Appi suuttui kun en antanut katsoa jumalanpalvelusta.
Mutta me ollaan ateistiperhe, kukaan meistä (2 aik ja 3 lasta) ei kuulu kirkkoon.
Appii mäkättä jotain "kaikkien oikeuksien huomioimisesta" - mutta minusta appi sai luvan huomioida, et oli meidän kodissamme.
Täällä ei jumalan sanaa kuunnella.
Uskovaiset on aina tällaisia, vaatimassa etuja ja huomiota ja kunnioitusta - mutta itse eivät huomioi tai kunnioita muiden tunteita ta uskomuksia tai näkemyksiä.
Kommentit (96)
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 15:17"]
Pitävätkö ateistit siis Raamatun sanaa jotenkin vaarallisena? Eikös se ole vain satukirja heille? mitä pahaa saduissa on?
[/quote]
Ei sadut itsessään ole vaarallisia, päin vastoin niissä on arvokkaita opetuksia. Myös niissä raamatun saduissa, joita meilläkin kyllä luetaan ja joista keskustellaan.
Pelottavaa on se, kun aikuiset uskovat niihin satuihin kokonaisuudessaan, eivät siis ymmärrä niitä vertauskuviksi ja etsi niistä merkityksiä, ja käyttävät sitä uskoaan aseena muita vastaan.
Sen ainoan kerran kun koskaan ketään kutsun typeräksi - siis ap:ta - viestini on näköjään poistettu? Kyllä on ylläpidolla nykyään tiukka sensuuri, huh-huh.
Kuka kiihkoilee, no ap. Ap olen ollut lapsesta asti uskossa, olen vieläkin. Uskoon kuuluu suvaitsevaisuus, sinulta sitä ei löydy. Saat kuitenkin siunaukseni.
Ootpas tiukkis. Olen minäkin ateisti, mutta en silti kuole siihen, jos käyn vanhempieni seuraksi pääsiäiskirkossa. Tai jos äitini haluaa kuunnella jumalanpalveluksen sunnuntaiaamuna. Ei se ole minulta mitenkään pois, että annan tilaa toisen vakaumukselle.
Joustavuutta, hyvä ihminen. Käyttäydyit kyllä loukkaavasti appeasi kohtaan. Jos jumalanpalveluksen katsominen on hänelle tärkeää, niin ei sen katsomisesta sinulle tai kodillesi ole mitään vaaraa. Kyllä toisen vakaumusta täytyy kunnioittaa. Onhan varmaan myös asioita, joissa appesi joustaa sinun hyväksesi!
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 13:58"]
On yksi korvaamattoman suuri asia, joka on myös ateistin kohdalla totta, vaikka hän ei sitä uskoisikaan: Kristus RAKASTAA häntä valtavan paljon, eikä halua tuomita vaan pelastaa ja olla rakastavana lähellä jokaista ihmistä:
http://www.healingrooms.fi/?sid=118
[/quote]
Mitään kristuksia ja jumalia ei ole olemassa kuten ei kummituksia tai joulupukkiakaan -se kannattaa muistaa.
Kyllä nuo hihhulit ovat sitten rasittavia joskus.
En minäkään ole uskis, mutta kyllä mä olisin antanut jos se olisi sille niin iso asia.
Jos olet ateisti, niin sehän tarkoittaa sitä että et usko mihinkään jumalajuttuihin? Miksi ne siis aiheuttaa sussa niin vahvoja tunteita? Sunhan pitäisi suhtautua tollaisiin hömpötyksiin ihan välinpitämättömästi, vähän kuin että appesi pyytäisi saada syödä kylmää kaurapuuroa.
Niin, että sanoisit että voin mä sulle tehdä jos välttämättä haluat, mutta hölmön hommaa, yksin saat syödä koko kattilallisen :D
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 12:32"]
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 12:20"]
Miten sinulle nyt vasta tuli yllätyksenä, että appi saattaisi haluta katsoa jumalanpalveluksen, jos on teillä kylässä sunnuntaina tähän aikaan? Kuitenkin sanot, että sinulla ja miehelläsi on jo kolme lasta, joten aika monta vuotta olet varmaan tämän apenkin tuntenut.
Minulle ei tulisi tuollaista virhettä. Olisin järjestänyt kyläilyn vasta kirkonmenojen jälkeen.
[/quote]
Miten apelle voi tulla yllätyksenä, ettei ap:n kodissa kirkonmenoja katsota? Kuitenkin tällä ja miehellään on jo kolme lasta, joten aika monta vuotta on varmaan tämän ap:nkin tuntenut.
Miksi käytössäännöt pätevät vain yhteen suuntaan?
[/quote]
No, eivät pädekään, mutta oletan tässä tapauksessa ap:n kutsuneen miehen vanhemmat kylään. Ainakaan hän ei aloituksessaan sanonut, että appi tuli kutsumatta ja avasi tv:n. Toistan siis ihmetykseni siitä, miksi pitää kutsua tuollainen henkilö kylään juuri tuollaiseen aikaan. Sitä saa mitä tilaa.
t: se, jolle vastasit
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 14:53"]
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 14:50"]
Pohjois-Koreassa tapetaan!
[/quote]
Siis jos ateisti kääntyy johonkin uskontoon
[/quote]
Siellä tapetaan monesta muustakin syystä. Tällä hetkellä tapetaan lähinnä nälkään, kun suhteet avunantajiin on katkaistu eikä ruoka-apua enää saada maahan.
Jos minä menen kutsuttuna vanhempieni luokse ja siellä ollessa avaan radion kuunnellaksi jotain muuta kuin uutisia, niin vanhempani menevät heti sulkemaan sen. He eivät siedä musiikkia jostain syystä, joten heidän luona sitä ei saa kuunnella. Ovatko hekin suvaitsemattomia?
Minun tapauksessa voin toki kuunnella mitä haluan kuulokkeiden kautta, miksei ap:n appi kuunnellut jumalanpalvelusta radiosta kuulokkeilla?
Kumma juttu kun ateisteille kelpaa kuitenkin kristilliset vapaapäivät esim. pitkäperjantai, joulupäivä jne.! Eikös heidän pitäisi vaatia lapsilleen koulua moisina päivinä, samoin itse mennä töihin?
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 12:04"]
Mutta me ollaan ateistiperhe, kukaan meistä (2 aik ja 3 lasta) ei kuulu kirkkoon.
Appii mäkättä jotain "kaikkien oikeuksien huomioimisesta" - mutta minusta appi sai luvan huomioida, et oli meidän kodissamme.
Täällä ei jumalan sanaa kuunnella.
Uskovaiset on aina tällaisia, vaatimassa etuja ja huomiota ja kunnioitusta - mutta itse eivät huomioi tai kunnioita muiden tunteita ta uskomuksia tai näkemyksiä.
[/quote]
Kuulostat fanaatikolle, Olet juuri sellainen joka on aina vaatimassa etuja ja huomoita ja kunnioitusta, mutta itse et huomoi muiden tunteita tai uskomuksia tai näkemyksiä.
Miestäsi ja lapsianne käy sääliksi.
Kuulostaa siltä, että on ollut ehkä pieniä erimielisyyksiä eri asioista. Sitten on pirtin omistajan vaan pitänyt näyttää kaapinpaikka.
Kyllä nyt normaali ihmiset tulevat toistensa uskontojen ja niihin liittyvien ohjelmien kanssa toimeen, ollaan sitten miniällä tai anopilla koko poppoo.
Minä appena katselisin tallennettuja jumalanpalveluksia koko päivän kun te tulette seuraavan kerran kylään. Koska sehän on täysin sallittua sun logiikallasi. Samoin tuputtaisin kotonani niille sun lapsillesi uskontoa sen minkä ehtisin, samalla logiikalla täysin sallittua toimintaa. Kotonaanhan ei tarvitse huomioida toisten vakaumusta, vain se oma on tärkein.
AP:han huomioi toisten vakaumuksen, hänen mielestään appiukko saa kotonaan hoilottaa virsia aamusta iltaan, eikä ap:lla ole oikeutta siihen puuttua. Sen sijaan hänen kotonaan on appiukon kunnioitettava isäntäväen vakaumusta. Millaisia pölöpekkoja te oikein olette? Olen itsekin kristitty mutta ei tulisi mieleenikään alkaa ateistiperheen kodissa vänkäämään jumalanpalveluksen katsomista.
Esim. joulu on alkujaan pakanallinen juhla joten kyllä se minulle vapaaksi kelpaisi. Joskin olen alalla jolloin olen useinkin joulut ja muut juhlapyhät töissä :-)
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 18:55"]
Kumma juttu kun ateisteille kelpaa kuitenkin kristilliset vapaapäivät esim. pitkäperjantai, joulupäivä jne.! Eikös heidän pitäisi vaatia lapsilleen koulua moisina päivinä, samoin itse mennä töihin?
[/quote]
meillä olisi saanut katsoa jumalan palvelusta, yksin tosin. Meidän perhe ei olisi liittynyt mukaan katsomaan, mutta en kieltäisi vieraaltani jos haluaa katsoa jumalanpalvelusta. Ainakaan jos on kyse vieraasta joka on kylässä yön yli. Tietysti jos appesi oli kyläilemässä vain pari tuntia, oli mielestäni typerää vaatia jumalanpalveluksen katsomista. Silloin voisi ajoittaa vierailunsa toisin ja katsoa tärkeät tv-ohjelmat kotonaan
[/quote]
Miksi en nauttisi vapaapäivistä? Vaikka ne perustuvatkin satuolennon totena pitämiselle tms idiotismille.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 19:27"]
[/quote]
Miksi en nauttisi vapaapäivistä? Vaikka ne perustuvatkin satuolennon totena pitämiselle tms idiotismille.
[/quote]
eli et vie "vakaumustasi" loppuun asti....
Olipa ahdasmielinen ihminen, tämä keskustelun aloittaja, ja epäystävällinenkin. Jumalanpalvelus kestää n. 45 min. Et sitten suonut sitä hetkeä apellesi.
"Pitävätkö ateistit siis Raamatun sanaa jotenkin vaarallisena? Eikös se ole vain satukirja heille? mitä pahaa saduissa on?"
Ei ole mitään yhtenäistä ryhmää "ateistit". On erilaisia ihmisiä, jotka eivät usko jumalaan, kaikilla omat syynsä, ajatuksensa ja toimintatapansa.
Minun puolestani meillä saa katsoa ihan mitä huvittaa, kunhan minun ei ole pakko kuunnella. Eli jos telkkarista tulee Putous, jumalanpalvelus tai muuta vastaavaa, volumet alas, kiitos.