Yle: Loppu "kalukuville"? Oikeusministeriö esittää, että roisien kuvien lähettäminen voisi jatkossa olla seksuaalirikos
Kommentit (461)
Vierailija kirjoitti:
Eikö tähän ongelmaan ole simppelimpikin ratkaisu kuin laki? Numero estolistalle ja sähköpostissa luokittelu roskapostiksi? Miksi tämä on naisille niin vaikeaa?
Voisin kuvitella, että tämä laki tulee olemaan jopa miehiä syrjivä siten etttä jos mies valittaa häiritsevästä viestinnästä niin virkavalta ilmoittaa ettei tutkita --> roskapostia.
Simppelein ratkaisu on olla lähettämättä näitä. Mikä siinä on miehille niin vaikeaa? Ällöttäviä olette te kaikki lähettelijät!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ilmeisesti saavat jotain nautintoa lähettäessään munastaan tai persereiästään kuvan. Mikseivät siis lähettele niitä toisilleen?
Montako omakohtaista kokemusta sulla on eri miesten lähettämistä kuvista?
Ihan riittävästi sanoakseni, että en todellakaan halua niitä. Yksi mies myönsikin, että saa ilon siitä kun tietää että nainen on sen kuvan nähnyt. Hyi helvetti.
Ei kysymys varmaankaan ollut siitä, haluatko kikkelikuvia, vaan siitä voitko sanoa miesten yleisesti lähettelevän niitä.
Todellakin yleisesti voi sanoa, että miehet lähettelevät niitä eikä naiset.
Ei, vaan voidaan sanoa, että kummatkaan eivät yleisesti lähettele niitä. Ihan niin kuin voidaan sanoa, että naiset eivät yleisesti syyllisty lapsensurmaan, vaikka jokainen lapsensurmaan syyllistynyt on nainen.
Itse asiassa mies syyllistyy tuohon(kin) useammin kuin nainen.
52 - 28 naiset johtaa (lähde: yle)
https://images.cdn.yle.fi/image/upload//w_1199,h_1232,f_auto,fl_lossy,q…
Periaatteessa ihan oikein. Ongelma varmaan tulisi vain parisuhteessa lähetetyistä, mutta tietysti muu kirjoittelu veisi syytteen pois.
mies52v
Minulle nettideittailuvaiheessa nainen lähetti pyytämättä tissikuvansa (nätit oli ja on vieläkin!) ja pyysi minulta kuvaa yläkropastani. Ujona miehenä en tietenkään lähettänyt, vaikka skypeilty jo oltiin usean viikon ajan. No lopulta kaikki muukin on nähty, kun pariuduttiin 6 vuotta sitten:)
Mutta kun näiden uusien säännösten mukaan deittailuja ajattelee, niin vaikeaksi menee. Joku loukkaantuu vähän ronskimmasta pelailuista, kun taas joku toinen siitä tosissaan riemastuu. Pitäisi kai olla ajatustenlukija...
Se on kyllä tuomittavaa, että alaikäisten kanssa aikuiset touhuilevat ja intiimikuviaan lähettelevät. Tuttavapiirissä on kuitenkin onnellinen pariskunta, joka alkoi seurustella kun poika oli 18v ja tyttö 14v - ja varmaan silloin on lakiakin rikottu. Nyt he ovat olleet yhdessä suunnilleen 15 vuotta ja kolmas lapsi tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tähän ongelmaan ole simppelimpikin ratkaisu kuin laki? Numero estolistalle ja sähköpostissa luokittelu roskapostiksi? Miksi tämä on naisille niin vaikeaa?
Voisin kuvitella, että tämä laki tulee olemaan jopa miehiä syrjivä siten etttä jos mies valittaa häiritsevästä viestinnästä niin virkavalta ilmoittaa ettei tutkita --> roskapostia.
Simppelein ratkaisu on olla lähettämättä näitä. Mikä siinä on miehille niin vaikeaa? Ällöttäviä olette te kaikki lähettelijät!
Kyllä me nyt lopetamme ne lähettelyt, kun noin inhoat ja vaadit.
Vierailija kirjoitti:
Hmm... Eli vaan yksityishenkilöille? Saako kuitenkin omia alastonkuvia lähettää esim. keskustelupalstoille?
No lakiehdotustakaan ei vielä ole valmiina, mutta ihan varmasti saa. Viesti keskustelupalstalle on aivan eri asia kuin jollekin henkilölle suoraan lähetetty viesti, ja niihin suhtaudutaan muuallakin lainsäädännössä eri tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon aika jårkyttynyt miesten viesteistä tässä ketjussa. Ilmeisesti tällekin pitää sitten säätää laki kun ei vaan mene jakeluun.
Tietysti pitää. Sääntöjä tarvitaan kaikessa, jopa liikenteessä. Luulisi jopa naisen ymmärtävän tämän asian.
Teillä miehillähän on vaikeuksia ymmärtää asiaa...
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon aika jårkyttynyt miesten viesteistä tässä ketjussa. Ilmeisesti tällekin pitää sitten säätää laki kun ei vaan mene jakeluun.
Tietysti pitää. Sääntöjä tarvitaan kaikessa, jopa liikenteessä. Luulisi jopa naisen ymmärtävän tämän asian.
Teillä miehillähän on vaikeuksia ymmärtää asiaa...
ohis
Jep, kaikki lainsäädäntö on vain miehiä varten. Naiset ovat niin fiksuja että tietäisivät ilmankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ilmeisesti saavat jotain nautintoa lähettäessään munastaan tai persereiästään kuvan. Mikseivät siis lähettele niitä toisilleen?
Montako omakohtaista kokemusta sulla on eri miesten lähettämistä kuvista?
Ihan riittävästi sanoakseni, että en todellakaan halua niitä. Yksi mies myönsikin, että saa ilon siitä kun tietää että nainen on sen kuvan nähnyt. Hyi helvetti.
Ei kysymys varmaankaan ollut siitä, haluatko kikkelikuvia, vaan siitä voitko sanoa miesten yleisesti lähettelevän niitä.
Todellakin yleisesti voi sanoa, että miehet lähettelevät niitä eikä naiset.
Ei, vaan voidaan sanoa, että kummatkaan eivät yleisesti lähettele niitä. Ihan niin kuin voidaan sanoa, että naiset eivät yleisesti syyllisty lapsensurmaan, vaikka jokainen lapsensurmaan syyllistynyt on nainen.
Hienosti tulet väittämään, vaikka et edes tiedä, mitä lapsensurma tarkoittaa. Nimittäin lapsensurmaan voi määritelmän mukaan syyllistyä vain lapsen oma äiti synnytyksen jälkeisessä uupumuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei sitten koske pelkästään miehiä! Dickpic:in lisäksi naiset lähettelevät miehille paljasta alakertaa lähikuvissa kuvissa esitteleviä viestejä.
Noin miljardi kertaa vähemmän kuin noita mielenvikaisia miehiä. Älä siirtele maalitolppia.
Myös perskannikoiden kuvat kiellettävä, sillä ne voidaan kokea häiritseviksi.
Lähettääkö joku niitä suoraan sun puhelimeen ja sähköpostiin? Silloin se varmaan voisikin olla ahdistelua. Onko ne tarkoitettu JUST SULLE? Mutta jos ite menee jonnekin prno-sivuille, instaan jne jne. ja näkee siellä pepun, niin vika on ihan omassa toiminnassa. Älä mene.
En mä ole koskaan nähnyt instassa persekuvia, mutta mä en seuraakaan siellä mitään ö-luokan julkkiksia tai "influencereita". Seurailenkin tyyppejä, jotka laittaa söpöjä eläinkuvia, käsitöitä ja kirjallisuusaiheisia kuvia.
Saatko siis kalukuvia ihan satunnaisista numeroista, ilman mitään aikaisempaa kontaktia?
Vai pitäisikö valita piirinsä vähän tarkemmin?
Miehiä myös voi varmaan syyttää sitten heidän kokemastaan väkivallasta? Mitäs läksivät. Rikoksentekijä on aina syyllinen, ei kukaan muu.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei sitten koske pelkästään miehiä! Dickpic:in lisäksi naiset lähettelevät miehille paljasta alakertaa lähikuvissa kuvissa esitteleviä viestejä.
Noin miljardi kertaa vähemmän kuin noita mielenvikaisia miehiä. Älä siirtele maalitolppia.
Myös perskannikoiden kuvat kiellettävä, sillä ne voidaan kokea häiritseviksi.
Lähettääkö joku niitä suoraan sun puhelimeen ja sähköpostiin? Silloin se varmaan voisikin olla ahdistelua. Onko ne tarkoitettu JUST SULLE? Mutta jos ite menee jonnekin prno-sivuille, instaan jne jne. ja näkee siellä pepun, niin vika on ihan omassa toiminnassa. Älä mene.
En mä ole koskaan nähnyt instassa persekuvia, mutta mä en seuraakaan siellä mitään ö-luokan julkkiksia tai "influencereita". Seurailenkin tyyppejä, jotka laittaa söpöjä eläinkuvia, käsitöitä ja kirjallisuusaiheisia kuvia.
Saatko siis kalukuvia ihan satunnaisista numeroista, ilman mitään aikaisempaa kontaktia?
Vai pitäisikö valita piirinsä vähän tarkemmin?
Miehiä myös voi varmaan syyttää sitten heidän kokemastaan väkivallasta? Mitäs läksivät. Rikoksentekijä on aina syyllinen, ei kukaan muu.
eri
Ihminen voi valita seuransa. Miehiin ja naisiin kohdistunut väkivalta jos on tuttavien aikaansaannosta niin kyllä, oma valinta. Jos taas nakkikioskilla tulee turpiin niin siinä ei kaveerata taparikollisten kanssa
Eikö tehokkainta olisi vain blokata kaikki ig ja face roskat ? Turha tollaseen on rahaa polttaa, kun voisi tehdä paljon helpommin ja halvemmalla. Sanononpahan vaan.
Lisäisin rangaistukseen naaman kuvan julkistamisen hesariin muiden seksrikollisten ja pedareiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä reaktiot kertoo paljon miehistä. Suututte koska ette saa lähettää dickpicejä? :D Onhan se ihan pöyristyttävää ettei naisia voi ahdistella tuosta vaan!
En minä ainakaan suutu, en tosin sellaisia kenellekään lähettäisikään vaikka pyydettäisiin. Ties mihin ne päätyisi.
Sama pätee kaikkiin valokuviin. Kannattaa mietiä mihin ne kuvat lapsen lapsista päätyy kun postailette niitä faceen.
itse vaihdan mielipiteitä asiasta. Voinko lukea iltalehteä ilman että minun silmiini räväytetään, pyytämättä 120kiloisen voimaantuneen naisen bikinikuvia?
Entä voinko seurata urheilijaa instassa ilman että siellä tulee perskannikat näytölle?
Kiinnostaisi tietää kuinka laaja ongelma on oikeasti ja mistä uhrit oikein saavat noita kuvia? Täysin satunnaisista numeroista vai joltain puolitutuilta?
Soööinun ongelmasi, jos ylipaino tai jonkun takapuoli ahdistavat noin kovasti. Eivät ole lainkaan verrattavissa peniskuviin.
Kuka on 1. Kikkelikuva vanki? 😂 pikkusen palaa taas verorahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta ei saa sitten kai enää edes näyttää siitintään ohikulkijoille koska sääntösuomi!
Ei ole onneksi saanut aikoihin.
Itseäni kiinnostaa enemmän pienet tuplastandardit asian ympärillä.
Miksi on ok että joku kulkee kaupungilla pikkuhousujen kokoisissa shortseissa ja kamelinvarvas paistaa läpi?
Miten rintojen esittely on ok jos "peitteenä" on vaikkapa kaksi teipinpalaa nännien päällä?
kamelinvarvas on luonnollinen asia, samoin jos miehen haara pullottaa munan takia.
naisten tissit sama asia kuin miehillä, joten pointtisi oli turha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta ei saa sitten kai enää edes näyttää siitintään ohikulkijoille koska sääntösuomi!
Ei ole onneksi saanut aikoihin.
Itseäni kiinnostaa enemmän pienet tuplastandardit asian ympärillä.
Miksi on ok että joku kulkee kaupungilla pikkuhousujen kokoisissa shortseissa ja kamelinvarvas paistaa läpi?
Miten rintojen esittely on ok jos "peitteenä" on vaikkapa kaksi teipinpalaa nännien päällä?
kamelinvarvas on luonnollinen asia, samoin jos miehen haara pullottaa munan takia.
naisten tissit sama asia kuin miehillä, joten pointtisi oli turha.
miehen vastine kamelinvarpaalle olisi muotoon ommeltu alushousut eikä mitään muuta vaatetta.
Naisten rinnat on seksualisoitu eikä ne todellakaan ole sama asia, vaikka joku sekopää linnan juhlien jatkoilla niin luuleekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä reaktiot kertoo paljon miehistä. Suututte koska ette saa lähettää dickpicejä? :D Onhan se ihan pöyristyttävää ettei naisia voi ahdistella tuosta vaan!
En minä ainakaan suutu, en tosin sellaisia kenellekään lähettäisikään vaikka pyydettäisiin. Ties mihin ne päätyisi.
Sama pätee kaikkiin valokuviin. Kannattaa mietiä mihin ne kuvat lapsen lapsista päätyy kun postailette niitä faceen.
itse vaihdan mielipiteitä asiasta. Voinko lukea iltalehteä ilman että minun silmiini räväytetään, pyytämättä 120kiloisen voimaantuneen naisen bikinikuvia?
Entä voinko seurata urheilijaa instassa ilman että siellä tulee perskannikat näytölle?
Kiinnostaisi tietää kuinka laaja ongelma on oikeasti ja mistä uhrit oikein saavat noita kuvia? Täysin satunnaisista numeroista vai joltain puolitutuilta?
Soööinun ongelmasi, jos ylipaino tai jonkun takapuoli ahdistavat noin kovasti. Eivät ole lainkaan verrattavissa peniskuviin.
Missä menee raja sitten? Kenen ahdistus on riittävä?