Mikä on vanhin käytössä oleva vaatteesi?
Itsellä taitaa olla Rukan sadetakki, joka oli jo kotona asuessani, eli yli 20 vuotta vanha.
Kommentit (965)
Isoäidiltä peritty turkki, joka on valmistettu 1930-luvulla.
Käytän turkkia talvisin, kun ulkona on kylmä (-20C). En piittaa muiden ihmisten mielipiteistä. Pukeudun miten lystään enkä kuuntele valituksia turkin "epäeettisyydestä".
Takki, hankittu kasarin loppupuolella (äitini ostanut silloin itselleen, ysärin puolivälissä oli siskoni käytössä ja kaksituhatta luvun ollut minulla). Sisävuorin olen uusinut, muuten oikein hyvä takki
Varmaan Obeyn merkkinen harmaan villakangashuppari, Ennen kuin obeysta tuli mainstream muotimerkki joka kuoli.
Mulla on tullut painoa niin ei ole kovin vanhoja vaatteita, mutta yksi paita on vuodelta -08 kun olin raskaana, silloin olin samankokoinen kuin nyt. :D
Vuonna 1992 siskon häihin ostettu kotelomekko, mahtuu yhä.
Äidin vanha villatakki Englannista. 70- ja 80-lukujen vaihteesta.
Sota-ajalta oleva musta lyhyt mekko.
Monia yli 10 vuotta vanhoja, kengät ympärivuotisessa käytössä, edelleen kuin uudet skeittarit, vaikka ikää niillä noin 15 vuotta. Monia paitoja yli 10 vuotta vanhoja, takki 10 vuotta vanha. Aikoinaan äidin ostamiin sukkiin tuli reikä nyt 20 vuoden jälkeen, luulin että eivät lopu koskaan vaikka kuinka piti. M37v
Äidin vanha takki 60-luvulta.
Löytyy myös esiliinoja 50-luvulta.
Mulla on 10v sitten ostettuja toppeja käytössä aluspaitana. Vanhin vaate iällisesti on vintagepaita 80-90-luvulta.
Ohut fleece takki vuodelta 2001. Siihen tosin on vetskari vaihdettu kerran.
1988 ostettu villakangastakki,ajaton malli,tumma sininen.
Kovilla pakkasilla pidän n. 55-60 v. siten ostettua koivistolaista.
Isän puuvillapaitaan
Luvatta
Kirjaillut
The Wild One
Käytän edelleen säännöllisesti talvisin isoa huivia jonka ostin opiskeluaikoinani 80-luvun lopulla Helsingistä. Huivi on edelleen kuin uusi; tummakuvioinen , suorastaan läpikuultava ja 100% villaa. Usein kun kiedon sitä kaulaani, niin ihmettelen, että miten voi olla näin laadukas ja lämmin huivi ja vieläpä yli 40 vuotta vanha.
Olen vaatefriikki ja myyn säännöllisin väliajoin ylimääräisiä vaatteita pois kirppiksellä, niin vanhin ei taida olla kuin pari kolme vuotta vanha- fiftarityylinen kellomekko.
Muistatteko ihan oikeesti, siis itte ostamanne vaatteen. Olen 55v. mies, ja niinkuin tiedätte, että tähän ikään on vaatteita kertynny. Mutta, se mikä on vielä käytössä, niin onkin paljo vaikeempi kysymys.
Tietäisn mikä se olisi, jos se mahtuis päälle. Seuran verkkari, jota on aikanaan käytetty paljon palloa pelatessa.
Eiku, joo seuraava tota seuran verrkarista. Sitähän olen käyttänny viimeksi eilen. Mistähän aikakaudelta tää on? Yheksäkyt lukuu on. Tarkempi vuosi vois löytyy kun ettis, mutta laitan -92. Voi olla myöskin -93.
Ikää on verrareilla, tosin housut on melko huonossa hapessa, mut takki on ihan iskussaan.
Alanpas pohtimaan ja ettimään, mikä on nimenomaan oikea vuosi. Saatan ittekin yllättyä oikeasta, mut toi -92 on vahva veikkaus.
On kuitenkin ihan käytössä, säännöllisen epäsäännöllisesti