Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikan kahvipakettihelvetti

Vierailija
04.07.2020 |

Meillä töissä on ollut tapana, että kahvia keitetään pari kertaa päivässä ja jokainen tuo kuussa kahvipaketin. Itse juon kahvia kerran päivässä töissä. Aina on kahvi loppu, kun ihmiset eivät sitä tuo, tai jos tuovat, on se jotain kuraa, kuten saludoa tai muuta halpaa, josta ei kunnon kahvia saa tekemälläkään. Kyllästyin sitten siihen litkuun ja aloin ottamaan oman kahvin mukaan kotoa termariin. En tuonut enää pakettia, kuten ennen. Syntyi helevetinmoinen selkkaus, miksi en tuo enää juhlamokkapakettia! Aiemmin kun olen tuonut juhlamokkapaketin, se on mystisesti hävinnyt ja kahvi on ollut vain jotain lidlin halvinta. Nyt juon juhlamokkani omasta termarista ja katson kuinka toiset keittävät paskaa kahvia.

Kommentit (493)

Vierailija
241/493 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ole myös sitä mieltä jos ei saa juoda muuta kuin automaattikahvia voin vaihtaa työpaikkaa.  Ensin kyllä yrtäisin neuvoetella. Kaikki työntekijän kiusaaminen kyttäämällä vessaa ja kahvinkeititä,  siellä ei kannata kauaa tehdä työtä.

Vierailija
242/493 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missähän työpaikassa firma ei maksa työntekijöidensä kahveja? Kivikaudelle jäänyt firma jos pitää jotain kahvikassaa pyörittää. En ole ikinä ollut töissä sellaisessa yrityksessä ja olen kuitenkin aloittanut työnteon vuonna 1988 ja ollut yhteensä seitsemässä eri yrityksessä.

Aloitin työelämän vakituisesti 1991, ainoastaan isossa IT-firmassa 1998-2001 oli kahvit firman puolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/493 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen standardi tuosta Juhla Mokasta on joka paikkaan tullut? Lidlin Perfettokin on parempaa kahvia.

Vaaleapaahtoinen Juhlamokka on miedon makuinen ja neutraali valinta, kun yleensä suurin osa juo siitä vapaa-ajallaankin ja loput pystyvät juomaan vaikka eivät itse sitä valitsisi. Kauppojen paremmat halpamerkit ovat suunnilleen samaa tasoa, mutta eivät samalla tavalla neutraaleja.

Vierailija
244/493 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi juoda kahvia?

Vierailija
245/493 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä työpaikassani työnantaja maksoi kahvit, ja silti kahvinkeitosta saatiin luotua aivan suunnatonta draamaa.

- Puolet porukasta tykkäsi normaalivahvuisesta kahvista (1 mitta per 1,25 dl vettä), toiset käyttivät puruja jopa tuplat tuosta määrästä. Sitten porukka vuorotellen valitti, että kahvi oli joko haaleaa teetä tai väkevää tervaa, eikä mitään kompromissia löydetty.

- Osa hienohelmoista ei suostunut juomaan hetkeäkään seissyttä kahvia. Eli vaikkapa 5 minuuttia aiemmin tippunut täysi kahvipannu saatettiin kaataa viemäristä alas ja laittaa uudet tilalle.

- Kahvimaitoa varastettiin surutta kotiin. Kerran mainitsin tämän ääneen erään epäilemäni varkaan kuullen. Hän alkoi epätoivoisena sönköttää, että kyllähän sitä kahvimaitoa kuluu tällaisella porukalla. Ehkä joo, mutta jos maitotoimitus saapuu klo 15 ja seuraavana aamuna siitä on hävinnyt kolme purkkia, niin sitä ei muutaman ihmisen kahvinjuonnilla selitetä.

- Porukka mankui jatkuvasti, kun kahvi oli liian halpaa/tummaa/vaaleaa/kitkerää/laimeaa/ties mitä. Ei itsellä tullut mieleenkään valittaa ilmaiseksi saaduista kahveista. Varsinkin kun useimmiten paha maku selittyi ensimmäisessä kohdassa mainitulla annostuksella, ei kahvin laadulla.

Vierailija
246/493 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes huomaa juuri mitään eroa perus kahvimerkkien välillä. Saludo, Juhlamokka, Kulta Katriina ja Rainbow maistuu kaikki ihan samalta. Silti väittäisin että tuore Saludo maistuu paremmalta kun tuntikaupalla termarissa seisonut Juhla Mokka.

En minäkään huomaa. Tuoreena kahvi kuin kahvi menee. Itse pidän tummapaahtoisista enemmän kuin siitä pyhästä Juhlamokasta.

Vierailija
247/493 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellisessä työpaikassani työnantaja maksoi kahvit, ja silti kahvinkeitosta saatiin luotua aivan suunnatonta draamaa.

- Puolet porukasta tykkäsi normaalivahvuisesta kahvista (1 mitta per 1,25 dl vettä), toiset käyttivät puruja jopa tuplat tuosta määrästä. Sitten porukka vuorotellen valitti, että kahvi oli joko haaleaa teetä tai väkevää tervaa, eikä mitään kompromissia löydetty.

- Osa hienohelmoista ei suostunut juomaan hetkeäkään seissyttä kahvia. Eli vaikkapa 5 minuuttia aiemmin tippunut täysi kahvipannu saatettiin kaataa viemäristä alas ja laittaa uudet tilalle.

- Kahvimaitoa varastettiin surutta kotiin. Kerran mainitsin tämän ääneen erään epäilemäni varkaan kuullen. Hän alkoi epätoivoisena sönköttää, että kyllähän sitä kahvimaitoa kuluu tällaisella porukalla. Ehkä joo, mutta jos maitotoimitus saapuu klo 15 ja seuraavana aamuna siitä on hävinnyt kolme purkkia, niin sitä ei muutaman ihmisen kahvinjuonnilla selitetä.

- Porukka mankui jatkuvasti, kun kahvi oli liian halpaa/tummaa/vaaleaa/kitkerää/laimeaa/ties mitä. Ei itsellä tullut mieleenkään valittaa ilmaiseksi saaduista kahveista. Varsinkin kun useimmiten paha maku selittyi ensimmäisessä kohdassa mainitulla annostuksella, ei kahvin laadulla.

Minä laitoin triplasti, kun yrittivät nakittaa kahvinkeittoon vaikken edes juonut sitä :D Sitten kun valittivat, laitoin ehkä yhden tai korkeintaan kaksi mitallista koko täyteen pannuun. Ei tarvittu montaa pannullista, kun pääsin kahvisouvista eroon.

Vierailija
248/493 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä laitoin triplasti, kun yrittivät nakittaa kahvinkeittoon vaikken edes juonut sitä :D Sitten kun valittivat, laitoin ehkä yhden tai korkeintaan kaksi mitallista koko täyteen pannuun. Ei tarvittu montaa pannullista, kun pääsin kahvisouvista eroon.

Hyvin keksitty. Osaan keittää itselleni mieluista kahvia, muut pitävät yleensä laihemmasta joka taas on mulle kauhistus. Jos joudun keittämään koetan löytää välimuodon. Töissä saatan juoda sitä lirua muutaman kulauksen mutta kahvinautinto on vasta kotona.

Vierailija
249/493 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi herrajesta, kylläpä on helppoa olla raksalla. Minä kiikutan itse aina violettia Löfsbergiä, jätkät tuo Juhla mokkaa (joko ykköstä tai kakkosta). Pienillä työmailla esim kerrostalokämpän saneerauksissa se keittää, joka ekana ehtii. Isoilla työmailla esim. Skanska - sieltä on urakoitsijan puolesta sellainen "yleismies", joka keittää koko työmaalle kahvit, myös aliurakoitsijoille. Jokainen tuo paketin vuorollaan. Ei ole ollut kinaa tai sanomista. Onneksi myös monet vanhemmat "jyyrät" ovat alkaneet huomata, että tummapaahtoinen on sata kertaa parempaa, joten ykköspaahteiset kahvit on alkaneet jäädä vähemmälle.

Miesvaltaiset näemmä keskittyy oleelliseen. :)

Ja sekatyöpaikoilla miehet keskittyvät vapaamatkustamiseen.

Meillä sukupuolijakauma kutakuinkin 50/50, ja arvatkaa vaan, ketkä eivät koskaan keitä tai ”muista” tuoda kahvia, juovat surutta toisten maidot, ”eivät käytä sokeria” (paitsi silloin kun joku sitä tuo), syövät toisten pullat... Annan vinkin: niillä lusmuilla on munat housuissa.

Vierailija
250/493 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisihan sitä voinut vain kieltäytyä ja kehottaa juojia keittämään kahvinsa, ilman lapsellista pelleilyä ja porojen tuhlausta.

Vierailija
251/493 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisihan sitä voinut vain kieltäytyä ja kehottaa juojia keittämään kahvinsa, ilman lapsellista pelleilyä ja porojen tuhlausta.

Mitäpä luulet, olisinko ensin yrittänyt kieltäytyä?

Vierailija
252/493 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpaikalla on moni muu asia päin pyllyä, mutta kahvit siellä on aina tarjottu. Pitäiskö olla onnellinen? 🤔

Vierailija
253/493 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te siellä työpaikalla vain ja ainoastaan kahvitaukojen takia?? Ihan samahan tuo on, mitä litkua on tarjolla etenkin, jos työtekijät itse sen kahvinsa vielä keittävät.

Vierailija
254/493 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ei myöskään täytä tai tyhjennä astianpesukonetta tai laita omaa kuppia koneeseen. Koska on naisiakin talossa.

Vierailija
255/493 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti enempi sääntö, kuin poikkeus tuo että Juhlamokka katoaa nopsaan,ja tilalle ilmestyy Gevalia tms halpa kurakahvipkt. Itsekkin juon termarikahveja, ja syön evääni ateriaboxista, sekä käytän omia välineitäni. Ei tarvitse osallistua siivousvuoroon kun käytän ruokailutilaa harvakseltaan ja siivoan omat jälkeni. Nämä yhteiset säännöt on jonkun tylsämielisen aivopieruja,ja itsellä nousee karvat pystyyn ihan jo siitä, ettei aikuiset ihmiset isaa korjata omia jälkiään pois, vaan pitää laatia siivousvuorolista!. Mahtaa kodeissaan olla sotku.

Vierailija
256/493 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut varastaa työpaikoilta vaikka mitä, jopa porukan kahvipaketteja vaihdellaan huonompaan laatuun ja se laatu kahvi viedään kotiin.

Mä olen varastanut työpaikoilta kyniä, paperia, teetä, leipää, juustoa, suklaata, alkoholia ja rahaa. Varastaminen on hauskaa ja hyödyllistä.

Vierailija
257/493 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä työn antaja maksaa kahvi paketit on varmaan melkoinen menekki kun puolet varastetaan

Vierailija
258/493 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin oman työpisteen viereen vedenkeittimen ja keittelen sillä omat kahvit.

Vierailija
259/493 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvihuoneesta kuultua: osa parkuu kahvimaidon perään, kun kaikki käyttäjät ei sitä tuo, kahvia pitää tuoda, mutta keitetty kahvi aina loppu. Kyllästyin: vedenkeitin ja pikakahvi, JES! Eikä tarvi kuunnella naranoita kun jokueituo, taasonloppu, maitomaitomaito....

Vierailija
260/493 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette tee kuten ulkomailla olemalla cooleja ja vuoroviikoin käy hakemassa tuoreet kahvit paikallisesta kahvilasta? Näin me tehdään ulkomailla.