Mikä on vanhin käytössä oleva vaatteesi?
Itsellä taitaa olla Rukan sadetakki, joka oli jo kotona asuessani, eli yli 20 vuotta vanha.
Kommentit (965)
Kotikäytössä huppari jota käytin lukiossa, kirjotin 2001.
Kotimainen minkinpalajakku. Mieheni osti sen minulle heti naimisiinmentyämme vuonna 1988. Semmoset 35 vuotta.
Piisamiturkki 80-luvulta. Edellisvuonna modistettu siten, että on nykymaun mukainen.
Mummolta saatu Marimekko - mekko. 70- luvulta, Vintage, ikinä en luovu!
R-collectionin neulecollegepusero suunnilleen 1980-luvun puolivälistä.
Itse uutena hankkimista vuonna -99 henkkamaukasta ostettu paita/tunika.
Äidin ja tätien vanhoja vaatteita 70-luvulta on myös käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Nahkavyö 80 luvulta
Monestiko sait sillä selkääsi?
Rockserin eli R-Collectionin anorakki. Mökkikäytössä ollut 90-luvun puolivälistä. On ollut muotiakkn jo monta kertaa 😊 Saman valmistajan collegehousuja löytyy paritkin, ysärin lopusta nekin. Kotihousuina pidän, oloasuna. Ei saa rikki millään.
Farkkutakki 70-luvun loppupuolelta. Kuin uusi. Ei käytössä, kun on pieni, ja tuskin siihen enää ikinä mahdun. Silloin painoin 50kg, nyt 69 kg.
Voi olla vanhempiakin kaapissa, mutta just on päällä norjalainen villapaita, joka on vuodelta 1995.
Aivan kuin uusi. Kaula-aukko ja hihojen resorit on kyllä uusittu. Ihanan paksu ja lämmin.
Turkki 50 - luvulta. Villakangastakki vuodelta 2010.
Vaalea hame, jonka ostin poikani ristiäisiin vuonna 1992, hyvin menee vielä päälle ja pysynyt kunnossa.
Pitkä musta villakangastakki vuodelta 1986. Hyvä hautajaistakki edelleen. Klassinen Kestilän malli. Oli kallis kuin mikä, mutta sain sen vanhemmiltani valmistujaislahjaksi.
Käytin viime kevään kevätjuhlassa rippimekkoani vuodelta 1998. Siinä välissä kyseinen vaate on ollut vain kaapissa.
Enovanaan ulsteri vuodelta 1952. Ostettu Hesingistä olympalaisreisulla.
Minun vanhin käyttövaate on koulussa v. -95 itse ompelemani paitapusero. Opettajan ohjauksessa tuli näköjään tehtyä laatua sekä kankaan valinnassa että ompeleissa, nyt kun tuota ajattelee. Paita on ollut kovassa käytössä ja usealla ihmisellä. Onneksi ei ole tapaturmia käynyt sen kanssa.