Kuolleen veljeni pojan tyttäreltä tuli kutsu yo juhliin!
Ei olla mitenkään tekemisissä, pienenä olen nähnyt kerran, en muista edes kunnolla nimeä. Ei aiota mennä , sillä tytär muuttaa jus silloin Helsinkiin miehensä luo. Pitää olla auttamassa meilläkin on hänen tavaroita. Siis kysymys, pitääkö jotenkin muistaa?
Kommentit (49)
Miksi pitäisi muistaa?
Minusta olisi asiallisempaa mennä moikkaamaan sukuaan. Mutta miten vaan voit toteuttaa "minulla on muutakin elämää" -potaskaasi.
Ajattele, miten ihanaa on että sinutkin muistetaan!
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 22:46"]
Olisihan se kohteliasta vaikka onnittelukortti laittaa kun kerran muisti sinuakin kutsulla. Lahja olisi mielestäni liioittelua.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 22:47"]
Miksi pitäisi muistaa?
Minusta olisi asiallisempaa mennä moikkaamaan sukuaan. Mutta miten vaan voit toteuttaa "minulla on muutakin elämää" -potaskaasi. On tosiaankin muutakin tekemistä ,kuten tyttären muutto ja rakkaan lapsenlapseni lähtö kauas pois.
Ajattele, miten ihanaa on että sinutkin muistetaan!
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 22:43"]
Ei olla mitenkään tekemisissä, pienenä olen nähnyt kerran, en muista edes kunnolla nimeä. Ei aiota mennä , sillä tytär muuttaa jus silloin Helsinkiin miehensä luo. Pitää olla auttamassa meilläkin on hänen tavaroita. Siis kysymys, pitääkö jotenkin muistaa?
[/quote]
Ei pidä, mutta saa (peraatteessa saisi, ap:lle se tietenkin olisi "pitämistä")
Ovatpa ihania ihmisiä, kutsulla muistavat kaltaisiasikin!
Itse en viitsisi vuoksesi vaivaantua.
Kuulostat kuvottavalle.
Veljenpoikasi haluaa varmaankin lähentää teidän välejänne, varsinkin jos sukunne on pieni. Kieltäytymällä menemästä osoitat selvästi, että sukulaisuussuhde ei mitenkään kiinnosta sinua. Turha odottaa tämän jälkeen mitään uutta yritystä - mutta joillekin näköjään sukulaisverkko ei merkitse mitään.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 22:56"]
[/quote] Samana päivänä tulee muuuttoauto hakemmaan huonekalut ja rakas lapsenlapsi lähtee kauas, mieluummin näen lapsen , kuin nuo juhlat.
Ei pidä, mutta saa (peraatteessa saisi, ap:lle se tietenkin olisi "pitämistä")
Ovatpa ihania ihmisiä, kutsulla muistavat kaltaisiasikin!
Itse en viitsisi vuoksesi vaivaantua.
Kuulostat kuvottavalle.
[/quote]
Ap on joku tympeä mummeli, joka ei osaa edes lainata.
Itse aloin tuon ikäisenä kiinnostua suvustani, vaikka siihen mennessä en ollut paljoa heitä tavannutkaan. Oma suku kertoo jotain ihmisestä itsestään ja on mielestäni tutustumisen arvoinen. Sukujuhlat on helppo ja hyvä tapa pitää yhteyttä kaukaisiinkin sukulaisiin.
Jos oikein ymmärsin, olet tytön isotäti. Vaikka veljesi poika ei olisi ollut paljoa omaan tätiinsä yhteyksissä, niin hänen juuri aikuistuneella tyttärellään on ilmeisesti erilaiset ajatukset, ja haluaa tietää myös sinun kuulumisesi.(Vaikka yo-juhlissa ei paljoa voi jutella.)
Toivottavasti voit laittaa kortin tai kirjeen ja pyytää käymään kylässä. Lahjaa en antaisi.
Ihanaa mahdollista tutustumista.
Miehen suku on pitänyt kohtuullisen tiiviisti yhteyttä verrattuna omaani ja olen nyt keski-iässä yrittänyt yhden toisen serkkuni kanssa saada meidän sukua aktivoitumaan mm. järkkäämällä juhlia, jonne on kutsuttu sukua. Ilokseni se on pikku hiljaa alkanut kantaa hedelmää ja olen löytänyt mm. pohjalaiset serkkuni uudestaan. Sääli, jos heistäkin osa ajattelee, että juhlia pidetään vain ahneussyistä. Kyllä kunnon kekkerien pitäminen kuitenkin maksaa moninkertaisesti sekä rahana että vaivana sen, mitä vieraat mahdollisina lahjoina tuovat takaisin.
Miksi aikuisen ihmisen pitää kysyä neuvoa tällaiseen asiaan. Terve järki j ahyvä kasvatus (jos sellaisen on saanut), jo kertoo, että jotenkin pitää muistaa, vaikka vain kortilla.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 23:04"]
Ap on joku tympeä mummeli, joka ei osaa edes lainata.
[/quote]
AP:n lapset ja lapsenlapset joskus aikanaan löytävät sukunsa ja unohtavat etovan "äidiksi itsensä kutsuvan olion". Sen jälkeen maailma on taas siltä osin parempi. Lapset saavat perheen ja suvun ja ap pääsee rauhassa toteuttamaan siiderivalauttaan.
Kukaan ei kaivannut ap:tä näissä nimenomaisissa pippaloissa. Ainoa satutettu oli se lapsi, joka tavaroita ap keskityi muuttamaan. Häntä käy vähän sääliksi...
Kyllä
Hyviin tapoihin kuuluu vastata hääkutsuun. Jos ette mene, niin yrität keksiä jonkin (?) korrektin syyn menemättömyyteenne.
Itse laittaisin siinä tapauksessa vielä lisäksi hääparille esim. onnittelukortin ja kauniin runon tms. jolla huomioin hääparia. Jos siis ei halua antaa itsestään tylyä ja törppöä kuvaa.
Muista, että hääparille päivä on ainutlaatuinen ja he ovat halunneet kutsua myöskin juuri sinut mukaan heidän tärkeään päiväänsä.
On meilläkin ollut vaikka mitä juhlia, eivät nää ollu mukanana. Häitäkin ja muitakin juhlia?
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 23:22"]
Kyllä
Hyviin tapoihin kuuluu vastata hääkutsuun. Jos ette mene, niin yrität keksiä jonkin (?) korrektin syyn menemättömyyteenne. Ei tässä ollut kysymys häistä vain yo huhlista.
Itse laittaisin siinä tapauksessa vielä lisäksi hääparille esim. onnittelukortin ja kauniin runon tms. jolla huomioin hääparia. Jos siis ei halua antaa itsestään tylyä ja törppöä kuvaa.
Muista, että hääparille päivä on ainutlaatuinen ja he ovat halunneet kutsua myöskin juuri sinut mukaan heidän tärkeään päiväänsä.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 23:22"]
Kyllä
Hyviin tapoihin kuuluu vastata hääkutsuun. Jos ette mene, niin yrität keksiä jonkin (?) korrektin syyn menemättömyyteenne.
[/quote]
Toki ylioppilasjuhlat on ehkä hieman eri etiketillä kuin häät.
Laita silti ap kortti.
[/quote]
E i nää ollut häät, vaan yo huhlat!
aloittaja on vähintään 90-vuotias eikä ikänsä puolesta tarvi mennä lakkiaisiin
Täällä on taas ihan kamalia vastauksia, kuten aina. Ja ap haukutaan maanrakoon. Sanotteko te ystäviännekin kuvottaviksi ja etoviksi ym. jos he pohdiskelevat, miten suhtautua yllättävään juhlakutsuun. Jos ihmisillä olisi tervettä järkeä, suurin osa tämän palstan aloituksista jäisi tekemättä.
Olisihan se kohteliasta vaikka onnittelukortti laittaa kun kerran muisti sinuakin kutsulla. Lahja olisi mielestäni liioittelua.