Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä tästä työpaikkailmoituksesta?

Kommentit (810)

Vierailija
141/810 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tulee somekohu

Vierailija
142/810 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eletään vuotta 2020 ja joku kehtaa tarjota tuollaista palkkaa? K*sessa ollaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/810 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii ihmiselle, jolla ei ole lainkaan omaa elämää, eikä hän sellaista edes kaipaa.

Vierailija
144/810 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tonnia lisää niin voisin harkita.

Tuossa ei varmaan ole mitään omaa rauhaa ja elämää.

Kotipiika

Vierailija
145/810 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Caritan avustaminen kaikessa mahdollisessa, kotityöt, pihatyöt, kaupassakäynti (jonne pitää mennä autolla eli ei ole ihan lähellä). Töitä joka päivä eli ei vapaapäiviä saati lomia???

Joo. Tuo 720e on kai vasta brutto, eli siitä pois verot.

Ai mikä onnenpotku tarjolla.

Miten pihatyöt liittyvät sairaan vanhuksen avustamiseen? Hoitaisivat itse pihansa, siis ne Caritan lapset.

Näissä avustajan työtehtävissä on se ansa, että avustajan kuuluu tehdä ne hommat, jotka avustettava tekisi jos pystyisi. Eli voisihan avustettava terveenä leikata nurmikot ja pensasaidat, maalata talon, huoltaa auton, rempata pesuhuoneen jne.

Muodollisesti sanotaan, että mitään ei tarvitse tehdä avustettavan puolesta, vaan häntä avustaen, mutta jos avustettava ei kykene tekemään yhtään itse, riittää että hän on mukana hommassa vain läsnäolollaan. Eli istuu vaikka pyörätuolissa kun avustaja tekee.

Jep. Olin itse nuorena avustajana ja kaikkea tuli nähtyä. Eräällä pyörätuoliasiakkaalla oli terve puoliso ja aikuiset lapset, ja minä tein kaikki kotityöt. Siivosin myös lasten huoneet, koska jos asiakas olisi ollut terve, hänhän olisi tehnyt sen itse. Sinällään reilu asiakas, että kun tein kaikki hommat rivakasti, sain lähteä aiemmin ja täyden palkan. Ihmetytti silti, miksi avustaja on ylipäätään myönnetty, kun ihan hyvin terveet aikuiset olisivat voineet huolehtia kodista... Enkä tosiaan auttanut asiakasta mitenkään muuten, hän pystyi itse peseytymään ja käymään vessassa ja kaupassa.

Mua oikeasti niin sylettää nää tälläiset. Joo, henkilökohtainen apu on hyvä juttu ja tulee usein tarpeeseen, mutta kyllä noita kriteereitä sen saamiseen pitäisi oikeasti kiristää ja tilanteita valvoa. Kaikkein fiksuinta olisi, jos avustajat olisivat sen maksavan tahon alaisuudessa töissä niin tilannetta voitaisiin tarkastella säännöllisesti. Nyt kun valtaosa avustajista on työllistynyt suoraan avustettavalle, on väärinkäytön riskikin todella suuri. Kun avustajalla on se vaitiolovelvollisuus niin paha soitella sille maksajalle että hei, täällä muuten väärinkäytetään henk.koht.apua törkeästi, ja ei suurin osa avustajista edes tiedä mihin niitä avustustunteja on myönnetty. Ihan järjetön systeemi.

Olin itsekin opiskeluaikana muutamassa paikassa henkkarina, ja kummassakin saatoin tunnin pari selata kännykkää/lukea yms. sillä aikaa kun avustettava halusi ottaa päivänokoset, ottaa aurinkoa terassilla yms. Ja mun ei siis tarvinnut auttaa missään siirtymissä tai muutakaan. Ja usein tosiaan sain lähteä kun etuajassa kun ei mulle keksitty enää tekemistä. Kivaahan se sinällään oli, raha tuli helpolla, mutta samaan aikaan oli mm. paikallislehdessä juttua kuinka vaikeaa parkinsonia sairastava mies ei millään saanut kaupungilta henkilökohtaiseen apuun rahaa muutamaksi tunniksi aamuisin, mitä olisi todella, todella tarvinnut, vaan joutui makaamaan tunteja odottamassa kotihoitoa. Samaan aikaan mulle maksettiin palkkaa siitä, kuin luin kirjaa tai olin jo kotona...

Vierailija
146/810 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Free government health insurance"? Eli saat mennä Laihian terveyskeskukseen jonottamaan vaivoinesi ja tämä on joku työsuhde-etu?

Vierailija
147/810 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3500€ pitäis olla ihan minimi palkka tuosta. Jatkuva asuminen ja oleilu työpaikalla, 24/7 valmius auttamiseen, yksityisyyden menetys totaalisesti. Suvun kerman passaaminen ja palvelu, piian työtä kirjaimellisesti.

Melko oksettava ajatus köyhästä raatajasta miljonäärisuvun orjana. Kuvaa räikeällä tavalla eriarvoisuuden lisääntymistä. Lisäksi on erikoista, että oma mies / suku ei hoida omaa sukulaistaan itse.

Vierailija
148/810 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Free government health insurance"? Eli saat mennä Laihian terveyskeskukseen jonottamaan vaivoinesi ja tämä on joku työsuhde-etu?[/quote

Tää juttu on kuin suoraan Fingerporista!

Vierailija
149/810 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Caritan avustaminen kaikessa mahdollisessa, kotityöt, pihatyöt, kaupassakäynti (jonne pitää mennä autolla eli ei ole ihan lähellä). Töitä joka päivä eli ei vapaapäiviä saati lomia???

Miten pihatyöt liittyvät sairaan vanhuksen avustamiseen? Hoitaisivat itse pihansa, siis ne Caritan lapset.

Näissä avustajan työtehtävissä on se ansa, että avustajan kuuluu tehdä ne hommat, jotka avustettava tekisi jos pystyisi. Eli voisihan avustettava terveenä leikata nurmikot ja pensasaidat, maalata talon, huoltaa auton, rempata pesuhuoneen jne.

Muodollisesti sanotaan, että mitään ei tarvitse tehdä avustettavan puolesta, vaan häntä avustaen, mutta jos avustettava ei kykene tekemään yhtään itse, riittää että hän on mukana hommassa vain läsnäolollaan. Eli istuu vaikka pyörätuolissa kun avustaja tekee.

Jep. Olin itse nuorena avustajana ja kaikkea tuli nähtyä. Eräällä pyörätuoliasiakkaalla oli terve puoliso ja aikuiset lapset, ja minä tein kaikki kotityöt. Siivosin myös lasten huoneet, koska jos asiakas olisi ollut terve, hänhän olisi tehnyt sen itse. Sinällään reilu asiakas, että kun tein kaikki hommat rivakasti, sain lähteä aiemmin ja täyden palkan. Ihmetytti silti, miksi avustaja on ylipäätään myönnetty, kun ihan hyvin terveet aikuiset olisivat voineet huolehtia kodista... Enkä tosiaan auttanut asiakasta mitenkään muuten, hän pystyi itse peseytymään ja käymään vessassa ja kaupassa.

Mua oikeasti niin sylettää nää tälläiset. Joo, henkilökohtainen apu on hyvä juttu ja tulee usein tarpeeseen, mutta kyllä noita kriteereitä sen saamiseen pitäisi oikeasti kiristää ja tilanteita valvoa. Kaikkein fiksuinta olisi, jos avustajat olisivat sen maksavan tahon alaisuudessa töissä niin tilannetta voitaisiin tarkastella säännöllisesti. Nyt kun valtaosa avustajista on työllistynyt suoraan avustettavalle, on väärinkäytön riskikin todella suuri. Kun avustajalla on se vaitiolovelvollisuus niin paha soitella sille maksajalle että hei, täällä muuten väärinkäytetään henk.koht.apua törkeästi, ja ei suurin osa avustajista edes tiedä mihin niitä avustustunteja on myönnetty. Ihan järjetön systeemi.

Olin itsekin opiskeluaikana muutamassa paikassa henkkarina, ja kummassakin saatoin tunnin pari selata kännykkää/lukea yms. sillä aikaa kun avustettava halusi ottaa päivänokoset, ottaa aurinkoa terassilla yms. Ja mun ei siis tarvinnut auttaa missään siirtymissä tai muutakaan. Ja usein tosiaan sain lähteä kun etuajassa kun ei mulle keksitty enää tekemistä. Kivaahan se sinällään oli, raha tuli helpolla, mutta samaan aikaan oli mm. paikallislehdessä juttua kuinka vaikeaa parkinsonia sairastava mies ei millään saanut kaupungilta henkilökohtaiseen apuun rahaa muutamaksi tunniksi aamuisin, mitä olisi todella, todella tarvinnut, vaan joutui makaamaan tunteja odottamassa kotihoitoa. Samaan aikaan mulle maksettiin palkkaa siitä, kuin luin kirjaa tai olin jo kotona...

Ja jatkan vielä sillä täsmennyksellä, että tietysti tässä nyt mennään vähän ns. ohi aiheen tästä nyt kyseessä olevasta ilmoituksesta. Sillä tässähän haetaan avustajaa ikäihmiselle, eli tällöin varsinaisesti ei haussa ole henkilökohtainen avustaja, sillä henkilökohtainen apu on mun käsittääkseni vammaispalvelulain mukainen palvelu, ja tällöin maksu tulee siis kaupungilta/kunnalta. Ikäihmiselle ei tätä apua myönnetä, ei vaikka kaihi veisi näön, kun tämän katsotaan olevan ikääntymisestä johtuvaa. Muista syystä sokeutuva sitten taas henk.koht.apua saa...

Eli tuo ilmoitus on sinällään harhaanjohtava, olisivat vaan suoraan laittaneet että haussa piika tai apulainen...

Vierailija
150/810 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavaa myös tuollainen vetoaminen Caritan ihanaan luonteeseen, hän ansaitsee sellaisen ja tälläisen avustajan jne. Kyllä moni mummeli tässä maailmassa ansaitsee vaikka ja mitä, mutta ei se ole tuntemattoman velvollisuus niitä asioita hänellä omasta selkänahastaan repimällä antaa. Kunnon palkalla saisi varmasti tuonne ihanan ihmisen jos mummo sen kerran ansaitsee, maksakoot omat lapset, eli ne jotka ovat mummon hienosta luonteesta aiemmin hyötyneet. Vastenmielistä.

Vierailija
151/810 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle (ja varmasti suurimmalle osalle muistakin ihmisistä) pitäisi maksaa  huomattavasti LISÄÄ palkkaa, että menettäisin yksityisyyteni ja JOUTUISIN asumaan jonkun vieraan perheen luokse ja olemaan siis käytännössä työpaikalla 24/7. Toi olisi ihan hirveä tilanne. Toki riittävän isosta rahasta voisin lähteä jonkun rikkaan perheen luokse piikomaan tyyliin mitä tuossa ilmoituksessa puhutaan, mutta palkka pitäisi ehkäpä kymmenkertaistaa, että maksaisi vaivan. 

Tulee mieleen, että ehkä tuossa perheessä on joskus aiemmin ollut au par hoitamassa lapsia ja siitä on jäänyt päälle ajatus, että eiköhän me mummokin hoideta samalla orjamenetelmällä. Au pairien tilanne on kuitenkin erilainen, sillä lähtökohtaisesti siinä pitäisi olla win-win tilanne (ei tosin aina käytännössä). 

Vierailija
152/810 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja verot maksettaisiin 1250 e summasta laskettuna.

Vierailija
153/810 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua tuota työaikaa ollenkaan. Onko siis niin, ettei vapaapäiviä ole ollenkaan, ja päivien sisällä työtunnit jakautuvat ihan miten sattuu? Siis ”tarpeen mukaan”? Pitäisi siis käytännössä olla koko ajan päivystämässä ja aina kutsusta tulla avustamaan? Kuin entisaikojen piiat ja palvelijat? Siksi kai siellä pitäisi asuakin, että olisi jatkuvasti saatavilla. Ja ”palkka” on täysin naurettava. Itse en tuohon suostuisi edes kymmenkertaisesta summasta!

Vierailija
154/810 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla hyvä homma jollekin geelitukkaiselle kielteisen päätöksen saaneelle turvikselle.

Vierailija
155/810 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai saakeli toi englanninkielinen ilmoitus saa otsasuonen räjähtämään. En pystynyt edes lukemaan sitä loppuun. Niinhän siinä käy, että nämä miljonäärit hakevat itselleen jostain Filippiineiltä oikein nöyrän ja kiltin 24/7 valmiudessa olevan piian. Kehittyvissä maissa kun riittää näitä ihmisiä, jotka suku lähettää ulkomaille tienaamaan ja sitten ulkomaan komennuksella olijat raatavat kohtuuttomissa työolosuhteissa palkalla, jolla paikalliset eivät suostu työskentelemään ja  lähettävät kaikki roposet kotimaan 30-henkiselle suvulle. Tällainen systeemi ei ole todellakaan omiaan poistamaan köyhien ja rikkaiden maiden välistä kuilua, päinvastoin vaan ylläpitää sitä. 

Vierailija
156/810 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku vinkata Iltalehteen tms että tutkisivat tuota ilmoitusta hieman? Muistaakseni aiemminkin on ollut juttua törkeistä työpaikkailmoituksista.

Vierailija
157/810 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firma boikottiin!

Vierailija
158/810 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko joku vinkata Iltalehteen tms että tutkisivat tuota ilmoitusta hieman? Muistaakseni aiemminkin on ollut juttua törkeistä työpaikkailmoituksista.

Jos joku on Facebookissa, niin kannattaa vinkata Orjafirmat-sivulle.

Vierailija
159/810 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko se aviomieskin yli 80 ja aktiivinen ja liikkuu paljon työnsä puolesta?

Katoin samaa. Liekö höpöä koko juttu..

Vierailija
160/810 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo tarkoitti, että 8h/7pvä/vko vuoden ympäri niin en tietenkään. Epäilen tuossa olevan kyllä "virhe" , en muista ulkoa mitä työaikalaki sanoo mutta lienee tarkoittavan kuitenkin sitä, että vapaat ovat niin harvassa kuin laillisesti mahdollista, eli vastaus on edelleen ei.

Lisäksi 500+e/kk huoneesta ja ruuasta on todella paljon, kun se tarkoittaa työpaikalla asumista ja varmasti tietynlaisessa "päivystystilassa" olemista. Solukämpässä tai yksiössä, joillain paikkakunnilla jopa kaksiossa, asuu ja elää samalla hinnalla ja lienee valtaosalle mieluisampi vaihtoehto.

Eli ei kiitos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi