Paha mieli miehen käytöksestä äitienpäivänä
Meillä on siis kaksi pientä lasta, 1 v ja 4 v, eli ei tässä ihan uudella asialla olla. Tuli taas kerran äitienpäivänä paha mieli, kun mies ilmoitti ostaneensa äidilleen lahjan ja kukat ja menevänsä äitinsä luo kahville. Äitinsä asuu 80 km:n päässä eli ei ihan puolen tunnin kahvihetki ole tiedossa. Harmini syy on se, että ei mitenkään noteerannut äitienpäivää vaimolleen eli mulle, ei edes kukkaa tai korttia tai yhtään mitään.
Ymmärrän kyllä etten ole miehen äiti ja jos oikein nillitetään niin ei kai sitä juhlia kuuluiskaan, mutta ei kai se nyt tosissaan voi olettaa että noin pienet lapset laittavat minulle eli äidilleen äitienpäivää?? Minusta äitienpäivän juhlimisen perinne kuuluisi ainakin noin pienten lasten perheessä ikäänkuin isän järjestettäväksi, myöhemmin voi lasten kasvaessa olla tietty eri juttu.
Olis voitu lähteä lasten kanssa anoppilaan myös, sillä oma äitini on kuollut joten juhlittavaa ei mun puolelta ole, mutta mies töksäytti ettei nyt jaksa ruveta lasten lähtöä järjestelemään ja eihän se xxxx teidän äiti ole.
Okei, ei tämä eka kerta ollut, sen verran monta vuotta on yhdessä oltu, mutta kyllä meidän perheessä vietiin äitienpäiväkukkia ja kortti aikoinaan ihan mummallekin eikä vaan omalle äidille. Meillä nämä juhlimisen kulttuurit näyttävät hakaavan pahemman kerran ja jotenkin tuntuu väkinäiseltä että minun pitäisi sitten itse opettaa lapsille äitienpäivän juhliminen, mutta ei kai tässä muu auta. Onko muilla samanlaisia ongelmia?
Kommentit (86)
[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 13:06"]
Eikö miehen äiti yhtään kummastele tilannetta?
Itse olisin todella kummissani jos poikani ilmestyisi kukkien ja lahjan kanssa luokseni juhlimaan äitienpäivää ja olisi jättänyt vaimonsa ja lapsensa kotiin. Passittaisin pojan hyvin nopeasti kotiinsa, pienen kasvatuskeskustulen jälkeen.
Toki olisin iloinen, että poikaa muistaa äitiään, mutta ei hän saisi lastensa äitiä unohtaa (ja tämä tarkoittaa, että ohjaa ja opettaa lapsiaan juhlimaan sitä äitiään).
[/quote]
ap juurikin näin
mutta ap sun ukkos meni varmaa rakatajattarensa luokse, sano vaan äidilleen menevänsä ;)
miksi ei ottanut teitä miukaan??
täysin järjetön tilanne..
joko ap keksinyt eli provoilee..tai ukkos on vieariassa...
eli ota asioista selvää.
kukaan täyspäinen ukko ei tee noin!!
mekin mentiin mun äidin luokse koko perhe, miehen äiti on kuollut.
Silti mies auttoi lastamme laittaan mullekin juhlaa aamusta
miksi mä olisin jättänyt mieheni kotiin ja mennyt äidilleni ??
jooo ei oo mieheni äiti
mut kyllä sukulaiset pitää yhtä, ja lapsille tärkeää, et vanhemmat yhdessä heidän kanssa viettävät aikaa
eli puhuttelun paikka ukolles !!!!!
Oisin voinut itse kirjottaa ton alotuksen, eli muitakin tunteettomia urpoja löytyy. Tämä päivä oli päivä kaikkien muiden joukossa. Niska limassa on saanut raataa kolmen alle viis vuotiaan lapsen eteen.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 21:57"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 15:39"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 15:35"]
Ihan karmea toi maanviljelijä perhe ,niin sääliksi käy. Äitienpäivää voi viettää sitten, kun mies tulee pellolta. Kahvitellen, halaen ja antaa lahjan. Moukkamainen perhe olette. Mulla oli juhlat vaikka mies asunut lastenkodissa. Toivottavasti lapsensa saisivat ulkopuoliselta opit.
[/quote]
Mutta kun minä en jaksa valvoa sinne asti! Mies tulee pellolta noin 23.30, en todellakaan halua sinnitellä sinne asti hereillä saadakseni lahjan.
[/quote]
Älä nyt viitti tosissaaan väittää, että ne on siellä pellolla koko päivän. On täällä muitakin maalaisia ja maanviljelijöitä. Kyllä ne syömässä käy välillä. Joku raaja tuohon liioitteluun.
[/quote]
Meillä osaavat ottaa eväät mukaan. Jossain sadan hehtaarin pikkutilalla voi tehdä lyhyttä päivää, mutta jos on oikeasti elättämässä itsensä maanviljelyllä, ei nyt pidetä turhia taukoja.
miehesi on kakara- napanuora kiinni äidissään- tee joku temppu niin oppii
- vie isänpäivnä lahja vain isällesi etkä noteraa miestäsi niin tajuaa ukko parja miltä tuntuu
Tiesitkö että kaikilla ei ole samanlaista miestä kun sulla? Mun mies ei esim KOSKAAN osta mitään lahjoja, tai "yllätä" kukilla, noutoruoalla tms jos en vinkkaa (ts. vaadi) häntä tekemään niin. Enkä kyllä pahemmin ole vaatinutkaan, koska se tosiaan tuntuu vähän hassulle, mutta ymmärrän kyllä jos joku toinen tekee niin, ja saa siitä jotain. Voihan se olla että jos aikansa vaatisi niin sitten ei tarvisi enää vaatia.
Ei se sitä tarkoita ettenkö ilahtuisi jos saisin vaikka kukkia äitienpäivänä (!), mutta vielä en ole sellasia saanut.. Ja ollaan mekin oltu lähes 10v yhdessä ja yhden käden sormilla voin laskea ne kerrat kun olen merkkipäivänä tai jouluna lahjan tai kukkia saanut. Silloin olen kovaan ääneen toitottanut mitä haluan ja kysellyt jatkuvasti joko on käynyt sen/ne jo ostamassa.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 22:05"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 21:14"]
Jotkut ei tajua, että parisuhde toimii vain, jos toista kohdellaan kuten tämä toinen haluaa itseään kohdeltavan. Jos toinen haluaa kukkia äitienpäivänä, ne ostetaan. Ei sen vaikeampaa.
Kaikki selitykset siitä, miten muka ei kestä pakkojuhlimista, on vaan henkisesti laiskojen ihmisten mussuttamista, koska eivät voi myöntää, että toivovat pääsevänsä mahdollisimman helpolla. Jos on ylivoimaista ostaa kukkakimppu ja syödä kakkua 10 minuuttia kerran vuodessa, ei taida olla vielä kypsä elämään parisuhteessa.
[/quote]
No, itsellä 10v. parisuhdetta takana, mies on toki muistanut minua aina kun on ollut ns. merkkipäivä. Mutta itse ihmettelen tuota tapaa, minusta on paljon kivempaa kun mies yllättää kukilla/suklaalla/noutoruualla muuten vain, ei vain merkkipäivinä siksi että "on pakko muistaa". Ei tulisi mieleenkään alkaa kitistä ja raivota miehelle jos mies ei vaikka jouluna lahjoisikaan, en minä hänen lahjojaan varten elä.
Tuskin se kellekään ylivoimaista on syödä kakkua 10min. ja ostaa kukkia, mutta vaikuttaa sille että naiset jotka tuollaista vaativat ja siitä valittavat, eivät itse ole kypsiä parisuhteeseen jos elämä on siitä kiinni tuoko mies kakkua ja kukkia. Entä jos unohtaa jonkun merkkipäivän, silloinko voi raivota toiselle menemään?
Onko sitten mukavaa, kun se mies muistaa vaan kun on pakko, jotta te ette suutu ja mökötä kuin pikkulapset? Että mies ei muista koska haluaa, vaan koska pakotatte? On varmaan sitten kivaa saada sellaista "muistamista".
Ei muistamista pidä tehdä velvollisuudesta vaan siitä että haluaa muistaa. Mikä idea on siinä että "on pakko ostaa lahja", voihan sitä muistaa vaikka toivottamalla hyvää äitienpäivää. On varmaan muistaminen mukavaa, mutta pitäisi muistaa ettei ole kenenkään velvollisuus ostaa kasaa lahjoja jotta pitää toisen hyvällä tuulella.
Lahjoja annetaan jos halutaan antaa, ei ne ole mikään pakko.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 21:14"]
Jotkut ei tajua, että parisuhde toimii vain, jos toista kohdellaan kuten tämä toinen haluaa itseään kohdeltavan. Jos toinen haluaa kukkia äitienpäivänä, ne ostetaan. Ei sen vaikeampaa.
Kaikki selitykset siitä, miten muka ei kestä pakkojuhlimista, on vaan henkisesti laiskojen ihmisten mussuttamista, koska eivät voi myöntää, että toivovat pääsevänsä mahdollisimman helpolla. Jos on ylivoimaista ostaa kukkakimppu ja syödä kakkua 10 minuuttia kerran vuodessa, ei taida olla vielä kypsä elämään parisuhteessa.
[/quote]
No, itsellä 10v. parisuhdetta takana, mies on toki muistanut minua aina kun on ollut ns. merkkipäivä. Mutta itse ihmettelen tuota tapaa, minusta on paljon kivempaa kun mies yllättää kukilla/suklaalla/noutoruualla muuten vain, ei vain merkkipäivinä siksi että "on pakko muistaa". Ei tulisi mieleenkään alkaa kitistä ja raivota miehelle jos mies ei vaikka jouluna lahjoisikaan, en minä hänen lahjojaan varten elä.
Tuskin se kellekään ylivoimaista on syödä kakkua 10min. ja ostaa kukkia, mutta vaikuttaa sille että naiset jotka tuollaista vaativat ja siitä valittavat, eivät itse ole kypsiä parisuhteeseen jos elämä on siitä kiinni tuoko mies kakkua ja kukkia. Entä jos unohtaa jonkun merkkipäivän, silloinko voi raivota toiselle menemään?
Onko sitten mukavaa, kun se mies muistaa vaan kun on pakko, jotta te ette suutu ja mökötä kuin pikkulapset? Että mies ei muista koska haluaa, vaan koska pakotatte? On varmaan sitten kivaa saada sellaista "muistamista".
Ei muistamista pidä tehdä velvollisuudesta vaan siitä että haluaa muistaa. Mikä idea on siinä että "on pakko ostaa lahja", voihan sitä muistaa vaikka toivottamalla hyvää äitienpäivää. On varmaan muistaminen mukavaa, mutta pitäisi muistaa ettei ole kenenkään velvollisuus ostaa kasaa lahjoja jotta pitää toisen hyvällä tuulella.
Lahjoja annetaan jos halutaan antaa, ei ne ole mikään pakko.