Noloimmat väärin kuulemasi tai ymmärtämäsi sanat?
Kommentit (641)
Olin sijaistamassa yläastelaisia 8lk. Tunnilla sitten möläytin luokan oppilaille, että kyllähän tuon ikäisiltä pitäisi jo seksi luistaa, tarkoitin saksia...
Pmmp laulaaihan selvästi: Joutsenetkin jäätyy kiinni ja loistaa. Olen aina kuvitellut hämmentyneenä maiseman alkutalven kolkossa yössä, jossa joutsenet hehkuvat kelmeää valoa jäätyneinä.
Meillä on keskuspölynimuri nimeltä Allaway ja vasta hetki sitten tajusin ettei se olekaan vaan Allaway vaan all away, kaikki pois. Ihmettelinkin, että miksi sillä oli niin vaikeasti lausuttava nimi.
Olen kuullut koko ajan flexaa-biisin sanat väärin "pussata voit mun olkapäätä.." nyt tarkistin sanat ja se onkin "putsaa fuckboyt pois mun olkapäältä".
Ja jonkun biisin kuulin koko kesän "I stole a piece of blender" en kuollaksenikaan muista biisiä ja oikeita sanoja, mutta tulskin ainakaan noin.
En ole kuullut tai käsittänyt sanoja väärin, mutta olen itse mokaillut useinkin.
Olen töissä puutarhanyymälässä, ja kerran minulle tuli asiakas joka kysyi kivetyksistä. Iloisena luikautin sitten että "Joo, voin esitellä teille kivekset!"
Pikkuisen oli naama punaisena itsellä, mutta onneksi asiakas ei (kai) tajunnut mitä möläytin.
Toinen juttu sattui naistenpäivänä, kun tein ruokaostoksia. Minulle sattui ihana kassapoika, joka toivotti asioinnin lopuksi hyvää naistenpäivää. Kohteliaana vastasin takaisin että "KIITOS SAMOIN!". Sen verran kovaa huudahdin, että koko kassajono repesi nauramaan...
Ehkä pitäisi vaan olla ihan hys :D
[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 19:55"]
Lensi maahan enkeli-laulun sanat selvisi mulle vasta hiljattain. Se ei olekaan "joutui sampi tuulta" vaan joutuisampi tuulta. Luulin että sampi on joku vanha sana synonyymina sanalle vasten/vastakkain
[/quote]
Mä luulin myös noin. Myöhemmin tajusin, et varmaan tarkoittaa jotain muuta. No, nyt se selvisi.
T: N23
Siinä hotellit kuntoon - Jyrki Sukula -mainoksessa hoetaan monta kertaa Jyrki Sukula, ja kuulin ensimmäisillä kerroilla tahtomattani "suklaanyrkki" :D Siinä sitten ihmettelin, että mikä helv suklaanyrkki....
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 22:13"]Viime viikolla mies korjasi että siinä Kaija Koon yhdessä biisissä lauletaan "Se vanha likainen pöytä on varastosta" eikä "Se vanha likainen pöpö on varastosta".
[/quote]
Wow, mulle se on ollu tähän asti: Se vanhan liiton pöytä on varastossa.
Oon pitäny tota sanajärjestystä iha järkeenkäypänä. :D
Pienenä luulin että Roope Ankan rahasäiliön kyljessä oleva RA merkki on lyhenne RAhasäiliöstä.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 03:08"][quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 19:09"]
Valituista Paloista tuli mieleen, että aikuisikään asti luulin että Valitut Palat on jotain ranskaa ja lausutaan Valiityt Palaat.
[/quote]
Harvoin repeän kunnolla vauva-sivuilla mutta nyt jösses :D:D
[/quote]
Kun olin lapsi, seurasin sarjaa Kolkyt ja risat. Lausuin sen aina rsnskalaisittain kolkiiiit ja rrrisaat. Kunnes eräänä päivänä kaveri oikaisi.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 22:35"]
Siellä missä mummot potkii... (po. siellä missä boombox potkii).
Olin kyllä pitkään, et wtf, miks ne laulaa potkivista mummoista.. :D
[/quote]
Oho, mä oon tähän päivään asti luullut, että mummot potkii. :D Oon kuitannut sen niin, että potkiva mummo on jokin termi, josta mulla ei ole harmainta hajuakaan, vrt. ylämummo.
Muinoin laulettiin jossain biisissä make my day - tee mun päivä. Miein pitkään että kuka Teemu?
Oon paristi erehtyny sanomaan sanan reaktio tilalle erektio... Nykyään osaan tarkkaan etukäteen miettiä kumpi olikaan kyseessä. :P
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 23:37"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 19:55"]
Lensi maahan enkeli-laulun sanat selvisi mulle vasta hiljattain. Se ei olekaan "joutui sampi tuulta" vaan joutuisampi tuulta. Luulin että sampi on joku vanha sana synonyymina sanalle vasten/vastakkain
[/quote]
Mä luulin myös noin. Myöhemmin tajusin, et varmaan tarkoittaa jotain muuta. No, nyt se selvisi.
T: N23
[/quote]
Mä ihmettelin pienenä, että mitä hittoa se kala (siis sampi) tekee tuulessa.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 10:16"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 09:24"]
Van Halen : Panama.. Panama-a
minä: turn it up (wtf???) LOL
[/quote] Mulle selvis kuukausu sitten ettei ne laulakaan "Animal"......
[/quote]
Häh. Mulle selvisi tämä nyt.
Hättilän kylä on Impilahden kunnassa.
Järkytyin tänään, kun tajusin, ettei Apulannan Piiskaa-kappaleen sanat menekään niin kuin olen vuosia luullut. Minun mielestäni siinä on laulettu: "Ja ne sanoo sinä olet KAUNIS
Ja ne sanoo ja ne sanoo niin" Oikeasti se menee: "Ja ne sanoo sinä olet kauhein
Ja ne sanoo ja ne sanoo niin"
Mun mielestä se olisi kyllä jollakin tapaa hienompi, jos siinä olisi sanan kauhein tilalla sana kaunis, niin kuin olen aina luullut.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 00:05"]Järkytyin tänään, kun tajusin, ettei Apulannan Piiskaa-kappaleen sanat menekään niin kuin olen vuosia luullut. Minun mielestäni siinä on laulettu: "Ja ne sanoo sinä olet KAUNIS
Ja ne sanoo ja ne sanoo niin" Oikeasti se menee: "Ja ne sanoo sinä olet kauhein
Ja ne sanoo ja ne sanoo niin"
Mun mielestä se olisi kyllä jollakin tapaa hienompi, jos siinä olisi sanan kauhein tilalla sana kaunis, niin kuin olen aina luullut.
[/quote]
Oon musertunut!! :D olen kuunnellut Apulantaa yli 10 vuotta erittäinkin aktiivisesti ja silti miinäkin olin varma että biisissä lauletaan kaunis...
Mulle Kasmirin laulujen sanat on ollu hieman epäselviä. Se artikuloi jotenkin todella oudosti ja Vadelmavene-kesähitissä kuulin hänen laulavan "Ja mä asuu Jacques Cousteau" (en muuten ollut ainoa ja oikea versio siis "Ja mä oon sun...")
Wowwowwow:n kanssa meni vielä vahvemmin: "Aina kussu tänne, wowwowow!" (Oikeasti "Aina, kun sut nään, meen wowwowwow"). Opettelis lausumaan normaalisti... :D
Lapsena kuulin Samuli Edelmannin Auringossa laulettavan "Piharatamo!" (=ihana valo).