Minä lomalla, teinipoikani töissä - aamupala?
Mitä teinit syö teillä aamupalaksi? Omallani ikää 17 v.
Lapsemme ovat vuoroittain hoidossa minulla ja exällä, Nyt poikani on minulla yhteen mittaan n. 3 vkoa, hän käy kesätöissä. (tytär myös minulla, muttei käy töissä, on vasta 14 v).
Kysyin pojalta, mitä aamupalaa ostaisin, hän vaan totesi, että isällänsä hän syö vain pikakaurahiutaleista mikrossa tehtyä puuroa.
No, ostin kanamunia, nakkeja, pekonia, jogurttia, viiliä, mysliä, leipää leikkeleineen, hedelmiä ja muroja.
Muita ehdotuksia? En mä voi käsittää, että söisi pikakaurahiutalepuuroa joka aamu?
Kommentit (35)
Ap vastailee: kysyn siksi pojaltani, mitä haluaisi syödä, kun hänellä on nyt selvästi tosi kova kasvuvauhti päällä. Pituutta tullut vajaan puolen vuoden sisään melkein 10 cm.
Haluaisin, että hän syö monipuolisesti.
Ja olen valmis lomani aikana laittamaan hänelle aamupalaa, kun poika lähtee töihin. Ensimmäinen työpaikka hänellä.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 16:12"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 16:07"]
Jogurttia + mysliä + siivutettu banaani
pari keitettyä kananmunaa + täysjyväruisleipää + levitettä, juustoa, tomaattia
muista tuoremehu, sitä menee teineillä paljon.
[/quote]
niin, että sokerihuttu olis terveellisempää kuin puuro ?????
ja kananmunia ei ssaa syödä joka aamu !!!
[/quote]
mikä sokerihuttu? Meillä on ainakin luomumysliä, jossa on todella vähän luomusokeria tai ei ollenkaan.
opettele etsimään ne oikeat vaihtoehdot kaupasta! Ja opettele samalla lukemaan, kukaan ei sanonut että kaksi munaa joka aamu.
Kauhea perhe!
Ensinnäkin: poika on puoliksi isällään, mitä ihmettä tämä siis tarkoittaa?? Kunnon äidillä kuuluu olla suurempi vastuu eli ajallisesti enemmän.
Toisekseen: 17-vuotias ja jo kesätöissä??? Eiköhän tässä nyt riistetä poika poloiselta lapsuus, tuossa iässä pitää vielä kesät pelata pleikkarilla.
Kolmanneksi: ja tämä on vakavinta: Äiti vaan lomailee, eikä tee lapselleen terveellistä ja monipuolista karppiaamiaista!!! Anteeksiantamatonta. Murojakin ostettu!
Tero
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 16:24"]
[/quote]
[/quote]
mikä sokerihuttu? Meillä on ainakin luomumysliä, jossa on todella vähän luomusokeria tai ei ollenkaan.
opettele etsimään ne oikeat vaihtoehdot kaupasta! Ja opettele samalla lukemaan, kukaan ei sanonut että kaksi munaa joka aamu.
[/quote]
tossahan se lukee PARI KEITETTYÄ KANANMUNAA !
Tuoremehu, sekin sokeria täys
sekin lukee tuossa tuoremehu sitä menee teineilä paljon
eli kyllä on puuro ja maito nopeaa ja terveellisempää, kuin ehdottomasi mössöt !!
:DD
Minä syön kaurapuuroa joka aamu, monta vuotta mennyt näin. Ja oikeesti, osa muuttaa opiskelujen perässä mamman helmoista pois jo 16-vuotiaana, kyllä 17-vuotiaan pitää osata tehdä aamupala ihan itte vaikka poika onkin.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 16:30"]
Kauhea perhe!
Ensinnäkin: poika on puoliksi isällään, mitä ihmettä tämä siis tarkoittaa?? Kunnon äidillä kuuluu olla suurempi vastuu eli ajallisesti enemmän.
Toisekseen: 17-vuotias ja jo kesätöissä??? Eiköhän tässä nyt riistetä poika poloiselta lapsuus, tuossa iässä pitää vielä kesät pelata pleikkarilla.
Kolmanneksi: ja tämä on vakavinta: Äiti vaan lomailee, eikä tee lapselleen terveellistä ja monipuolista karppiaamiaista!!! Anteeksiantamatonta. Murojakin ostettu!
Tero
[/quote]
Vikaa päässä?
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 16:30"]
Kauhea perhe!
Tero
[/quote]
WAU sähän osasit ilmaist asian täysin oikein ja selkeästi ! upeaa
onneksi saatiin ketjuun miesnäkökantaa :)
olen niin samaa mieltä kanssasi
No kyllä mä ja mun mies syödään joka aamu nimenomaan kaurapuuroa. Joskus viikonloppuisin syödään sitten isommin koko perhe. Lapset vaihtelee syömisiään - joskus jogurttia, joskus leipää, joskus sitä kaurapuuroa aamupalaksi.
Jos poika on toivonut puuroa, niin osta sille puuroa. Voithan puuroon ostaa marjoja, marjakeittoa, voita, maitoa, kermaa, hilloa, ihan mitä vaan.
Mulla liikunnallinen teinipoika, ja surrauttaa itselleen yleensä blenderissä smoothien aamuisin. Hedelmiä/marjoja, tuoremehua/piimää/maustamatonta jogurttia, rippaus leseitä tai kaurahiutaleita ja ällötyksen ällötys RAAKA kananmuna. Yök, en jois, mutta sallitaan se hänelle :D
[/quote]
[/quote]
tottakai voi munia syödä joka aamu :) hyviä ja terveellisiä :)
Ap vastaa: kiitos Tero :-) Taisit ymmärtää pointtini...
Kysyin aloituksessani, että mitä aamupalaa pojalleni voisin tarjota.
Poikani ei sanonut, että haluaa puuroa joka aamu, sanoi vaan, että isällänsä syö aina pikapuuroa.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 17:15"]
Ap vastaa: kiitos Tero :-) Taisit ymmärtää pointtini...
Kysyin aloituksessani, että mitä aamupalaa pojalleni voisin tarjota.
Poikani ei sanonut, että haluaa puuroa joka aamu, sanoi vaan, että isällänsä syö aina pikapuuroa.
[/quote]
Jos poika kerran ei osannut toivoa mitään muuta, miksei saisi syödä pikapuuroa? Tai voithan sinä sitten vaikka herätä keittämään erilaista oikeaa puuroa joka aamu jos pikapuuro huolettaa.
Teet kai pojalle joka aamu eväät mukaan Puuha-Pete-rasiaan?
Ap vastaa: ei ole pojalla eväitä töissä, hänellä on käytössä lounassetelit ja käy jonkun kollegan kanssa syömässä.
Kysymykseni pointti oli: mitä aamupalaa voisin tarjota, ettei olisi aina sitä puuroa. Erityisesti, kun pojalla on tuo kasvupyrähdys käynnissä.
Siis poika asunut 17 vuotta isällään ja nyt on viikko-viikko -systeemi alkanut, siksi et tiedä, mitä poika on aikaisemmin syönyt aamulla? Muutenhan sinulla olisi muistissa viikon takaa, mitä lapsi on syönyt silloin.
Kysyin omalta 17v ikäiseltä, mitä hän söisi aamulla ja vastaus oli, että häh, hän ottaa itse kaapista sitä, mitä on. Jos puuroa on keitetty (eli joku muukin samaan aikaan lähdössä) niin hän syö sitä, mutta munat, pekoni, makkara jne. käristetty ja rasvainen saivat ehdottoman ein vastaukseksi. Kasvua ei tehdä rasvalla!
Hetken kuluttua poika tosin totesi, että jos ihan mitä tahansa olisi tarjolla, niin 6 kpl suklaavanukkaita, 1-2 maustettua rahkaa, sipsejä ja valkosipulidippiä voisi olla aika OK juttu, mutta ei niiden avulla töitä jaksa tehdä. Mutta jos pekoni on ok, niin sittä suklaavanukaskin sopii?
On ihmisiä, jotka eivät saa syötyä aamusella mitään, kuten minä.
Olen monen vuoden harjoituksella saanut mikropuuron menemään alas veden kanssa. mitään muuta en pysty nielemään.
Ruoka maistuu vasta neljä-viisi tuntia töitä tehtyäni. Jos minun pitäisi syödä munia ja pekonia aamusella, oksentaisin.
Anna pojan syödä puuronsa.