SSRI-lääkkeet
Lääkäri määräsi tänään SSRI-lääkkeet masennukseen ja paniikkihäiriöön. Olen ennenkin lukenut kauhukertomuksia kyseisestä lääkkeestä ja pelottaa aloittaa ne. Minkälaisia kokemuksia?
Kommentit (50)
[quote author="Vierailija" time="13.05.2013 klo 17:12"]
22. minä kommentoin tuota sanomaasi, en ole siis väittelyn toinen osapuoli. Mutta nämä kouluampujat olisivat varmastikin tarvinneet jotakin vahvempaa kuin ssri:t. Niitä psyykenlääkkeitä esimerkiksi tai jotakin muuta apua. Turha syyttää kaikesta lääkettä, joka auttaa niin monia synnytysmasennuksesta erektiohäiriöihin. Kyllä siinä taustalla on muut tekijät silloin.
[/quote]
Toki tilanne on paljon monimutkaisempi, myönnän sen.
Mulla ihan sama filis, nuo lääkkeet esti vain sen, että kyyneleet ei tullut ulos, vaikka sisin itki.
Psyykenlääkkeisiin lasketaan kyllä kaikki psyykkisiin sairauksiin käytettävät lääkkeet, myös masennuslääkkeet, joihin ssri:t kuuluvat.
Psyykenlääkkeet, Wikipedia: https://fi.wikipedia.org/wiki/Psyykenl%C3%A4%C3%A4kkeet
Vierailija kirjoitti:
Muakin ihmetyttää tämä lääkkeiden ylistys, minä ne hain apteekista, mutta ainuttakaan en ottanut.
Ja siten sun omakohtainen tietämys aiheesta on pyöreä nolla.
Meillä teini on syönyt niitä vuoden ja hyötynyt selvästi. Kuuli aiemmin ääniäkin, jotka ovat nyt loppuneet. Mieliala on selvästi parempi, eikä enää itsetuhoisia ajtuksia.
Vierailija kirjoitti:
Meillä teini on syönyt niitä vuoden ja hyötynyt selvästi. Kuuli aiemmin ääniäkin, jotka ovat nyt loppuneet. Mieliala on selvästi parempi, eikä enää itsetuhoisia ajtuksia.
Nostiko ne painoa?
Vierailija kirjoitti:
Osaako kukaan kuvailla millainen olotila lääkkeistä tulee? Tuleeko olosta vain normaali, vai tunteeko onnellisuutta? Onko vaikeampaa tulla surulliseksi?
Omasta kokemuksestani voin kertoa, että tunneskaala kaventui kummastakin päästä. Naurukin tuntui tekonaurulta. Toisaalta olin iloinen itkuherkkyyteni vähenemisestä. Ehdoton miinuspuoli oli, että minulla lääke lisäsi ahdistusta, vaikka oli juuri sitä ehkäisemään määrätty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaako kukaan kuvailla millainen olotila lääkkeistä tulee? Tuleeko olosta vain normaali, vai tunteeko onnellisuutta? Onko vaikeampaa tulla surulliseksi?
Omasta kokemuksestani voin kertoa, että tunneskaala kaventui kummastakin päästä. Naurukin tuntui tekonaurulta. Toisaalta olin iloinen itkuherkkyyteni vähenemisestä. Ehdoton miinuspuoli oli, että minulla lääke lisäsi ahdistusta, vaikka oli juuri sitä ehkäisemään määrätty.
Millä se ahdistus hoidettiin pois sit?
Vierailija kirjoitti:
Minkä nimistä lääkettä teinisi syö?
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="13.05.2013 klo 16:17"]
Joo, ja sitten on meta-analyyseja, joihin saatu mukaan myös lääkefirmojen julkaisemattoman tutkimukset, ja käy ilmi, että teho on olematon.
Kunnon salaliittoteoriaehdotus kuuluu jokaiseen laadukkaaseen nettikeskusteluun...
Katsos, salaliittoteoria-kortti kun totuus ei miellytä, kuinka yllättävää..
Masennus ilman lääkehoitoa aiheuttaa, toivottomuutta, tunteiden latistumista, häiriöitä seksissä,ongelmia perheessä, keskittymiskyky heikkenee ym ym. Ssri lääke nimenomaan voi auttaa noihin oireisiin. Elämänhalu tulee takaisin. Ainakin minulla tuli. Ja minulla alkoi olla jo depersonalisaatiota pitkällisen ahdistuksen takia. Ja se on jo ihan helvettiä. Pysyy järjissään ja silti kärsii helvetin tuskia. Ssri auttoi tuohonkin, kun ahdistus heikkenee niin depersonalisaatio poistuu. Eivät nämäkään lääkkeet tietenkään kaikkia auta. Kannatta kuitenkin kokeilla. Terapiakin on hyvä, mutta kymmeniä vuosia kestäneen stressin ja ahdistuksen poisto ei lähde pelkästään juttelemalla. Uskon että pitkällinen ahdistuneisuus on vaarallista ihmiselle jo fyysisestikin. Kivut nousevat pintaan helposti ja paha olo senkun lisääntyy.
Psykoosinestolääkkeitä käytetään myös kiputilojen hoitoon.
Toisille sopii, toisille ei. Mulle on ollut hyvä jo monta vuotta.
Aloitusoireina pahoinvointia ja päänsärkyä, kamalaa väsymystä, myös outoja "sähköiskuja". Loppui muutamassa viikossa. Unista tuli erikoisia ja tavallista villimpiä, muistin myös unia joka yöltä, mikä ei ole ollut minulle ennen tyypillistä. Olo tasottui, mutta mikään ei herättänyt minussa enää tunteita. Fyysiset ahdistusoireet lieventyivät lääkkeitä syödessä hieman. Muutamassa kuukaudessa lihoin vajaat 10 kg, mutta en tiedä voinko syyttää niistä lääkkeitä vai omaa ruokahalun kasvamista, jota en huomannut. Positiivista lääkkeessä oli se, että taltutti pahimman olon, mutta en tiedä oliko sen arvoista.
Essitalopram kirjoitti:
Masennus ilman lääkehoitoa aiheuttaa, toivottomuutta, tunteiden latistumista, häiriöitä seksissä,ongelmia perheessä, keskittymiskyky heikkenee ym ym. Ssri lääke nimenomaan voi auttaa noihin oireisiin. Elämänhalu tulee takaisin. Ainakin minulla tuli. Ja minulla alkoi olla jo depersonalisaatiota pitkällisen ahdistuksen takia. Ja se on jo ihan helvettiä. Pysyy järjissään ja silti kärsii helvetin tuskia. Ssri auttoi tuohonkin, kun ahdistus heikkenee niin depersonalisaatio poistuu. Eivät nämäkään lääkkeet tietenkään kaikkia auta. Kannatta kuitenkin kokeilla. Terapiakin on hyvä, mutta kymmeniä vuosia kestäneen stressin ja ahdistuksen poisto ei lähde pelkästään juttelemalla. Uskon että pitkällinen ahdistuneisuus on vaarallista ihmiselle jo fyysisestikin. Kivut nousevat pintaan helposti ja paha olo senkun lisääntyy.
Huutonaurua. Kaikilla tietämilläni ja kuulemillani henkilöillä, jotka ovat syöneet tai syövät ssri lääkkeitä, seksuaaliset halut katosivat täysin. Myös tuo tunteiden latistuminen ja ns. zombina olo kuuluu tähän lääkkeiden käyttäien kastiin. Semmonen juttu vielä, että vaikka lopettaisi lääkkeet, haitta voi jäädä loppuelämäksi.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="13.05.2013 klo 15:57"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2013 klo 15:51"]
Nämä ovat siis niitä kouluampujalääkkeitä....
Hienoa tämä yhteiskunnan medikalisaatio. Nappi nassuun kun ei muuta keksitä.
Tyhmän kommentinkin voi aina heittää kun ei muuta keksitä.
Tyhmän?
No, analysoidaanpas vähän. Tämän päivän Hesarissa oli juuri että nuo lääkkeet aiheuttavvat väkivaltaista käyttäytymistä.
Oliko siis tyhmä kommentti?
Ja että noitten lääkkeitten vaikutusta ei vielä tunneta kunnolla?
Ja että kouluampujat käyttivät juurikin noita.
Kommentoipa vielä tuota "tyhmää" kommenttiani kulta pieni....
Ja sitten tuo medikalisaatio vielä. Kommentoipa nyt sitäkin. Oliko tyhmää? Jos oli niin kerro meille miten asianlaita on.
En ymmärrä noita alapeukuttajia. Tottahan tuo oli joka sana! Googlatkaapas tilastoja, ihan jo pelkästään kuinka paljon esim. jenkeissä nämä ssri syöjät tekevät itsemurhia..
22. minä kommentoin tuota sanomaasi, en ole siis väittelyn toinen osapuoli. Mutta nämä kouluampujat olisivat varmastikin tarvinneet jotakin vahvempaa kuin ssri:t. Niitä psyykenlääkkeitä esimerkiksi tai jotakin muuta apua. Turha syyttää kaikesta lääkettä, joka auttaa niin monia synnytysmasennuksesta erektiohäiriöihin. Kyllä siinä taustalla on muut tekijät silloin.