Mikä on vanhin käytössä oleva vaatteesi?
Itsellä taitaa olla Rukan sadetakki, joka oli jo kotona asuessani, eli yli 20 vuotta vanha.
Kommentit (965)
Lakkiaismekko keväältä 1992 on kaapissa, mahtuu päälle mutta en tiedä milloin taas seuraavan kerran sitä käyttäisin. On ollut käytössä tässä vuosien varrella itsellä ja sukulaisilla.
Moni muu vaate samoilta ajoilta on myös kaapissa - miksiköhän hilloan, kun en tiedä tuleeko käytettyä...
Vierailija kirjoitti:
50-luvulta peräisin oleva mekko. Ei onneksi usein ole käytössä, hautajaisissa vain.
Sedän sotavyö m/31 ( valmistettu siis vuosien 1931 ja 1944 välillä ).
Se ei tosin ole enää arkikäytössä, vaan perheen muistoesine.
Mummon (isoisoäidin) turkki, oiskohan se 1950-luvulta. Itse ostetuista ylppäreihin hommaamani pikkulaukku jos asusteet lasketaan, ostin sen 2005.
Alkuviikosta jouduin viimeinkin laittamaan roskiin Fransan mustan viskoosisen ns. pukeutumispaidan, kun siihen viimeinkin oli tullut pieni reikä. Materiaali oli pysynyt muuten hyvänä ja hajuttomana, mutta hieman oli pehmeys kadonnut vuosien mittaan. Pusero ehti palvella uskollisesti yli 20 vuotta.
Minulla on talvikäytössä villapaita, jonka mumuni kutoi joskus 80-luvulla. Siinä pitää olla jotain taikaa, kun sopii edelleen päälle, vaikka painoni on tuplaantunut noista ajoista. Hihoihin kaipaisin lisäpituutta, mutta korvaan puuttuvan mitan rannelämmittimillä.
Toinen vaatekaapin vanhus on vuonna 1995 itse tekemäni kelsiturkki. Ysärillä oli sen verran väljä muoti, että mahtuu päälle vieläkin.
Kengistä vanhimmat on vuodelta 2003, parit pistokkaat kesäkeleille.
Yksi vanhimmista on varmaan yo-lakki. Vm1980, käytössä Vappuisin edelleen. Siis tänäänkin
Vuonna 2000 ostetut Adidas-verkkarit.
Äidin munnolle kutoma villatakki, mummo sai sen äidiltä -79 50-vuotislahjaksi, pidän kotona päivittäin. Toinen ällistyttävän hyvin kestänyt vaate on Haglöfsin tuulipuvun takki, joka on ollut ihan viikoittain käytössä vuodesta 2004. Juuri tänä aamunakin lenkillä päällä. Kaikki ominaisuudet edelleen tallella, hylkii vettä jne. Oon vähän harnitellutkin, että uutta en pääse ostamaan, kun ei kulu sitten millään:D
Mummuvaatteissa kirjoitti:
Ei kun valehtelin! Vanhin itse ostamani vaate, joka on edelleen käytössä, ovatkin adidaksen säämiskähousut, jotka ostin ensimmäisillä kesätyörahoilla 7. luokan jälkeen :D
Mulla nämä kulu puhki *nyyh*
..sen jälkeen olen etsinyt näitä varmasti 10 vuotta mutta vastaan ei ole tullut kuin muiden ihmisten päällä.
Ostaisin heti vaikka useammat varastoon jos näitä jossain olisi, tai adidas ottaisi uudelleen tuotantoon..
Villapaita, jonka isäni osti itselleen vuonna 1958.
Rippipuku vuodelta 1973. Käytössä jällen syyskuussa kun 50-vuotistapaaminen -73 ripille päässeillä.
Edelleen kesäisin lähes päivittäin käytössä oleva vaatekappale on lyhyehkö farkkutakki, jonka ostin Stockan nuorten osastolta joskus ihan 2000-luvun alussa, olisko ollut 2001.
Talvitakki, noin 15 vuotta sitten kirpparilta ostettu.
Äitini vanhoja vaatteita 70 luvulta. En kyllä mahdu, enää housuihin kun lantio levisi lasten jälkeen vaikka paino sama. Mulla on sellainen vanha retro verkkapuku( karhu) sitä on yritetty ostaa minun päältä. :) myös pari retromekkoa löytyy, semmoisella 70 luvun kukkakuosilla. No niitä käytän lähinnä naamiaisissa. Jotain vakosamettia ei mukavia arjessa.
Lippis 80-luvulta, lapsuudessa saatu. Pari hernettä vie aivokopassa sen verran vähän tilaa että sopii vieläkin jollain lailla päähän.
H&M ostettu t-paita. Oli ensin normikäytössä, sitten yöpaitana. Ainakin 13v vanha. En muista olinko lukiossa vai yläasteella, kun sen ostin. Nykyään niin reikänen, että pitäs varmaan luopua.
Toinen on äitini vanha pitkähihainen. Paita itsessään on 80-luvulta, mutta itse otin sen käyttöön 10v sitten.
Kalsarit jotka sain joululahjaksi joskus 90-luvun alkupuolella, ovat kaksiväriset, etupuoli keltainen ja takaa ruskeat. Todella mukavat päällä.
Jouni Ivalosta
22v vanha luhdan talvi takki joka talvi ollut käytössä kerran vetoketju vaihdettu