Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noloimmat väärin kuulemasi tai ymmärtämäsi sanat?

Vierailija
17.05.2013 |

Kahvikuula, Nikkeli-indeksi

Kommentit (641)

Vierailija
461/641 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini nauroi kerran vedet silmissä kun olin kirjoittanut ekaluokilla läksyihin "Jaakko seisoo ison kusen juurella" (en muista nimeä), oli siis tarkoitus kirjoittaa "kuusen juurella". Että naurattaa vieläkin.

Ja luulin aina pienempänä että kaukosäädin on kaukos-äädin, ihmettelin aina että mikä äädin.

Olen varmaan kuullut miljoona asiaa väärin (vaikka kuulossa ei ole kuulemma vikaa, näköjään ymmärryksessä sitten) mutta ne olen varmaan sulkenut mieleni syövereihin enkä muistele :)

Vierailija
462/641 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kattomassa yhen (poika)kaverin johon vasta olin tutustunut kanssa jääkiekko-ottelua ja tuli sitten puheeks että joo mäkin pelaan jääkiekkoa ja sit hetken kuluttua se kysyi, että mikä mun numero on ja aloin siinä sitten latelemaan puhelinnumeroani vaikka pelinumerosta oli kyse :DDD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/641 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus lapsena partioleirillä oli kahdesta lippukunnasta porukkaa. Aluksi pidettii esittely kierros ja kaikkien piti sanoa nimi ja kummasta lippukunnasta oli. No minua ennen oli sitten monta toisesta lippukunnasta olevaa. Epäröin ja sain lopulta sanottua oikean lippukunnan. Huonommin kävi yhdelle tytölle, joka sanoi täysin väärän lippukunnan. Hänelle sitten vitsailtiin siitä koko loppu leirin ajan.

Vierailija
464/641 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo uusi mainos "viemäri gay". Taitaa olla viemärigeeli, mutta en vain kuule sitä.

Vierailija
465/641 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telkkarissa on se yksi mainos, jossa pikkutyttö osoittaa sormella ja huudahtaa: "Jaska". Tänään vasta tajusin, että tyttö taitaakin huudahtaa: "Bioska!" kun kerta Bioska-mainoksesta on kyse. :) Oonkin miettinyt, että kuka hiton Jaska... 

Apulannan Piiskaa-biisissä lauletaan: "Ei oven takana sinua odota lämmintä syliä ilman nauloja" Oon aina laulanut mukana: "Ei oven takana sinua odota lämmintä syliä ilman vaivoja..." (kas kun ei ilmavaivoja).

Vierailija
466/641 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin muutama vuosi sitten erään firman kesäjuhlissa, jossa esiintyi Maija Vilkkumaa.

Artisti kuulutettiin lavalle jolloin kuusivuotias poikani huudahti "Hei, joku Maija tulee tänne ilkkumaan!"

Vierailija
467/641 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin laulussa lauletaan ouppendoora... =)

Mutta hei; miten se Machiavelli sitten oikeesti lausutaan, jos ei "matsiavelli" kelpaa??

Vierailija
468/641 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 13:31"]

No tietenkin laulussa lauletaan ouppendoora... =)

Mutta hei; miten se Machiavelli sitten oikeesti lausutaan, jos ei "matsiavelli" kelpaa??

[/quote]

chi =>ci (ki) Machiavelli on Maciavelli

ci => tsi Maciavelli on Matsiavelli

Michelangelo => Micelantselo

Vierailija
469/641 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa kaksi eksääni ovat luulleet että itsekäs ja itserakas tarkoittavat samaa asiaa.

Minä olin pienenä kova Spice Girls-fani, mutta silti luulin bändin olevan Space Girls=avaruustytöt. Kuvittelin vaan muiden olevan juntteja väärinlausujia :D

Vierailija
470/641 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen sekoittanut sanat eksoottinen ja eroottinen. Ja nimenomaan sillä nolommalla tavalla, eli olen sanonut jotain eroottiseksi kun olen tarkoittanut eksoottista. Vitsi kun en muista yhtään esimerkki-keskustelua, mutta muistan sen kuumotuksen tunteen korvissa, kun olen jälkikäteen hoksannut asian laidan.

Vierailija
471/641 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni tykkää vääntää ja kääntää sanoja, joten saa välillä oikeasti miettiä, mitä sanoinkaan tai mistä mieheni nyt puhuu, mutta siis hauskalla tavalla,(mielestäni) eli esim, käytkö sivuoella kattoo onko tullut uusia asuntoja (etuovi,com) 

itsellä menee plasmat sekaisin eikä pasmat... ja vielä ihmettelen miksi minua ymmärretään väärin joskus... :)

Vierailija
472/641 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tyypin joka luulee että pervo tarkoittaa dorkaa, hölmöä tms. Hihittelen aina pääni sisällä kun tyyppi selostaa jostain pervosta joka teki sitä ja tätä.

Vierailija
473/641 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 23:25"]

Kolmevuotiaana luulin, että neeker kirjiotetaan njeger, ehe ehe ehe. Nyt on nelejä ja just tajusin. Ehe ehe ehe. Noloo.

[/quote]

Haravoin olen nauranut enemmän :DDDDDDD

Vierailija
474/641 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ananas-piparkakut. On tietenkin Annas pepparkakor.

Vierailija
475/641 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2013 klo 00:02"]Lapsena ihmettelin Aatsipoppaa laulussa että mikä on se makukarva, jonka pojat laittaa soppaan... Oikeastihan menee "aatsipoppaa pojat teki soppaa, jossa on maku karvas".
[/quote]

Hmm... mä oon 22 ja tajusin vasta NYT. Karvas, joo.... makukarva kuulosti jännemmältä. :D

Vierailija
476/641 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei virhe vaan hauska sanaleikki: Rovaniemellä on ainakin ollut liike "Lapin kopio - Kopin lapio". Nauratti joka kerta kun näin sen!

Ymmärrysvirhe: luulin pitkälle aikuisikään, että Christina Aguilera laulaa että on nero pullossa (genie in a bottle).

En kestä Bilteman radiomainosta -> miksi määänngghh eeemmään? (Miksi maksaisit enemmän?)

Vierailija
477/641 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2013 klo 00:12"]Mulla on aika hauska havainto tuosta Ikkunaprinsessa-kappaleesta, miten oma ikä ja kehitys vaikuttaa kappaleen sanojen tulkitsemiseen.

Laulussa lauletaan: "Hän on naisista kaunein jonka tiedän. Myös pienet rinnat prinsessallani siedän". Joskus lapsena, vielä murrosiän alkutaipaleella kuvittelin, että tuolla tarkoitetaan sitä, että rintoja ei mielellään saa olla, mutta pienet rinnat menettelee, eli pienet rinnat voi sietää. Siinä iässä rintojen kasvaminen oli nuorelle tytölle vähän häpeällinen asia, joten tulkinta johtunee siitä. Ei sitä sillä tavalla ajatellut, että miehet ovat kiinnostuneita rinnoista, kuvitteli kai, että miehellekin naisen rintavarustus ovat vähän nolo asia.

Myöhemmällä iällä tajusin, että laulussa tietenkin tarkoitetaan, että pienet rinnat on ihan ok, (mutta mieluiten pitäisi olla isommat.)

En tiedä kiinnostiko ketään, mutta mun mielestä hyvä muistutus siitä, miten lapsi ja aikuinen näkee asiat niin eri tavalla.
[/quote]

Mä olen aina ajatellut tuon juuri noin, lapsesta asti :D

Vierailija
478/641 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin television vanukasmainosta, jossa laulettiin on Paula lehmä ko (ko on ruotsiksi lehmä), että eihän tossa ole mitään järkeä, ja ärsyttävää kun vaan laitetaan sanoja peräkkäin.

Mies naureskeli mun ärsyyntymiselle, siinä lauletaan: On Paula lehmä cool!

Vierailija
479/641 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi puhuu aina papiljonteista, kun kihartaa tukkaansa. Mun mies on kuullut tuota sanaa koko lapsuutensa, ja oli aivan hämmästynyt, kun kerroin, että oikeasti ne on papiljotteja.

Vierailija
480/641 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuin englantilaisen ystäväni kanssa ja jostain syystä tuli puheeksi mustekalat. Tentacles-sana oli minulla hakusessa, en millään muistanut mikä se oli, käveltiin, ja minä käyn läpi aakkosia, että sana tulisi mieleen. "Testicles" huudahdin sitten. No, lähelle meni. Siitä alkoi sitten melkoinen huutonauru.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän