Myydäkö vai eikö myydä oma hääpuku???
Toisaalta haluaisin säästää (on upeaa materiaalia) mutta toisaalta on jo parissa vuodessa menettänyt hohtoaan, joten tuskin sitä kukaan 20-40 vuoden päästä haluaa tosissaan käyttää?
Vaikean valinnan edessä!! Mitä tehdä?
Kommentit (5)
Jos hääpuku on laadukasta materiaalia ja hyvin tehty sekä klassista mallia, voisin säilyttää. Jos on polyesterista Kiinassa värkätyy halpis niin kiertoon vaan.
Jos haluat säilyttää jotain jälkipolville, yksi vaihtoehto on säilyttää huntu ja muut asusteet ja korut joita käytit puvun kanssa. Niitä ehkä helpompi käyttääkin tulevaisuudessa kuin koko pukua.
Minä teetin omani. Säilytän muistona, en edes pesettänyt sitä. Haluan pitää ne läikätkin tallessa..vähän kallis muisto, mutta samapa se.
En minäkään ole raaskinut kiertoon/pois laittaa. Käytetty kerran, kohta 26 vuotta sitten. Erosin kohta vuosi sitten. Silti otin pukuni mukaan muutossa.
Minä en ainakaan viitsi säilytellä mitään vaatteita pelkän tunnearvon takia. Vie tilaa ja pölyttyy ja kellastuu turhaan hyvä puku. Jollekin toiselle siitä on iloa, mulla se teki jo tehtävänsä.
Tee kuten minä (kerroinkin jo tuossa toisessa hääpukuketjussa): Osta toisenväristä kangasta, esim. silkkiä tai taftia tms., vie ompelijalle ja pyydä häntä vaihtamaan pukuun kuosi. Tadaa, näin sinulla on upea juhla-asu mihin tahansa juhlaan! Minä olen tällainen tavis enkä juurikaan vaatteisiin tuhlaile, ja aina ennen oli ongelmana se, mitä laitan häihin ja rippijuhliin sun muihin juhliin, joita joka kesä tulee vastaan. Nyt ei enää ole ongelmaa. Pukuni on niin hieno, että sitä kehtaa pitää isoissa ja tärkeissä juhlissa kerran toisensa jälkeen. Kampausta, koruja ja asusteita vaihtelemalla saa sitten vähän erinäköiseksi, jos haluaa vaihtelua. Ja jos joskus kyllästyn tuohon väriin, ei ole iso homma vaihdattaa taas päälikangas ompelijalla. Se ei paljon maksa.