miltä rakastuminen tuntuu
Kommentit (41)
Tiedän, miltä rakastuminen tuntuu - näin keski-ikäisenä olen ehtinyt ollut monta kertaa rakastunut. En sen sijaan tiedä, miltä tuntuisi, jos olisin joskus saanut tunteisiini vastakaikua.
Minä olen rakastunut! Päässä tuntuu hattaran hörhöltä. Sydän lepattaa, tuntuu kuin hyrrä pyörisi rinnassa! Ei koske, eikä kolota mihinkään(enkä ole särkylääkettä ottanut), vaikka nyt nilkka murtuneena tässä haaveilen tästä ihanaakin ihanimmasta miehestä. On kestänyt jo yli satapäivää tämä tunne! Muuttuuko tunne rakastamiseksi jää nähtäväksi!
N 60v
Ei ole mitään rakkautta kaikki johtuu hormooneista ja loput on läheisriippuvuutta turvallisuuden, seksin jne hakua toisesta.
Se tuntuu siltä, että haluaa sitoutua siihen rakkauden kohteeseen ja rakastetun tarpeet menevät omien edelle ja haluaa vain, että toinen on onnellinen. Ei se välttämättä mitään älytöntä ihkuläählääh söpöä ole. Rakastamisvaihe on sitten vähän erilainen.
Vatsassa perhosia, ruoka ei maistu, haluaisi viettää kaiken liikenevän ajan rakkauden kohteen kanssa. Sellaista hormonihuumaa. Kyllä sen tietää kun kohdalle osuu.
Vierailija kirjoitti:
Vatsassa perhosia, ruoka ei maistu, haluaisi viettää kaiken liikenevän ajan rakkauden kohteen kanssa. Sellaista hormonihuumaa. Kyllä sen tietää kun kohdalle osuu.
Mutta tuota voisi kuvailla myös ihastumiseksi. Miten erotat tuon rakastumiseksi?
Oma kokemukseni rakastumisesta sellainen, että koko keho huutaa sen ihmisen perään ja rinnassa tuntuu sellainen pakahduttava tunne, genitaalialueella pyörii ja hengittäminen on välillä epätasaista, kun tulee sellaisia kouristuksia kehoon kun se tunne on niin voimakas. Mikään muu tunne ei ole niin kokonaisvaltainen ja voimakas, koko kehoa ravisuttava ja pakahduttava.
En tiedä. En ole koskaan ollut rakastunut saati rakastanut ketään miestä.
Tiedän kyllä mitä on rakastaa omaa kissaansa ja koiraansa, ja saada vilpitöntä ehdotonta rakkautta takaisin heiltä. Muuta en edes kaipaa.
Haluisin etenkin miehiltä kokemuksia tästä
-ap.
Auringolta. Siltä että maailma valaistuu, kun rakas saapuu paikalle tai häntä ajattelee. Siltä, että maailmassa kaikki on mahdollista ja mikään ei voi lannistaa. Lämmöltä.
Rakkaus ei kiristä eikä vaadi rahaa. Rakastuminen on peiton alla hykertelyä. Spontaaneja reissuja Nuuksioon tms. Tiiviitä katseita. Sähköä.
En osaa selittää mutta kun katson miestäni silmiin tunnen syvää välittämistä ja kiintymistä. Minulla on aina häntä ikävä oli hän vaikka reissussa. Haluan pitää hänet turvassa ja huolta hänestä ja tehdä hänet onnelliseksi. Samoin hän minut.
Ei pysty keskittymään täysin kuin aivan välttämättömiin, ihannoi rakastumisen kohdetta mielessään koko ajan ja haaveilee hänestä. Kun saa olla hänen lähellään humaltuu täysin ja on onnellinen, kaikki mitä tarvitsee on olla hänen lähellään. Erossa oleminen tuntuu usein tuskalliselta ja sen ajan täyttää tosiaan vain raskatumisen kohteen ajattelulla.
Jos on ihastunut tai rakastumisvaihe ohitettu, pystyy ajattelemaan muutakin ilman että ihan koko ajan se rakastumisen kohde puskee mieleen päällimmäiseksi. Pystyy tekemään muutakin mielenkiintoista ja nauttimaan erilläänolosta. Ei ole paha juttu jos rakastuminen ei ole niin voimakasta tai menee ohi jos elämä on muuten mukavaa ja hyvää. Jos elämä on tyhjää ja surkeaa rakastumisen päättymistä ei sitten kestä niinkään hyvin varsinkin jos toisen menettää kokonaan.
Ihastuminen on se hormonien hyrräys tunne kun perhosia lentelee vatsassa ja sydän pomppaa kurkusta kun saat viestin ihastukselta. Ilmassa on jännitettä ja jopa pelkoa, ("mitä jos mokaan hänen ollessa paikalla" yms)
Rakkaus on enemmän kiintymistä ja välittämistä, että asetat kumppanin itsesi edille. Ihastuneena et ole vielä valmis tekemään noin. Rakastuneena mietit mikä on parasta kumppanillesi vaikka joutuisit siitä itse kärsimään jotenkin. Mutta myös rakastuneena voi tulla perhosia vatsaan mutta se ei ole niin intensiivistä kuin ihastuneena. Se on vaan enemmän sellaista lämmön ja syvän välittämisen tunnetta.
Ihastuminen mulla tulee hyvin nopeasti, rakastuminen pikkuhiljaa. Lopulta en vai pysty olemaan sanomatta sitä. Se on sellaista lämmintä hyvänolon rauhaisaa energiaa. Ei mitään ilotulitusta. Erotessa meinaa itkettää ja haluaisi vain sulaa toisen syliin.
Aila moni skippaa rakastumisen. On vain ihastuminen ja rakkaus vaikka se on oikeasti ihastuminen, rakastuminen ja rakkaus.
no?