Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Loppu "kalukuville"? Oikeusministeriö esittää, että roisien kuvien lähettäminen voisi jatkossa olla seksuaalirikos

Vierailija
08.07.2020 |

Oikein! Toivottavasti etenee nopeutetusti!

Kommentit (461)

Vierailija
281/461 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö todellakaan näin moni ole nähnyt peeenistä vai mistä tuohtumus johtuu ? Kannattaisiko olla käyttämättä palveluita jotka järkyttävät mielenterveittä ja aiheuttaa painajaisia ?

Itse en tykkää kymästä vedestä joten olen ratkaissut sen olla menemättä avantoon uimaan vai voisiko tässä olla mahdollisuus kieltää avotouinti kaikilta muiltakin ? Tulee hukkumis painajaisia, uupumusta unettomuuden johdosta, you name it.

Taitaa meillä olla asiat todella hyvin jos tämä on aihe jonka puolesta pitää taistella...

Varmaankin kyse on siitä, että osa koetaan ko. kuvien lähettäminen kutsumattomana seksuaalisena tekona ja varsinkin jos niitä kuvia lähettelevät aikuiset junnuille, niin eihän se oikein ole. Sen sijaan että syyllistetään kuvan saajaa niin voisi oikeastaan kysyä että miksi on niin tärkeää lähettää kuvia sukupuolielimistään ihmisille joita et välttämättä edes tunne? Tämähän on vähän samaa sarjaa kuin takavuosien vilautteleminen. Tutun/deitin kanssa tilanne on ehkä vähän eri.

Kuvan saajaahan ei ole jos ei siellä pyöri. Jos aikuiset lähettävät junnuille kuvia niin niistä pystytään rangaistamaan jo nyt, jotenkin tuntuu että teillä pyörii vain päässä että jos tätä ei saada niin kaikki on sallittua. Vaikka tämä ei toteutuisi niin vanhat lait säilyvät, ei huoli.

Enkä minä ole kenellekkään lähettämästä ja en ole lähettänytkään. Mutta Suomi on muutenkin aivan täynnä kaikkea sääntöä, rikettä ja rikosta. Tuolla kun ajat 5km liikenteessä niin montako liikennemerkkiä on ? Johan meillä on nyt tilanne ettei kaikki rikoksia pystytä selvittämään nykyisillä resursseilla niin ratkaisu on että tehdään lisää jonoon ? Prioriteettia ihmiset prioriteettia.

Vierailija
282/461 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä niin tätä päivää tämä keskustelu.

Miehet on yksinomaan syyllisiä kokolailla kaikkeen mahdolliseen mielipahaan mitä puhelimen käyttäminen voi aiheuttaa. Ja vaikka naisetkin harrastaa, epäilemättä vähemmän kuin kuin miehet, niin se on niin marginaalista, että sen voi ihan huoletta jättää puheista.

En nyt oo mitään tilastoa nähnyt, (eli jos jollain on tietoa, niin korjatkaa), mutta lieneekö se naistenkaan lähettely ihan niin marginaalista kuin annetaan ymmärtää. Vai pitääkö naiset vaan kovempaa meteliä asiasta. Kuten sanoin, mitään faktaa varsinaisesti mulla ei oo, kunhan ounastelen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/461 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kai ymmärrätte että niitä kuvia saa lähettää kun privana keskuttelette jonkun kanssa jolta niitä haluat tai joka niitä haluaa.

Mutta kalukuvan lähetys esim täysin random naiselle olisi häirintää.

Minunkin 15v teini tyttöni on saanut instagramissa random miehiltä näitä kuvia ja se on kuvottavaa hänen mielestään ja minun.

Vierailija
284/461 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta ei saa sitten kai enää edes näyttää siitintään ohikulkijoille koska sääntösuomi!

Ei ole onneksi saanut aikoihin.

Itseäni kiinnostaa enemmän pienet tuplastandardit asian ympärillä.

Miksi on ok että joku kulkee kaupungilla pikkuhousujen kokoisissa shortseissa ja kamelinvarvas paistaa läpi?

Miten rintojen esittely on ok jos "peitteenä" on vaikkapa kaksi teipinpalaa nännien päällä?

kamelinvarvas on luonnollinen asia, samoin jos miehen haara pullottaa munan takia.

naisten tissit sama asia kuin miehillä, joten pointtisi oli turha.

miehen vastine kamelinvarpaalle olisi muotoon ommeltu alushousut eikä mitään muuta vaatetta.

Naisten rinnat on seksualisoitu eikä ne todellakaan ole sama asia, vaikka joku sekopää linnan juhlien jatkoilla niin luuleekin.

ja kukaan ei kiellä ketään miestä menemässä semmosissa housuissa ulos (todistettu).

on eri asia esitellä itseään ja pukeutua normaalisti voimatta mitään esim isoille rinnoille, häpyhuulille tai munille.

ja vaikka onkin seksualisoitu, se ei muuta sitä tosiasiaa että rinnat ei ole seksuaalinen asia ja naisilla ja miehillä pitäisi tässäkin olla samat säännöt.

On sekä miehillä että naisilla erogeeninen alue eli hermopäätteet poikki syntymästä niin muutaman sukupolven päästä kaikki olisi korjaantunut ?

https://fi.wikipedia.org/wiki/Erogeeninen_alue

Vierailija
285/461 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M57 Stadista kirjoitti:

Saadaan kunnon kristilliset tavat takaisin - hyvä!

Tämä aika 1968--> on ollut HYVIN ahdistavaa aikaa.

Pikkuhiljaa kristilliset tavat palautuvat.

Todellakin. Tissit ja muutkin muodot piiloon. Jos esitellä tarvii niin sitten kun on naimisissa ja omalle aviomiehelleen.

Joo no missä naiset kävelee tissit paljaina? Jos näin on niin olen samaa mieltä että tissit piiloon. Muuten toki on vain kaksi vaihtoehtoa, joko kalukuvien lähettely naisille jotka ei niitä halua tai se että kaikki on aina napitettu kaulaan asti.

Naisethan on pitänyt kovaa ääntä, että pitää saada ottaa tissit esille, vauvaa varten, vaikkapa ravintolassa. 

Tai ihan linnanjuhlien jatkoilla

Vierailija
286/461 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kai ymmärrätte että niitä kuvia saa lähettää kun privana keskuttelette jonkun kanssa jolta niitä haluat tai joka niitä haluaa.

Minunkin 15v teini tyttöni on saanut instagramissa random miehiltä näitä kuvia ja se on kuvottavaa hänen mielestään ja minun.

Ratkaisu instan ongelmaiin: pysyy poissa sieltä.

En minäkän miehenä voi valita etteikö sponsoroitu voimaantunut +++++++malli iske ruutuun kun vähiten osaan pelätä sitä.

Vierailija
287/461 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös pyllistelykuvat tulee kriminalisoida.

Mitenhän käy twerkkauksen?

Toivottavasti kieltävät twerkkauksen kokonaan, se olisi kyllä hienoa. Niin rumaa, ja tuhoaa kaiken visuaalisen hyvän, mihin tuossa kehon osassa olisi potentiaalia.

Vierailija
288/461 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkän miehenä voi valita etteikö sponsoroitu voimaantunut +++++++malli iske ruutuun kun vähiten osaan pelätä sitä.

Hah. Sama kun sanoisi: pysy poissa kadulta niin et tule raiskatuksi. Ongelma ei ole insta tai katu.

Vierailija
289/461 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä niin tätä päivää tämä keskustelu.

Miehet on yksinomaan syyllisiä kokolailla kaikkeen mahdolliseen mielipahaan mitä puhelimen käyttäminen voi aiheuttaa. Ja vaikka naisetkin harrastaa, epäilemättä vähemmän kuin kuin miehet, niin se on niin marginaalista, että sen voi ihan huoletta jättää puheista.

En nyt oo mitään tilastoa nähnyt, (eli jos jollain on tietoa, niin korjatkaa), mutta lieneekö se naistenkaan lähettely ihan niin marginaalista kuin annetaan ymmärtää. Vai pitääkö naiset vaan kovempaa meteliä asiasta. Kuten sanoin, mitään faktaa varsinaisesti mulla ei oo, kunhan ounastelen

Lähes ainoat oikeat ongelmat mitä näissä on, on lasten joukkokiusaamista. Johon osallistuu etupäässä naiset, toisia naisia kohtaan. 

Vierailija
290/461 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei sitten koske pelkästään miehiä! Dickpic:in lisäksi naiset lähettelevät miehille paljasta alakertaa lähikuvissa kuvissa esitteleviä viestejä.

Noin miljardi kertaa vähemmän kuin noita mielenvikaisia miehiä. Älä siirtele maalitolppia.

No minä loukkaannun jo liian paljaasta perseestä joka on tyrkyllä.

Instagramissa on näitä vähän enemmän kuin dickpic miehiä.

-eri

Kenenkään ei ole pakko seurata tai katsoa perseen tyrkyttäjiä instassa. 😂😂

Vierailija
291/461 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko poliisin resurssien riittävän asialle mitään tekemiseen, mutta laki antaisi selvän signaalin teon vääryydestä. Ehkä joku jättäisi kuvan lähettämättä jolloin kehitys olisi silti positiivinen.

Vierailija
292/461 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah. Sama kun sanoisi: pysy poissa kadulta niin et tule raiskatuksi. Ongelma ei ole insta tai katu.

Oli se tässä ketjussa kun valitettiin läskeistä voimaantujista jotka esittelee bikiniruhoaan

Vierailija
293/461 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivukaupalla ulinaa kikkelikuvien puolustajilta. Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa! 😂

Olet yksinkertainen, jos luulet että vain kuvien lähettäjät vastustavat uutta suuntaa tässä "oikeusvaltiossa".

Vierailija
294/461 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö todellakaan näin moni ole nähnyt peeenistä vai mistä tuohtumus johtuu ? Kannattaisiko olla käyttämättä palveluita jotka järkyttävät mielenterveittä ja aiheuttaa painajaisia ?

Itse en tykkää kymästä vedestä joten olen ratkaissut sen olla menemättä avantoon uimaan vai voisiko tässä olla mahdollisuus kieltää avotouinti kaikilta muiltakin ? Tulee hukkumis painajaisia, uupumusta unettomuuden johdosta, you name it.

Taitaa meillä olla asiat todella hyvin jos tämä on aihe jonka puolesta pitää taistella...

Varmaankin kyse on siitä, että osa koetaan ko. kuvien lähettäminen kutsumattomana seksuaalisena tekona ja varsinkin jos niitä kuvia lähettelevät aikuiset junnuille, niin eihän se oikein ole. Sen sijaan että syyllistetään kuvan saajaa niin voisi oikeastaan kysyä että miksi on niin tärkeää lähettää kuvia sukupuolielimistään ihmisille joita et välttämättä edes tunne? Tämähän on vähän samaa sarjaa kuin takavuosien vilautteleminen. Tutun/deitin kanssa tilanne on ehkä vähän eri.

Kuvan saajaahan ei ole jos ei siellä pyöri. Jos aikuiset lähettävät junnuille kuvia niin niistä pystytään rangaistamaan jo nyt, jotenkin tuntuu että teillä pyörii vain päässä että jos tätä ei saada niin kaikki on sallittua. Vaikka tämä ei toteutuisi niin vanhat lait säilyvät, ei huoli.

Enkä minä ole kenellekkään lähettämästä ja en ole lähettänytkään. Mutta Suomi on muutenkin aivan täynnä kaikkea sääntöä, rikettä ja rikosta. Tuolla kun ajat 5km liikenteessä niin montako liikennemerkkiä on ? Johan meillä on nyt tilanne ettei kaikki rikoksia pystytä selvittämään nykyisillä resursseilla niin ratkaisu on että tehdään lisää jonoon ? Prioriteettia ihmiset prioriteettia.

Ajattelisin niin että ihmisillä on oikeus käyttää Instagramia ilman häiritseviä viestejä. Vika ei ole vastaanottajassa, vaan lähettäjässä. Ja uskon kyllä että vikaa löytyy molemmista sukupuolista. En tiedä kuinka hyvin nykyinen lainsäädäntö tätä tukee, mutta tietysti on niin että maailma kehittyy ja lakien täytyy mennä siinä mukana. 

Olen samaa mieltä siitä, että Suomessa on vähän turhankin paljon sääntöjä ja lakeja, mutta tämä on sinällään ihan tärkeä asia. Tunnen itsekin nuoren joka on joutunut tämän tyyppisen ahdistelun kohteeksi ja koki sen tosi pelottavana. Asia vietiin poliisille asti kun tilanne selvisi nuoren äidille eli mekanismi on kyllä jo olemassa. Tästä keskustelu on silti tärkeää, koska paras ratkaisuhan olisi että some-urpoilu loppuisi ja ymmärrettäisiin että jokaisen profiilin takana on oikea ihminen.

Vierailija
295/461 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös instan peppukuvat sitten ole tuomittavaa materiaalia?? vai täytyykö lähettää tietylle henkilölle?

Älä esitä tyhmää.

Miten niin esitä??  Voitko kertoa miten toimitaan?

Voit itse valita seuraatko pyllistelytilejä vai et, pälli.

Vierailija
296/461 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän mahdollistaa kyseisen toiminnan, todellakin on osa ongelmaa. Eihän niitä kuvia tulisi jos insta kiellettäisiin Suomessa tai jos häiritsee niin sieltä voi pysyä poissa. En minäkään ole instassa tai facessa, syy ei ole kuvat vaan muuten yleinen sosiaalinen lässytys jota ei vaan aina jaksa.

Toiseen kohtaan on myös ratkaisuita, mutta ei sotketa niitä valokuviin.

Vierailija
297/461 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivukaupalla ulinaa kikkelikuvien puolustajilta. Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa! 😂

Olet yksinkertainen, jos luulet että vain kuvien lähettäjät vastustavat uutta suuntaa tässä "oikeusvaltiossa".

Eikä minullakaan ole mitään kuvien lähettmäisen kriminalisointia vastaan, todennäköisesti nykyinen lainsäädäntö riittäisi jos sitä tulkittaisiin oikein.

Oikeasti haluaisin voida lukea lehteni ilman läskien biksukuvia. Ostan sitten seiskan jos haluan KÄÄK-kokemuksen mallia Tuksu.

Vierailija
298/461 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös instan peppukuvat sitten ole tuomittavaa materiaalia?? vai täytyykö lähettää tietylle henkilölle?

Älä esitä tyhmää.

Miten niin esitä??  Voitko kertoa miten toimitaan?

Voit itse valita seuraatko pyllistelytilejä vai et, pälli.

Laittaa sitten instan yksityisyysasetukset kuntoon niin ei saa randon viestejä. PÄLLI

Magic Mike haluaa lähettää sinulle viestin - Decline

Vierailija
299/461 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelisin niin että ihmisillä on oikeus käyttää Instagramia ilman häiritseviä viestejä. Vika ei ole vastaanottajassa, vaan lähettäjässä. Ja uskon kyllä että vikaa löytyy molemmista sukupuolista. En tiedä kuinka hyvin nykyinen lainsäädäntö tätä tukee, mutta tietysti on niin että maailma kehittyy ja lakien täytyy mennä siinä mukana. 

Olen samaa mieltä siitä, että Suomessa on vähän turhankin paljon sääntöjä ja lakeja, mutta tämä on sinällään ihan tärkeä asia. Tunnen itsekin nuoren joka on joutunut tämän tyyppisen ahdistelun kohteeksi ja koki sen tosi pelottavana. Asia vietiin poliisille asti kun tilanne selvisi nuoren äidille eli mekanismi on kyllä jo olemassa. Tästä keskustelu on silti tärkeää, koska paras ratkaisuhan olisi että some-urpoilu loppuisi ja ymmärrettäisiin että jokaisen profiilin takana on oikea ihminen.

Yksityisyysasetukset kuntoon.

Whatsap helvettiin ja vaikka Telegram tilalle

Ongelma ratkaistu

Vierailija
300/461 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityisyysasetukset kuntoon.

Whatsap helvettiin ja vaikka Telegram tilalle

Ongelma ratkaistu

Edelleen. Syyllistät kuvan saajaa, etkä lähettäjää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi