Mies sanoo, että mun pitää alkaa nauttia seksistä
Että pitäis saada orgasmi ja pitäis olla muutakin kuin pakkopullaa.
Mies sanoi, että mun pitää lakata projisoimasta maha-syndroomani meidän seksielämään.
Olisi helpommin sanottu kuin tehty. Minulla ei vain ole tarpeeksi aikaa, että saisin treenattua itseni timmiksi. On 8 tuntia päivässä työ, tunnin työmatka, opinnot, neljä lasta, koira, 150 neliön omakotitalo ja iso piha. Olen yrittänyt käydä salilla tai jumpassa, mutta se kaatuu aina siihen, että on pakko tehdä koulutöitä tai mies kokee, että en ole tarpeeksi perheen kanssa. Painan noin 66 kg eli on melkein 10 kiloa ylimääräistä ja vatsanahka on oksettava löysä lurppo raskausarpien jälkeen. Samanlainen löysä lurppo on alapääkin, naama on huoliryppyjen uurtama, takapuoleen alkaa tulla selluliittia. Olen kaikin puolin oksettava, mutta aikaa sen korjaamiseen ei ole tarpeeksi. Pimeässä ei mies halua seksiä harrastaa.
En minä tiedä, miten voin alkaa nauttia seksistä, kun se ei tunnu hyvältä. Ja miten voisin saada orgasmin, kun ei tee yhtään mieli.
Olen kuitenkin yrittänyt esittää seksissä mukana olemista, mutta eihän se oikein uskottavasti onnistu, jos mies yrittää jotain ihme temppuilua pitkän kaavan mukaan.
Kommentit (46)
En usko, etta treeni auttaa tassa asiassa. Itsella ongelma ratkesi hyvin luonnollisella tavalla. Mies valtavan inspiroiva, se auttoi.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2013 klo 08:57"]
En usko, etta treeni auttaa tassa asiassa. Itsella ongelma ratkesi hyvin luonnollisella tavalla. Mies valtavan inspiroiva, se auttoi.
[/quote]
Millä tavalla sinä sait ongelman ratkaistua?
Voi hyvä tavaton! Ja minä kun luulin, että tässä taas yksi avuton mies, mutta se ongelma olikin ulkonäkökeskeinen nainen.
Kuvittele olevasi 70-vuotias, ja nauti siitä kun olet sentään vielä noin hyvässä kunnossa. Sinä et ole enää 17-vuotias, niin käyttäydy kuin aikuinen, kun näytätkin aikuiselta.
Nyt olet todennut, että itsetuntosi ja seksi ei kohene treenaamalla kroppaasi. Kokeilepa jotain muuta. Opiskele, harrasta, ja elä! Älä pilaa elämääsi kiinnittämällä huomiotasi vatsanahkaasi, sillä sinun omassakin elämässäsi ja perheessäsi on paljon tärkeämpiäkin asioita.
Hei ap. Mäkin olen isopäinen, isomahainen, hikoileva, rasvatukkainen, isonenäinen ja vyötärötön pötkö. Mutta minä pidän itsestäni. Olen myös mielestäni ihan kaunis. Voisin kuvailla itseäni myös sanoilla pitkä, hoikka, urheilullinen ja upea. Eli opettele vaan hyväksymään itsesi. Miehet ovat kuitenkin aikalailla suopeita vaimonsa ulkomuotoa kohtaan, jos vaan muuten nainen on mukava. Ei se siinä seksissä haittaa jos on vähän raskausarpia vatsanahassa.
Aina kehotetaan opettelemaan hyväksymään itsensä, mutta koskaan ei sanota, miten. Se on varmaan sisäsyntyistä, joko osaa olla itsensä kanssa tai sitten ei. Jos ei osaa, niin rikkaat hankkii itselleen terapeutit, botoxit, rasvaimut ja personaltrainerit, köyhät sitten vaan on mitä on. Suurin osa itsetunnon kohotus -opeista on itse asiassa sellaisia, jotka toimii vain jos jo tykkää itsestään. Jos ei tykkää, on ihan turha keksimällä keksiä itsestään jotain hyvää, jonka tietää olevan valetta. "Olet kaunis" käsketään sanomaan aamulla peilille, mikä vain entistä enemmän alleviivaa kaikkia vikoja naamassa. Parempi olisi ottaa koko peili pois.
ap
Kyllä se on aikuisen naisen tahtotila hyväksyä itsenä sellaisena kuin on.
Ja se ei sulje pois itsestä huolehtimista.
Jos niitä omia vikoja ja puutteita vatvoo ja tuntee häpeää niin se kierre on vain katkaistava.
Aina ja ikuisesti ei voi olla nuori ja timmi ja monet eivät ole olleet koskaan timmejä mutta silti harrastavat tyydyttävää ja ihanaa seksiä.
Armahda itsesi!
No joo, olet päättänyt olla toivoton tapaus. Anna miehellesi edes lupa käydä vieraissa tai eroa. Ehkä sä tartteisit jonkun oikean kriisin elämääsi, jotta oppisit arvostamaan asioita, jotka ovat oikeasti tärkeitä.
Ehkä se on aluksi vaan päätettävä, että on tyytyväinen itseensä ja uskallettava heittäytyä. Ajan mittaan sitä huomaa, että on sinut itsensä kanssa.
No tuota mun mieskin jankkaa, että se on itsestä kiinni. Että mun pitäis vaan lopettaa tuollainen ajattelu. Musta tuntuu vaan, että taas vaaditaan että mun pitäis olla jotain parempaa ja jotain enemmän, enkä pysty olemaan sellainen, ei riitä aika olla kaikenlainen mitä muut haluaa mun olevan. Olen yrittänyt parhaani mukaan seksiä. Pitkään osasin kuvittelemalla ajatella itseni joksikin toiseksi ja eläytyä siiheen rooliin seksissä. Nyt kun ero kuvitelmien ja todellisuuden välillä on kasvanut liian isoksi, se on vaikeaa ja siksi en enää keksi ajatuksia, joiden avulla saisin orgasmin.
ap
Ap, olen ollut täysin samassa jamassa. Täysin. Osittain tuon takia, ja osittain miehen omien ongelmien takia mies lopulta petti. se sysäsi minut niin syviin vesiin, että jouduin käymään läpi kaikki pääni sisäiset asiat pohjamutia myöten. Olen nyt treenannut, laihtunut, opiskellut, käynyt työssä, jauhanut asioitapsykologin ja ystävien kanssa. Ja myös eronnut.
Vaikka on ollut tosi rankkaa, niin nyt tuon kolmen vuoden myllyn jälkeen voin sanoa, että hyväksyn itseni lähes täysin. Pidän itseäni kauniina, ja myös muut pitävät. Haluan seksiä. Harmi vain, että sitä mieStä ei nyt sitten ole... Mutta tajusin myös sen, että minulla on vääränlainen mies. . Kaipaan todella paljon huomiota, kehuja, hellyydenosoituksia, flirttiä... Ne olisivat rohkaisseet minua paljon. exäni ei koskaan sanonut mitään. Ei ennen seksiä tai sen aikana. Toivon että vielä tässä löydän jonkun, jonka kanssa kemiat kohtaavat. Olen itse itsevarmempi, ja jos mies osaa puhua ja pussata niin se on menoa.
Mutta sen oman itsesäälin unohtaminen ja siitä pois oppiminen on ollut pitkä tie. Se on vain tajuttava, että se ei auta yhtään mitään. Tässä kropassa eletään ja sen kanssa on tultava toimeen. Jos se riittää miehellesi, nauti siitä täysin rinnoin, mene mukaan leikkiin. Onhan se kumppanille raskasta jos toinen näyttelee ja on vastentahtoisesti mukana. Tiedän sen nyt itse, eronneena.
Ai jos urheilisit näyttäisit parikymppiseltä ja itsetuntosi olisi kunnossa? Ei pidä paikkaansa. Olet äiti ja näytät siltä, ole ylpeä siitä. Ei sinun kuulukaan näyttää fitness tähdeltä, aikasi menee kaikkeen muuhun niin kuin äidillä kuuluu. Ei seksiä harrasteta yhdelläkään rypyllä tai vatsallakaan, ei ne häiritse seksiä, vaan olet itse päättänyt, että ne häiritsevät. Älä suotta syytä vatsaasi tai ryppyjä, kun ei ne ole päättäneet sitä puolestasi.
Ja tottakai, jos olet töissä ja opiskelet, voi olla vaikea irrottautua, kun elämä on kiireistä. Aika ajoin pitää kuitenkin oman terveytesikin ja perheesi kannalta irrottautua siitä arjesta joiksikin hetkiksi. Mahaa on turha syyttää siitä kiireestä ja stressistä, se vain luo sinulle tarpeita tehdä jotain asialle, jolle et kykene, etkä ole kyennyt tekemään mitään. Hyväksy, että olet kasvanut äidiksi ja jatka elämää.
Seksissä pannaan munaa pilluun ja hinkataan tai nuollaa klitorista, mitä tekemistä sillä on mahan kanssa? Kai sulla pillu ja klitoris on? Vai roikkuuko se maha niitte päällä niinku esteenä ettei värkkeihin pääse koskemaan?
Kehittäkää miehesi kanssa viikonloppu, jonka vietättte pelkästään pimeässä (tarkoitan makuuhuonetta). Lapset pois kotoa. Loikoilemista ilman velvoitteita. Pimeä herättää tuntoaistia ja kehollisuutta. Myös se että on aikaa ja kaikki velvollisuudet poissa on toinen tärkeä juttu.
Seksuaalisuutta ei voi oikein pakottaa. Onko sinulla ap omia seksifantasioita tällä hetkellä ollenkaan tai masturboitko? Olisiko mahdollista, että sinä ja miehesi tekisitte eroottisia asioita yhdessä ilman yhdyntää, esim että hän hieroisi sinua, sinä häntä yms? Nautitko suuseksistä?
Koska huomasit ensi kertaa että et nauti seksistä/et enää kiihotu?
Miehesi tapa käsitellä asiaa on varmasti hyvin rasittava, seksi voi olla mukavaa oikeasti naiselle myös ilman orgasmia eikä miehen painostus että naisen olisi "pakko" saada auta asiaa.
Mutta kuitenkin oma huomioni keskittyi siihen faktaan, että sinä et halua, etkä nauti seksistä. Olisiko mahdollista että tapaisit seksuaaliterapeuttia? ei sen takia, että miehesi haluaa vaan sen takia, että saisit nauttia omasta seksuaalisuudestasi täysin rinnoin ja saisit voimaa ja nautintoa seksistä.
Jos olet seksissä vain "antava" osapuoli, ilman omia toiveita ja haluja tai et ole kostunut tarpeeksi, on siitä vaikea nauttia. Seksi on sekä antamista että saamista.
olen lukenut tässä nyt muutaman viestiketjun ja jännä yhteensattuma että ap-nimimerkillä on aloitettu useampikin keskustelu (erilaisista elämäntilanteista)..
no, siis mies on aivan oikeassa siinä että sunkin pitäis nauttii seksistä.. naisella kiihottuminen ja seksihalu lähtee korvien välistä. ja vaikeeta se on päästä fiilikseen jos päässä pyörii arkiset asiat. sun pitäis antaa aikaa itselles. helpommin sanottu kun tehty, tiedän mutta en usko et täs on oikotietä onneen. nainen ei sais kadottaa itseensä tohon äidin ja työminän pyöritykseen. jos miehes haluu nähdä 'vanhan minäsi' niin hänen täytyis antaa sulle mahdollisuus löytää se. sun täytyy saada hyvä olo itselles et tuntisit itses seksikkääksi. seksuaalisuus on kuitenkin tärkeä osa ihmistä! toivottavasti tilanne pian helpottaa
Minä painan yli 130kg, ja voit ap kuvitella että minäkin mielummin olisin taas 65kg, tai no jos totta puhutaan, en haluaisi laihtua niin paljon, koska sitten tissit häviäisi ja mies kun tykkää isoista tisseistä. Itse ajattelen että terveyden kannalta pitäisi laihtua johonkin 90kg paikkeille, sitten olisi ok. Ulkonäköasiat olen opetellut jo aikoja sitten unohtamaan seksitilanteessa, keskityn mieheen (joka hänkin on lihonut ja rupsahtanut vuosien varrella) ja kosketteluun, se on tärkeää miltä fyysisesti tuntuu. Kun mies koskettelee minua, en tunne olenko lihava vai laiha, enkä mieti sitä, mietin vain kosketuksen tuomaa nautintoa. Meillä on nykyään niin harvoin aikaa ja voimia seksille, että en tuhlaa sitä aikaa mihinkään itseni miettimiseen.
Kun olin nuori ja hoikka, tunsin itseni läskiksi, se vaikutti muuhun elämään, itsetuntoon ja pukeutumiseen, mutta seksiin se ei ole koskaan vaikuttanut. Seksi on sitä kosketusta, ja siihen pitää keskittyä, jos antaa ajatusten harhailla johonkin raskausarpiin, ei mikään ihme jos ei onnistu. Minä saan aina emätinorgasmeja, 1-3 per seksikerta, ei riipu kiloista eikä rypyistä, vaan miehestä joka rakastaa ja jota minä rakastan.
Kävin äsken salilla ja niistä kahdestakymmenestä naisesta yksi oli sellainen jonka kanssa voisi edes kuvitella mitään intiimiä. Kun pitää itsensä kunnossa niin tuntee itsensä seksikkääksi.
t. Mies 29v
En lue tätä ketjua nyt kummemmin, alusta huomasin että ap tarvitsee henkistä kasvua. Yrität peittää fyysisellä tekemisellä henkistä tarvetta. Ala onnelliseksi. Siihen ei tarvita muuta kuin oikea asenne ja huolet pois. Vaikea ja pitkä tie, mutta enemmän kuin sen arvoinen!
Siis, lakkaa murehtimasta ja tekemästä. Jätä keittiö sotkuiseksi ja pelaa lautapeliä lasten kanssa, naura ja rentoudu. Älä mietikään keittiön siivoamista. Kuolinvuoteellasi muistat kuinka pelasit lasten kanssa ja rentouduit, etkä laske sitä kuinka siistinä pidit kotisi.
Kaadu miehesi vierelle sohvalle kun lapset menevät nukkumaan, älä pingota koulutöiden kanssa. Ehdit tekemään ne kyllä, kunhan nautit ensin ELÄMÄSTÄSI.
Tässä kaikille viestin lukijoille purtavaa. Itsekin tällä oppipolulla olen ja harjoittelen ahkerasti. Mitä enemmän teen arvovalintoja (ym.) sitä onnellisempi olen. Arvovalintojen tekeminen pelottaa ensin. Anna pelon valua ohitsesi ja elä elämääsi.
Näin arvelinkin.