Haluaisin vain tappaa itseni velkaongelmien takia
Kommentit (81)
Hei, ei kannata.
Hakeudu mt-ongelmien vuoksi avun piiriin.
Älä koita paikata pikavippejä vipeillä.
Ulosotosta on mahdollisuus hakea velkasaneeraukseen.
Se kestää 3-5 ja olet kuivilla.
Apua on saatavilla.
Hei, oletko hakenut apua diakoniatyöstä? Hae ihmeessä, antavat myös talousneuvontaa ja auttavat eteenpäin mm. Takuusäätiö. Tarvittaessa maksusitoumus ruokaan. Kokeile ainakin! Kovasti voimia!
Älä tee sitä. Selviät kyllä. Paljon tsemppiä. Halaus <3
Velat voi maksaa, henkeään ei saa takaisin
Älä. Mulla on vippi sun muita velkoja vuodelta 2012 noin 80 tonnia korkoineen. Olen nyt 30 ja ne vanhenevat 7 vuoden päästä.
Sain myös yllättäen ennakkoperintöä käteisenä huomaavaiselta isovanhemmalta ja elämäntilanne parani merkittävästi. (Onneksi ei laittanut tilille)
Elämä voi olla täysin mielekästä ja nautittavaa vaikka olisi mitä velkoja. On tässä maassa ihmisiä joilla on kymmenien miljoonienkin velat joita ei saa ikinä maksettua, ja silti iloitsevat elämästä.
Turha niitä numeroita liikaa stressata. Kohta ollaan mullan alla joka tapauksessa.
Miksi? Jätät kaiken maksamatta. Ulosoton kautta menee
Mun ei tarvinnut odottaa edes sitä 15 vuotta, kun viiden vuoden jälkeen menin käräjäoikeuden velkasaneeraukseen.
Siinä määrättiin nollamaksuohjelma viideksi vuodeksi, jonka jälkeen tuli puhtaat luottarit. Eli meni 10 vuotta yhteensä.
Nyt olen velaton, puhtailla luottotiedoilla, tavallisessa duunissa, elämä on jees. Ei elämän tarvitse olla pilalla siksi että on joskus todella nuorena tehnyt virheitä.
En tiedä onko näistä apua mutta jotain ideoita. Soita kriisipuhelimeen nimettömänä ja juttele aina joskus aiheesta. Oletko kysynyt apua velkojen maksuun vanhemmilta, jos elossa? Entä oletko jutellut sukulaisen tai ystävän kanssa, miten saada velat ja velkakorko pois? Oletko sopinut velkojien kanssa jotain. Onko joku vuosimäärä jolloin velan saa anteeksi vai onko se pysyvä. Onko työ joka ei uuvuta loppuun jolla voisi lyhentää velkaa vähitellen. Saisitko välillä ajatukset pois siitä, harrastus, musiikin kuuntelu, kirja, joku lista mistä tykkäät. Voitko elää normaalisti ja murehtia vain tiettyinä aikoina. Mihin voisit kiinnittää välillä huomion, ettei yksi asia vie kaikkea.
Lisävelkaa ei ainakaan kannata tehdä. Velkajärjestelyyn jos vaan pystyy?
3.5 vuotta meni mulla, 200e/kk ja alunperin velkaa oli kuitenkin 45t€ kaikkine maksuineen(perintä ja ulosottokulut plus korkoa)
Typerää oli velkaantua noin pahasti, ei kuitenkaan ollut täysin omaa syytä.
Nyt täysin velaton, luottokorttia ym en aio ikinä enää ottaa.
Ei mitään itsaria. Kanna vastuusi ja hoida velkasi velkojille kuten kuuluukin.
Ja jos asiaa pitää käsitellä, niin kirjoita huolet ylös ja mitä ratkaisuja niihin on. Tai jos ei ole ratkaisua, niin mikä olisi mahdollinen rakentava idea tai ajatus siihen.
Ap ystävä rakas. Jätä Suomi taaksesi ja mene Norjaan töihin tienaamaan. Maksat velkasi pois ja säästät vielä itsellesikin. Norjan kielen opettelu vie sitäpaitsi ajatuksesi muualle ja sulla on vielä päämääräkin. Minä tein näin.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko näistä apua mutta jotain ideoita. Soita kriisipuhelimeen nimettömänä ja juttele aina joskus aiheesta. Oletko kysynyt apua velkojen maksuun vanhemmilta, jos elossa? Entä oletko jutellut sukulaisen tai ystävän kanssa, miten saada velat ja velkakorko pois? Oletko sopinut velkojien kanssa jotain. Onko joku vuosimäärä jolloin velan saa anteeksi vai onko se pysyvä. Onko työ joka ei uuvuta loppuun jolla voisi lyhentää velkaa vähitellen. Saisitko välillä ajatukset pois siitä, harrastus, musiikin kuuntelu, kirja, joku lista mistä tykkäät. Voitko elää normaalisti ja murehtia vain tiettyinä aikoina. Mihin voisit kiinnittää välillä huomion, ettei yksi asia vie kaikkea.
Ei. Kukaan nimenomaan ei halua auttaa. Haukkuvat minut, jos edes mainitsen vaikeasta tilanteestani. Teen töitä kuin hullu kun yritän pärjätä. Olen loputtoman väsynyt, ruokaan ei riitä rahaa. Vanhemmillani ei ole mahdollisuutta auttaa, miesystävä haukkuu alimpaan rakoon jos edes mainitsen tilanteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Kukaan nimenomaan ei halua auttaa. Haukkuvat minut, jos edes mainitsen vaikeasta tilanteestani. Teen töitä kuin hullu kun yritän pärjätä. Olen loputtoman väsynyt, ruokaan ei riitä rahaa. Vanhemmillani ei ole mahdollisuutta auttaa, miesystävä haukkuu alimpaan rakoon jos edes mainitsen tilanteesta.
Tämä siis ap. Joudun kestämään läheisten vihan ja halveksunnan tilanteen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ei tarvinnut odottaa edes sitä 15 vuotta, kun viiden vuoden jälkeen menin käräjäoikeuden velkasaneeraukseen.
Siinä määrättiin nollamaksuohjelma viideksi vuodeksi, jonka jälkeen tuli puhtaat luottarit. Eli meni 10 vuotta yhteensä.
Nyt olen velaton, puhtailla luottotiedoilla, tavallisessa duunissa, elämä on jees. Ei elämän tarvitse olla pilalla siksi että on joskus todella nuorena tehnyt virheitä.
ja olet vastaavasti jättämällä velkoja maksamatta pilannut muiden elämää. Todellakin pitäisi uudistaa nämä epäonnistuneet muutokset velkojen vanhenemisesta.
Vippifirmat sietääkin kärsiä ja kärvistyä helvetin liekeissä, hyvä vaan jos heidän bisnekset ovat menneet pilalle.
Vierailija kirjoitti:
Lisävelkaa ei ainakaan kannata tehdä. Velkajärjestelyyn jos vaan pystyy?
3.5 vuotta meni mulla, 200e/kk ja alunperin velkaa oli kuitenkin 45t€ kaikkine maksuineen(perintä ja ulosottokulut plus korkoa)
Typerää oli velkaantua noin pahasti, ei kuitenkaan ollut täysin omaa syytä.
Nyt täysin velaton, luottokorttia ym en aio ikinä enää ottaa.
kyllä se oli ihan täysin omaa syytä.
Ja en edes oleta kenenkään auttavan, teen töitä kuin hullu selvitäkseni tilanteesta. Mutta kun päälle tulee viha ja halveksunta jos sanon, ettei minulla ole rahaa johonkin kun tilillä on vain parikymppiä ruokaan, niin saan vihat päälleni. Kun pitäisi olla jatkuvasti iloinen, menestyvä eikä mitään saisi edes sanoa, sen päälle että yritän selvitä ja saada velat maksettua.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja olet vastaavasti jättämällä velkoja maksamatta pilannut muiden elämää. Todellakin pitäisi uudistaa nämä epäonnistuneet muutokset velkojen vanhenemisesta.
Vippifirmat sietääkin kärsiä ja kärvistyä helvetin liekeissä, hyvä vaan jos heidän bisnekset ovat menneet pilalle.
Kukaan ei ole pakottanut käyttämään vippifirmojen palveluita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti. Miljonäärejä koronkiskonnalla.
Älä jaksa sitten. Päästä ulosottoon.