Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fortum vaihtoi vakio sähkösopparin pörssisähköön omin päin

Vierailija
29.04.2025 |

Aivan käsittämätöntä tämä meno nykysuomessa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa eipä mulla vaan

2/21 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin vaihtui vuosi sitten, ku kolmen vuoden sopimus loppui 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa eipä mulla vaan

Vielä pahempaa. Eli kohdennettua vainoa?

Vierailija
4/21 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Mullakin vaihtui vuosi sitten, ku kolmen vuoden sopimus loppui 

Mulla ei loppunut mikään.

Vierailija
5/21 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tälläisiä "yllätyksiä" tulee kun ei ole luettu niitä sopimusehtoja. 

Vierailija
6/21 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli viesti että fortum lopettaa vakio sähkösopimuksien jakamiset vedoten muuttuneeseen sähkönhintaan KAIKILTA.

Vierailija
7/21 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ne tekivät sopimuksen vaikka sanoin monta kertaa puhelun aikana että en halua sopimusta. Sopimus ei tullut kuitenkaan voimaan koska minulla oli määräaikainen sopimus toisen sähköyhtiön kanssa. Tein valituksen siitä myyjästä.

Vierailija
8/21 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ne tekivät sopimuksen vaikka sanoin monta kertaa puhelun aikana että en halua sopimusta. Sopimus ei tullut kuitenkaan voimaan koska minulla oli määräaikainen sopimus toisen sähköyhtiön kanssa. Tein valituksen siitä myyjästä.

Mullekkin tekivät soiton joku aika sitten. En vastannut puheluun kolmena kertana mutta neljäntenä kertana vastasin ja sanoin että en vaihda duo-liittymään. Enkä mihinkään hänen tarjoamaansa liittymään. Tästä on aikaa muutama viikko.

Vierailija
9/21 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkönmyyjällä on oikeus irtisanoa sopimus yhden kuukauden irtisanomisajalla ja ähkönmyyjä voi muuttaa sopimusehtoja tai -hintoja ilmoittamalla niistä asiakkaalle 1 kuukausi ennen muutoksen voimaantuloa.

Vierailija
10/21 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"eihän niitä (sopimusehtoja) kukaan lue", kuten halla-aho sanoi selittäessään medialle miten hänelle tuli yllätyksenä asuntosijoitusrahastoista poispääsyn vaikeus/hitaus / mahdollisuus siihen, että rahasto suljetaan eikä sieltä saa rahojaan ulos moneen kuukauteen

minullakin vaihtui sopimus pörssisähköön eikä se yllärinä tullut, kun sopimuksessa sellainen ehto oli

Vierailija
11/21 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähkönmyyjällä on oikeus irtisanoa sopimus yhden kuukauden irtisanomisajalla ja ähkönmyyjä voi muuttaa sopimusehtoja tai -hintoja ilmoittamalla niistä asiakkaalle 1 kuukausi ennen muutoksen voimaantuloa.

Nii mutta siihen pitäisi olla joku syy ja en ole tilannut uutta sopimusta.

Vierailija
12/21 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaakin olla Fortumin omistaja eikä asiakas. Kivasti on kurssi taas tänään noussut =)

Vierailija
13/21 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli viesti että fortum lopettaa vakio sähkösopimuksien jakamiset vedoten muuttuneeseen sähkönhintaan KAIKILTA.

Eli on mennyt ihan sopimuksen muukan. Tähän sähköämyymällä yirtyksellä on oikeus. Mitä enemmän on velvollisuuksia, sitä enemmän on myös valtaa.

Vierailija
14/21 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pörssisähköstä pääsee halutessaan helposti eroon. Kiinteähintaisia sähkösopimuksia saa nyt noin 6c/kWh, jos et halua pörssisähköä pitää.

Vierailija
15/21 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle taas tuli juuri sähköpostia kuinka kesto putoaa taas kesäksi 

Vierailija
16/21 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli on mennyt ihan sopimuksen muukan. Tähän sähköämyymällä yirtyksellä on oikeus. Mitä enemmän on velvollisuuksia, sitä enemmän on myös valtaa.

Niin mutta vakiota ei ole lopetttu kaikilta joten jouduin valhetelun kohteeksi.

Vierailija
17/21 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nii mutta siihen pitäisi olla joku syy ja en ole tilannut uutta sopimusta.

Sähköyhtiön on PAKKO toimittaa sinulle sitä sähköä...ei se voi jättää sinua sopimattomaan tilaan. Nyt ns pallo on sinulla, eli jatkatko sopimusta Fortumin kanssa vai sanotko sen irti. 

Vierailija
18/21 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue se sopimuksesi. 

Vierailija
19/21 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue se sopimuksesi. 

Niin sopimuksessa piti olla että vakion kuukausi hintaa voidaan uusien sopimusehtojen mukaisesti muuttaa jälkikäteen kerran kuukaudessa jos sähkön hinta muuttuu oleellisesti suuremmaksi. Nyt kuitenkin on kokonaan vedetty uusi sopimus pörssisähköön.

Vierailija
20/21 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulutuksesi on ylittänyt sovitun vuosirajan, eikä ylempää kulutusluokkaa ole Fortum vaihtaa toiseen toistaiseksi voimassa olevaan tuotteeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä