Hei sinä yli 60-vuotias vuokralla asuva henkilö! Aiotko olla samassa asunnossa loppuun asti eli niin pitkälle
Kommentit (35)
Jocke täällä. Muutin tähän yksiöön 2004 ja sukulaiseni vuokraa minulle tätä. Joten pitkään saan olla.
Siinä on kyllä köyhä päättänyt valita köyhän vanhuuden ja siirtää samaa köyhyyttä vielä lapsilleen. Kusisimmastakin Kajaanin yksiöstä saa sen kymppitonnin pesämunan jätettyä jälkeensä vaikka kulkukissoille.
Vierailija kirjoitti:
En asu vuokralla. Asun omassa kerrostalo- osakkeessa. Maksan taloyhtiölle vastiketta en vuokraa. En kasvata vuokranantajan varallisuutta.
Kysymys kuului, "sinä joka asut vuokralla". Vastasit väärään ketjuun.
Meillä on aikomus asua vuokralla loppuun asti. Ei ole yhteisiä lapsia vaan molemmilla omat aikuiset lapset, joten yhdessä ei ole järkevää ostaa asuntoa, josta perikunnan on hankala päästä sopuun.
Minä taas haluan jättää talorahat lapselle perintönä rahana, en rapistuvana talona.
Kahdelta kaksion vuokra ei ole kauhean kova.
Edellä mainitut painaa enemmän, kuin kateus asunnon omistajaa kohtaan.
Lisäksi näin voimme asua lähellä kotihoitoa ja terveyskeskusta viimeiseen asti.
Mieheni olettaa joutuvansa nopeammin hoitoon, koska on selvästi minua vanhempi. Minun on sitten helpompi käydä häntä lähellä katsomassa.
Asunto on keskustassa, ei tarvitse enää ajaa autoa, ja kaupat ja tori on lähellä.
Vierailija kirjoitti:
En asu vuokralla. Asun omassa kerrostalo- osakkeessa. Maksan taloyhtiölle vastiketta en vuokraa. En kasvata vuokranantajan varallisuutta.
Lukea et kuitenkaan osaa, aloituksessa lukee HEI SINÄ .......VUOKRALLA ASUVA
Vierailija kirjoitti:
Et viitsisi vastailla puutaheinää, ihmiset luulee että 60 vuotiaat on jo horiskoja, jotka ei ymmärrä lukemaansa.
Miten maksaa vuokran, kun eläkkeellä tulot puoliintuvat? Ne minimituet ei tarjoa hääviä elämää.
möin asunnon ja jäin siihen itse vuokralle, sain tästä 350 tuhatta ja nyt käyn noin 6-7 kertaa vuodessa matkoilla ja muuta, typerät välinpitämättömät kakaratkin saavat jäädä ilman merkittävää perintöä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys kuului, "sinä joka asut vuokralla". Vastasit väärään ketjuun.
Meillä on aikomus asua vuokralla loppuun asti. Ei ole yhteisiä lapsia vaan molemmilla omat aikuiset lapset, joten yhdessä ei ole järkevää ostaa asuntoa, josta perikunnan on hankala päästä sopuun.
Minä taas haluan jättää talorahat lapselle perintönä rahana, en rapistuvana talona.Kahdelta kaksion vuokra ei ole kauhean kova.
Edellä mainitut painaa enemmän, kuin kateus asunnon omistajaa kohtaan.
Lisäksi näin voimme asua lähellä kotihoitoa ja terveyskeskusta viimeiseen asti.
Mieheni olettaa joutuvansa nopeammin hoitoon, koska on selvästi minua vanhempi. Minun on sitten helpompi käydä häntä lähellä katsomassa.
Asunto on keskustassa, ei tarvitse enää ajaa autoa, ja kaupat ja tori on lähellä.
Minulla toteutuu tuo kaikki omistusasunnossa asuen keskellä pikkukaupunkia asun, kaikkialle pääsen kävellen, matkat alle kilsan. Kulut velattomassa omistuskolmiossa ovat 240 €/ kk, sisältäen lämmön, veden, pihanhoidon, jätehuollon, kiint.veron ja korjaukset. Kaksiossa asumista kahdestaan pidän ahtaassa asumisensa, toki kukin tyylillään.
Asun omassa kaksiossa. En vuokralla. Mikäli asuisin tässä vuokralla niin reilun tuplahinnan maksaisin vuokraa. Omaa maksan ja säästöön laitan rahaa näin.
Asun asumisoikeusasunnossa. Aion asua niin kauan tässä kun itsenäisesti pystyn asumaan, seuraava sitten palvelutalo tms. Vähän tekisi mieli etelän lämpöön, mutta kun olen leski niin ei sitä osaa yksikseen muuttaa, voisi tulla aika yksinäistä siellä aurinkorannikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Asun omassa kaksiossa. En vuokralla. Mikäli asuisin tässä vuokralla niin reilun tuplahinnan maksaisin vuokraa. Omaa maksan ja säästöön laitan rahaa näin.
Et ymmärtänyt kysymystä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä varten säästät?
Vierailija kirjoitti:
Asun asumisoikeusasunnossa. Aion asua niin kauan tässä kun itsenäisesti pystyn asumaan, seuraava sitten palvelutalo tms. Vähän tekisi mieli etelän lämpöön, mutta kun olen leski niin ei sitä osaa yksikseen muuttaa, voisi tulla aika yksinäistä siellä aurinkorannikoilla.
Tässä voisikin olla uusi tositvformaatti, tuntemattoman kanssa talven yli aurinkorannikolla.
Kyllä. Koko loppuelämän ja pari kuukautta päälle, että aromit ehtivät tarttua asuntoon ja nesteet valua alakertaan saakka. Palaan vielä kummittelemaan jos suinkin mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Miten maksaa vuokran, kun eläkkeellä tulot puoliintuvat? Ne minimituet ei tarjoa hääviä elämää.
Mitähän sinä mahdat tarkoittaa?
Olen itse eläkkeellä. Mitkään tuloni eivät ole puolittuneet. Mitään minimitukia en saa, kun en saa muitakaan tukia. Elän siis eläkkeelläni. Asumme puolisoni kanssa vuokralla omakotitalossa, jonka vuokran määrä on 350 e/kk+muut asumiskulut. Koskaan emme ole halunneet ostaa asuntoa omaksi. On mukavaa, kun ei tarvitse rahojaan upottaa mihinkään remontteihin ym. Tuo vuokra ei ole suuri kahden ihmisen hoidettavaksi.
Vastaus ap:n kysymykseen: Kyllä mahdollisesti tulemme asumaan tässä, mutta tottakai on otettava huomioon se, säilyykö terveys niin paljon, että kykenee selviämään kaikista töistä, joita kuitenkin on tehtävä.
Edellisen asukkaan ulosottomies kantoi pihalle. Oli siinä poliisikin mukana. Minä olen rakentanut kalterit ikkunoihin ja metallikarmit ulko-oveen joka on itsekin paksua teräslevyä. Minua ei saada vuokra - asunnostani ulos millään.
En ole vuokralla asuja, mutta mun tuntemani vuokralla asuvat yli 60-vuotiaat aikovat asua samassa asunnossa loppuun asti, jos vain saavat asua siinä. Eli kukaan heistä ei ole aikeissa enää vanhoilla päivillään ostaa omaa asuntoa eikä kenellekään heistä ole tulossa perintönäkään asuntoa. Eikä heidän ole tarkoitus muuttaa nykyisestä vuokra-asunnostaan johonkin toiseen vuokra-asuntoon, jos ei jostain syystä vuokranantaja irtisano vuokrasopimusta.
Ajoitko ap takaa sitä, että onko jollain tarkoitus muuttaa esimerkiksi pienempään vuokra-asuntoon? Mun tutuissani on yleensä muutettu pienempään sitä mukaan, kun lapsia on muuttanut omilleen. Yli kuuskymppiset heistä siis asuvat jo joko yksin tai - jos ovat parisuhteessa - kahdestaan joko yksiöissä tai kaksiossa.