Säälittää aikuinen ihminen, joka tilaa ravintolassa lehtipihvin ja ranskalaiset taikka pizzan tms..
Hoh hoijaa. Junttien ja lasten annoksia tuollaiset. Juomaksi tietysti limonadia tai kaljaa. Ei helvetti
Kommentit (148)
Jaa. Lehtipihvi on ehkä mun lempiruokani. 'Oikeissa ravintoloissa' tarjotut hampurilaiset ovat myös usein ihan uskomattoman hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Minä en kyllä jaksa kotona ruveta väsäämään hyvää, gluteenitonta pitsapohjaa. Siksi on ihanaa, jos ravintolassa saa maistuvan, gluteenittoman pitsan.
Kun olen autolla liikkeellä, en todellakaan juo alkoholipitoista juomaa. Mitä sitten voisin juoda, jos limsa kelpaa? Pelkkää vettäkö?
Harmi että 90 % pizzerioista tekee gluteenittoman pizzan valmiiseen pakastepohjaan.
Typerä aloitus.Tuo vinkuheinän ja tryffelin syöjä kyylä voi painua esittämään rikasta vaikka Siperiaan.
Tulikin mieleen, kun noin vuosi sitten tilasin lehtipihvin kauppakeskuksen ravintolassa ja kylläpä olikin taivaallisen hyvää. Se oli sellainen pitsin ohut, josta melkein näkyi läpi. En ollut syönyt lehtipihviä vuosikausiin, kun ajattelin jostain syystä vähän ap:n lailla, että se on sellaista pikaista huoltoasemaruokaa vaan, jotenkin ala-arvoista.
Eihän sitä koskaan tiedä jonkun satunnaisen ihmisen tilauksista, jos hän vaikka ensimmäistä kertaa elämässään maistaa jotain. Tosin ei siinäkään mitään väärää ole, jos joka ravintolavisiitillä tilaa samaa. Yleensä ihmiset haluavat rahoilleen vastinetta ja sitä saa helpoiten, jos tilaa tuttua ja turvallista.
Ei jää kauheasti tilattavaa jos pizzat, hampurilaiset ja pihvit ovat poissa laskuista perinteisessä ruokaravintolassa. Itse tykkään syödä juuri lehtipihviä kun harvoin pääsee ravintolaan ja pizzaa taas on vaikea ryssiä, joten se on helppo tilata vähän tuntemattomammassa paikassa.
Vierailija kirjoitti:
No, olen sitten juntti.
Mitä sitten pitäisi syödä? Mikä on sitä parempien ihmisten ruokaa jota pitäisi tilata?
Mietin samaa. Joskus ainakin itselle tulee ihan himo tuohon lehtipihvi-ranskikset comboon ihan samalla tavalla kuin pizzaankin. Näitä siis en tee ikinä kotona vaan nuo on just sellaisia harvinaisia "perinne"herkkuja joita tulee kerran/kaksi kesässä syötyä. Itselle nimittäin tuohon kokemukseen kuuluu se, että ruoka syödään ulkona ja joo, juomana on just se kokis. Sitäkään en siis juo muuten ikinä mutta tähän se jotenkin vaan kuuluu..
N43
No ne osaa sen lehtipihvin paistaa siellä raflan parilalla paremmin kuin mä kotona paistinpannulla... Mitä muuta jossain shellin baarissä söis reissun päällä kuin lehtipihvin, ranskikset ja kruunukasvikset ;) Lapsuusmuistoja!
Jos tekee mieli pizzaa, menen pizzeriaan.... hölmöä siellä on tilata makkaraperunat.
Lampaankyljyksiä ja poroa syödään sitten firman rahoilla edustustilaisuuksissa. Oon kyllä 6-vuotiaalle ostanut ravintolassa 40€ siika-aterian, kyllähän se muistaa sen vieläkin, 7v myöhemmin. Vähän erilaiset lapsuusmuistot sitten hänellä.
Tekis mieli pizzaa ja siideriä ravintolassa... Nam!
Vierailija kirjoitti:
Miten niin monet aikuiset ihmiset ovat aina säälimässä muita milloin minkäkin mitättömän syyn takia? Joo, toki se on helppoa kohentaa omaa itsetuntoa latistamalla muita mutta luulisi, että nämä paremmat ihmiset olisivat sen verran kehittyneitä, että keksisivät siihen jonkin muun keinon.
Reppana-ap haluaisi tilata itsekin lehtipihvin ranskiksilla ja cokiksella mutta ei voi, koska kuvittelee sen olevan supernoloa.
Nyt sitten kiukuttelee palstalla niille jotka viheltää viitut muiden mielipiteistä ja tilaa listalta juuri sen annoksen minkä tahtoo.
Jaa-a, ravintoloissa on niin kovat hinnat, että kannattaa valita jotain joka ei petä. Vaikka se olisi vähän mokattukin valmistusvaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, olen sitten juntti.
Mitä sitten pitäisi syödä? Mikä on sitä parempien ihmisten ruokaa jota pitäisi tilata?
Mietin samaa. Joskus ainakin itselle tulee ihan himo tuohon lehtipihvi-ranskikset comboon ihan samalla tavalla kuin pizzaankin. Näitä siis en tee ikinä kotona vaan nuo on just sellaisia harvinaisia "perinne"herkkuja joita tulee kerran/kaksi kesässä syötyä. Itselle nimittäin tuohon kokemukseen kuuluu se, että ruoka syödään ulkona ja joo, juomana on just se kokis. Sitäkään en siis juo muuten ikinä mutta tähän se jotenkin vaan kuuluu..
N43
Lehtipihvi perinneherkku? Mikä helv*tin perinne lehtipihviin sisältyy?
Wallenbergin pihvi tai Wellingtonin pihvissä on perinteitä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkoikin tekemään mieli lehtipihviä, en ole varmaan kymmeneen vuoteen nauttinut... hmm... lohkoperunat tai kasvikset tosin kivemmat kaveriksi.
Sama täällä! :D Hirveä lehtipihvihimo iski.
Vierailija kirjoitti:
Enempi säälittää ihmiset jotka tilaa vaikka pihvin mediumina ja syövät siitä suurimman osan sitten valittavat että pihvi oli läpi kypsä vaikka avuton apinakin näkee että kypsyys aste täysin oikea. Turha teidän on kokkeja ja kokeneita tarjoilijoita vastaan vängätä ilmaisia aterioita kärttäen.
Myöskään siitä ei saa valittaa, jos medium pihvi onkin tirisevän verinen toisesta laidasta. Se on ihan asiakkaan oma ongelma, jos kokki ei osaa ja on leikannut pihvit epätasaisesti. Olisi myös hyvä, ettei näissä ravintoloissa kulkisi tarjoilijat kysymässä onhan kaikki hyvin... ja kun ei ole, niin OMG.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, olen sitten juntti.
N43
Lehtipihvi perinneherkku? Mikä helv*tin perinne lehtipihviin sisältyy?
Wallenbergin pihvi tai Wellingtonin pihvissä on perinteitä.
Kirjoittaja oli laittanu perinteen lainausmerkkeihin, niin tarkoittaisiko, että heidän perheellään on tällainen perinne?
Tule kuule, ap, minun kanssani syömään. Saat sääliä oikein olan takaa ja kaupan päälle tulee varmasti vielä sellaiset naurutkin, että ratkeat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä siellä saisi tilata jos ei lehtipihviä?
Sellaisia yhteen ruokalusikalliseen mahtuvia annoksia, joihin on pinseteillä lisätty koristeyrttejä... rahaa kuluu sellaiset 100-200 € plus mäkkäriateria, kun jäi nälkä 🙄
2 parsakaalia ristissä, mutta se on hienoa, koska kokki teki sen. Sen lisäksi duchesse -perunat, eli pursottimella pursotettua perunasosetta. Lisäksi puoliraaka pihvi, koska kunnon kulinaristi syö vain mediumia.
Pizza on elämä.
Coke Zero on rakkaus.
N27
Mua säälittää aikuinen ihminen, joka viitsii ravintolassa kytätä, mitä muut syövät...
Taidankin seuraavan kerran kun ravintolaan menen niin tilata pitsan ihan ap:n kiusaksi.