Haluaisin vain tappaa itseni velkaongelmien takia
Kommentit (81)
Velat 42 000 euroa. Olen maksanut tänä vuonna velkoja pois reilu 20 000 euroa, viime vuonna 50 000 euroa. Sitä edellisenä vuonna myös jonkin verran, sitä tarkkaa summaa en ole laskenut, olisiko ollut jotain 10 000-20 000 euroa. Aloitin velkojen maksun vajaa kaksi vuotta sitten (syksyllä 2018), sinä aikana en ole velkaantunut enempää.
Velat tulivat maniakauden aikana todella nopeasti. Sitä ennen menivät säästöt, eli säästöjä ei ole, eikä omaisuutta. Tulot ovat pääosin hyvät, 3000-5000 (parhaina kuukausina 10 000) euroa nettona kuukaudessa (olen yrittäjä, siksi vaihtelevat). Luottotiedot on tallella, velat eivät ole menneet ulosottoon.
Mistään enempää ei oikein voi säästää. Ei ole autoa, ei maksullisia harrastuksia, en ole matkustanut minnekään paitsi työmatkoille viimeisen kolmen vuoden aikana, en ostanut mitään - ainoat kulut ovat ruokakauppa ja alko. Alkoholia menee liikaa kun yritän kestää. Lomaa en ole pitänyt kolmeen vuoteen. Myynyt kaiken mahdollisen.
Valoa on tunnelin päässä ihan matematiikalla laskien, mutta olen vain niin väsynyt. Pakko pitää yrittää pitää kulisseja yllä ihan jo työn vuoksi. Ja pakko onnistua koko ajan töissä jotta saan tilanteen hoidettua. Olen yrittänyt olla esimerkiksi velkaneuvontaan ja Takuusäätiöön yhteydessä, mutta palvelut ovat niin täynnä ettei edes puhelimitse pääse läpi.
ap
Velat jää kuolinpesällesi sitten maksettavaksi.
Hakeudu ulosottoon/velkajärjestelyyn
Täältä ei voi viedä mennessään omaisuuttaan eikä velkoja. Joten suhtaudu niihin sen mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Velat 42 000 euroa. Olen maksanut tänä vuonna velkoja pois reilu 20 000 euroa, viime vuonna 50 000 euroa. Sitä edellisenä vuonna myös jonkin verran, sitä tarkkaa summaa en ole laskenut, olisiko ollut jotain 10 000-20 000 euroa. Aloitin velkojen maksun vajaa kaksi vuotta sitten (syksyllä 2018), sinä aikana en ole velkaantunut enempää.
Velat tulivat maniakauden aikana todella nopeasti. Sitä ennen menivät säästöt, eli säästöjä ei ole, eikä omaisuutta. Tulot ovat pääosin hyvät, 3000-5000 (parhaina kuukausina 10 000) euroa nettona kuukaudessa (olen yrittäjä, siksi vaihtelevat). Luottotiedot on tallella, velat eivät ole menneet ulosottoon.
Mistään enempää ei oikein voi säästää. Ei ole autoa, ei maksullisia harrastuksia, en ole matkustanut minnekään paitsi työmatkoille viimeisen kolmen vuoden aikana, en ostanut mitään - ainoat kulut ovat ruokakauppa ja alko. Alkoholia menee liikaa kun yritän kestää. Lomaa en ole pitänyt kolmeen vuoteen. Myynyt kaiken mahdollisen.
Valoa on tunnelin päässä ihan matematiikalla laskien, mutta olen vain niin väsynyt. Pakko pitää yrittää pitää kulisseja yllä ihan jo työn vuoksi. Ja pakko onnistua koko ajan töissä jotta saan tilanteen hoidettua. Olen yrittänyt olla esimerkiksi velkaneuvontaan ja Takuusäätiöön yhteydessä, mutta palvelut ovat niin täynnä ettei edes puhelimitse pääse läpi.
ap
Eli saat velat maksettua kokonaan pois vuoden sisään. Sun pitää vain löytää tapoja sinnitellä, niin sitten tilanne on hoidettu.
Vierailija kirjoitti:
Velat ei periydy. Toki jos kuolleella on omaisuutta, niin ne tasataan velkojen kanssa. Mutta perilliset eivät ole vastuussa toisen veloista.
Ap, olet maksanut velkoja kiitettävän hyvin. Kyllä sinä pärjäät ja saat loputkin maksettua. Huolehdi vain siitä, että et luisu maniaan uudestaan tai masennukseen, miltä tilanteesi nyt hieman kuulostaa. Onhan lääkitys kunnossa?
Ihmisen arvo ei ole yhtä kuin omaisuus tai raha! Kannattaisi koittaa hyväksyä nyt menneet menneinä, ja tehdä ensin päätös elää jatkossa järkevämmin. Minulla on h*lvetisti opintovelkaa täysin turhilta opinnoilta ja luottokorttivelkaa useammalta kortilta ja elän päivä kerrallaan ja aion opiskella uuden ammatin joka työllistää varmasti.
En aio elämääni kuluttaa velkojen maksuun. Kerranhan täällä vain ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Velat vanhenevat. Sinun ei tarvitse niitä maksaa ollenkaan. Muuta ulkomaille pienipalkkaiseen työhön siksi aikaa. Hanki elämään sisältöä hyvästä ruuasta, ulkoilusta, kulttuurista ja vaikka uuden kielen oppimisesta. Hyviä maita esim. ; Norja, Ruotsi, Liettua, Puola, Saksa, Ranska, Britit ja Sveitsi.
Minä en kyllä ymmärrä tätä periaatetta ollenkaan, että "Sinun ei tarvitse niitä maksaa ollenkaan." Mitä hittoa? Millaista on tuollaisen kusisen pakenijan elämä sen pakenemisen ajan? Elämä on yllättävän lyhyt ja miltä tuntuu paeta velkojaan vuosikausia, ehkä ne parhaimmat ja elinvoimaisimmat vuodet? Toiset perustaa perheitä, tekee töitä ja nauttii elämästä, mutta velkoja pakeneva kökkii rahattomana jossain Liettuassa. Onnea vaan.
Mitä ihmettä te velaksi ostatte?
Veneitä? Autoja? Laukkuja?
Eroa ensiksi tuosta kuvottavassa miehestä. Mieli kevenee kummasti
Älä anna noin halvalla kuin rahalla henkeäsi niille. Olet suurempiarvoinen kuin ikinä mitkään rahat. Asennoidu niin että tää on lähtökohta jota kohennat kaikilla niillä neuvoilla harkiten joita saat. Apua saa kyllä vaikka srk. Ei tarvi kuulua kirkkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Velat ei periydy. Toki jos kuolleella on omaisuutta, niin ne tasataan velkojen kanssa. Mutta perilliset eivät ole vastuussa toisen veloista.
Ap, olet maksanut velkoja kiitettävän hyvin. Kyllä sinä pärjäät ja saat loputkin maksettua. Huolehdi vain siitä, että et luisu maniaan uudestaan tai masennukseen, miltä tilanteesi nyt hieman kuulostaa. Onhan lääkitys kunnossa?
Kiitos, täytyy tosiaan pitää huolta itsestä. Lääkityksen pitäisi olla kunnossa, pitää vain löytää keinoja löytää elämään iloa kun se on niin helposti vain työtä ja velkojen maksua.
ap
Ehdottomasti kannattaa päästää ulosottoon, koska sitten ne saa maksettua. Itse maksoin ulosoton kautta n. 4 vuotta ja kituutin olemattomilla tuloilla, mutta kyllä kannatti, koska nyt olen velaton. Kannattaa tehdä se heti eikä yrittää lisävelalla selvitä, koska siten tilanne vain huononee. Toimeentulotukea kannattaa hakea!!! Itse en hoksannut ja olin ihan nälkärajoilla vuosia, mitta silti kannatti, koska nyt olen vihdoin vapaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Eli saat velat maksettua kokonaan pois vuoden sisään. Sun pitää vain löytää tapoja sinnitellä, niin sitten tilanne on hoidettu.
Unohtaa kaupassakäynnit ja suuntaa ruokajonoon tai lataa ResQ apin ei mene niin paljon rahaa.
Just katselin tässä nettipankkia.
"Lainat yhteensä 446 440,70 EUR"
Ei purista yhtään.
Mä haluaisin tappaa itseni, koska en osaa jutella ihmisten kanssa ja kärsin sosiaalisista peloista
Anna mennä ulosottoon. Et voi tehdä lisää velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä melkoisia huijareita tämäkin palsta täynnä. Velkaannutaan tolkutta ja sitten jätetään ne vielä pystyyn. Näköjään ei edes aikomustakaan hoitaa velkojaan. Velkojen vanhentuminen mäkeen ja tuollaisesta toiminnasta pitäisi tehdä rikollista, eli löysentää velallisen epärehellisyyden tunnusmerkistön tulkintaa.
alapeukuttajat voi sanoa että mitä ne henkilöt ovat, jotka ottavat velkaa ilman aikeitakaan maksaa takaisin niitä. Minä kutsun niitä ihan rehellisesti huijareiksi ja varkaiksi. Varastavat tavarat tai palvelut lupaamalla maksaa myöhemmin, mutta sitten eivät edes yritä maksaa vaan "päästävät ulosottoon".
Ymmärrätkö, että yleensä nämä ihmiset kyllä maksavat velkansa (moneen kertaan), ne valtavat korot vain jäävät maksamatta, ja niiden vuoksi ihmiset eivät selviydy veloistaan - varsinkaan, jos sattuvat sairastumaan, joutumaan työttömäksi tai eroamaan. Onko sinun mielestäsi oikein ja reilua, että maksukuvyttömille, heikossa tilanteessa oleville ihmisille ollaan valmiita lainaamaan kymmeniä tuhansia tuosta vain? Oletko miettinyt, miksi pikavippifirmojen omistajat ovat miljonäärejä? Entä heidän toimintansa vaikutuksia paitsi yksilöihin myös koko yhteiskuntaan? Muutama vuosikymmen sitten 15 - 17 prosentin korkoa pidettiin koronkiskontana, sittemmin pikavippifirmojen korot ovat saaneet olla jopa 700 %.
Eiköhän velan määrä ja tulot vaikuta siihen kauan kuiville pääsy kestää?
Tsemppiä ap