Nytpä sai nenilleen kaikki kaunis pieni elämä blogin arvostelijat
blogistiltapa ilmestyy kirja syksyllä, joten turha on tätä rouvaa syyttää mitään tekemättömäksi, kaiken ilmaiseksi saavaksi kultalusikka suussa syntyneeksi prinsessaksi.
Tekee itse paljon onnensa eteen ja on nähtävästi myös menestyvä bisnesnainenkin kaiken muun lisäksi.
Siitäs saitte, senkin arvostelijat
Kommentit (140)
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 18:38"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 15:28"]
Kertokaahan mullekin naita muita blogisteja jotka ovat julkaisseet kirjoja?
Ja siis sitten mitaan kuvakirjoja (ts. reseptikirjoja) en laskisi mukaan!
[/quote]
Viipaleita-nainen on kirjoittanut kirjan mutta ei antanut sitä kustantamoon vaan julkaisi käsikirjoituksen ilmaiseksi blogissaan.
http://www.viipaleita.net/docs/valo.pdf
[/quote]
Pyysikö joku kustantamo siis sitä, mutta ei antanut...?
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 18:38"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 15:28"]
Kertokaahan mullekin naita muita blogisteja jotka ovat julkaisseet kirjoja?
Ja siis sitten mitaan kuvakirjoja (ts. reseptikirjoja) en laskisi mukaan!
[/quote]
Viipaleita-nainen on kirjoittanut kirjan mutta ei antanut sitä kustantamoon vaan julkaisi käsikirjoituksen ilmaiseksi blogissaan.
http://www.viipaleita.net/docs/valo.pdf
[/quote]
Pyysikö joku kustantamo siis sitä, mutta ei antanut...?
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 15:39"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 15:02"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 14:29"]
Rustaisipa sitten vaikka vain nimen alle niin kuitenkin on selvästikin niin nimekäs ja suosittu, että tuo kirja tulee myymään.
ap
[/quote]
Ja voilá, joku muu tehnyt isommat työn ja rouva kuorii kermat päältä :)
[/quote]
Kuka on tehnyt isomman työn kuin tuo blogisti itse? Joku lukijoistako niitä kuvia ottaa, joku naapuriko väsää kaikki askartelut, ja mies varmaan kirjoittaa ne lyhyet tekstit blogiin? Ja sisustusnettikauppa on toki vain sen miehen pitämä, ja blogisti itse "vain ylläpitää verkkokauppaa" niinkö?
Mitä te muut teette työksenne jos ette tiedä, miten paljon aikaa netin parissa kuluu jos on usein bloggaava nettikaupan pitäjä?
Eli, KUKA sen työn on tehnyt? Joku kustantamosta auttaa häntä kyllä, ja painokoneet painaa kirjat. Markkinoinnin hoitaa alan ihmiset, vai pitäisikö blogistin itse tehdä se? Ja painaa kirjansa käsin kaikille halukkaille, kun niin kätevä on? Koittakaa nyt ymmärtää, että Kaunis Pieni elämä ON suosittu blogi jolla ON lukijoita ja blogin pitäjä ON ahkera ja taitava siinä, mitä tekee. Vaatii sekin silmää saada kaikki näyttämään kauniilta ;) Teillä joillain on taitoa saada kaikki näyttämään huonolta, varsinkin, jos on kyse toisen menestymisestä.
[/quote]
Ei, vaan kun tuolla ylempänä joku arveli, että haamukirjailija tuon tulevan kirjan on varmaan kirjoittanut ja ap tyyliin rustannut nimensä alle, johon ap sitten totesi jotain, että "no mitäs sitten vaikka olisi vain rustannut nimensä alle, menestystä kirja kuitenkin niittää".
Minä en ole ap, eli tuon tekstin numero 21 kirjoittaja. Minä ymmärrän hyvin, että toiset ei pidä tästä blogista, mutta en ymmärrä sitä että jos loggaajaa sanoo mukavaksi ihmiseksi, kommentia peukutetaan alas. Miksi? Ja en ymmärrä suoranaista haukkumista, enkä kyllä vähättelyäkään, sillä menestyvää blogia ei kuka tahansa saa aikaiseksi. Jossain asiassa pitää olla taitava. Ja ahkera.
Minäkin pidän blogia, mutta suosioita se ei ole saavuttanut vaikka olen yrittänyt. Harmi, mutta kunnia niille jotka siinä onnistuvat :)
Tämä bloggareiden arvostelu on minusta joskus todella naurettavaa. Jos kritiikki on asiallista, se on totta kai sallittua, mutta jos se on toisen yksityiselämän tonkimista tai suoraa haukkumista vaikkapa pulleroksi, turhaksi ihmiseksi, niin onko se enää korrektia? Tietysti netti on pullollaan ihmisiä, jotka eivät välitä hyvistä tavoista tai korrektiudesta, mutta välillä sitä voisi pysähtyä miettimään itse kukin. Että mikä saa kirjoittamaan toista herjaavan kommentin, jos toinen pitää "vain" askartelu/sisustusblogia?!
Mitä te muut teette työksenne jos ette tiedä, miten paljon aikaa netin parissa kuluu jos on usein bloggaava nettikaupan pitäjä?
[/quote]
Aika harva on työkseen bloggaava nettikaupan pitäjä :D Monilla on ihan oikea ammatti.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 14:43"]
blogistiltapa ilmestyy kirja syksyllä, joten turha on tätä rouvaa syyttää mitään tekemättömäksi, kaiken ilmaiseksi saavaksi kultalusikka suussa syntyneeksi prinsessaksi.
Tekee itse paljon onnensa eteen ja on nähtävästi myös menestyvä bisnesnainenkin kaiken muun lisäksi.
Siitäs saitte, senkin arvostelijat
[/quote]
Ööö, mistä sai nenilleen..???Maailma on täynnä ööö-luokan kirjallisuutta. Itse asiassa en kyllä edes tiedä, mistä puhut, mutta aloituksesi oli aika kummallinen.
Oletko kyseisen blogin kirjoittaja, vai ?
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 15:54"]
[/quote]
Aika harva on työkseen bloggaava nettikaupan pitäjä :D Monilla on ihan oikea ammatti.
[/quote]
Tarkoitin lähinnä, että miten te ette tiedä miten paljon tietokoneen kanssa voi mennä aikaa? Siis kun tekee jotain ihan oikeaa, eikä surffaile mammapalstoilla.
Ja jos blogilla elättää itsensä ja opiskelunsa (kuten muutama tekee) niin mitäs se blogin pitäminen sitten on? Se vie aikaa, ja siitä saaduista rahoista maksetaan ihan oikeaa veroa, ihan oikealle verottajalle.
Esimerkiksi Xenia tienaa bloggaamalla aika hyvin, ja valmistuu aikanaan lakimieheksi. Ja tienaa sitten vielä enemmän! Mikä sinä olet ammatiltasi, jos voit omasta mielestäsi arvostella toisten tekemää työtä?
vai oikein kirjailija!
Opettelisipa ensin edes alkeelliset suomen kielen kielioppiasiat. Pahaa tekee lukea hänen blogiaan, niin täynnä pahoja kielioppimokia. Hyvin lapsellinen tyttö, taitaa kirjakin olla lähinnä kuvakirja. Raukalla on niin huono itsetunto, että täytyy koko ajan hakea hyväksyntää, sitähän se blogin pitäminen on: kommentoikaa, miten ihana olen, on kiva saada teiltä lukijoilta kommentteja. Varsinkin kun itse päätän, minkä kommentin julkaisen. Mahtaa sukulaisia hävettää.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 15:25"]
Tarvitseeko sisustus/askarteluohje-kirjassa olla runoja ja proosaa teidän mieliksenne, että kirja olisi arvostettava taidonnäyte?
Eli siis, pitää olla monillahjakkuus, että saa av-raadin hyväksynnän. Täytyy osata paitsi oikeinkirjoitus niin olla hyvä kirjoittamaan, täytyy olla hyvä kuvaamaan ja sisustamaan ja askartelemaan ja pukeutumaan ja pitää näyttääkin kauniilta.
Eikö niin?
Vai millainen on riittävän lahjakas ihminen teidän mielestä? Sofi Oksanen ei voi olla hyvä koska hän on teidän mielestänne ruma (täältä luettu tosiasia), Minna Kauppi ei ole mikään urheilija koska on kaunis (paitsi ettei edes ole, eli hän ei ole yhtään mitään kenenkään silmissä) jne.
Kyllä te sitten olette veitikoita!
[/quote]
tuskin kukaan nyt kaunokirjallista taidonnäytettä odottaakaan, mutta julkaistavassa kirjassa soisi kielen olevan hyvää ja sujuvaa, oli kirjan aihepiiri sitten mikä tahansa. Painetun tekstin ei tulisi olla huonoa suomea.
Tuossa on kustannustoimittajalla aika iso työmaa edessä....
Muuhun kantaa ottamatta pakko todeta että ko. blogin kirjoittajan äidinkieli todellakin on suomi, hän on ihan perussuomalainen tyyppi.
Ei tänne kannata kirjoittaa mistään/kenestäkään ihmisestä jonka elämä tuntuu olevan onnellista. Mikä pahempaa jos tuo ihminen on vielä lahjakas, luova, kaunis, menestyvä, positiivinen, ystävällinen ja haluaa ja myös tekee muille ihmisille hyviä asioita. Niin ja naulana arkkuun on se että tällä ihmisellä sattuu olemaan varallisuutta enemmän kuin keskiverto kansalaiselle, tai ehkä rikas mies. Silloin tästä naisesta on pakko keksiä jotakin paskaa sanottavaa. Tämä palsta on täynnä katkeria naisia jotka saavat itselleen paremman olon siitä kun pääsevät vähättelemään toisten ihmisten saavutuksia. Naisia jotka eivät ymmärrä että myös he itse voivat onnistua elämässään, jos vain haluavat. 99 % tämän palstan ihmisistä ovat sisältä niin rumia että eivät voi koskaan hyväksyä sitä että joku toinen ei olekaan. Kauhistuttaa vielä ajatella että nämä naiset kasvattavat lapsia ja siirtävät kaiken tämän kateuden ja katkeruutensa myös lapsiinsa. :(
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 13:38"]
vai oikein kirjailija!
Opettelisipa ensin edes alkeelliset suomen kielen kielioppiasiat. Pahaa tekee lukea hänen blogiaan, niin täynnä pahoja kielioppimokia. Hyvin lapsellinen tyttö, taitaa kirjakin olla lähinnä kuvakirja. Raukalla on niin huono itsetunto, että täytyy koko ajan hakea hyväksyntää, sitähän se blogin pitäminen on: kommentoikaa, miten ihana olen, on kiva saada teiltä lukijoilta kommentteja. Varsinkin kun itse päätän, minkä kommentin julkaisen. Mahtaa sukulaisia hävettää.
[/quote]
Sinä sen sijaan et ole mikään raukka, muutenkin vaikutat tyytyväiseltä elämääsi ja kaikin puolin onnelliselta ja tasapainoiselta. =)
Kirja tulee varmasti olemaan ihana ja hempeä. Tähän vuodenaikaan sopiva
Nyt Annen joulukirja ostettavissa blogissa. Anne askarteli kuvat. tilaa nopeasti ennen kuin loppuu!
huh, onneksi tekstit ovat jonkun muun tekemiä
Turha sitä on blogin pitäjää haukkua, hyvän bisneksen on keksinyt. Osaa hyvin höynäyttää teitä ja poimii rahanne, kun haluatte saada pienen palan sitä elämää, jota tämä henkilö elää. Tää sisustushössötys menee muutenkin ihan yli äyräiden..jatkuvaa näpertelyä, huonekalujen siirtelyä, remontointia ja mitähän sitten hankittaisiin -ajattelua, kulutusjuhlaa, jolla täytetään tyhjää elämää! lisää vaan tavaraa nurkat täyteen. Karseen pinnallista! siinä sitä kasvatetaan lapsia materialisteiksi..sitä olen ihmetellyt, että miten kpe:n bloggari kasvattaa lapsiaan, kun kaiken aikaa lahjotaan ja ostetaan jotain, vaikka se välillä verhoillaankin askarteluksi... enkä siis satu olemaan se köyhä yksinhuoltaja mamma lähiöstä! mutta kukin eläköön tyylillään.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 18:15"]
Turha sitä on blogin pitäjää haukkua, hyvän bisneksen on keksinyt. Osaa hyvin höynäyttää teitä ja poimii rahanne, kun haluatte saada pienen palan sitä elämää, jota tämä henkilö elää. Tää sisustushössötys menee muutenkin ihan yli äyräiden..jatkuvaa näpertelyä, huonekalujen siirtelyä, remontointia ja mitähän sitten hankittaisiin -ajattelua, kulutusjuhlaa, jolla täytetään tyhjää elämää! lisää vaan tavaraa nurkat täyteen. Karseen pinnallista! siinä sitä kasvatetaan lapsia materialisteiksi..sitä olen ihmetellyt, että miten kpe:n bloggari kasvattaa lapsiaan, kun kaiken aikaa lahjotaan ja ostetaan jotain, vaikka se välillä verhoillaankin askarteluksi... enkä siis satu olemaan se köyhä yksinhuoltaja mamma lähiöstä! mutta kukin eläköön tyylillään.
[/quote]
Juuri näin! Kirjakaupassa katselin näitä "sisustushössötyskirjoja" ja mietin miksi ostaa kirjaa kun samat kuvat (tai ainakin samanhenkiset kuvat) voi nähdä myös netissä. Kaupassa oli tarjolla juuri tämä "Kaunis pieni elämä" -kirja. Kuvakirja, jossa kauniita asetelma- ja elämyskuvitusta. Samalla vilkaisin Ilona Pietiläisen uusinta kirjaa. Samoja kuvia ja tunnelmia kuin blogissaan - ja myös Suomen kaunein koti ohjelmassa. Hyllystä löytyivät myös Parolan aseman -blogistin kirja.
Tyypillistä näille blogeille on mielestäni juuri tämä materia - tavaraa, koristetta ihan ähkyyn asti. Mihin sitä tarvitaan roinaa noin paljon?
veit sanat suustani, ajattelet asiasta samalla lailla kuin minä;-) Peukutan tekstiä.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 21:23"]
Jännä juttu sinänsä, että juuri tuollaisesta perhekeskeisestä, idearikkaasta tee-se-itse-blogista saisi kaikista helpoiten sellaisen blogin, joka on arvoiltaan ekologisesti kestävä ja ei-materialistinen. Bloggaajan uskonnollisuus ei miellytä kaikkia lukijoita, mutta luulisi, että blogista välittyisi sen myötä jonkinasteista henkisyyttäkin. Siis jotain muunlaistakin pohdiskelua ja seesteisyyttä kuin että kyllä elämä sitten on seesteistä ja ihanaa, kun istumme takkatulen hämyisässä valossa ihanilla Pentikin nojatuoleillamme ja lapsemme leikkivät Mailegin pupuilla Ralph Laurenin vaatteisiin sonnustautuneina. Luemme tässä kristillistä kirjallisuutta ja sisustuslehtiä, ja sen jälkeen varaamme pienen viikonloppumatkan Nizzaan...
En ymmärrä, miksi KPE:n täytyy olla niin tavattoman pinnallinen ja kulutuskeskeinen, kun mikään pakkohan sen ei ole olla sellainen. Ei aihepiirinsä eikä tyylinsä puolesta. En muista koskaan nähneeni blogissa esim. kierrätettävän mitään; kaikki ostetaan uutena, ja askartelukin on sitä, että kaikki tehdään luksus-priima-materiaaleista.
Aivan ihana ja suloinen blogi muuten on kyllä. Siksi kismittääkin, että sen lukemisesta tulee niin ristiriitainen olo. Ei kateus, vaan materialismista johtuva ahdistus.
[/quote]
Ap, älä nyt hermoile siellä. Ei kaikilla ole samanlainen maku blogien suhteen, ei ole muidenkaan asioiden... tuskin sinulla ja minulla on samanlainen kirjallisuusmakukaan, tai maku elokuvien tai vaikkapa ruokien suhteen.
Joten miten ihmeessä sinä et aikuisena ihmisenä tunnu kestävän sitä, että moni ei tykkää tuosta blogista, ei ollenkaan? Minä kestän hyvin sen, että sinä tykkäät, mutta sinä et näytä kestävän sitä, että minä en tykkää. Ja yrität kääntää tämän makuasian niin päin, että koska en tykkää, olen kateellinen, ikävä ja negatiivinen ihminen - mistä sinä sen muka tiedät?
:-)
-15-