Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako työpaikkaa olet saanut vanhempiesi, sukulaistesi tms suhteilla?

Vierailija
02.05.2013 |

.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kesätyötä opiskeluiaikoina. Ollut kyllä suuresti hyötyä jatkossa, sai luotua suhteita ja näyttää taitonsa. Sieltä kyllä lensi pellollekin suhteilla tulleita, jotka eivät hoitaneet hommiaan. Tämä minun "suhde" oli kummisetäni:). Maailman paras sellainen, terveiset Peterille!

Vierailija
22/46 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden. Siskon mies järkkäsi mulle kun olin vastavalmistunut, työpaikan jossa pysyinkin monta vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 09:40"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 09:30"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 09:13"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 09:08"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 16:41"]

Jos on saanut ensimmäisen työpaikan suhteilla, niin on sitä kautta automaattisesti saanut kaikki seuraavatkin työpaikkansa suhteilla.

Minä myös

Portaiden kiipeämistä. Kun joku auttaa 1. portaalle, on jatko helpompaa.

[/quote]

Ei tämä kyllä pidä paikkaansa. Niillä teini-iän kesätyöpaikoilla ei ole mitään merkitystä silloin kun vastavalmistunut maisteri etsii koulutustaan vastaavaa työtä. Ellei sitten jo se kesätyö ole ollut jotain merkittävästi marjanpoimintaa hienompaa, missä on ylenemismahdollisuuksia.

[/quote]

Opiskeluajan kesätyöt saadaan teini-iän työkokemuksilla. Ja vastavalmistunut palkataan opiskeluajan kokemuksien perusteella!

[/quote]

Ehkä Strömsössä, mutta harva oikeasti saa koulutusta vastaavaa työtä niillä jäätelökiskakesätöiden kokemuksilla. Tai riippuu ehkä koulutuksesta?

[/quote]

Haepa töitä ilman minkäänlaista työkokemusta.

[/quote]

Siksi mennään opiskelemaan, että päästään TYÖHARJOITTELUUN OMALLE ALALLE, ja siellä sitten pitäisi ihan oikeasti näyttää kyntensä, eikä olla joka toinen päivä myöhässä ja joka toinen saikulla. Sitä kautta normaalisti ne oman alan työpaikat lopulta hankitaan.

Vierailija
24/46 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kesätyön 38 vuotta sitten.

Vierailija
25/46 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan yhden. Mansikkapellolle meidät lapset pistettiin vähän päälle 10 kesäisinä. Palkkaa saatiin kyllä siinä missä vieraatkin työntekijät, mutta osallistuminen ei ollut mitenkään vapaaehtoista. hyvää se teki opetella työntekoa.

Vierailija
26/46 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään. Miksi olisin? Säälittävää semmoinen. Itse ne omat työt pitää hankkia :).

Vierailija
27/46 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 09:13"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 09:08"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 16:41"]

Jos on saanut ensimmäisen työpaikan suhteilla, niin on sitä kautta automaattisesti saanut kaikki seuraavatkin työpaikkansa suhteilla.

Minä myös

[/quote]

Ei tämä kyllä pidä paikkaansa. Niillä teini-iän kesätyöpaikoilla ei ole mitään merkitystä silloin kun vastavalmistunut maisteri etsii koulutustaan vastaavaa työtä. Ellei sitten jo se kesätyö ole ollut jotain merkittävästi marjanpoimintaa hienompaa, missä on ylenemismahdollisuuksia.

[/quote]

Opiskeluajan kesätyöt saadaan teini-iän työkokemuksilla. Ja vastavalmistunut palkataan opiskeluajan kokemuksien perusteella!

[/quote]

Hmm. Riippuukohan alasta. Minun alallani ei kyllä tasan tarkkaan ole näin. Kukaan ei edes kysy eikä ole pätkän vertaa kiinnostunut joistain vahoista kesätöistä jotka eivät liity alaan. 

Vierailija
28/46 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ensimmäistäkään, vaikka isälläni olisi kyllä ollut siihen suhteita ja valtaakin. Työpaikkojani en ikinä ole helpolla saanut ja joskus olinkin isälleni vähän katkera, että hän piti niin tiukasti periaatteistaan kiinni ja halusi, että me lapset opimme pärjäämään omilla ansioillamme. Vierestä sitten katselin, kun kavereiden vanhemmat kyllä järkkäilivät jälkeläisilleen kesätöitä omille työpaikoilleen. Mutta tunttuhan se toisaalta sitten sitäkin hienommalta kun sen työn saa parin sadan hakijan joukosta ja tietää, että on tullut valituksi juuri omana itsenään. (Voin kyllä tunnustaa, että itse olisin varmasti valinnut helpomman tien, jos olisin saanut päättää...)

Vierailija
29/46 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se sellainen työpaikka on?

Vierailija
30/46 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kesätyöpaikan tehtaan luikuhihnalta sain kun äiti oli silloin sielä töissä. Äiti lopetti sen kesän jälkeen, mutta mä olin vielä pari kesää ja kolmantenakin sieltä soitettiin, kun mun "ilmoittautumista" ei näkynyt.

Äiti rupesi sittemmin yrittäjäksi, kai sitä voi suhteilla työllistymiseksi sanoa, kun olin apuna firman töissä. Palkkaa en tosin juurikaa saanut, mutta eipä tarvinnut kotiinkaan mitään maksaa, ruokaa riitti ja menovettä auton tankkiin.

Vierailija
31/46 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini avustuksella sain ekan kesätyön, kun olin 14, sen jälkeen olenkin ollut joka kesä kesätöissä. Lukiossa sain yhden kesätyön myös suhteilla, tuttuni perheellä oli kahvio, jonne siis pääsin. Opiskeluaikana sain taas työn poikaystäväni vanhemmilta, eli kyllä olen hyötynyt näistä suhteista.

Sitten kaikki kokoaikaiset työt ovat ihan itseni hommaamia, paitsi tähän vikaan kyllä kaverini antoi vinkin, että kannattaa hakea, muuten ei olisi tullut mieleenkään edes tämä ala :D

Vierailija
32/46 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään. Olen ylpeä siitä, että olen hakenut jokaisen työpaikkani itse.

Vierailija
33/46 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kesätyön teininä, ja olen äärimmäisen kiitollinen siitä. Silloin muilla ei vielä ollut töitä ja paikkakunnallamme vaikea työttömyys.

Vierailija
34/46 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla.

Vierailija
35/46 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla.

Vierailija
36/46 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös

Vierailija
37/46 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka kesätyö 13-vuotiaana oli kaverin vanhempien firmassa. Siitä eteenpäin olen hakenut ilmoitettuja paikkoja ja ne saanutkin. Kahdesti on baarituttu suositellut mua palkkaajalle, mutta itse en ole suhteita käyttänyt.

Vierailija
38/46 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kesän olen ollut isäni kanssa samassa paikassa töissä, mutta mulle on epäselvää tiedettiinkö siellä edes sukulaisuudestamme. Oletettavasti siis vain tämä yksi.

Vierailija
39/46 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään. 

Vierailija
40/46 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilapäisiä töitä joskus teini-iässä. Kaupassa inventoimassa, isä oli samassa kaupassa varastomiehenä, pari päivää. Talkkarin/siivoojan sijaisena, talkkari lähisukua - tosin jouduin pari kertaa turvautumaan apuun kun tuli isompia ongelmia. MAnsikkapellolle otettiin kun isäntä tunsi isäni, mutta sitä ei ehkä lasketa, mansikkaan olisi jonnekin päässyt varmasti joka tapauksessa. Yhden vakipaikan puoilsoni työpaikalta, ei omaa alaani ja en pitänyt työstä, mutta puoliso järkkäsi sen hädissään kun uhkasin muuttaa paikkakunnalta jos töitä ei löydy ja puolison työnantaja havahtui, että sitten lähtee puolisokin. Parhaat työpaikat on olleet kuitenkin itse hankittuja.

Toisinaan työn voi saada piilosuhteilla. Esimerkkinä kun kunnallispoliitikon poika ja veljeni hakivat kunnalta samaa paikkaa, niin kunnallispoliitikon poika sen paikan sai - ainakin osin uskon isänsä nimen vaikuttaneen. HAki sitä moni muukin tosin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä