Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nytpä sai nenilleen kaikki kaunis pieni elämä blogin arvostelijat

Vierailija
14.05.2013 |

blogistiltapa ilmestyy kirja syksyllä, joten turha on tätä rouvaa syyttää mitään tekemättömäksi, kaiken ilmaiseksi saavaksi kultalusikka suussa syntyneeksi prinsessaksi.

Tekee itse paljon onnensa eteen ja on nähtävästi myös menestyvä bisnesnainenkin kaiken muun lisäksi. 

Siitäs saitte, senkin arvostelijat

Kommentit (140)

Vierailija
41/140 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 14:43"]

blogistiltapa ilmestyy kirja syksyllä, joten turha on tätä rouvaa syyttää mitään tekemättömäksi, kaiken ilmaiseksi saavaksi kultalusikka suussa syntyneeksi prinsessaksi.

Tekee itse paljon onnensa eteen ja on nähtävästi myös menestyvä bisnesnainenkin kaiken muun lisäksi. 

Siitäs saitte, senkin arvostelijat

[/quote]

En nyt tiedä mistä blogista puhutte tai siis en ole lukenut täältä näitä arvosteluita enkä kyseistä blogia myöskään koskaan lukenut, mutta ihan ohi aiheen kommentoisin. Eihän kirjan kirjoitaminen ja sen julkaiseminen ole merkki mistään. Kirjan voi krjoittaa kuka vaan ja jos on tarpeeksi rahaa niin sen voi julkaista myös kuka vaan. Myös kultalusikka suussa syntynyt. 

Vierailija
42/140 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kirjan kanteen on valittu todella outo kuva? Kirjailijan kieli lärpättää hampaiden välistä kuin vajaamielisellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/140 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 23:40"]

Miksi kirjan kanteen on valittu todella outo kuva? Kirjailijan kieli lärpättää hampaiden välistä kuin vajaamielisellä.

[/quote]

Tarkoitus on kai olla vähän sellainen söpö ja lapsekkaan näköinen...?

Vierailija
44/140 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt loppui tämän blogin seuraaminen. Kaunista on, mutta niin vaatetta ja tavaraa täynnä. Samat jutut pyörii koko aika. Ei kai joku oikeasti askartele led-valojen koristeita. Ja tyttöjen mekkoja, mitä järkeä jatkuvasti uusia! Turhuuden ja tyhjyyden ylistystä. Hanki elämä, mene töihin.

Vierailija
45/140 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 15:00"]Näitä lifestyle- ja elämyskirjoja tuntuu ilmestyvän tämän tästä ja nimenomaan suomenkielellä. Ilmeisesti siis myyvät hyvin vaikka itse ihmettelen miten niille kaikille kirjoille löytyy ostajia - siis kuka meistä tarvitsee useita "elämys-kirjoja". Monissa kirjoissa ontoki erilaisia tee se itse -ohjeita sisustuskuvien joukossa.

Blogisteista tulee mieleen ainakin Parolan aseman tekijältä kaksikin kirjaa. Myös kotiliesi-blogin pitäjä on tehnyt kirjan, jota tosin ei vielä ole tietääkseni julkaistu. Ja sitten oli joku nettikaupan ja sisustusblogin pitäjä, jolta oli kanssa tullut pari kirjaa. Samoin muutama neuleblogin (ja nettilankakaupan) pitäjä on julkaissut kirjan - (Titityy ja Ilun Handu) Eli markkinointia nämä kirjat taitavat olla.

Minulla on muutama käsityöalan ammattituttu, jotka ovat tehneet käsityöalan kirjoja mm. huovutuksesta ja värjäyksestä. Molemmat kertoivat, että tosi työlästä eikä juuri päässyt tienaamaan. Kirjat kun menevät tosi nopeasti alennusmyyntiin.

Niin ja nykyään on paljon pieniä kustantamoita, joissa voi julkaista kirjojaan omakustanteena - ja sitten kaupata blogeissa ja sukulaisille....

Ei muuta kuin kirjoja tekemään (kirjoittamaan/kuvaamaan) ettei tarvitse muita kadehtia. Mutta tuskin niillä rikastuu.

[/quote]niin, bloggaajilta niitä ilmestyy nykyään kuin sieniä sateella ja myynti taitaa perustua paljolti nimenomaan blogissa tehtyyn markkinointiin. Suomessa eivät taida vielä ostaa tai myyda paljoakaan e-bookkeja, siinähän pääsee julkaisemaan hyvin pienillä kuluilla. Aikaahan bloggareilla tuntuu riittävän yllin kyllin joten se on ilmaista. Eiköhän maailmalla kuulu jokaisella itseään kunnioittavalla bloggaajalla olla sivupalkissa kirjaa tarjolla ladattavaksi. Itsellä ei taitaisi tulla prinsessatyyliin perustuvaa kirjaa ja taitaa muutenkin tuo trendi vedellä viimeisiään.

Vierailija
46/140 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 17:40"]Kiva tämä blogi on. Itse tykkään tästä, samoin arkirakkaus blogista ja sitten tuhansia hymyjä on kiva blogi, ihan eri tyylinen kuin nuo kaksi kylläkin.

En tajua miksi näitä blogeja pitää niin kritisoida tai yleensäkään lukea jos ei miellytä tai blogi saa ärsyyntymään. Itse haen blogista hyvää fiilistä ja inspiraatiota.

Tavarapaljoutta on ja useaan blogi tuntuu perustuvankin ostamiseen, uuteen tavaraan ja niiden esittelyyn. Itse olen lopettanut lähes kokonaan kaikenlaisen shoppailun. En enää osta ostamisen ilosta tai jatkuvasti lapsille uusia vaatteita. 

Mieluummin olen kotona, luen, katson leffoja, ulkoilen ja lenkkeilen. Rahaakin säästyy yllättävän paljon.

Mutta ei minua yhtään häiritse blogissa esitellyt tuotteet. Kpe on kaunis ja harmoninen blogi ja hengellisyys on vain plussaa.

[/quote]jotenkin tuosta blogista kuultaa läpi lievä fanaattisuus, sisustustyyli tuntuu olevan jotenkin kurinalaista, poikkeamisia valituista väreista tai tyylistä ei sallita. Mitäs jos lapset innostuvatkin kolorismista tai koukuttuvat mustaan niinkuin esim teineille usein tapahtuu?

Vierailija
47/140 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 17:40"]Kiva tämä blogi on. Itse tykkään tästä, samoin arkirakkaus blogista ja sitten tuhansia hymyjä on kiva blogi, ihan eri tyylinen kuin nuo kaksi kylläkin.

En tajua miksi näitä blogeja pitää niin kritisoida tai yleensäkään lukea jos ei miellytä tai blogi saa ärsyyntymään. Itse haen blogista hyvää fiilistä ja inspiraatiota.

Tavarapaljoutta on ja useaan blogi tuntuu perustuvankin ostamiseen, uuteen tavaraan ja niiden esittelyyn. Itse olen lopettanut lähes kokonaan kaikenlaisen shoppailun. En enää osta ostamisen ilosta tai jatkuvasti lapsille uusia vaatteita. 

Mieluummin olen kotona, luen, katson leffoja, ulkoilen ja lenkkeilen. Rahaakin säästyy yllättävän paljon.

Mutta ei minua yhtään häiritse blogissa esitellyt tuotteet. Kpe on kaunis ja harmoninen blogi ja hengellisyys on vain plussaa.

[/quote]jotenkin tuosta blogista kuultaa läpi lievä fanaattisuus, sisustustyyli tuntuu olevan jotenkin kurinalaista, poikkeamisia valituista väreista tai tyylistä ei sallita. Mitäs jos lapset innostuvatkin kolorismista tai koukuttuvat mustaan niinkuin esim teineille usein tapahtuu?

Vierailija
48/140 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
49/140 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
50/140 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse toistaa...

Vierailija
51/140 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestän kunnianloukkausjutun tällaisista valheista!

Vierailija
52/140 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yötä voi oikein tosissaan ottaa. Aikuisen leikkiä lähinnä.

Vierailija
53/140 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yötä voi oikein tosissaan ottaa. Aikuisen leikkiä lähinnä.

Vierailija
54/140 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap/kirjoittaja, ketään ei kiinnosta täysin nobodyjen kirjoittelut.

Vierailija
55/140 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua hirvittää tuo tavarapaljous ja vaatteiden määrä, joita A ostelee. Paljonkohan rahaa hän kuluttaa vuodessa pelkkiin lasten vaatteisiin ja pelkästään omiin vaatteisiin?

Minä ostan vaatteita ja muuta tavaraa vain silloin kun todellakin tarvitsen jotakin.

Vierailija
56/140 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten oli 300 neliötä. Pienet makarit, pienen pieni olkkari, pieni keittiö. Varastotiloja ei lasketa neliöihin

sanoisin 150 lähempänä.

Vierailija
57/140 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 15:09"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 14:36"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 14:29"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 14:01"]

Eli tämä kirjaprojekti ei ole "mitään", koska "monet tekevät niin", "se on trendi". Voi olla, mutta ei se poista sitä että jokaisen kirjaa kustantaja ei tahtoisi julkaista. Tämä on siis hieno juttu kirjoittajalle, joka on poikkeuksellisen taitava ja varsinainen lifestyle-asiantuntija.

Mutta kateellisen on aina pakko keksiä jotain ikävää. Harmi. Mutta harmi teille, tuota bloggaria mielipiteenne tuskin kiinnostavat. :)

[/quote]

"Hieno juttu kirjoittajalle, joka on poikkeuksellisen taitava"

Isoin ongelma tuossa visuaalisesti kauniissa blogissa on se, että teksti on niin huonoa, enkä nillitä nyt ihan kirjoitusvirheistä, joita sattuu jokaiselle, vaan siitä miten omituisia lauseita ja jopa sanajärjestyksiä hän käyttää, ilmeisesti suomi ei ole hänen äidinkielensä. Bloggaaja on kaunis, lapset ovat kauniita, mies on kaunis, koti on siisti ja monen mielestä varmaan unelmasti sisustettu ja he ovat touhukasta porukkaa jolla käteistä riittää. Kirjailijan ura vaan tuntuu noilla kirjoitustaidoilla oudolta. Mutta ilmeisesti joku muu kirjoittaa ja bloggaaja antaa tarinalle kasvot ja kulissit.

[/quote]

On olemassa sellaisiakin, kuin kustannustoimittajia, jotka myös osaltaan puuttuvat kielioppivirheisiin. Paremmin Annella on mielestäni ainakin yhdyssanat hallussa, kuin Kotiliesi-bloggaajalla, joka taitaa olla ihan suomenkielinen syntyperältään. Ja siis niinikään kirjailija :)

[/quote]

Sä sen sanoit! Seuraan molempia blogeja (KPE ja Kotiliesi). Kauniita kuvia ja paljon taitoa, viitseliäisyyttä ja silmää kauneudelle on molemmilla. Kirjoitettu teksti on vain niin haitarista, että pahaa tekee lukea. Yleensä katson vain kuvat :)

Mutta iso jei Annelle kirjasta :)

[/quote]

Wilhelmiina teki käsityö kirjaansa toista vuotta. En usko, että tuollaisia kirjoja syntyy  kuin sieniä sateella. BTW näin hänet Manskulla viikonloppuna lehtikuvauksissa. Yllätyin, kuinka pieni hän on luonnossa :)

Vierailija
58/140 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blogisti Annen näit manskulla?

Vierailija
59/140 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei  höynäytä minua! En koskaan tule ostamaan mitään kyseisestä nettikaupasta.

Vierailija
60/140 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin ja kyllä petyin. Kysyin palautuksesta ja siihen loppui palvelu ja ystävällisyys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän