Mikä on vanhin käytössä oleva vaatteesi?
Itsellä taitaa olla Rukan sadetakki, joka oli jo kotona asuessani, eli yli 20 vuotta vanha.
Kommentit (965)
Kirpparilta kymmeniä vuosia sitten ostettu ulkoilutakki, ei merkkituote
Olin tän kokoinen jo 11 vuotiaana. Nyt olen 51. Eli vanhimmat vaattwni ovat jo 40v. Ja paljon jotain 25-30v sitten nuorena ostettuja.
Viimeisen 10v aikana en ole oatanut kuin yksittäisiä vaatekappaleita.
Diorin silkkipaita, sain 1987 ja käytän edelleen usein. Yhä kuin uusi.
Aktiivikäytössä on vuonna 2014 ostamani Gudrunin puuvillamekko, kohta 10 vuotias. Harvakseltaan käytössä myös jotain 2005-2006 ostettu tunika, ihan joku Ellos tai vastaava, mutta muutamasta sadasta pesusta huolimatta edelleen kuosissaan ja värit kirkkaat kuin uutena. Joskus onnistaa.
Riippuu vähän miten tuon mieltää. Mökillä on edelleen käytössä 60-luvulta olevia takkeja, mutta ne on käytössä vain siellä. Sellainen mitä kehtaa kaupungilla pitää, on varmaankin Hilfigerin college vuodelta 2006.
Marimekon puuvillahuivi, joka täytti 50 vuotta. Ei siis varsinainen vaate vaan asuste.
N. 20 vuotta vanha Ril'sin musta bleiseri. Sukulainen oli vakavasti sairaana ja lääkäri oli sanonut että hän ei elä enää kauan. Ostin sen hänen tuleviin hautajaisiinsa. Kävikin niin että hän elää edelleen mutta kahdeksat hautajaiset olen käynyt tuo bleiseri päällä.
Helly Hansen talvitakki täytti 10 vuotta. Puolipitkä, väri musta ja siinä on huppu joka on pakkasilla ihan paras juttu. Pinta on himmeää softshell materiaalia. Ollut huippukestävä ja nyt jo harmittaa kun siitä joutuu joskus luopumaan kulumisen vuoksi. Värikkäillä kaulaliinoilla siitä saa aina uuden näköisen.
Kalsarit vuodelta 1982, alunperin valkoiset...
90 luvulla ostettu merinovilla kietaisuneulemekko. Ostettu Lontoosta, joka talvi ollut käytössä. Klassinen malli ja väri, menee vieläkin kuin uudesta. Oli kohtuu hintainenkin, ei tälläisiä enää näe kaupoissa.
Tädilläni on juhlapaita joka on ostettu 1952 Lontoosta. Vieläkin erittäin hyvä ja tyylikäs. Tehty aikana, jolloin kaikesta oli pulaa ja kallis paita oli oikeasti hyvin tehty.
Björn Borg kauluspaita vuodelta 1982
Vierailija kirjoitti:
Nahkavyö jonka ostin 1996 silloisesta valtion pukutehtaasta, sillä oli joku muu nimi tällöin jo.
Sama ostopaikka jossa myytiin aitoa SA-tavaraa. Ostin myös noin 1994-1995 brittiläisen mokkanahkavahvikkeilla varustetun villapaidan jota on käytetty vuosittain muutamia kertoja ja joka on kuin uusi.
Villapaita, joka on n. 30 vuotta vanha. Olen joutunut sitä vähän parsimaan aikojen saatossa. Nykyisin käytän enimmäkseen ulkoiluvaatteiden alla.
Vierailija kirjoitti:
Villapaita, joka on n. 30 vuotta vanha. Olen joutunut sitä vähän parsimaan aikojen saatossa. Nykyisin käytän enimmäkseen ulkoiluvaatteiden alla.
Jatkan, vähän aiheesta sivuun: äidilläni on leninki joka on n. 40 vuotta vanha. Hieman haalistunut, mutta käyttökelpoinen edelleen. Varmaan voisi myydä sen vintagekauppaan kun on Christian Diorin tuote.
Minulla lähes 40v vanhoja vaatteita, joita käytän usein. Ennen tehtiin vaatteet kestämään kulutusta, kaavoitus oli istuvaa ja kankaat kestää pesua.
Kesävaatteita ostelen kyllä usein.
Nahkatakki vm 1974. Sitten on pari jotain vanhaa mekkoa, suomalaisista tehtaista, mutta niiden ikää en tiedä. Ovat sellaisia "siivoojan"mekkoja.
Ne minä noihin ole ostopäivämääriä merkannut. Jostain viime vuosituhannelta kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kalsarit vuodelta 1982, alunperin valkoiset...
Onko sullekin tullut kuin itsestään sama kaunis kuosi kuin mulle? Edestä keltaisen sävyjä ja takaa ruskeita?
Uudesta Seelannista ostettu fleece-jakku vuodelta 2003 ja sitten on useampia juhlamekkoja vuodelta 2004, 2005 ja 2006. Siitä eteenpäin löytyykin jo sitten paljon. Olen aina satsannut laatuun ja ajattomuuteen enkä ol juossut kausimuodin perässä.