Haluaisin vain tappaa itseni velkaongelmien takia
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään itsaria. Kanna vastuusi ja hoida velkasi velkojille kuten kuuluukin.
t. Pikavippiyrittäjämiljonääri
Vierailija kirjoitti:
Älä. Mulla on vippi sun muita velkoja vuodelta 2012 noin 80 tonnia korkoineen. Olen nyt 30 ja ne vanhenevat 7 vuoden päästä.
Sain myös yllättäen ennakkoperintöä käteisenä huomaavaiselta isovanhemmalta ja elämäntilanne parani merkittävästi. (Onneksi ei laittanut tilille)
Elämä voi olla täysin mielekästä ja nautittavaa vaikka olisi mitä velkoja. On tässä maassa ihmisiä joilla on kymmenien miljoonienkin velat joita ei saa ikinä maksettua, ja silti iloitsevat elämästä.
Turha niitä numeroita liikaa stressata. Kohta ollaan mullan alla joka tapauksessa.
Just näin pitää toimia!
Vierailija kirjoitti:
Mun ei tarvinnut odottaa edes sitä 15 vuotta, kun viiden vuoden jälkeen menin käräjäoikeuden velkasaneeraukseen.
Siinä määrättiin nollamaksuohjelma viideksi vuodeksi, jonka jälkeen tuli puhtaat luottarit. Eli meni 10 vuotta yhteensä.
Nyt olen velaton, puhtailla luottotiedoilla, tavallisessa duunissa, elämä on jees. Ei elämän tarvitse olla pilalla siksi että on joskus todella nuorena tehnyt virheitä.
Entä ne jotka jäi ilman rahojaan?
Sofia nyt Armanin ohjelmassa TV:ssä Jim- kanavalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko näistä apua mutta jotain ideoita. Soita kriisipuhelimeen nimettömänä ja juttele aina joskus aiheesta. Oletko kysynyt apua velkojen maksuun vanhemmilta, jos elossa? Entä oletko jutellut sukulaisen tai ystävän kanssa, miten saada velat ja velkakorko pois? Oletko sopinut velkojien kanssa jotain. Onko joku vuosimäärä jolloin velan saa anteeksi vai onko se pysyvä. Onko työ joka ei uuvuta loppuun jolla voisi lyhentää velkaa vähitellen. Saisitko välillä ajatukset pois siitä, harrastus, musiikin kuuntelu, kirja, joku lista mistä tykkäät. Voitko elää normaalisti ja murehtia vain tiettyinä aikoina. Mihin voisit kiinnittää välillä huomion, ettei yksi asia vie kaikkea.
Ei. Kukaan nimenomaan ei halua auttaa. Haukkuvat minut, jos edes mainitsen vaikeasta tilanteestani. Teen töitä kuin hullu kun yritän pärjätä. Olen loputtoman väsynyt, ruokaan ei riitä rahaa. Vanhemmillani ei ole mahdollisuutta auttaa, miesystävä haukkuu alimpaan rakoon jos edes mainitsen tilanteesta.
Vaihtoon tuollainen miesystävä.
Vierailija kirjoitti:
Ja en edes oleta kenenkään auttavan, teen töitä kuin hullu selvitäkseni tilanteesta. Mutta kun päälle tulee viha ja halveksunta jos sanon, ettei minulla ole rahaa johonkin kun tilillä on vain parikymppiä ruokaan, niin saan vihat päälleni. Kun pitäisi olla jatkuvasti iloinen, menestyvä eikä mitään saisi edes sanoa, sen päälle että yritän selvitä ja saada velat maksettua.
ap
Ap, jätä myrkyllisten ihmisten mielipiteet omaan arvoon. Helppoa tai nopeaa ulospääsyä ei ole, mutta jonain päivänä, kun vapaudut, elämä hymyile takaisin. Hae Takuusäätiöstä lainaa matalammalle korolla ja apua ammattilaisilta.
Kyllä melkoisia huijareita tämäkin palsta täynnä. Velkaannutaan tolkutta ja sitten jätetään ne vielä pystyyn. Näköjään ei edes aikomustakaan hoitaa velkojaan. Velkojen vanhentuminen mäkeen ja tuollaisesta toiminnasta pitäisi tehdä rikollista, eli löysentää velallisen epärehellisyyden tunnusmerkistön tulkintaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja en edes oleta kenenkään auttavan, teen töitä kuin hullu selvitäkseni tilanteesta. Mutta kun päälle tulee viha ja halveksunta jos sanon, ettei minulla ole rahaa johonkin kun tilillä on vain parikymppiä ruokaan, niin saan vihat päälleni. Kun pitäisi olla jatkuvasti iloinen, menestyvä eikä mitään saisi edes sanoa, sen päälle että yritän selvitä ja saada velat maksettua.
ap
Anna mennä kaikki ulosottoon. Maksa pari vuotta ulosottoa ja hae velkajärjestelyyn. Ne edellyttää että on ulosottoa maksanut jonkun aikaa ennen hakemista. Jos on maksuvaraa velkajärjestelystä selviää 3 vuodessa. Itselläni meni luottotietojen menetyksestä velkajärjestelyn loppuun 7 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä melkoisia huijareita tämäkin palsta täynnä. Velkaannutaan tolkutta ja sitten jätetään ne vielä pystyyn. Näköjään ei edes aikomustakaan hoitaa velkojaan. Velkojen vanhentuminen mäkeen ja tuollaisesta toiminnasta pitäisi tehdä rikollista, eli löysentää velallisen epärehellisyyden tunnusmerkistön tulkintaa.
alapeukuttajat voi sanoa että mitä ne henkilöt ovat, jotka ottavat velkaa ilman aikeitakaan maksaa takaisin niitä. Minä kutsun niitä ihan rehellisesti huijareiksi ja varkaiksi. Varastavat tavarat tai palvelut lupaamalla maksaa myöhemmin, mutta sitten eivät edes yritä maksaa vaan "päästävät ulosottoon".
Mulla samat fiilikset. Itsari ois vaan helpotus mulle, mutta jotenkin sitä aina päivän kerralla jaksan. Mulla puoliso menehtyi, velat jäi mun harteille, tuli oma sairastuminen ja työkyvyttömyys. Et lyhyesti kävi näin. Ihmiset kaikkosi ympäriltä jo miehen sairastaessa eikä oo syrjäytyneenä helppo tutustua uusiin. Koen niin valtavaa huonommuutta tilanteestani, että en tunne mitään yhteneväisyyttä muiden kanssa enää. Nyt on tavoitteena kuitenkin uudelleenkouluttautua ja sitä kautta saada jotain elämää takaisin. Jotain toivoa, et joskus vois olla hyvä olla. Ja sais tehdä hyvää muille :)
Raha on vain rahaa, sen takia ei kannata itseään tappaa. Laita rahareiät kiinni, myy vaikka omaisuutesi velkojen lyhentämiseksi äläkä velkaannu enempää. Muuta asumaan vaatimattomampaan asuntoon, kilpailuta puhelin- ja sähköliittymät, vakuutukset yms. Lopeta vaatteiden ostelu, maksukanavat, tupakointi ja alkoholin käyttö. Niihin ei ole köyhällä varaa. Eikä autoon! Siirry ilmaisiin harrastuksiin ja opettele olemaan ilman rahaa. Lopeta uhriutuminen ja ota oma elämäsi hallintaasi. Pure hammasta ja sano itsellesi " minä selviän tästä prkl!"
Nollasta voi aloittaa elämänsä missä iässä tahansa, itse olen tehnyt niin kahdesti. Edelleen kitkuttelen, enkä enää osaa itselleni mitään ostaa enkä pyytää, mutta olen oppinut iloitsemaan hyvin pienistä asioista.
Ja miesystävä vaihtoon, jos ei osaa olla henkisenä tukena vaikeassa tilanteessa.
Ap. Paljonko velkaa on ja onko luottotiedot tallella. Pystyisin ehkä kertomaan miten selviät. Olen ollut itse vaikeassa rahatilanteesta.
Paljon voimia, ap ja muut samassa tilanteessa olevat!
Tänne voi soittaa itsetuhoisten ajatusten iskiessä: https://mieli.fi/fi/tukea-ja-apua/kriisipuhelin-keskusteluapua-numeross…;
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ei tarvinnut odottaa edes sitä 15 vuotta, kun viiden vuoden jälkeen menin käräjäoikeuden velkasaneeraukseen.
Siinä määrättiin nollamaksuohjelma viideksi vuodeksi, jonka jälkeen tuli puhtaat luottarit. Eli meni 10 vuotta yhteensä.
Nyt olen velaton, puhtailla luottotiedoilla, tavallisessa duunissa, elämä on jees. Ei elämän tarvitse olla pilalla siksi että on joskus todella nuorena tehnyt virheitä.
ja olet vastaavasti jättämällä velkoja maksamatta pilannut muiden elämää. Todellakin pitäisi uudistaa nämä epäonnistuneet muutokset velkojen vanhenemisesta.
Vippifirmat sietääkin kärsiä ja kärvistyä helvetin liekeissä, hyvä vaan jos heidän bisnekset ovat menneet pilalle.
Ei oo vippifirmojen vika jos ihmisellä ei oo elämänhallintaa.
On pikavippifirmojen vika, että heidän liiketoimintansa perustuu ihmisten huijaamiseen ja hädästä hyötymiseen. Pitäisi olla laitonta ko. toiminta.
Hei ap!
Olen itsekin ollut tuossa tilanteessa, siis ulosotto- ja muissa veloissa korviani myöten. Millainen tilanteesi on tarkemmin? Minun ongelmani oli, etten kehdannut pyytää apua vaikka sitä varmaan olisi ollut lähipiiristä saatavissa.
Älä ihmeessä kuitenkaan satuta itseäsi tämän vuoksi :) kaikki asiat on järjestettävissä. Jos lähipiiri ei tue, niin ota yhteyttä johonkin jo tässä ketjussa aiemmin mainittuihin tahoihin. Ammattilaiset ovat siellä auttamassa, eivät haukkumassa tai tuomitsemassa. Helpottaa kun joku ottaa asian ns. hoitaakseen eikä sinun tarvitse selvittää kaikkea itse. Asiat järjestyvät vielä, sinun vain täytyy ottaa ensimmäinen askel <3
Myy muutama koneen osake, kyl se velka sillai kuittaantuu.
Tai jos käyttörahat on tiukilla voi myös olla lämmittämättä ulkoallasta.
Irtisano lehtä, netflix ja kaikki kirjakerhotilaukset. Kännykät ja netti. Kaikki pysyvät kulut pois.
Sitten riisi-kananmuna, keitetyt perunat-kananmuna yms halpa ruoka dietille. Syöt 20-30c kuluilla per päivä kunnes homma on hoidettu.
Et varmaan myöskään tarvitse matkustaa. Sen kun istuu kotina 3 kuukautta putkeen. Kirjastoon voi kövellä missä nettipankki ja maksaa vuokran ja velat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
alapeukuttajat voi sanoa että mitä ne henkilöt ovat, jotka ottavat velkaa ilman aikeitakaan maksaa takaisin niitä. Minä kutsun niitä ihan rehellisesti huijareiksi ja varkaiksi. Varastavat tavarat tai palvelut lupaamalla maksaa myöhemmin, mutta sitten eivät edes yritä maksaa vaan "päästävät ulosottoon".
Kun menee velkaneuvojalle, se on juuri se mitä käsketään tehdä. Velat päästetään ulosottoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohtaisesti vuokranantajana katson luottotiedottomia vähän eri näkövinkkelistä, mutta kyllä aloittajan inhimillinen hätä koskettaa kyllä enemmän. Sitä kutsutaan empatiaksi. Vaikka hän näkee tilanteensa toivottomana, asiat kyllä järjestyvät.
Ei oo vippifirmojen vika jos ihmisellä ei oo elämänhallintaa.