Kuolleen veljeni pojan tyttäreltä tuli kutsu yo juhliin!
Ei olla mitenkään tekemisissä, pienenä olen nähnyt kerran, en muista edes kunnolla nimeä. Ei aiota mennä , sillä tytär muuttaa jus silloin Helsinkiin miehensä luo. Pitää olla auttamassa meilläkin on hänen tavaroita. Siis kysymys, pitääkö jotenkin muistaa?
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 03:44"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 02:50"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 02:29"]
Meille tuli serkuni ylioppilasjuhliin kutsu. Enoni olen viimeksi tavannut reilu 20 vuotta sitten, perhettään en ikinä. Kutsukortissa oli kutsu osuus ja tilinumero, jolle lahjoituksen voi tehdä, ei osoitetta missä juhlat on.
Että niin vaan muistivat mut ja halusivat tutustua. :D Suku on rakkain. Missä pilvilinnoissa mammat asuikaan?
[/quote]
Etkö edes sen verran tiedä, että missä serkkusi asuu? Onpa teillä "ihana" suku.. :O
[/quote]
heh, mulla esimerkiksi on reilut 30 serkkua, ei ole hajuakaan, missä suurin osa niistä asuu
[/quote]
Minulla on kuutisenkymmentä ja tiedän kaikkien asuinpaikat.
Jos olet fiksu ja kohtelias, tottakai muistat!
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 10:39"]
OT
Miksi lahjat on niin vaikeita mammoille? Notkutaan kauppakeskuksissa, Huutiksessa ja kerätään jotain naurettavia muumimukeja hirveällä hinnalla, mutta jos vaikka joku sukulaislapsi saa opintonsa päätökseen, niin on ihan hirveää että sille pitää antaa lahja! Kyllä on ankeaa elämä jos lahjan antaminen on kuin hampaita kiskoisi.
Jos tuore ylioppilas tai hääpari toivoo lahjan rahana, niin mitä sitten? Nuori on muuttamassa omilleen, hääpari ehkä suunnittele remonttia tai matkaa - on fiksua ehdottaa rahalahjaa.
Juhlien pääpointti on iloita juhlakalun kanssa ja puolesta. Jos se on ylivoimaista ei tarvitse osalistua ja saa ihan vapaasti elää ikuista arkea.
[/quote]
Alkuperäinen on kuitenkin isotäti, joten ei taida tuo kuvaus sopia....eli luultavasti aika lähellä mummoikää...
Aamuiseen vastaukseeni lisään, että jos tuo yksi lasten isotäti haluaa tulla, totta kai saa tulla. Hänellä ei taida olla kuin kaksi lastenlasta, jotka eivät tietääkseni ole pitäneet mitään juhlia, joten voi kyllä haluta. Mummolle onkin annettu vapaat kädet kutsua sukulaisia meidän puolestamme sitä mukaa kuin yhteyksissä on.
Meille tuli serkuni ylioppilasjuhliin kutsu. Enoni olen viimeksi tavannut reilu 20 vuotta sitten, perhettään en ikinä. Kutsukortissa oli kutsu osuus ja tilinumero, jolle lahjoituksen voi tehdä, ei osoitetta missä juhlat on.
Että niin vaan muistivat mut ja halusivat tutustua. :D Suku on rakkain. Missä pilvilinnoissa mammat asuikaan?
[/quote]
Etkö edes sen verran tiedä, että missä serkkusi asuu? Onpa teillä "ihana" suku.. :O
[/quote]
Eikö vaan? Kun äitini silloin aikoinaan kuoli, niin sen jälkeen hänen puolen sukunsa ei ole halunnut olla meidän kanssa tekemisissä. Äitihän oli yksinhuoltaja, isää ei ole sitten 80 luvun näkynyt.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 22:43"]
Ei olla mitenkään tekemisissä, pienenä olen nähnyt kerran, en muista edes kunnolla nimeä. Ei aiota mennä , sillä tytär muuttaa jus silloin Helsinkiin miehensä luo. Pitää olla auttamassa meilläkin on hänen tavaroita. Siis kysymys, pitääkö jotenkin muistaa?
[/quote]
Olet selkeästi aika iäkäs, eli voit vedota siihen ettet jaksa matkustaa ja laitat vaan kortin menemään.
[/quote]
[/quote]
heh, mulla esimerkiksi on reilut 30 serkkua, ei ole hajuakaan, missä suurin osa niistä asuu
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 08:51"]
No enpä usko että tuo ylioppilas kutsui sinut sukurakkauden takia vaan lahjan takia:D Sehän on jokakeväínen ilmiö että kutsutaan ne kaukaisimmatkin sukulaiset yo-juhliin että saadaan tarpeeksi rahaa ja lahjoja! Ja tämä on kyllä FAKTAA sanokoot nää ap:n haukkujat täällä ihan mitä vaan:D
Että ihan hyvillä mielin voit jättää menenmättä mutta itse lähettäisin kyllä onnittelukortin mutta mitään rahaa en siihen laittaisi:)
[/quote]
kyllä juhlien järjestämiseen menee paljon enemmän rahaa, kuin mitä sitä lahjoina tulee. Se on fakta. Ja mä en ainakaan ikinä kutsu juhliin muita, kuin ne ihmiset, jotka oikeasti haluan paikalle. En todellakaan usko, että kutsutaan sen lahjan vuoksi. Lahjasummat on yleensä pieniä (10-20€ on varmaan tavallinen ja joiltain se 50), joten kyllä ne kustannukset juhlista on taatusti isommat, kuin mitä ne lahjat.
Itse sukurakkaana menisin, jos suinkin pääsisin ja jos en pääsisi, niin laittaisin lahjan ja onnittelut.
OT
Miksi lahjat on niin vaikeita mammoille? Notkutaan kauppakeskuksissa, Huutiksessa ja kerätään jotain naurettavia muumimukeja hirveällä hinnalla, mutta jos vaikka joku sukulaislapsi saa opintonsa päätökseen, niin on ihan hirveää että sille pitää antaa lahja! Kyllä on ankeaa elämä jos lahjan antaminen on kuin hampaita kiskoisi.
Jos tuore ylioppilas tai hääpari toivoo lahjan rahana, niin mitä sitten? Nuori on muuttamassa omilleen, hääpari ehkä suunnittele remonttia tai matkaa - on fiksua ehdottaa rahalahjaa.
Juhlien pääpointti on iloita juhlakalun kanssa ja puolesta. Jos se on ylivoimaista ei tarvitse osalistua ja saa ihan vapaasti elää ikuista arkea.