Mitä mieltä tästä työpaikkailmoituksesta?
https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/10382061?locations=Laihia&&announced=…
Kelpaisiko sinulle tuo työ?
Kommentit (810)
Vierailija kirjoitti:
Ja muutaman päivän reissujakin on tiedossa, erityisesti mökille. Sanallakaan ei mainita, miten ne korvataan. Ja mitä avustajan tehtäviin mökillä kuuluu? Onko hän sukumökillä koko suvun piikana, laittaa ruuat, tiskaa, siivoaa ja lämmittää saunan?
On, jos avustettava on ollut tällainen ennen.
Aika kammottavaa. Toivottavasti kukaan ei orjaksi ryhdy. Tuossa asemassa toisten nurkissa ja armoilla vaikea pitää puoliaan. Ihan kauhuleffa-ainesta ja törkeää, että te-toimisto tuollaista tarjoaa.
Facessa ilmeni että työkkäri on itse laatinut tämän ilmoituksen. 1250e tulisi kuulemma käteen ja töitä olisi 8h/vrk
Nyt poliitikot näyttäkää kyntenne, Orpo, just puhuttiin siivoojien kaltoinkohtelusta. Tämä se vasta kaltoin onkin.
Otapas Petteri nyt ääliökaverisi puhutteluun. Ei näytä ihan lailliselta palkkaukselta tuo.
Poliisille tuommoinen pitää ilmoittaa. Laihialaiset tehkää ilmoitus poliisille ja Aviin
Ääliö miehekseen tuo tapani, nyt voi sanoa että tapani tulette tuntemaan. Siinä ei äidillä eikä työntekijällä ole mitään arvoa. Voi luoja.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut vähän erilainen käsitys täysihoidosta.
Niin mullakin. Mutta Tapanin logiikalla minä saan jo nyt täysihoidon, kun saan maksaa asunnostani vuokraa, hankkia ja valmistaa itse ruokani ja huolehtia siivouksesta ja muista kotitöistä. Ainoa mikä minulta jää nyt puuttumaan on Carita-mummun hurmaava seura.
Vierailija kirjoitti:
Facessa ilmeni että työkkäri on itse laatinut tämän ilmoituksen. 1250e tulisi kuulemma käteen ja töitä olisi 8h/vrk
Jos SINÄ asut Laihialla ja tunnet nuo ihmiset niin olisikohan melkein sun kansalaisvelvollisuus vakoilla heitä. Pistä kaikki todistusaineisto talteen, kaikki aineisto siitä miten ne tuon orjan itselleen ulkomailta tänne tuo, miten ne sitä kohtelee, jne. Koska orjanhan ne on tuossa hankkimassa, mutta ne vain - kömpelösti - naamioi tuon orjuuttamisen mukamas "työn tarjoamiseksi".
Kun tuota orjuutusta on jatkunut vuosi niin vie kaikki todistusaineisto poliisille. Ei Laihian paikallispoliisille vaan Keskusrikospoliisille tms. Ihmisen kuljettaminen toiseen maahan orjuutustarkoituksessa ja sitten sen pitäminen orjana vuoden ajan on vakava rikos. Pitäisi tulla linnatuomio.
Mutta joo, eihän siitä linnatuomiota tulisi. Vakava rikos se on, mutta mitään rangaistuksia ei tuollaisista rikoksista anneta, vaan päinvastoin, valtiokin suojelee tuollaisia rikollisia. Jee.
Eli älä sittenkään ala vakoilla. Aivan turhaan haalisit todistusaineistoa rikoksista. Nuo ovat hyväksyttyjä rikoksia joita ei edes tarvitse naamioida ja piilotella.
Ärsytti ilmoituksessa jo noi yhdyssanavirheet, sisällöstä puhumattakaan. Töitä joka päivä, plus hyvä kyykyttää "vähän auttamaan" kun majailet heidän nurkissaan.
Aivan pa ska liksa etkä saa itse edes päättää omista ruoistasi. Voi tsiisös. Ei ikinä. Sori vaan, Carita.
Vierailija kirjoitti:
Missä "Facessa"?? Laita nyt ihmeessä linkki tai ryhmän nimi. Muuten aika mahdoton löytää.
Siis onko tämä ilmoitus jostain 1900-luvun alusta? Etsitään vanhalle rouvalle palvelijaa
Laihian mallas sai kolhun maineeseensa.
Työtön voi nyt siis valita, että meneekö risusavottaan (kuten eräskin laihialainen poliitikko sanoi, että metsät ovat täynnä tekemätöntä työtä), vai orjatöihin herrojen taloon.
Ehkä mitään Carita-mummoa ei edes ole olemassa =D
Piika halutaan ihan muihin hommiin.
Miksi ne edes ilmoittaa netissä? Miksei ne vain mene lähimpään Thai-hierontapaikkaan kysymään jos joku hieroja muuttaisi niille "töihin"? Näkee ihan turhaa vaivaa ilmoittelemalla työpaikasta, pääsis paljon helpommallakin, "hullu liikaa töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä!"
Vai luuleeko ne että tuo työpaikasta ilmoittaminen on niille hyvää mainosta, parantaa niiden mainetta paikkakunnalla?
Mä taidan vittuillakseni vastata tohon. Tyyliin "Hei, olen 37-vuotias nainen Helsingistä. Olen haaveillut pöndelle muuttamisesta jo ainakin kolme minuuttia. Erityisen ihanaa olisi asua tilavan asunnon yhdessä nurkassa.
Olen työskennellyt henkilökohtaisena avustajana jo vuosia, etenkin vanhemmille ihmisille. Olen avoin, mukava, fiksu ja oppivainen.
Vapaa-aikanani tykkään polttaa pilveä ystävieni kanssa, kai saan tehdä sitä sohvalla, sehän on minunkin kotini? Toki tarjoan Caritalle hatsit, loppuu ne kolotukset.
Odotan kovasti täysihoitoon kuuluvaa ruokaa. Itsehän en syö mm. lihaa, kanaa, kalaa, sieniä, suolakurkkuja enkä munakoisoa. Olen yhdeltä ammatiltani kokki, mutta onneksi Te teette minulle ruoan valmiiksi. Se on hienoa!
Ai niin, ja minulla on hiton äkäinen koira, se voi vahtia "nurmi-alueitanne".
Pikaista yhteydenottoa odotan!"
Vierailija kirjoitti:
Tekeekö rikoksen jos käyn jättämässä sivuillaan kysymyksen orjatyövoimasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekeekö rikoksen jos käyn jättämässä sivuillaan kysymyksen orjatyövoimasta?
Mikäs rikos se olisi? Kyllähän nyt kysyä saa mitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Caritan avustaminen kaikessa mahdollisessa, kotityöt, pihatyöt, kaupassakäynti (jonne pitää mennä autolla eli ei ole ihan lähellä). Töitä joka päivä eli ei vapaapäiviä saati lomia???
Joo. Tuo 720e on kai vasta brutto, eli siitä pois verot.
Ai mikä onnenpotku tarjolla.
Verot 0%
Ihana loppukesä tiedossa: Piikana 24/7, ilman vapaita, kokaten, siivoten, leikaten ruohoa, kitkien kukkapenkkejä. Ruokaa laittaen, hoitaen muoria, käyden kaupassa, korjaten aitoja, nostaen perunoita, lämmittäen saunaa, hakaten koivuklapeja, loppuajan passaten muuta sukua. Nukkuen jossain kamarissa, muorin seinän takana. Jippii!
Tossa on nimikkeenä henkilökohtainen avustaja ja heille on olemassa työehtosopimuskin. Eikös työehtosopimukset sido kaikkia työnantajia?
https://www.jhl.fi/tyoelama/tyoehtosopimukset/henkilokohtainen-avustaja…
Hakevat siis filippiiniläis tms. 24/7 orjaa. Tämä selvisi ilmoituksesta.