Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos joku satuttaa sinua, satutatko takaisin?

Vierailija
08.07.2020 |

Mä koen, että en ole rauhoittunut, ennen kuin sitä toista on satutettu kunnolla.

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ap olet itsekäs etkä todellakaan ole hyvä ihminen!!

Minkälainen kuningas tai jumala oikein kuvittelet olevasi. 😂

Käsittämätöntä, mene hoitoon.

Vierailija
42/95 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jhamals kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on epäkypsän ja heikon ihmisen merkki. Se, että ei kykene päästämään irti ilman kostoa, tarkoittaa vain sitä, että antaa sille ihmiselle vallan vaikuttaa itseensä. Minulla on käytökselleni ihan omat kriteerit, joihin eivät muut vaikuta. Jos joku on inhottava, hän siirtyy välittömästi mielessäni evvk-osastoon eli menettää kykynsä satuttaa minua.

Elämästä tulee vain itselle raskaampaa, jos käyttää energiaa ikävien ihmisten miettimiseen ja heidän rankaisemiseensa. Minua ei ainakaan kiinnostele pätkääkään.

Jaloa ja kadehdittavaa. Pyrin tuohon itsekin yleensä siinä onnistuen. Aina kun en onnistu niin häpeän itseäni heti tapahtuman jälkeen. Voi kunpa maailmassa olisi enemmän anteeksiantoa ja laillasi toimivia ihmisiä!

Se mikä kostajilla usein unohtuu on ajatus siitä, että se loukkaus saattoi olla vahinko tai väärinkäsitys. Usein onkin.

Jos fyysisestä satuttamisesta puhutaan niin tottakai. Tämäkin on tyhmää ja onneksi todella harvinaista, mutta jos ei vastaa niin saa olla ottavana osapuolena koko ikänsä.

Minusta kyllä ensin pitää koittaa miettiä nuo vaihtoehdot läpi, että oliko tahatonta, johtuiko siitä, että henkilö on epäkypsempi kuin minä. Mutta jos ei, asia nostetaan esille. Jos hyvittelyä ei tule, niin en tunne sääliä satuttaa takaisin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka narsisti tekee väärin , narsisti ei MYÖNNÄ tehneensä väärin. Narsistilla on oma maailma jossa vallitsee narsistin lait.

Vierailija
44/95 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin päin vastoin, sinä kuvittelet olevasi. Mistä vetoa, ettet sä ole hyvittänyt toisten satuttamisiasi mitenkään? Nostanut vain riitaa.

Ap

Vierailija
45/95 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka narsisti tekee väärin , narsisti ei MYÖNNÄ tehneensä väärin. Narsistilla on oma maailma jossa vallitsee narsistin lait.

Niin, ja se tekee uhrista syyllisen.

Ap

Vierailija
46/95 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu satuttajasta ja satuttamisen määrästä sekä missä yhteydessä. Niihin tilanteisiin kun ei ole yhtä oikeaa vastausta.

Jos nyt joku veisi minulta kodin ja omaisuuden, kuten oikeastikin on tapahtunut, niin ainoa keino on hyväksyä asia. Jos jään asiaa vatkaamaan ja katkeroitumaan ja miettimään suuria kostotoimenpiteitä, joilla satuttaa takaisin, niin elämäni tuhlaantuisi siihen seuraavat vuodet.  Siinä tapauksessa on pakko sopeutua siihen,miten maailmassa on pahuutta ja ahneutta.

Jos taas joku käy muuten vain ilkeilemään ja satuttamaan minua jonkun arkisen asian puitteissa, niin sellaisen lennätän ulos elämästäni. Olen hyvin lyhytpinnainen ihminen ja totean vain , että kun olet niin ikävä en halua enää nähdä sinua. Häivy!

Minulle läheisten ihmisten kanssa neuvottelen. Anteeksi antaminen on  ihan parasta niin kuin sana anteeksi myös. Onneksi saan elää sellaisten kanssa.

Vierailija
47/95 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu satuttajasta ja satuttamisen määrästä sekä missä yhteydessä. Niihin tilanteisiin kun ei ole yhtä oikeaa vastausta.

Jos nyt joku veisi minulta kodin ja omaisuuden, kuten oikeastikin on tapahtunut, niin ainoa keino on hyväksyä asia. Jos jään asiaa vatkaamaan ja katkeroitumaan ja miettimään suuria kostotoimenpiteitä, joilla satuttaa takaisin, niin elämäni tuhlaantuisi siihen seuraavat vuodet.  Siinä tapauksessa on pakko sopeutua siihen,miten maailmassa on pahuutta ja ahneutta.

Jos taas joku käy muuten vain ilkeilemään ja satuttamaan minua jonkun arkisen asian puitteissa, niin sellaisen lennätän ulos elämästäni. Olen hyvin lyhytpinnainen ihminen ja totean vain , että kun olet niin ikävä en halua enää nähdä sinua. Häivy!

Minulle läheisten ihmisten kanssa neuvottelen. Anteeksi antaminen on  ihan parasta niin kuin sana anteeksi myös. Onneksi saan elää sellaisten kanssa.

Tuossa selitys on, että asia ei oikeasti satuttanut sinua. Hyväksyit sen esim. siksi, että TIESIT olevasi heikompi, etkä ajatellut muuttaa asiaa.

Ap

Vierailija
48/95 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne olis toinen, jos ne vietäisiin sinulta siksi, että olisit jonkin itseesi liittymättömän syyn vuoksi voimaton, esim. siksi, että itse olisit lapsi ja se toinen täysikasvuinen aikuinen. Tietäisit, että jos et olisi lapsi, MITÄÄN noista ei ois otettu sinulta... Mutta eri asia, jos antaa jonkun riistää, koska ei jaksa tai ehkä vain pysty kasvattaa voimia taistella. Onhan sekin katkeraa ja kurjaa, mutta tavallaan valinta.

Ap

Vierailija
49/95 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pakotin miehen naimisiin kanssani haulikolla uhaten. Jonkin aikaa olimme naimisissa, sitten hän häipyi. Hylkäsi minut! Kuinka hän saattoi satuttaa minua noin!

Todellakaan en jätä tätä tähän. Todellakin lähden hänen peräänsä haulikon kanssa. Noin pahasti ei toista ihmistä sovi kohdella.

50/95 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, vaan tarjoan anteeksiantoa, jos joku on tehnyt väärin minulle. Jätän vääryydet ja niiden mahdollisen takaisin maksamisen Jumalalle.

Vierailija
51/95 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitin pienenä pitää itseäni hyvänä tyyppinä, ja olla iloinen ja hyvällä tuulella, niin äitini tuli aina huutamaan ja raivoamaan minulle ja haukkumaan pahaksi ja moittimaan. Myöhemmin kun sanoin hänelle tästä, että SÄ OLET SATUTTANUT MINUA, olen sinun takiais masentunut, eikä se siis ollut syytös, vaan fakta, niin silloin äitini räjäytti koko maailmani sanomalla, että mä en ollut mikään mukava ja hyvä ihminen vaan että hän sanoi asioist. Siis eli toisen mielen masentaminen on oikein, koska jokin asia hänestä vaati arvostelua? Olen koittanut saada hänet tajuamaan, että hän tuhosi tällä kaiken elämästäni, mutta hän ei tajua. Miten ei ta-ju-a? Tulee olo, ettei tiedä, mitä satutetuksi tuleminen on. Sen takia nyt saa sitä sitten. Satutan sillä, että itse perin miljoonan ja annan hänen elää köyhästi.

Ap

Vierailija
52/95 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

En, vaan tarjoan anteeksiantoa, jos joku on tehnyt väärin minulle. Jätän vääryydet ja niiden mahdollisen takaisin maksamisen Jumalalle.

No, etpä tiedä ihmisten satuttamisesta sitten yhtään mitään.

Ap

Vierailija
53/95 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osan kanssa olen pitkävihainen, en ehkä kosta, mutta jätän heidät omaan arvoon, en pidä yhteyttä, vaikka puolison sukulainen. Työpaikalla tulee mentyä eteenpäin vaikka usein siellä niitä selkään puukottajia on ja paljon. Nuolevia ja valehtelevia ja omaa etua ajavia ihmisiä.

Vierailija
54/95 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Pitäisi sinuakin joskus jonkun pahan asian kohdata, niin et jeesustelisi noin paljon.

Ap

Vierailija
55/95 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osan kanssa olen pitkävihainen, en ehkä kosta, mutta jätän heidät omaan arvoon, en pidä yhteyttä, vaikka puolison sukulainen. Työpaikalla tulee mentyä eteenpäin vaikka usein siellä niitä selkään puukottajia on ja paljon. Nuolevia ja valehtelevia ja omaa etua ajavia ihmisiä.

Kiinnostaisi kuulla, ovatko nämäkään oikeasti satuttaneet sinua, vai onk kyse vain liian suuresta egostasi.

Ap

Vierailija
56/95 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että äitini saa nyt maksaa sen, että se ei ollut OK, että mä olen iloinen ja hyväntuulinen ja pidän itsestäni. Hän halusi muuta, hän halusi pahaa minulle, omalle lapselleen. Koska jokin asia, joka oli tärkeämpi, kuin minä. Vaikka oman lapsen pitäisi olla KAIKKEA MUUTA JA KAIKKIA MUITA tärkeämpi.

Ap

Vierailija
57/95 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että äitini saa nyt maksaa sen, että se ei ollut OK, että mä olen iloinen ja hyväntuulinen ja pidän itsestäni. Hän halusi muuta, hän halusi pahaa minulle, omalle lapselleen. Koska jokin asia, joka oli tärkeämpi, kuin minä. Vaikka oman lapsen pitäisi olla KAIKKEA MUUTA JA KAIKKIA MUITA tärkeämpi.

Ap

Onko sun lapset noin ?

Zinc

Vierailija
58/95 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin ymmärtää, mikä oli tärkeämpi, kuin OMA LAPSI? Esim. kun siskopuolensa tuli kylään, mä en saanut olla oma itseni enkä iloinen ja tyytyväinen elellen miten on minusta hyvä (ja minusta olisi ok huomioida vieraat, toki), mutta EI, äidin piti pilata minun mielialani ennen kuin vieraat tulevat, etten ole aito ja iloinaen, vaan katkerasti ja teennäisesti viihdyttäisin vieraita. Miksi v*tussa? En mäkään haluaisi kenenkään lapsen kärsivän siksi, että mä tulen lapseni kanssa kylään.

Ap

Vierailija
59/95 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin päin vastoin, sinä kuvittelet olevasi. Mistä vetoa, ettet sä ole hyvittänyt toisten satuttamisiasi mitenkään? Nostanut vain riitaa.

Ap

Sinähän tässä nostat riitaa.

Narsisti käyttäytyy noin. Itsetuntosi on niin sairaalloisen huono että et vaan voi antaa asioiden olla. Todellisuudessa kukaan ei ole sinulle velkaa yhtään mitään!

Elämäsi täytyy olla yhtä taistelua, tuo ei ole normaalin tasapainoisen ihmisen käytöstä.

Vierailija
60/95 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onko sun lapset noin ?

Zinc

Henkisellä tasolla kyllä, käytännön tasolla eivät, koska oman itsenikin edessä on tämä äidilleni minua tärkeämpi asia, josta en tiedä, mikä se oli.

Ap