Mitä mieltä tästä työpaikkailmoituksesta?
https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/10382061?locations=Laihia&&announced=…
Kelpaisiko sinulle tuo työ?
Kommentit (810)
Vierailija kirjoitti:
Ihana loppukesä tiedossa: Piikana 24/7, ilman vapaita, kokaten, siivoten, leikaten ruohoa, kitkien kukkapenkkejä. Ruokaa laittaen, hoitaen muoria, käyden kaupassa, korjaten aitoja, nostaen perunoita, lämmittäen saunaa, hakaten koivuklapeja, loppuajan passaten muuta sukua. Nukkuen jossain kamarissa, muorin seinän takana. Jippii!
Älä unohda, miten ihanaa on kesäöisin valvoa, ettei mummo kaadu, kun lähtee sängystä vaeltelemaan ja saa vessakäynneissä avustaa. Lopun yön menee peläten, jos aktiivinen puoliso päättää haluta avustajalta "palveluksia", joita mummeli ei enää antaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja muutaman päivän reissujakin on tiedossa, erityisesti mökille. Sanallakaan ei mainita, miten ne korvataan. Ja mitä avustajan tehtäviin mökillä kuuluu? Onko hän sukumökillä koko suvun piikana, laittaa ruuat, tiskaa, siivoaa ja lämmittää saunan?
On, jos avustettava on ollut tällainen ennen.
Sinänsä kaunis ajatus, että avustettavalle mahdollistettaisiin sellainen elämä kuin ennenkin, mutta kuullostaa yhteiskunnan kannalta täysin kestämättömältä. Miten tähän on yhteiskunnalla varaa ja mistä kaikki nämä työntekijät revitään, kun ei ole mahdollisuutta maksaa kunnollista palkkaa?
Vierailija kirjoitti:
Pahoin pelkään että mummeli jää nyt ilman kotipiikaa.
Kotiorjaa paremminkin 😝
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Caritan avustaminen kaikessa mahdollisessa, kotityöt, pihatyöt, kaupassakäynti (jonne pitää mennä autolla eli ei ole ihan lähellä). Töitä joka päivä eli ei vapaapäiviä saati lomia???
Joo. Tuo 720e on kai vasta brutto, eli siitä pois verot.
Ai mikä onnenpotku tarjolla.Miten pihatyöt liittyvät sairaan vanhuksen avustamiseen? Hoitaisivat itse pihansa, siis ne Caritan lapset.
Näissä avustajan työtehtävissä on se ansa, että avustajan kuuluu tehdä ne hommat, jotka avustettava tekisi jos pystyisi. Eli voisihan avustettava terveenä leikata nurmikot ja pensasaidat, maalata talon, huoltaa auton, rempata pesuhuoneen jne.
Muodollisesti sanotaan, että mitään ei tarvitse tehdä avustettavan puolesta, vaan häntä avustaen, mutta jos avustettava ei kykene tekemään yhtään itse, riittää että hän on mukana hommassa vain läsnäolollaan. Eli istuu vaikka pyörätuolissa kun avustaja tekee.
Jep. Olin itse nuorena avustajana ja kaikkea tuli nähtyä. Eräällä pyörätuoliasiakkaalla oli terve puoliso ja aikuiset lapset, ja minä tein kaikki kotityöt. Siivosin myös lasten huoneet, koska jos asiakas olisi ollut terve, hänhän olisi tehnyt sen itse. Sinällään reilu asiakas, että kun tein kaikki hommat rivakasti, sain lähteä aiemmin ja täyden palkan. Ihmetytti silti, miksi avustaja on ylipäätään myönnetty, kun ihan hyvin terveet aikuiset olisivat voineet huolehtia kodista... Enkä tosiaan auttanut asiakasta mitenkään muuten, hän pystyi itse peseytymään ja käymään vessassa ja kaupassa.
Tuo olisi lähinnä jollekin au pairille sopiva homma, mutta harmi kun niille joutuu välillä antamaan myös vapaapäiviä.
Oksettavaa. Ahneet eivät ole valmiita maksamaan edes kohtuullista palkkaa. Karsein työpaikkailmoitus mitä olen koskaan nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Tuo olisi lähinnä jollekin au pairille sopiva homma, mutta harmi kun niille joutuu välillä antamaan myös vapaapäiviä.
Au pairien työaika on n. 5-6 h per päivä, ei 12-24 h, ja 2 vapaapäivää per viikko.
Laihian mallas boikottiin. En vahingossakaan osta noiden tuotteita, yök.
Onkohan tuo palkka ihan laillinen? Ottaen huomioon työn luonteen - sen siis, että asuu työpaikalla ja työtä ei pääse ikinä karkuun vaan on aina oltava käytössä ja valppaana, korvauksen pitäisi nimenomaan olla suurempi. Ja 530 euroa huoneesta maaseusulta on Helsingin keskustan hintatasoa. Tuntuu, että näillä ihmisillä on erittäin romanttinen kuva äidistään ja ovat äärimmäisen pihejä, en missään nimessä uskaltaisi lähteä tuohon etenkin kun työttömänä saa enemmän rahaa käteen.
Tienaan posteljoonina enemmän vähemmällä työllä ja työstressillä. Kiitos mutta ei kiitos.
Mikä ihmeen täysihoito etu tuo on, itse teet omat ruoat yms toisin kuin esim hotellin täysihoidossa?
Köyhä antaa vähästä ja rikas ei paljostakaan.
Tuo on työnhakijoiden nöyryyttämistä, Suomen p*skin palkka työhön nähden.
Jos olisin nuori, sinkku ja lapseton, voisin kyllä asua tuolla ja avustaa, mutta en tuolla palkalla. Lisäksi vaatisin vapaapäiviä ja lomia. Mutta me suomalaisethan olemme työnantajien mielestä ahneita, joten varmasti näiden pitää avustaja hakea ulkomailta. Ulkomaalaisethan eivät pelkää työtä (huomatkaa sarkasmi)!
Tällä oletetulla ilmoittajalla on hs:n verokoneessa yhteensä yli 3 miljoonaa euroa tuloja :)
Vierailija kirjoitti:
Tuo 530 on verottajan määräämä hinta, jossa määritellään että silloin tarjotaan asuminen yhdessä huoneessa, ravinto, valo ja lämpö. Tuo on siis ilmoituksessa oikein.
Muuten varoituskellot kyllä soivat.
Itse pyytäisin 530 euroa lisää 1250 euron palkan päälle, jos täytyy asua samassa talossa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo 530 on verottajan määräämä hinta, jossa määritellään että silloin tarjotaan asuminen yhdessä huoneessa, ravinto, valo ja lämpö. Tuo on siis ilmoituksessa oikein.
Onko täysihoitoetu ihan virallinen termi tällaisesta tarjouksesta? Mun kun on kauhean vaikea hahmottaa, että mikä osuus tuossa on täysihoitoa ja mikä se etu on...Sekö että saa työnantajan määrittelemän välttämättömän ravinnon vai se, että saa maksaa ylihintaa yhdestä huoneenkopperosta?
3500€ pitäis olla ihan minimi palkka tuosta. Jatkuva asuminen ja oleilu työpaikalla, 24/7 valmius auttamiseen, yksityisyyden menetys totaalisesti. Suvun kerman passaaminen ja palvelu, piian työtä kirjaimellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Tossa on nimikkeenä henkilökohtainen avustaja ja heille on olemassa työehtosopimuskin. Eikös työehtosopimukset sido kaikkia työnantajia?
https://www.jhl.fi/tyoelama/tyoehtosopimukset/henkilokohtainen-avustaja…
Eikös tuo työehtosopimus koske vain niitä avustajia, joiden avustettava kuuluu heta-liittoon? Jos avustettava ei liittoon halua kuulua, ei avustaja ole minkään työehtosopimuksen piirissä, lait toki työskentelyä koskee silloinkin mm. työaikalaki.