Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebook-kaveri kommentoi liian henkilökohtaisia asioita

Vierailija
30.04.2013 |

Kertokaapa, mitä tehdä, kun ystäväni, joka on siis fb-kaverini, laittaa kommentoihinsa usein jotain henkilökohtaisia lisiä. Esimerkkinä vaikkapa: "Onpa ihana pipo teidän vauvalla! Ja muuten, en kerkeä huomenna tulemaan ajoissa sinne juhliinne, mutta soittelen myöhemmin asiasta!"

Mitä oikein tehdä, etten loukkaa, mutta haluaisin saada nämä henkilökohtaiset lisäykset loppumaan.Niissä on joskus asioita, joita en haluaisi kaikkien tietoon.  Tekisi mieli joka kerran poistaa nuo kommentit.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oli "liian henkilökohtaista"?

Kiristääkö foliohattusi pahastikin?

Vierailija
2/23 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä :) Yksi tuttuni kirjoittelee aikuiselle tyttärelleen vastaavia, eikä tajua, että KAIKKI tytön kaverit näkevät viestit. Esim. missä luuhaat, kun ei ole aikoihin näkynyt. Eikö olisi fiksumpaa kysyä tällaisia esim. tekstarilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos juhliine on kutsuttu vain osa kaveri- ja sukulaispiiriä jne. En nyt keksinyt parempaakaan esimerkkiä, mutta yritän: "Tsemppiä sulle, tiedät kyllä miksi ;( Miehet on joskus sikoja... koeta jaksaa!" No vaikka tuollainen. Siis ymmärrättekö nyt periaatteen? AP

Vierailija
4/23 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä ymmärrän kyllä ton pointin. Olen itse se joka saa juhlista lukea juuri tuollaisissa viesteissä, ja siellä on olleet kaikki muut...

Vierailija
5/23 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poista kommentit ja sano yv:llä, ettet halua teidän kahdenkeskisiä keskustelujanne jakaa koko tuttavapiirinne kanssa.

Vierailija
6/23 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään tajua, miksi pitää saamastaan paketista kiittää fb:n julkisessa viestissä? Miksei voi lähettää tekstaria tai yv.tä tai soittaa pirauttaa, jos saa joltain lahjan?

Vierailija
7/23 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta omiin kuviin tai omalle seinälle tulleista kommenteista saa ilman muuta poistaa sellaiset, jotka sisältävät jotain mitä et halua siellä olevan. Jos kommentti sisältää jotain sinun henkilökohtaiseksi kokemaa, poistat ilman sen kummempia kommervenkkejä. Sinun aluettasi se on. Älyllä varustettu ihminen tajuaa siitä kyllä, että jatkossa kommentoidaan kuvaa eikä samalla muita asioita. Jos nyt et mitenkään raaski niin tehdä ja ongelma toistuu ihan jatkuvasti, rajaa häiritsevä kommentoija julkaisujen ulkopuolelle ellei ole kovin läheinen. Onhan siellä mahdollisuus vaikka mihin kikkailuun - julkaise kuva erikseen muille ja tälle kommentoijalle. :)

Vierailija
8/23 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverillasi on kenties erilainen käsitys yksityisestä ja julkisesta? Kerrot ykistyiskohtaisesti, millaiset viestit sinua häiritsevät ja pyydät laittamaan sellaiset yksityisesti.

Vierailija
9/23 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä voisit juuri esim. tuollaisen juhlajutun ollessa kyseessä laittaa sille yksärin, että "sori että poistin kommenttisi, kun en ole kaikkia kutsunut, enkä halua että pahoittavat mielensä".

Ehkä tajuaa asian, ehkä ei, mutta olet ainakin loukkaamatta vihjannut.

Vierailija
10/23 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin olen ihan julkisesti kommentoinu liian julkiseen kommentointiin, että

"jatketaan juttua yksityisviestien puolella."

Vierailija
11/23 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla vaan on hienotunteisuutta ja tilannetajua ja toisilla ei. Sille ei oikein voi mitään. Ymmärrän hyvin, että ärsyttää, jos vaikka kaikkia ei ole kutsuttu ja joku isoon ääneen hehkuttaa bileistä. Tai jos on kertonut luottamuksellisesti, että kärsii peräpukamista, niin ei ole kiva, jos kaveri kaikkien nähden kyselee, vaivaako pukamat vielä.

Jos tätä tapahtuu usein, harkitsisin, että sanoisin ystävälle suoraan kasvotusten, että toivoisit, että liian henk koht juttuja ei kommentoida fb:ssä.

Vierailija
12/23 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä harrastaa kans tuota... Saattaa esim. johonkin kuvaan kommentoida jotain ihan asiaankuulumatonta. Huoh.

Vierailija
13/23 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli myös tälllainen ongelma, ja kokeilin tuota että poistaa sen kommentin sitten... MUTTA tämä tampio laittaa sitten uudestaan sen saman! luullen että fb on jotenkin fibannut ja kommentti poistunut vahingossa! olen sitten tällöin poistanut koko kuvan hetkeksi :D. Hän on tehnyt tuota samaa myös muille, kommentoinut hymiöstatukseen tyyliin että "ihanaa että vauvanne on tyttö ja Minusta tulee maailman paras kummitäti!!!" - hetken päästä kommentti katoaa ja tilalle ilmestyy uusi melkein samall sanamuodolla. Uskomatonta.

Vierailija
14/23 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin tuollaisesta ihan kasvotusten jos on mahdollista, tai puhelimessa. Ihan ystävällisesti voi sanoa vaikka, että hei tosi kiva että kommentoit facessa juttuja, mutta olisitko kiltti, etkä mainitsisi siellä sellaisista asioista, joista itse EN ole kirjoittanut sinne.

Vierailija
15/23 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko fb:ssä poistaa jonkun toisen laittaman kommentin?

Vierailija
16/23 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei yhdellä kerralla ymmärrä, ettei halua noita yksityiskommentteja niin ei auta kuin laittaa joka kerta vaan uus viesti tuolla kaverille, että "ethän please kommentoi fb:ssa sellaista, mistä en ole siellä kirjoittanut!" Poista kommentti ja lisäksi laitat tuon ystävällisen viestin, että ethän kommentoi henk.koht. asioita.

Eikö tuo tarkoita myös sitä, että kaverisi kertoo sun henk.koht. asioita muillekin teidän tutuille? En itse kyllä kertoilis enää omia juttujani tuollaiselle.

Vierailija
17/23 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua!

Itse olen tosi tarkka siitä, mitä itsestäni FB:ssa kertoilen, koska kavereita on paljon ja osa vähän sellaisia että no joo... oikeastaan voisi poistaa. Niin sitten on näitä, jotka kirjoittelee mun seinälle jotain ihmeen paljastuskertomuksia mun (ja muiden) elämästä, esim. anoppi ja äitini. Kuten: "On se ihanaa kun teille tulee kolmas lapsi, kunpa sieltä Hannaltakin kuuluisi pian vauvauutisia kun nyt nin kauan ovat sitä vauvaa toivoneet. On se nyt niin kiva kun teillä on uusi iso talo ja Pekkakin sai sen ylennyksen töissä niin raha-asiatkin on kunnossa. Mitäs meinaatte ostaa Sannalle synttärilahjaksi vai onko teitä kutsuttu sinne 30-vuotissynttäreille ensi viikonloppuna pälä pälä pälä"...

Vierailija
18/23 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 mun mielestäni tuossa on sitten se toinen ärsyttävyys. Eli tässä oli ystävät teille esimakua tästä jutusta, mutta siitä on paljon lisää ja mä jatkan tän kaverin kanssa nyt keskustelua siitä kaksin. Eli korostat vielä sitä "yksityisyyttä" ja että haluat keskustella vain tämän kaverin kanssa siitä, ei muiden ystäviesi.

Ja parhaassa tapauksessa tää huomionhakuinen saa siitä kicksit, kun kaikki näkee, että on sulle tärkeä ja jatkatte keskustelua ihan kahdestaan.

Poistaminen toimii mielestäni paremmin

Vierailija
19/23 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans yks tälläinen kamuna, äsyttää, koska en ole niitä ihmisiä, jotka tosiaan haluavat jakaa ihan KAIKEN elämän fb:ssa. Melkein jo tiedän, kun laitan statuksen liittyen johonkin juttuun, niin sieltä pommitetaan mitä henk.kohtaisemmilla kysymyksillä kohta... aika monesti olen laittanut että laitan yksityisviestillä enemmän tms. mutta vähän ärsyttävää silti. Ihan ok ihminen silti, mutta ei ehkä ole ihan tilannetajua tai jotain..

Vierailija
20/23 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös yksi tämmöinen "kommentaattori"-kaveri, joka saattoi kommentoida täysin asiaan liittymättömän päivityksen alle asiaa, jota olin häneltä henk.koht. tekstarilla kysynyt! Kun sitten huomautin asiasta, oli että "Ohhoh, kylläpäs sitä nyt ollaan herkkänahkaisia!" Ehkä on oikeesti niin tyhmä, että ei sitä tilannetajua tosiaan ole. Tai sitten on vaan niin v-mäinen. No, kovasti oon yrittänyt irtiottoa mokomasta "kaverista" ja onneksi myös osittain onnistunut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä