Lapsen nimeksi Ebba Olivia ?
Sukunimi on suomalainen, -ta loppuinen, ja sointuu mielestäni hyvin. Ebba oli isomummun nimi, Olivia taasen miehen lapsena kuolleen siskon nimi. Mielipiteitä nimestä?
Kommentit (29)
Minusta Ebba on kiva ja hauska nimi. Olivia sen parina on vähän ponneton, Aleksandra kävisi paremmin. Toisaalta ymmärrän kyllä tuon sisko-vainaa -perustelun.
Ebba on ihana nimi ja Olivia sopii sen kanssaihan hyvin, vaikka tavallisempi nimi onkin.
Ebba on varmaan Ebba von Sydowin takia suosittu..ei oikein istu tänne. Tulee vähän WT mieleen kuten Adalminoista ja muista.
Jaa, joku oli antanut hormoonihöyryissä tämän saman nimen lapselleen toisen keskustelun perusteella :D
[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 12:50"]
Jaa, joku oli antanut hormoonihöyryissä tämän saman nimen lapselleen toisen keskustelun perusteella :D
[/quote]
Toisessa ketjussa Ebba oli miehen vauvana kuolleen sukulaisen nimi :D LOL
Tosiaan muistan nimen - äiti tuli katumapäälle nimen suhteen. Ois kannattanut kysellä muualtakin kuin täältä vissiin.
Kiva, kun kohtuullisen uniikki nimi löyty haulla vauva-palstalta :D
Ebba on Ruotsissa jo vähän last season. Vanha, hieno nimi, joka on mm. Solsidanin myötä tullut erityisen hitiksi (Schillerien tyttären nimi). Suomessa on varmaan lähitulevaisuuden hittinimiä.
Nimiyhdistelmä on mielestäni todella hyvä! En kyllä itse uskaltaisi tulla AV:lle keräämään haukkuja lapseni nimestä. Sellainen kun on täällä tapana.
Tai jos vaan vähän lyhyemmin: Ebola?
[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 14:41"]
[/quote]
Voi kauhistus en minä hoksannutkaan että nimestä saa tuollaisen väännöksen! :( Olipa hyvä kun sanoit.
ap
[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 14:44"]
[/quote]
Voi kauhistus en minä hoksannutkaan että nimestä saa tuollaisen väännöksen! :( Olipa hyvä kun sanoit.
ap
[/quote]
Ihan kaikesta saa jonkun väännöksen, ei kannata pitää valintakriteerinä :-) Paitsi tietenkin Saukon suku, joka toivottavasti ei nimeä lapsia nimillä Anu tai Per.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 14:48"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 14:44"]
[/quote]
ap
[/quote]
Ihan kaikesta saa jonkun väännöksen, ei kannata pitää valintakriteerinä :-) Paitsi tietenkin Saukon suku, joka toivottavasti ei nimeä lapsia nimillä Anu tai Per.
[/quote]
Ihan totta kyllä..
Miksi kysyt mielipidettä muilta? Jos olet itse tyytyväinen nimeen, niin siitä vain! Jokaista maailman ihmistä et pysty kuitenkaan miellyttämään, eikä ole tarvekaan.
Mietityttää miten tuo etunumi lausutaan? Lapsen suussa vääntyy ainakin Eppa kun ei vielä osata lausua b-kirjainta. Muutenkin kuulostaa omaan korvaan vähän hassulta, mutta ei mitenkään rumalta tai kammottavalta kuitenkaan. Kai tuohon tottuisi ja kun kulkee teillä vielä suvussa niin sen kannalta ihan kiva harvinaisempi nimi.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 15:18"]
Mietityttää miten tuo etunumi lausutaan? Lapsen suussa vääntyy ainakin Eppa kun ei vielä osata lausua b-kirjainta. Muutenkin kuulostaa omaan korvaan vähän hassulta, mutta ei mitenkään rumalta tai kammottavalta kuitenkaan. Kai tuohon tottuisi ja kun kulkee teillä vielä suvussa niin sen kannalta ihan kiva harvinaisempi nimi.
[/quote]
Suomessa tietysti sanotaan Eppa, näin on myös isomummua kutsuttu. Omaan korvaan kuulostaa hyvältä, mutta toisaalta minusta Elle Aurorakin kuulosti joskus hyvältä nimeltä..
ap
Surkea nimi kun jo nyt kaduttaa