Säälittää aikuinen ihminen, joka tilaa ravintolassa lehtipihvin ja ranskalaiset taikka pizzan tms..
Hoh hoijaa. Junttien ja lasten annoksia tuollaiset. Juomaksi tietysti limonadia tai kaljaa. Ei helvetti
Kommentit (148)
Kaikki eivät ole kulinaristeja. Kaikkia ei kiinnosta erikoinen ruokakulttuuri. Itselläni on omat suosikit ja aina ollut pettymys jos niistä vähänkin on poikennut. Kiva kun on kalliita mini annoksia sellaisille jotka saavat jotain erikoisia elämyksiä niistä :D. Piipertäköön ne ihan rauhassa joilla ylimääräistä rahaa sellaiseen. Haen noutoruokaa silloin tällöin ihan vaihtelun vuoksi, kebabbia, pitzaa tai hampurilaisia kotiin leffa iltoihin. Ravintola ruokaa olen itsekkin ollut tekemässä alan koulun käyneenä niin kyllä tiedän miltä se maistuu.
Kiviäkin kiinnostaa sinun säälisi. Työnnä vain tavaraa sinne omaan luukkuusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tämä lehtipihvi, pizza, hampurilais kulttuuri kertoo juuri ruokakulttuurin halvaantumisesta ja makuaistien ja -maailmojen kuolemisesta.
Näin on.
Muistan kuinka rikas ruokakulttuuri Suomessa oli vielä 90 luvulla.
Pitkälti syötiin vaan nakkikeittoa, makaronilaatikkoa, jne... suomalaisia ruokia.
Niin tuohan oli siis sarkasmia ja ruokakulttuuri on vain rikastunut ja kokoajan enemmän.
Ruokakulttuuri ei todellakaan ole rikastunut 90 -luvulta vaan köyhtynyt. Pikanuudelit ja smoothiet eivät ole ruokakulttuurin rikastuttajia.
Jos menet mihin tahansa kauppaan katsomaan sen valikoimaa tai minne tahansa vähänkin isomman kaupungin keskustaan katsomaan ravintolatarjontaa, niin eikö sieltä sinun mielestäsi löydy kuin pikanuudelia ja smoothieta?
Kaupasta saa samat ainekset halvemmalla mitä ne kalliit erikoiset ravintola-annokset, yli puolet halvemmalla kun sitten kokkaa itse. Ravintolassa syömisessä maksaa siitä tilasta ja palkkakustannuksista yms. sivukuluista enemmän mitä se itse mukamas erikois ruoka maksaa. Plus ruuan kamalasta hävikki kustannuksista maksaa se asiakas siis se mikä menee roskiin, sekin on laskutettu asiakkaalta.
Sittenhän se kannattaa maksaa jos omat kokkitaidot ovat surkeimmasta päästä, on ylimääräistä rahaa niin ettei tunnu budjetissa miltään eikä löydä kaupasta muuta kuin nuudeleita.
Kävin tiistaina kotipizzassa ja viime viikolla söin abc:n lehtipihvin ja ranskalaiset. Tosi hyvää.
Olut sopii erinomaisesti pizzan kanssa.
N20
Minua lähinnä naurattaa idiootit, jotka elvistelevät "hienommalla makuaistillaan".
Appiukko oli sellainen. Jaksoi arvostella niitä ruokia joista tiesi minun pitävän, ja erittäin mielellään tarjoili vierailuilla sellaisia joita en pysty syömään.
Hupinsa kullakin.
Jossain vaiheessa ryhdyin kostamaan, ja aloin tarjoamaan hänelle hänen inhokkiruokiaan aina kun kävi meillä vierailulla. Se vähän vähensi vittuilua.
Aloittaja on varmaan anoppi, joka kelpuuttaa vain kalleimman hienoimman ravintolan ja syö sitten annoksen jossa on pari rehua ristissä ja ruokalusikalllinen kastiketta. Ja nälkäänsä vetää sitten loppupullon aterian painikkeeksi tilattua viiniä ja alkaa kännissä haukkua suomalaisten vaatemakua, kaljanlipitystä ja sitä miten ei muuta uskalleta maistaa kuin apsin lehtipihviä ja lähteä tallinnaan. Että hän on sentään nuorena ollut au pair!
On eri asia tilata lehtipihvi ja ranskalaiset siksi että siitä tykkää, kuin siksi, että muuta ei uskalla kokeilla. Näillä ihmisillä on rajoitteita yleensä muutenkin: kala yäk (paitsi kalapuikot), juusto yök (paitsi Oltermanni ja Arkijuusto), sienet yök (paitsi pekoniin kääritty ja grillattu herkkusieni).
Sääli on sairautta. Enemmän minua naurattaa AP:n kaltaiset pellet, jotka keskittyvät muiden elämään enemmän kuin omaansa.
Yksi todella hyvä bebabbi paikka löytyy Tampereella tammelan torin laidalla Nile kebab http://www.nilekebab.fi Suosittelen. Olen tosi ronkeli niin ettei kelpaa ihan mitkä tahansa kebabit.
Sieltä olen alusta asti 2012 hakenut kebabit sieltä ja liha on kaikkein parasta. Ei ole mitään mikrossa lämmitettyä pakastettua sontaa. Olen paikan kanta-asiakas. Ei ole muualta tarvinnut hakea kun tämä kebabbi paikka tuli.
Kotipizzan listalta löytyy toinen suosikkini. Tuommoisia lehtipihvejä ja ranskalaisia osaan kotonakin tehdä, makkara perunoita ja hampurilaisia.
Jos listalla on lehtipihvi, pizzaa tai hampurilaisia, niin niitä voi myös tilata. Jos ne yököttää niin kannattaa jättää menemättä Rossoon, ABC:lle tai pizzeriaan. Maailma on pullollaan ravintoloita, joista noita ei saa. Vai miksi AP ravaa moisissa paikoissa kun ne on niin kamalia? Pitääkö saada S-poonusta vai onko lähipiirissä joku nirso lehtipihvin mussuttaja?
Niin minuakin, mutta suomalaisissa ravintoloissa vaihtoehtona noilla on korkeintaan nauravat nakit.
Eihän tämä mikään suomalainen ilmiö ole. Kun menee ihan perusravintolaan keski-tai etelä-Euroopassa, niin ihan samanlaisia ruokia sieltäkin löytyy. Niitä ne ihmiset nyt vaan mielellään syövät. Vai onko se jotenkin hienompaa syödä jokin saksalainen makkara ja juoda olut, tai venäläinen blini, kuin lehtipihvi Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä itse tilaat? Jonkun tylsän sienirisoton?
Hei! Sienirisotto ei ole tylsä, minun lempiruokiani! :D
En tykkää lehtipihvistä enkä ranskalaisista, pizzan voin kyllä tilata tai hampurilaisen. Jokainen saa ravintolassa tilata ihan sitä mistä itse pitää, ei siinä ole mitään säälittävää tai paheksuttavaa.
Lehtipihvin päällä pitää ehdottomasti olla se pyöreä yrttivoi. Vieläköhän lehtipihvi maistuisi yhtä hyvältä kuin silloin 30 vuotta sitten....
Meidän myydyimpiä annoksia on lehtipihvi. Sen voi valita millä lisukkeella haluaa (kasviksilla, ranskiksilla, muusilla, kermaperunoilla, jopa villiriisillä). Jos nälkäisenä tulee ravintolaan, niin tietäähän siitä saavansa mahan täyteen.
Wienin leikkelyksen kaltaisia juttuja on syöty jostain 1100-luvulta lähtien.
Nimi on jostain 1800-luvulta, joten kuka se epäili perinteikkyyttä, häh?
Vierailija kirjoitti:
Wienin leikkelyksen kaltaisia juttuja on syöty jostain 1100-luvulta lähtien.
Nimi on jostain 1800-luvulta, joten kuka se epäili perinteikkyyttä, häh?
Mmmm, wieninleike ja vihreä salaatti ison oluen kanssa. Taidan siirtyä pois tältä palstalta nyt, kun alkaa tulla nälkä!
Säälittää aikuinen ihminen jota kiinnostaa mitä muut syövät.