Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Loppu "kalukuville"? Oikeusministeriö esittää, että roisien kuvien lähettäminen voisi jatkossa olla seksuaalirikos

Vierailija
08.07.2020 |

Oikein! Toivottavasti etenee nopeutetusti!

Kommentit (461)

Vierailija
301/461 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös instan peppukuvat sitten ole tuomittavaa materiaalia?? vai täytyykö lähettää tietylle henkilölle?

Älä esitä tyhmää.

Miten niin esitä??  Voitko kertoa miten toimitaan?

Voit itse valita seuraatko pyllistelytilejä vai et, pälli.

Laittaa sitten instan yksityisyysasetukset kuntoon niin ei saa randon viestejä. PÄLLI

Magic Mike haluaa lähettää sinulle viestin - Decline

Sieltä ilmottautui ensimmäinen urvelo, joka lähettelee pyytämättä kuvia katkaravustaan instapimuille, jotka eivät ole (vielä) älynneet blokata sinua. Way to go man.

Vierailija
302/461 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös instan peppukuvat sitten ole tuomittavaa materiaalia?? vai täytyykö lähettää tietylle henkilölle?

Ei instassa saakaan julkaista kuvia sukupuolielimistä eikä edes naisen paljaista rinnoista muuten kuin imettämisen yhteydessä. Eikä siellä niitä perinteisiä herutuskuviakaan vastaan tule, jollei käyttäjä ole itse sellaisia aiemmin lähiaikoina käynyt katsomassa. Käytännössä siis vahingossa sellaisiin on vaikea törmätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/461 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö todellakaan näin moni ole nähnyt peeenistä vai mistä tuohtumus johtuu ? Kannattaisiko olla käyttämättä palveluita jotka järkyttävät mielenterveittä ja aiheuttaa painajaisia ?

Itse en tykkää kymästä vedestä joten olen ratkaissut sen olla menemättä avantoon uimaan vai voisiko tässä olla mahdollisuus kieltää avotouinti kaikilta muiltakin ? Tulee hukkumis painajaisia, uupumusta unettomuuden johdosta, you name it.

Taitaa meillä olla asiat todella hyvin jos tämä on aihe jonka puolesta pitää taistella...

Varmaankin kyse on siitä, että osa koetaan ko. kuvien lähettäminen kutsumattomana seksuaalisena tekona ja varsinkin jos niitä kuvia lähettelevät aikuiset junnuille, niin eihän se oikein ole. Sen sijaan että syyllistetään kuvan saajaa niin voisi oikeastaan kysyä että miksi on niin tärkeää lähettää kuvia sukupuolielimistään ihmisille joita et välttämättä edes tunne? Tämähän on vähän samaa sarjaa kuin takavuosien vilautteleminen. Tutun/deitin kanssa tilanne on ehkä vähän eri.

Kuvan saajaahan ei ole jos ei siellä pyöri. Jos aikuiset lähettävät junnuille kuvia niin niistä pystytään rangaistamaan jo nyt, jotenkin tuntuu että teillä pyörii vain päässä että jos tätä ei saada niin kaikki on sallittua. Vaikka tämä ei toteutuisi niin vanhat lait säilyvät, ei huoli.

Enkä minä ole kenellekkään lähettämästä ja en ole lähettänytkään. Mutta Suomi on muutenkin aivan täynnä kaikkea sääntöä, rikettä ja rikosta. Tuolla kun ajat 5km liikenteessä niin montako liikennemerkkiä on ? Johan meillä on nyt tilanne ettei kaikki rikoksia pystytä selvittämään nykyisillä resursseilla niin ratkaisu on että tehdään lisää jonoon ? Prioriteettia ihmiset prioriteettia.

Ajattelisin niin että ihmisillä on oikeus käyttää Instagramia ilman häiritseviä viestejä. Vika ei ole vastaanottajassa, vaan lähettäjässä. Ja uskon kyllä että vikaa löytyy molemmista sukupuolista. En tiedä kuinka hyvin nykyinen lainsäädäntö tätä tukee, mutta tietysti on niin että maailma kehittyy ja lakien täytyy mennä siinä mukana. 

Olen samaa mieltä siitä, että Suomessa on vähän turhankin paljon sääntöjä ja lakeja, mutta tämä on sinällään ihan tärkeä asia. Tunnen itsekin nuoren joka on joutunut tämän tyyppisen ahdistelun kohteeksi ja koki sen tosi pelottavana. Asia vietiin poliisille asti kun tilanne selvisi nuoren äidille eli mekanismi on kyllä jo olemassa. Tästä keskustelu on silti tärkeää, koska paras ratkaisuhan olisi että some-urpoilu loppuisi ja ymmärrettäisiin että jokaisen profiilin takana on oikea ihminen.

Yksityisyysasetukset kuntoon.

Whatsap helvettiin ja vaikka Telegram tilalle

Ongelma ratkaistu

Edelleen. Syyllistät kuvan saajaa, etkä lähettäjää.

Edelleen sitä saajaa ja lähettäjää ei ole jos et pakonomaisesti siellä ole. Johan tuolla aikaisemmin oli että ennen ei kyseistä ongelmaa ollut, miksiköhän ?

Vierailija
304/461 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö todellakaan näin moni ole nähnyt peeenistä vai mistä tuohtumus johtuu ? Kannattaisiko olla käyttämättä palveluita jotka järkyttävät mielenterveittä ja aiheuttaa painajaisia ?

Itse en tykkää kymästä vedestä joten olen ratkaissut sen olla menemättä avantoon uimaan vai voisiko tässä olla mahdollisuus kieltää avotouinti kaikilta muiltakin ? Tulee hukkumis painajaisia, uupumusta unettomuuden johdosta, you name it.

Taitaa meillä olla asiat todella hyvin jos tämä on aihe jonka puolesta pitää taistella...

Varmaankin kyse on siitä, että osa koetaan ko. kuvien lähettäminen kutsumattomana seksuaalisena tekona ja varsinkin jos niitä kuvia lähettelevät aikuiset junnuille, niin eihän se oikein ole. Sen sijaan että syyllistetään kuvan saajaa niin voisi oikeastaan kysyä että miksi on niin tärkeää lähettää kuvia sukupuolielimistään ihmisille joita et välttämättä edes tunne? Tämähän on vähän samaa sarjaa kuin takavuosien vilautteleminen. Tutun/deitin kanssa tilanne on ehkä vähän eri.

Kuvan saajaahan ei ole jos ei siellä pyöri. Jos aikuiset lähettävät junnuille kuvia niin niistä pystytään rangaistamaan jo nyt, jotenkin tuntuu että teillä pyörii vain päässä että jos tätä ei saada niin kaikki on sallittua. Vaikka tämä ei toteutuisi niin vanhat lait säilyvät, ei huoli.

Enkä minä ole kenellekkään lähettämästä ja en ole lähettänytkään. Mutta Suomi on muutenkin aivan täynnä kaikkea sääntöä, rikettä ja rikosta. Tuolla kun ajat 5km liikenteessä niin montako liikennemerkkiä on ? Johan meillä on nyt tilanne ettei kaikki rikoksia pystytä selvittämään nykyisillä resursseilla niin ratkaisu on että tehdään lisää jonoon ? Prioriteettia ihmiset prioriteettia.

Ajattelisin niin että ihmisillä on oikeus käyttää Instagramia ilman häiritseviä viestejä. Vika ei ole vastaanottajassa, vaan lähettäjässä. Ja uskon kyllä että vikaa löytyy molemmista sukupuolista. En tiedä kuinka hyvin nykyinen lainsäädäntö tätä tukee, mutta tietysti on niin että maailma kehittyy ja lakien täytyy mennä siinä mukana. 

Olen samaa mieltä siitä, että Suomessa on vähän turhankin paljon sääntöjä ja lakeja, mutta tämä on sinällään ihan tärkeä asia. Tunnen itsekin nuoren joka on joutunut tämän tyyppisen ahdistelun kohteeksi ja koki sen tosi pelottavana. Asia vietiin poliisille asti kun tilanne selvisi nuoren äidille eli mekanismi on kyllä jo olemassa. Tästä keskustelu on silti tärkeää, koska paras ratkaisuhan olisi että some-urpoilu loppuisi ja ymmärrettäisiin että jokaisen profiilin takana on oikea ihminen.

Ongelma ratkaistu

Edelleen sitä saajaa ja lähettäjää ei ole jos et pakonomaisesti siellä ole. Johan tuolla aikaisemmin oli että ennen ei kyseistä ongelmaa ollut, miksiköhän ?

Kuinka monelle naiselle sinä olet pyytämättä kuvan pilistäsi lähettänyt?

Vierailija
305/461 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei sitten koske pelkästään miehiä! Dickpic:in lisäksi naiset lähettelevät miehille paljasta alakertaa lähikuvissa kuvissa esitteleviä viestejä.

Noin miljardi kertaa vähemmän kuin noita mielenvikaisia miehiä. Älä siirtele maalitolppia.

Myös perskannikoiden kuvat kiellettävä, sillä ne voidaan kokea häiritseviksi.

Lähettääkö joku niitä suoraan sun puhelimeen ja sähköpostiin? Silloin se varmaan voisikin olla ahdistelua. Onko ne tarkoitettu JUST SULLE? Mutta jos ite menee jonnekin prno-sivuille, instaan jne jne. ja näkee siellä pepun, niin vika on ihan omassa toiminnassa. Älä mene.

Ja vastaavasti voit olla itse avaamatta epämääräisiä viestejä.

Käytännössä ehdotat siis, että naisten ei kannata avata yhtään ainutta miespuoliselta henkilöltä tullutta kuvan sisältävää viestiä? Mahtaa deittailun onnistuminen olla todella kiven alla miehille tulevaisuudessa, mutta jos sitä miehet itse haluavat, niin ei voi mitään.

Vierailija
306/461 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai perskannikat vielä säädytöntä ole. Jos niiden välisen alueen näyttää, niin sitten. :)

Mutta vakavissaan joo, luulisin, että siinä on sama kuin naisten rintojen ja alapään peitossa ei-nudisti -rannalla. Kun on strategiset alueet peitettynä, homma on ok. Se, että microbikinit peittää lähinnä nännit ja hävyn välittömän alueen, ei tee niistä laittomia.

Itse asiassa...

Esimerkiksi uimahalleissa pitää käyttää säädyllistä uima-asua. Se mikä on säädyllinen laki ei määrittele, vaan se on kiinni uimavalvojan ja muiden asiakkaiden mielipiteestä.

Uima-Stringit miehille? Sori, saatat lentää pihalle.

Tämäpä tämä, olen niin lopen kyllästynyt naisena jatkuvasti näkemään muiden eukkojen häppäreitä, perspoimuja paidan läpi kuultavia nännejä. Tuo jos mikä on seksuaalista ahdistelua! Ja vielä julkisella paikalla, dickpicit sentään tulevat vain jonkun puhelimeen, näitä eläviä "häppäripersposkigenitaalipullistusleggari" olioita joutuu näkemään joka päivä,lukemattomia jos ulos menee. Naisena se on ERITTÄIN häiritsevää, en tahdo nähdä kenenkään anatomiaa kun käyn kaupassa etc.

Erittäin mielenkiintoista, niin paljon alapeukkuja..taitaa olla runkkailevat äijänkäppänät liikkeessä, olisihan se kauheaa jos pilluhuuli pöksyjä ei enää katukuvassa näkyisi. En ymmärrä miten muita naisia ei tämä ole muka yököttänyt, lesboja tai itsensäpaljastelijoita palsta täynnä?

Naisilla kuuluu asiaan voimaantuminen. He kokevat että heillä on oikeus esitellä itseään haluamallaan tavalla, vaikka se tarkoittaisi hammaslankaa haarovälissä.

Kyse ei siis ole siitä että he haluaisivat esitellä itseään, ongelmaksi asian tekee sen, että joku yrittää kieltää sitä heiltä.

Toki miesten tulee pukeutua peittävästi, ei ainakaan mitään stringi-uikkareita joissa on vain naru karvaisten pakaroiden välissä.

Mun mielestä sukuelimet peittoon, ja naisilta ehkä tissit, tämä on vähän siinä ja tässä, ja voin elää vaikkei tissejä tarvisikaan peittää. Ihan sama mitä string-uikkareita kukin käyttää, kunhan sukuelimet on peitetty. Ei sillä, että minä haluaisin stringejä katsella (en todellakaan halua), mutta johonkin se raja pitää vetää mitä voi kieltää.

Vierailija
307/461 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä ehdotat siis, että naisten ei kannata avata yhtään ainutta miespuoliselta henkilöltä tullutta kuvan sisältävää viestiä? Mahtaa deittailun onnistuminen olla todella kiven alla miehille tulevaisuudessa, mutta jos sitä miehet itse haluavat, niin ei voi mitään.

Deittailenkohan väärin, mutta en ole kokenut suurta tarvetta lähetellä naisille kuvia? Sovelluksissa ja nettisivuilla on kuvat jaossa julkisena palvelunkäyttäjille ja se on minusta riittävä.

Vierailija
308/461 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Deittailenkohan väärin, mutta en ole kokenut suurta tarvetta lähetellä naisille kuvia? Sovelluksissa ja nettisivuilla on kuvat jaossa julkisena palvelunkäyttäjille ja se on minusta riittävä.

En minäkään deittailevana naisena koe tarvetta vastaanottaa munankuvia, mutta silti niitä vaan tulee. No, blokkaan kaikki. Yhdeltä tyypiltä kysyin miksi lähetti minulle kuvan munastaan. Ei osannut vastata mitään.

Vierailija
309/461 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei sitten koske pelkästään miehiä! Dickpic:in lisäksi naiset lähettelevät miehille paljasta alakertaa lähikuvissa kuvissa esitteleviä viestejä.

Noin miljardi kertaa vähemmän kuin noita mielenvikaisia miehiä. Älä siirtele maalitolppia.

Lähettääkö joku niitä suoraan sun puhelimeen ja sähköpostiin? Silloin se varmaan voisikin olla ahdistelua. Onko ne tarkoitettu JUST SULLE? Mutta jos ite menee jonnekin prno-sivuille, instaan jne jne. ja näkee siellä pepun, niin vika on ihan omassa toiminnassa. Älä mene.

Koko ajan tulee roskapostia, jossa random nainen eri tavoin alasti. Rupeaako poliisi nyt sitten jokaisen miehen postilaatikkoon tulevaa postia tutkimaan ahdistelurikoksena? Tähän lajiin tuo rikosmäärittely on kuin valettu.

Oikeasti? Siis saatko sinä toistuvasti sähköpostiin pyytämättä alastomien naisten kuvia? Tottakai tuollainen pitää jotenkin saada loppumaan ja jos ei muuten niin ei kai siinä mitään menetetä, jos sellainen kriminalisoidaan?

Vierailija
310/461 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin yleisenä sääntönä tuntemattomille viestittäessä: älä lähetä mitään mitä et kehtaisi lähettää äidillesi.

Vierailija
311/461 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivukaupalla ulinaa kikkelikuvien puolustajilta. Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa! 😂

Olet yksinkertainen, jos luulet että vain kuvien lähettäjät vastustavat uutta suuntaa tässä "oikeusvaltiossa".

Mikä on se uusi suunta, jota kikkelikuvien lähettäjät vastustavat ja ketkä muut mielestäsi vastustavat tuota uutta suuntaa?

Vierailija
312/461 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ratkaistu

Kuinka monelle naiselle sinä olet pyytämättä kuvan pilistäsi lähettänyt?

Nolla kertaa ja en ole lähtettänyt pyydettäessäkään. Tämä siis Suomi24 aikoihin, ig:tä, facea ja muutakaan en käytä. Vielä olen hengissä ja en koe menettäneeni mitään, joten olisi kiva tietää mikä niissä niin kiehtoo että siellä on pakko olla ?

Vierailija
313/461 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä ole koskaan nähnyt instassa persekuvia, mutta mä en seuraakaan siellä mitään ö-luokan julkkiksia tai "influencereita". Seurailenkin tyyppejä, jotka laittaa söpöjä eläinkuvia, käsitöitä ja kirjallisuusaiheisia kuvia.

Saatko siis kalukuvia ihan satunnaisista numeroista, ilman mitään aikaisempaa kontaktia?

Vai pitäisikö valita piirinsä vähän tarkemmin?

Miehiä myös voi varmaan syyttää sitten heidän kokemastaan väkivallasta? Mitäs läksivät. Rikoksentekijä on aina syyllinen, ei kukaan muu.

eri

Ihminen voi valita seuransa. Miehiin ja naisiin kohdistunut väkivalta jos on tuttavien aikaansaannosta niin kyllä, oma valinta. Jos taas nakkikioskilla tulee turpiin niin siinä ei kaveerata taparikollisten kanssa

Onpas typerä asenne. Väkivalta on väkivaltaa ja rikos, ihan sama onko tekijä tuttu vai satunnainen ohikulkija. Se, että tunnet jonkun, ei oikeuta antamaan hänelle turpaan.

Vierailija
314/461 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivukaupalla ulinaa kikkelikuvien puolustajilta. Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa! 😂

Olet yksinkertainen, jos luulet että vain kuvien lähettäjät vastustavat uutta suuntaa tässä "oikeusvaltiossa".

Mikä on se uusi suunta, jota kikkelikuvien lähettäjät vastustavat ja ketkä muut mielestäsi vastustavat tuota uutta suuntaa?

Minä, syy lopussa. Eikö teitä yhtään mietitytä paljonko resursseja jotkut internetin tutkinnat vie ? Jos joku välttämättä haluaa lähettää kuvia niin keinoja on vaikka kuinka ettei edes Suomen poliisi pääse niitä seuraamaan mistä tulivat. Jos tämä nyt on niin suuri ongelma kun täältä saa kuvan niin uudistus ei tuota estä. Miksi ei sitten tehdä oikeasti päätöksiä jotka poistaisivat koko ongelman ? Tai vielä parempi kohdennetaan niitä verorahoja vaikka terveydenhuoltoon ja avohoitoon niin varmaan auttaa tuokin tähän ongelmaan. 

Seksuaalirikosten ja henkirikosten – murhien, tappojen ja niiden yritysten – selvitysprosentit ovat laskeneet

Väkivaltarikosten selvitysprosentti 2014–2018: 68% Muutos verrattuna vuosiin 2009–2013: −9%

Omaisuusrikosten selvitysprosentti 2014–2018: 37%

Toki meitä on täällä liian vähän tekemässä töitä. Sekin väistämättä vaikuttaa jotain. Jutut kasaantuu, väki väsyy, tutkinta-ajat venyy. Se näkyy joka sektorilla, sanoo ylikonstaapeli Anneli Kalervo.

https://yle.fi/uutiset/3-10919613

Vierailija
315/461 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä ole koskaan nähnyt instassa persekuvia, mutta mä en seuraakaan siellä mitään ö-luokan julkkiksia tai "influencereita". Seurailenkin tyyppejä, jotka laittaa söpöjä eläinkuvia, käsitöitä ja kirjallisuusaiheisia kuvia.

Saatko siis kalukuvia ihan satunnaisista numeroista, ilman mitään aikaisempaa kontaktia?

En ole tuo henkilö, jonka kanssa keskustelet, mutta minä olen saanut kalukuvia esimerkiksi ns. tapailumiehiltä, joihin olen tutustunut deittipalvelun tai Tinderin kautta. Joitain näistä miehistä en ollut ehtinyt fyysisesti edes tapaamaan vielä, pari tyyppiä oli sellaisia, että oli jo 2-3 onnistuneet treffit takana kun yhtäkkiä tulee dickpic. Parhaiden ystävieni keskuudessa on samanlaisia kokemuksia. Pari kaveriani ovat saaneet kalukuvan myös tyyliin harrastuskaverilta tai työasioissa tapaamaltaan henkilöltä. Itse en ole instagramissa saanut koskaan yhtään kalukuvaa. Tämä toki voi johtua siitä, että en itse harrasta mitään heruttelukuvia siellä. En siis koskaan itse postaa sellaisia taikka tykkää tai seuraa henkilöitä, jotka sellaisia harrastavat.

Vierailija
316/461 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M57 Stadista kirjoitti:

Saadaan kunnon kristilliset tavat takaisin - hyvä!

Tämä aika 1968--> on ollut HYVIN ahdistavaa aikaa.

Pikkuhiljaa kristilliset tavat palautuvat.

Ja kohta siirrytään sellaseen aikaan, että naiset saa näyttää vaan silmänsä julkisella paikalla.

Iltasanomat ainakin jo eilen markkinoi naisille oikein kunnolla peittäviä ja täysin muodottomia kauhtanoita, joihin on kesällä ihana "verhoutua".. Lähinnä nuo omituiset kaapumekot näytti siltä kuin olisi tempaissut päälleen räikeimmän pussilakanansa.

Ja ketjun aiheeseen, tuo olisi hallitukselta ensimmäinen järkevä uudistus koska tuo nimenomaan on seksuaalista ahdistelua eikä mitään muuta kun kuva tulee puhelimeen täysin yllättäen ja pyytämättä. Saati sitten jos on kieltänyt moisen ja silti se penis pomppaa silmille harva se päivä..

Oletko esto-toiminnosta kuullut?

Ja jos kyseessä on vaikkapa työasioiden kautta pakollinen numero niin sitten asian voi aina viedä asianomaisen esihenkilölle.

Tuo esto-toimintoon vetoaminen on aivan älytöntä. Mistä kristallipallosta minun pitäisi tietää kenet pitää estää, jotta en saisi sitä ensimmäistäkään kuvaa? Siinä kohtaa kun se kuva puhelimeen lävähtää, on jo myöhäistä. Mulle ei ole ikinä tullut onneksi tuollaista kuvaa. Johtunee siitä että olen ollut jo 18 vuotta saman miehen kanssa, ja olen jo liian vanha. Sain kasvaa aikana jolloin näiden lähettäminen oli paljon vaikeampaa. Jos joskus kuitenkin niin hassusti käy, että pyytämättä kalukuvan saan, on ihan varma että se puree lähettäjää nilkkaan.

eli selität ongelmasta jota sinulla ei ole. kaunista.

Niin, valkoisena suomalaisena naisena minulla ei ole ongelmaa myöskään esim. rasisimin kanssa. Silti siitäkin minulla on mielipide. On se kamalaa kun ihmiset kehtaa ottaa kantaa yhteiskunnallisiin ongelmiin, jotka eivät heitä suoraan kosketa. Tässä tilanteessa siis (hetero) miesten ei pitäisi ottaa kantaa kalukuviin, koska he eivät niitä pääsääntöisesti vastaanota.

Vierailija
317/461 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo henkilö, jonka kanssa keskustelet, mutta minä olen saanut kalukuvia esimerkiksi ns. tapailumiehiltä, joihin olen tutustunut deittipalvelun tai Tinderin kautta. Joitain näistä miehistä en ollut ehtinyt fyysisesti edes tapaamaan vielä, pari tyyppiä oli sellaisia, että oli jo 2-3 onnistuneet treffit takana kun yhtäkkiä tulee dickpic. Parhaiden ystävieni keskuudessa on samanlaisia kokemuksia. Pari kaveriani ovat saaneet kalukuvan myös tyyliin harrastuskaverilta tai työasioissa tapaamaltaan henkilöltä. Itse en ole instagramissa saanut koskaan yhtään kalukuvaa. Tämä toki voi johtua siitä, että en itse harrasta mitään heruttelukuvia siellä. En siis koskaan itse postaa sellaisia taikka tykkää tai seuraa henkilöitä, jotka sellaisia harrastavat.

Eikö tuo ole hyvä juttu sinänsä että tulee ilmi ? Ne ketkä tykkää jatkaa tapailua ja ne ketkä ei niin lopettavat ja siirtyvät seuraavaan. Tuo siis deittailuun liittyen, töissä jos tulee niin eiköhän niistä jo nytkin saa sanktioita jos tekee itse tilanteelle jotain ?

Vierailija
318/461 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole koskaan edes ollut mitään instoja tms ja silti olen saanut pyytämättä kalukuvan. Ihan puhelimeen viestinä. Tämä tuli taksikuskilta viikon päästä soitosta ja mukana luki ”;)” olin vaan että aha. Ei ees puhuttu taksissa mitään. Päädyin olettamaan että tämän minikatkan omistaja oli jotenkin kehitysvammainen, mutta lähetin kuvan silti isännälleen, renki kun oli.

Vierailija
319/461 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkaa mennä touhu oudoksi. Mites kun meillä rouva tykkää ottaa minusta alastonkuvia kun nukun. Kait tuostakin joku voi mielensä pahoittaa?

Se on laitonta, voi lisäksi kiristää sinua niillä kuvilla eron tullen.

Heh, no eipä niissä paljoa ole millä kiristää. Vai onko maailmassa joku joka ei ole nähnyt alastonta vartaloa? Toisaalta me ollaan yhdessä hautaan saakka, joten kuvatkoon niin paljon kuin sielu sietää.

Siis jos sinua ei häiritse se, että vaimosi ottaa sinusta valokuvia kun nukut, niin miksi otit koko asian esiin tällaisessa ketjussa? Etkö oikeasti ymmärtänyt, ettei niitä kalukuviakaan ole kukaan kieltämässä lähettämästä omalle puolisolleen jos tämä ei asiasta pahastu? Vai millä tavalla mielestäsi sinun ja vaimosi "salakuva-asia" on verrannollinen siihen, että saa pyytämättään ja tahtomattaan kuvia jonkun puolitutun sukupuolielimistä?

Vierailija
320/461 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo ole hyvä juttu sinänsä että tulee ilmi ? Ne ketkä tykkää jatkaa tapailua ja ne ketkä ei niin lopettavat ja siirtyvät seuraavaan. Tuo siis deittailuun liittyen, töissä jos tulee niin eiköhän niistä jo nytkin saa sanktioita jos tekee itse tilanteelle jotain ?

..Niin...ei? Sitähän tämä keskustelu juuri koskee, että niiden lähetys ensimmäistä kertaa kriminalisoidaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi