Työtä hakeneet, onko teidän todistuksia ikinä katsottu?
Minun ei, yhtä ainutta kertaa. Taisin turhaan opiskella. Sama kirjoittaa se maisteri ceeveehen, oli totta tai ei. Valelääkärit sun muut huijarit on aina tienneet tämän.
Mammat, kannattaako opiskella, kun papereita ei kysytä?
Kommentit (24)
Kyllä on katsottu jokaisessa oman alan paikassa todistuksia. Meidän alalla pitää myös löytyä rekisteristä, muuten ei työtä heru vaikka mitä keksittyä papereihinsa kirjoittelisi.
Ei ole kukaan kysellyt todistuksia, mutta toisaalta ei työhaastattelutkaan ole olleet mitään geneeristä hr skeidaa, vaan 90 % keskustelusta on liittynyt ammattiasioihin.
Cv Riittää työhakemukseen. Todistus piti viedä ja siitä otettiin kopio työnantajalle, kun sain paikan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on katsottu jokaisessa oman alan paikassa todistuksia. Meidän alalla pitää myös löytyä rekisteristä, muuten ei työtä heru vaikka mitä keksittyä papereihinsa kirjoittelisi.
Joo, tämä on varmaan esim terveydenhoidossa tai lakialalla totta, mutta sitten on nämä paikat, joihin edellytetään korkeakoulutusta, mutta koulutuksella ja itse työllä ei ole juuri yhteyttä keskenään. Näihin töihin olisi varmaan tosi helppoa mennä pelkällä pokalla ja keksityllä cv:llä.
nuoret, vink vink.
ap
Muutaman kerran on katsottu todistukset läpi. Kummasti juuri nämä haastattelukerrat on aina johtaneet rekrytointiin. Sattumaa varmaan.
Ei ole kysytty todistuksia, mutta oli ne mukana ja tarjonnut olen näytille. Suosittelijoille on soiteltu. Haastattelussa on menty erittäin ammattispesifisiin yksityiskohtiin, joista ei todellakaan voi puhua itseään näyttämään ammattilaiselle ellei sitä ole.
Kerran on katsottu, siinä rekryssä oli mukana ulkopuolinen rekryfirma. Suorissa rekryissä kukaan ei ole vilkaissut edes työtodistuksia.
Mutta toisaalta, vaikka todistusta katsottaisiinkin. Ei semmoisen tekeminen ole homma eikä mikään.
Joskus on katsottu haastattelussa pitkäänkin.
Ekana työpäivänä on pitänyt ne viimeistään tuoda, firma on skannannut arkistoon tiedot. Kerran yksi valemaisteri oli onnistunut saamaan paikan, mutta ekan päivän jälkeen sai potkut, kun niitä luvattuja todistuksia ei ollutkaan (ja oli siis valehdellut tutkinnostaan).
Varmaan viimeksi opiskeluaikoina, kun hain harjoittelupaikkaa ja kesätöitä. Valmistumisen jälkeen ei kertaakaan.
On monestikin haastatteluun pitänyt viedä niin työtodistukset kuin koulutodistuksetkin. Parissa paikassa on otettu todistuksista kopiotkin.
On muutaman kerran katsottu, jopa sellaisessa paikassa josta sitten sain töitä. Useimmiten kuitenkaan ei katsota.
Pahin tapaus oli, kun katsottiin epäluuloisena, näytti että tosiaan epäilevät jotain huijausta. Oli nimittäin niin, että silloin kun opiskelin, filosofian kandidaatti oli ylempi korkeakoulututkinto ja maisteri vain arvo, joka sai rahalla ostaa siihen päälle. Minä hölmö en ostanut, joten jouduin myöhemmin hankkimaan todistuksen, jossa oppilaitos selvitti että kyllä se senaikuinen kandintutkinto on ylempi tutkinto. Sitä ei aina millään meinata uskoa. (Mm. Kela työpaikka johon olen hakenut ja noin käynyt, en saanut sitä paikkaa mutta taisi olla niin etteivät vain halunneet työtöntä ottaa.)
Kyselyyn en vastaa, koska ei se noin yksioikoista ole. Alallani moneen paikkaan se tutkinto vaaditaan, tai ainakin se on hyödyksi. Sitä paitsi tykkäsin opiskella.
Aina on katsottu lävitse, tosin plärätty eikä perehdytty, aivan haastattelun lopussa. Kesätöistä alkaen yksilöhaastattelut ovat vieneet 45-60 min, joten ilmeisesti lähinnä katsottu, että paperit ovat linjassa puhutun kanssa. Sain tosin nykyisen vakipaikkani opintojen ollessa vasta loppusuoralla, joten en tiedä, kiinnostaisiko ketään enää edes plärätä tutkintotodistuksia.
N28
Tästähän me päätellään, että melkein kolmasosa on sitä mieltä, että heidän (meidän) ei olisi oikeastaan kannattanut opiskella, koska todistusta ei ole kysytty, ja duunit oppii joka tapauksessa tekemällä.
Mun omalla kohdalla tämä on oikeasti ollut juuri näin. Mikään työ mitä olen tehnyt, ei ole liittynyt kovinkaan vahvasti siihen mitä olen opiskellut. Työnantaja on ilmeisesti ollut kiinnostunut ainoastaan perslihasteni kestävyydestä suhteessa yliopiston kirjaston penkkeihin.
Opin tietty kaikkia hauskoja juttuja, kuten vaikka faattisen funktion, mutta ehkä siihen käytetyn ajan olisi voinut myös käyttää johonkin tuottavampaan.
Lapset, ottakaa opiksi!
ap
Ei haluttu edes katsoa vaikka itse niitä tarjosin katsottavaksi, sanoivat vain että uskovat kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Tästähän me päätellään, että melkein kolmasosa on sitä mieltä, että heidän (meidän) ei olisi oikeastaan kannattanut opiskella, koska todistusta ei ole kysytty, ja duunit oppii joka tapauksessa tekemällä.
Mun omalla kohdalla tämä on oikeasti ollut juuri näin. Mikään työ mitä olen tehnyt, ei ole liittynyt kovinkaan vahvasti siihen mitä olen opiskellut. Työnantaja on ilmeisesti ollut kiinnostunut ainoastaan perslihasteni kestävyydestä suhteessa yliopiston kirjaston penkkeihin.
Opin tietty kaikkia hauskoja juttuja, kuten vaikka faattisen funktion, mutta ehkä siihen käytetyn ajan olisi voinut myös käyttää johonkin tuottavampaan.
Lapset, ottakaa opiksi!
ap
No omalla kohdallani olen kyllä opiskellut paljonkin, se vain että olen tehnyt sen omalla ajallani vuosien mittaan. Eli ei löydy papereita mistään oppilaitoksesta. Arvaa olenko suosittu rekrymarkkinoilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset, ottakaa opiksi!
ap
No omalla kohdallani olen kyllä opiskellut paljonkin, se vain että olen tehnyt sen omalla ajallani vuosien mittaan. Eli ei löydy papereita mistään oppilaitoksesta. Arvaa olenko suosittu rekrymarkkinoilla?
No höh. Sun pitää laittaa se maisteri(tms) sinne seeveehen. Ei kaissiitä ny muuten ole mitää apuu.
ap
Ei ole kysytty. Mutta ei kyllä olisi valemaisterina turvallinen olo, kun asiakkaat tavallisesti teettävät ties mitä SUPOn turvaselvityksiä ennen kuin ottavat projekteihinsa, ja voivat hyvinkin selvittää myös tutkintojen aitoutta.