofin, englannin ja latinan opettaja, tosi sivistynyt, humaani lähes eläkeikäinen ihminen, kirjoitti renessanssin että renesanssi.
[/quote]
Ehkä se on Fintelligens-fani... "Tää on hiphop-renesanssi". ;)
Tuosta partion lippukunta-asiasta tuli mieleen armeijassa yksi tohelo alokas. Hän joutui kerran ilmoittamaan nais-alikessulle patterinsa saapuneen paikalle, niin valehtelematta aika monta kertaa hoki väärää sukupuolta. "Herra alikersantti... Siis herra... Herrarouva alikersantti... Herra alikers...". Kaikki lähinnä vain tuijotti suu auki sitä raukkaa...
Niin ja se poika joka saunoo, niin poika on sen voittopokaalin lempinimi. Eli poika tuli kotiin, palkinto tuli meidän joukkueelle/meidän kaupunkiin. Ja poika saunoo eli poika viedään voittosaunaan illalla.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 09:59"][quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 09:49"]
kumpi on muuten oikein, SÄLEkaihtimet vai SÄDEkaihtimet? :D
[/quote]
Säle.
Yhden kaverin puolesta sai nuorena kokea myötähäpeän sekaista vahingoniloa. Luuli että televisio on murresana, ja erottuakseen meistä maalaisjunteista puhui aina telvisiosta.
[/quote]
Veli luuli kans että mehevä on murresana ja pyysi äitiä aina tekemään mehvää leipää.
Ekspresso, tulikylmä ja jääkuuma.
Väärin kuultuja laulun sanoja: Toton Africa-biisissähän lauletaan ihan selkeästi kannibalismista. Olen tarkistanut oikeat sanat, mut mun aivot kuulee aina vaan "I ate some brains down in Africa".
Vasta muutama vuosi sitten minulle selvisi, että pylly on peppu eikä sama kuin ns. etupylly. Puhukaa aikuiset asioista oikeilla nimillä :D. Terkkuja vaan... N35
Up