Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin vain tappaa itseni velkaongelmien takia

Vierailija
08.07.2020 |

En enää jaksa.

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti kannattaa päästää ulosottoon, koska sitten ne saa maksettua. Itse maksoin ulosoton kautta n. 4 vuotta ja kituutin olemattomilla tuloilla, mutta kyllä kannatti, koska nyt olen velaton. Kannattaa tehdä se heti eikä yrittää lisävelalla selvitä, koska siten tilanne vain huononee. Toimeentulotukea kannattaa hakea!!! Itse en hoksannut ja olin ihan nälkärajoilla vuosia, mitta silti kannatti, koska nyt olen vihdoin vapaa.

AP:n tilanteessa ei kannata, jos saa nykyisillä tuloilla maksettua alle vuodessa eikä lisävelkaantumista ole. Miksi pitkittää tilannetta useaksi vuodeksi ulosotossa jos nyt selviää velattomaksi alle vuodessa?

Vierailija
62/81 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tämä ap totta. niin ensin se ukko pihalle. ja katkaise kaikki välit niihin henkilöihin jotka sinua haukkuvat.

tuntuu vähän kummalta että velkaa on noin paljon. ei ne suuret tulot vaan pienet menot.

kirpputorilta saa kaiken tarvittavan. eikä mene rahaa kuin korkeintaan 100 e... vuodessa. kun osaa oikein ostaa.

mikä ihmisiin on oikein tullut. kun yritetään esittää velkarahalla. rikasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti kannattaa päästää ulosottoon, koska sitten ne saa maksettua. Itse maksoin ulosoton kautta n. 4 vuotta ja kituutin olemattomilla tuloilla, mutta kyllä kannatti, koska nyt olen velaton. Kannattaa tehdä se heti eikä yrittää lisävelalla selvitä, koska siten tilanne vain huononee. Toimeentulotukea kannattaa hakea!!! Itse en hoksannut ja olin ihan nälkärajoilla vuosia, mitta silti kannatti, koska nyt olen vihdoin vapaa.

AP:n tilanteessa ei kannata, jos saa nykyisillä tuloilla maksettua alle vuodessa eikä lisävelkaantumista ole. Miksi pitkittää tilannetta useaksi vuodeksi ulosotossa jos nyt selviää velattomaksi alle vuodessa?

Mä olen maksanut yli 14 000 euron opintolainan kokonaan pois. Samalla lyhensin ulosottoa 500 € kuukaudessa. Sain kyllä lyhennysvapaita kuukausia myös.

Nyt olen työtön eikä opintolainaa ole lainkaan. Ulosotossa on vielä jotain. Osa on lainoista on vanhentunut myös.

En hirveästi stressaa juuri nyt.

Vierailija
64/81 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP Kokeile seurakuntien Rari-toimintaa, ainakin pk-seudulta löytyy, ja sinne luultavasti pääsee nopeasti. Vapaaehtoiset auttavat ja tukevat rahaongelmissa. Siellä voi vaikka vain puhua ja purkaa omaa mieltään luottamuksellisesti. Keskity nyt pitämään huolta itsestäsi ja jaksamisestasi. Sinä kyllä selviät!

Vierailija
65/81 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin hoidettavissa oleva tilanne velkojen suhteen, mutta sun pitää ap nyt vain jaksaa itse! 

Vierailija
66/81 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sulla ole mitään hätää. Katto on pään päällä, ruokaa saat sen verran että hengissä pysyt, valoa on tunnelin päässä. Opettele nauttimaan ilmaisista asioista - luonnosta, liikunnasta, lukemisesta, laiskottelusta, ja yhtäkkiä huomaat, että et enää edes tiedä mihin rahaa olisit tarvinnut.

Vierailija
67/81 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla näköjään 37 000e ulosotossa. Alunperin oli jotain 50 000 ja näitä nyt pari vuotta maksettu. Nyt poistui taulukkomaksut ja velat alkaa oikeastikin lyhenemään. Välillä vituttaa mutta sen kestää kun tietää että tätä ei enää monta vuotta ole. Muutamaksi vuodeksi on nyt shoppailut, pidemmät kaukomatkat ja muut kivat tauolla.

Raha on maailman viimeisin syy tappaa itsensä. Raha-asiat järjestyy aina jollain lailla. Itseasiassa ulosotto on muuten stressittömin tapa hoitaa raha-asiat. Vouti nappaa osansa tilistä, tilittää ne velkojille ja itse huolehtii vaan omat pakolliset kulunsa.

Ulosottoon muuten kannattaa sitten laskea aivan kaikki paitsi pakolliset kulut. Muita laskuja on ihan turha edes yrittää maksaa kun ei ne rahat riitä enää muuhun elämiseen. Eli maksat vaan asumisen, puhelimen, auton, jos sellainen on ja kotivakuutuksen. Muut antaa vaan mennä.

Vierailija
68/81 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä oli vuosia tulot pelkkä toimeentulotuki 350 euroa kk ja monesti se oli alennettu 20 ja 40 prosenttia. Mitään en ostanut kun ruuan ja puh laskut. Roskiksesta löysin vaatteet ja muualta ilmaiseksi. Tuolleen pärjää jonkin aikaa, mut jossain vaiheessa tarvii uusia isompia ostoksia. Lopeta tuhlailu ja elä köyhänä, pärjää kyllä.

Vierailija
69/81 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velat 42 000 euroa. Olen maksanut tänä vuonna velkoja pois reilu 20 000 euroa, viime vuonna 50 000 euroa. Sitä edellisenä vuonna myös jonkin verran, sitä tarkkaa summaa en ole laskenut, olisiko ollut jotain 10 000-20 000 euroa. Aloitin velkojen maksun vajaa kaksi vuotta sitten (syksyllä 2018), sinä aikana en ole velkaantunut enempää.

Velat tulivat maniakauden aikana todella nopeasti. Sitä ennen menivät säästöt, eli säästöjä ei ole, eikä omaisuutta. Tulot ovat pääosin hyvät, 3000-5000 (parhaina kuukausina 10 000) euroa nettona kuukaudessa (olen yrittäjä, siksi vaihtelevat). Luottotiedot on tallella, velat eivät ole menneet ulosottoon.

Mistään enempää ei oikein voi säästää. Ei ole autoa, ei maksullisia harrastuksia, en ole matkustanut minnekään paitsi työmatkoille viimeisen kolmen vuoden aikana, en ostanut mitään - ainoat kulut ovat ruokakauppa ja alko. Alkoholia menee liikaa kun yritän kestää. Lomaa en ole pitänyt kolmeen vuoteen. Myynyt kaiken mahdollisen.

Valoa on tunnelin päässä ihan matematiikalla laskien, mutta olen vain niin väsynyt. Pakko pitää yrittää pitää kulisseja yllä ihan jo työn vuoksi. Ja pakko onnistua koko ajan töissä jotta saan tilanteen hoidettua. Olen yrittänyt olla esimerkiksi velkaneuvontaan ja Takuusäätiöön yhteydessä, mutta palvelut ovat niin täynnä ettei edes puhelimitse pääse läpi.

ap

Sullahan on sitten hyvä tilanne.

Pystytkö neuvottelemaan velkojien kanssa pienemmistä kk-eristä?

Ei noita kyllä kannata uo:n päästää. Luin vaan aloituksen ja siitä käsitin että velat on jo ulosotossa.

Pää pystyyn, noilla tuloilla selviät parissa-kolmessa vuodessa.

Vierailija
70/81 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana menin opintotukipäivänä kauppaan ja ostin jauhoja, kuivahiivaa, voita, kananmunia, juustoa, näkkileipää, säilykkeitä, kautahiutaleita, mannaryynejä, pakasteita, juureksia, perunoita ym. niin paljon, että tiesin ruoan riittävän koko kuukaudeksi. Onko tämä nykymaailman ylenpalttisuus tehnyt sen, ettei osata elää enää köyhäillen?

Vierailija
71/81 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velat 42 000 euroa. Olen maksanut tänä vuonna velkoja pois reilu 20 000 euroa, viime vuonna 50 000 euroa. Sitä edellisenä vuonna myös jonkin verran, sitä tarkkaa summaa en ole laskenut, olisiko ollut jotain 10 000-20 000 euroa. Aloitin velkojen maksun vajaa kaksi vuotta sitten (syksyllä 2018), sinä aikana en ole velkaantunut enempää.

Velat tulivat maniakauden aikana todella nopeasti. Sitä ennen menivät säästöt, eli säästöjä ei ole, eikä omaisuutta. Tulot ovat pääosin hyvät, 3000-5000 (parhaina kuukausina 10 000) euroa nettona kuukaudessa (olen yrittäjä, siksi vaihtelevat). Luottotiedot on tallella, velat eivät ole menneet ulosottoon.

Mistään enempää ei oikein voi säästää. Ei ole autoa, ei maksullisia harrastuksia, en ole matkustanut minnekään paitsi työmatkoille viimeisen kolmen vuoden aikana, en ostanut mitään - ainoat kulut ovat ruokakauppa ja alko. Alkoholia menee liikaa kun yritän kestää. Lomaa en ole pitänyt kolmeen vuoteen. Myynyt kaiken mahdollisen.

Valoa on tunnelin päässä ihan matematiikalla laskien, mutta olen vain niin väsynyt. Pakko pitää yrittää pitää kulisseja yllä ihan jo työn vuoksi. Ja pakko onnistua koko ajan töissä jotta saan tilanteen hoidettua. Olen yrittänyt olla esimerkiksi velkaneuvontaan ja Takuusäätiöön yhteydessä, mutta palvelut ovat niin täynnä ettei edes puhelimitse pääse läpi.

ap

Sullahan on sitten hyvä tilanne.

Pystytkö neuvottelemaan velkojien kanssa pienemmistä kk-eristä?

Ei noita kyllä kannata uo:n päästää. Luin vaan aloituksen ja siitä käsitin että velat on jo ulosotossa.

Pää pystyyn, noilla tuloilla selviät parissa-kolmessa vuodessa.

Hyvä vinkki, pitää yrittää. Ikävintä on, että pari veloista on toimijoilta, joiden toimet on jo estetty viranomaisten taholta. Esimerkiksi yksi veloista on nyt Annomen -nimisen perintätoimiston omistama, jonka toiminta on loppunut viranomaisten kiellon takia. En saa heihin millään tavalla yhteyttä edes kysyäkseni, miten voin hoitaa velkaani. Olen yrittänyt nyt pari viikkoa päästä läpi Kuluttajaneuvontaan kysyäkseni neuvoja, mutta puhelinpalvelu on jatkuvasti liian ruuhkaantunut. Toinen velkojista on Bank Norwegian, jolla ei edes ole kunnon asiakaspalvelua. Kolmas on yhtiö, jota vastaan viranomaiset ovat nostaneet joukkokanteen, ja toiminta on tosi epämääräistä.

ap

Vierailija
72/81 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa velkasi, ja sen jälkeen voit miettiä tuota rivistä poistumista.

Vierailija
73/81 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä luovuta. Ota yhteyttä velkaneuvontaan.

Vierailija
74/81 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama vaikka velka "vaan"opintolainaa, mutta sitä riittääkin eikä töitä näkyvissä todellakaan, en usko enää pääsevän iedes ikinä palkkatöihin. Niin kauan ollut työtön:( Ole onnellinen, et sulla sit ilmeisesti edes töitä joiden avulla voit lainaa lyhentää enempi kuin jostain hikisestä työmarkkinatuesta. Ihmiset on hylännyt ja terveys mennyt ajat sitten, eipä tämä ole enää kuin yhtä kitumista päivästä toiseen, miksi tätä jatkaisi enää.

75/81 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä ne jotka jäi ilman rahojaan?

Tätä ei kannata murehtia. Talous on taloutta. Teet mitä tahansa, että tienaat rahaa, niin joku toinen jää sen vuoksi ilman rahaa.

Lainan antaja on ottanut riskin, kun on lainannut rahansa. Siksi siinä lainassa on korko.

Vierailija
77/81 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko näistä apua mutta jotain ideoita. Soita kriisipuhelimeen nimettömänä ja juttele aina joskus aiheesta. Oletko kysynyt apua velkojen maksuun vanhemmilta, jos elossa? Entä oletko jutellut sukulaisen tai ystävän kanssa, miten saada velat ja velkakorko pois? Oletko sopinut velkojien kanssa jotain. Onko joku vuosimäärä jolloin velan saa anteeksi vai onko se pysyvä. Onko työ joka ei uuvuta loppuun jolla voisi lyhentää velkaa vähitellen. Saisitko välillä ajatukset pois siitä, harrastus, musiikin kuuntelu, kirja, joku lista mistä tykkäät. Voitko elää normaalisti ja murehtia vain tiettyinä aikoina. Mihin voisit kiinnittää välillä huomion, ettei yksi asia vie kaikkea.

Ei. Kukaan nimenomaan ei halua auttaa. Haukkuvat minut, jos edes mainitsen vaikeasta tilanteestani. Teen töitä kuin hullu kun yritän pärjätä. Olen loputtoman väsynyt, ruokaan ei riitä rahaa. Vanhemmillani ei ole mahdollisuutta auttaa, miesystävä haukkuu alimpaan rakoon jos edes mainitsen tilanteesta.

Velat eivät ehkä ole suurin ongelma elämässäsi, vaan negatiiviset ja ikävät ihmiset, jotka eivät auta ja kannusta, vaan painavat maanrakoon. Hae apua.

Vierailija
78/81 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko näistä apua mutta jotain ideoita. Soita kriisipuhelimeen nimettömänä ja juttele aina joskus aiheesta. Oletko kysynyt apua velkojen maksuun vanhemmilta, jos elossa? Entä oletko jutellut sukulaisen tai ystävän kanssa, miten saada velat ja velkakorko pois? Oletko sopinut velkojien kanssa jotain. Onko joku vuosimäärä jolloin velan saa anteeksi vai onko se pysyvä. Onko työ joka ei uuvuta loppuun jolla voisi lyhentää velkaa vähitellen. Saisitko välillä ajatukset pois siitä, harrastus, musiikin kuuntelu, kirja, joku lista mistä tykkäät. Voitko elää normaalisti ja murehtia vain tiettyinä aikoina. Mihin voisit kiinnittää välillä huomion, ettei yksi asia vie kaikkea.

Ei. Kukaan nimenomaan ei halua auttaa. Haukkuvat minut, jos edes mainitsen vaikeasta tilanteestani. Teen töitä kuin hullu kun yritän pärjätä. Olen loputtoman väsynyt, ruokaan ei riitä rahaa. Vanhemmillani ei ole mahdollisuutta auttaa, miesystävä haukkuu alimpaan rakoon jos edes mainitsen tilanteesta.

Sun miesystävä on sulle totaalisen väärä. Aloita siitä, wttä hankkiudut tuollaisesta ilkeästä energiasyöpöstä eroon. Teidän suhteella ei ole tulevaisuutta.

Vierailija
79/81 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Alkoholi pilaa yöunet todella tehokkaasti ja muutamaksi yöksi, eli silloinkin kun et juo, paikkaat vanhoja univelkoja etkä lepää. Korkki kiinni, niin saat energiaa takaisin ja serotoniinitason nousuun.

Vierailija
80/81 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ei tarvinnut odottaa edes sitä 15 vuotta, kun viiden vuoden jälkeen menin käräjäoikeuden velkasaneeraukseen.

Siinä määrättiin nollamaksuohjelma viideksi vuodeksi, jonka jälkeen tuli puhtaat luottarit. Eli meni 10 vuotta yhteensä.

Nyt olen velaton, puhtailla luottotiedoilla, tavallisessa duunissa, elämä on jees. Ei elämän tarvitse olla pilalla siksi että on joskus todella nuorena tehnyt virheitä.

Jes, ei sitten muuta kuin uuttaa pikavippiä ottamaan jes jes. Jätät sitten nekin maksamatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän