Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko suhde onnistua, jos toinen haluaa asua maalla ja toinen kaupungissa

Vierailija
07.07.2020 |

Olemme keski-ikäinen pariskunta Helsingistä, yhdessä muutama vuosi. Ei kihloissa, ei naimisissa. Minulla yksi lapsi Emme pysty etenemään suhteessa, kun toiveet asuinpaikasta ovat niin erilaiset. Mies haluaisi palata juurilleen pieneen maakuntaan kauas Helsingistä, minä taas olen määrätietoisesti rakentanut elämääni tänne, enkä ole valmis luopumaan kaikesta. Täällä on työt, harrastukset, koko sosiaalinen elämäni ja lasteni isä.

Onko tässä mitään kompromissin mahdollisuutta? Kaksi kotia? Silloin jouduttaisiin vaan ravaamaan jatkuvasti maalla, eikä pitkät automatkat (eikä se maaseutukaan totta puhuen) kiinnosta yhtään. Mies taas ei halua käyttää rahojaan kalliiseen asuntoon pääkaupunkiseudulla, kokee ettei saa vastinetta.

Mitä tehdä, jos muuten on hyvä olla yhdessä eikä halua erota?

Kommentit (314)

Vierailija
301/314 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies "sopeutuu" (kun on pakko, ettet tajua) nyt vielä kun et ole tehnyt päätöstä muuttamisesta, naimisiinmenosta ja lapsen hankkimisesta.

Nuo skitsokohtaukset tulevat lisääntymään, mutta ilmenevät jo kyllä, niitäkin hän yrittää pidätellä vielä.

Tuo oli sinun kannaltani huono juttu, kun jouduit palaamaan yhteen ja pyytämään apua mieheltä. Se vahvisti hänen miehistä itsetuntoaan ja myös sitä, että tarvitset jatkossakin hänen apuaan ja sillä tiedolla vahvistaa uskoaan siihen, että ette eroa uudestaan.

Tuo, jos yhden viinilasillisen takia suuttuu ja jättää sinut yksin oli vain pientä esimakua siitä mitä ehkä tulee jatkossa tulemaan jos ja kun toimit vastoin hänen tahtoaan.

Mieti haluatko kokea tuonkaltaista kohtelua ja kohtauksia. Ne kohtaukset saattavat tulla ihan puun takaa ja mitä pienemmästä ja oudoimmasta syystä.

Ja mies kokee tekevänsä oikein ja sinä olet syyllinen. Vaikka et itse niin tuntisikaaan etkä ed

Ja mies vielä väittää, ettei ole väkivaltainen kuten isänsä oli!

No ei vielä, mutta nyrkki heilahtaa tällaisilla skitsoilla kyllä jossain vaiheessa. varsinkin sitten, kun se nainen on nalkissa siellä maaseutuasunnossa.

Puhumattakaan siitä, millaiseen tilanteeseen ja isäpuolen alaisuuteen alistaisit lapsesi ja tekisit vielä uuden(!) lapsen miehelle moukaroitavaksi. Siinä olisi sitten 2 uutta aikuista, jotka väkivaltainen ja alistava, skitsokohtauksia saava isäpuoli ja isä on tuhonnut. Lapset toistaisivat tätä kaavaa aikuisina, tyttäret hankkimalla samanlaisen skitson aviopuolison ja pojat oppimalla, että mies skitsoilee tällä tavalla vaimolleen. 

Ap:lla on varmasti jotain traumakokemuksia itselläänkin.

Vierailija
302/314 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n mies saattaa toki olla hyvä isä, mutta kyse onkin siitä, että ap:n on vielä entistä vaikeampi päästä toteuttamaan omaa itsenäisyyttään, jos on sidoksissa mieheen lapsen kautta. Lisäksi vaikuttaa siltä, että miehen "avuliaisuus" on yksi keino pönkittää miehen omaa egoa ja omia pyrkimyksiä. Hankalalta tapaukselta vaikuttaa.

Apua, vai ei avuliaisuuskaan ole hyvä? Mihin tässä voi enää luottaa? Ja missä menee raja itsenäisyyden ja kompromissien välillä, onhan totta että mäkään en pysty tekemään asuinpaikassa kompromissia, se on pääkaupunkiseutu. Kuitenkin oon ymmärtänyt, että kaikki joutuu tekemään parisuhteessaan kompromisseja, nyt onkin ehkä kyse vaan siitä, mikä kompromissi on liikaa.

Ap

Oma isäni on narsisti. Ihan hirveä peto aviomiehenä ja isänä. Ennen kuin minä synnyin ja vanhemmat menivät naimisiin, äiti ja isä olivat yhdessä vuosikausia ilman ongelmia(äidin mukaan). Isällä on aina joku nainen kierrossa, koska on todella hurmaava Auervaara ja super kiltti. Auttaa heti, jos pyydät apua ja kohtelee naisen lapsia kuin kukkaa kämmenellä. Jos kysyt keneltä tahansa ei-perheen ulkopuoliselta, niin he ylistävät isääni suorastaan toiseksi Jeesukseksi. Tämä johtuu siitä, että narsistin pitää pitää yllä aivan täydellisen upeaa ulkoista puolta. Saada kaikki uskomaan, että hän on tosiaan yhtä upea ja rakastava ja kiltti kuin Messias. Äitiäni varmaan pidettiin maailman onnekkaimpana naisena, kun on noin lämmin ja ystävällinen ja komea aviomies...

Siinä vaiheessa, kun nainen muuttaa hänen kanssaan saman katon alle, menee naimisiin ja/tai saa lapsia, naisesta tulee isälle hänen omaisuuttaan. Esine. Samoin naisen lapsista. Nyt niitä saa (ja pitää) kohdella mahdollisimman hirveällä tavalla. Koska nainen ja lapset ovat isän esineitä, hänellä on kontrollointi ja omistusoikeus heihin, ja 100% päätösvalta kaikkeen heihin liittyvään. Isä vihaa lapsia ja lapsiperhe-elämää, mutta ei tuo sitä esille seurustelun aikana, vaan antaa vaikka paidan päältänsä lapsiparoille. Pystyy esittämään vaikka 10 vuotta. Salasuhteita on useita, ties missä lehtolapsia löytyy kunhan kupsahtaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/314 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua, minun exäni toisteli usein alussa "minä olen rehellinen mies".

No, luulin tietysti, että oli totta. Kantapään kautta sain oppia, että sieltä sanojen takaa kuoriutui mies mitä en olisi ikinä uskonut.

Eikä niin positiivisia juttuja.

Yleensä, jos mies korostaa ääneen ihan normaaleja asioita (rehellinen, kiltti, luotettava, ei petä, ei lyö, tasa-arvoinen jne) niin se pitää lukea vastakohtana (epärehellinen, ilkeä, epäluotettava, pettää, lyö, pitää itseään ja muita miehiä naisten yläpuolella mukaan lukien oman naisensa yläpuolella, tyyliin bros before hoes).

Kukaan normaali ihminen ei korosta normaalille ihmisille kuuluvia ominaispiirteitä.

Vierailija
304/314 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luopuisi unelmastani jonkun takia.

Vierailija
305/314 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi onnistua, jos molempi pystyy sitoutumaan etäsuhteeseen useamman sadan kilometrin välimatkalla. Kumpikaan ei voi vaatia toista muuttumaan siten, että toisen pitäisi väkisin sellaiseen ympäristöön, missä ei viihdy.

Vierailija
306/314 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään kuulu ja tarvitse luopua unelmistaan toisen vuoksi se on alistamista. Meillä on vaan tämä yksi elämä.

Vierailija
307/314 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi onnistua, jos molempi pystyy sitoutumaan etäsuhteeseen useamman sadan kilometrin välimatkalla. Kumpikaan ei voi vaatia toista muuttumaan siten, että toisen pitäisi väkisin sellaiseen ympäristöön, missä ei viihdy.

Suhde jää aika kliiniseksi.

Vierailija
308/314 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin sivulle 10 saakka, johon mennessä ap on useaan otteeseen korostanut kuinka mies ei voisi olla väkivaltainen. Mieshän ON JO väkivaltainen!!! Hän kontrolloi, vahtii, manipuloi ja syyllistää aptä minkä ehtii. Tämäkin on väkivaltaa!

Ihan kaikella rakkaudella ap, olet todella sinisilmäinen ja naiivi, kun et näe millaisen kuvan miehen käytös hänestä piirtää. Suosittelen sinua tutustumaan henkiseen väkivaltaan, manipulointikeinoihin ja narsistisiin parisuhteisiin - löydät paljon, paljon tuttuja kuvauksia ja toivottavasti silmäsi avautuvat.

Youtubessa on suomeksi kanava Narsisti vs Minä, josta voisi olla ap:lle apua (ja muille samassa tilanteessa oleville): https://www.youtube.com/c/NarsistivsMin%C3%A4

Vierailija
309/314 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sun pitää päästää mies maalle ja muuttaa yhteen lastesi isän kanssa?

Se suhde on nähty, lapsen isä otti ja jätti. Ei oo mulla vaihtoehtoa muuttaa takaisin. Mutta jos tämä suhde päättyy, en ota enää toista miestä niin kauan kuin lapsi on kotona.

Oon sitä paitsi ehdottanut miehelle että lähtee, mutta ei halua mennä yksin. Siellä ei voi kuulemma yksin asua, tarttee olla kumppani. Jännä juttu, mä voin ihan hyvin asua yksin (lapsen kanssa) Helsingissä ja niin hänkin.

Emme siis asu tällä hetkellä yhdessä emmekä muutakaan yhteen ellei mennä naimisiin. Tämä olisi siis seuraava askel, jos vaan saataisiin asumispaikkaongelma ratkaistuksi.

Ap

Jännä juttu. Yksin lapsen kanssa.

Kumppani haluaa sen kumppaninsa vierelleen.

Jånnä juttu.

Veikkaan, että tästä tuli ero silloin 2020z

Jånnä juttu.

Vierailija
310/314 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se tässä ketjussa ei nyt riittävästi tullut ilmi, mutta miehessä on myös paljon hyviä piirteitä, joten en ole nyt saman tien jättämässä häntä. En kuitenkaan muuta hänen perässään maalle (ikinä) emmekä vaan etene toistaiseksi muutenkaan.

Mulla on aikaa katsella, koska vauva ei tosiaan ole omissa prioriteeteissani korkealla (kiitos sille joka sanoi että silläkin on merkitystä mitä MINÄ haluan). Omassa elämässä täytyy kuitenkin edetä, joten suunnittelen etenemisen ihan vaan itsekkäästi sen mukaan, mikä on parasta mulle ja lapselle. Muut asiat ratkeaa sitten omalla painollaan.

Iso kiitos kaikille vastanneille ja ihanaa kesää kaikille! 😊

Ap

Niin, jos olet elämääsi tyytyväinen sellaisena kuin se juuri nyt on, niin miksi mennä muuttamaan ja pilaamaan sitä. Hyvää kesää ja elämää myös sinulle, ap!

Tuon aapeen jutut on satua.

Vierailija
311/314 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aapee puhuu, että ovat pariskunta, vaikka eivät pysyy saman katon alle.

Inelmoija. Ei ollut totta tuo satu.

Vierailija
312/314 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhde jää aika kliiniseksi.

Ei välttämättä. Ei se määrä vaan se laatu. Jos nyt olisin asumismuodon valintatilanteess, niin ehdottomasti kahden kodin taktiikalla. 

Vierailija
313/314 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielenkiintoista tietää, miten tässä kävi, kun aloituksesta on jo 5 vuotta.

Vierailija
314/314 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitit ap, että sulla on yksi lapsi, mutta sitten kirjoitit, että myös lastesi isä asuu nykyisellä paikkakunnallasi.