Työpaikan kahvipakettihelvetti
Meillä töissä on ollut tapana, että kahvia keitetään pari kertaa päivässä ja jokainen tuo kuussa kahvipaketin. Itse juon kahvia kerran päivässä töissä. Aina on kahvi loppu, kun ihmiset eivät sitä tuo, tai jos tuovat, on se jotain kuraa, kuten saludoa tai muuta halpaa, josta ei kunnon kahvia saa tekemälläkään. Kyllästyin sitten siihen litkuun ja aloin ottamaan oman kahvin mukaan kotoa termariin. En tuonut enää pakettia, kuten ennen. Syntyi helevetinmoinen selkkaus, miksi en tuo enää juhlamokkapakettia! Aiemmin kun olen tuonut juhlamokkapaketin, se on mystisesti hävinnyt ja kahvi on ollut vain jotain lidlin halvinta. Nyt juon juhlamokkani omasta termarista ja katson kuinka toiset keittävät paskaa kahvia.
Kommentit (493)
Tää kahvi paketti draama on jotenkin niin peri suomalaista.Kuka tuo ja kuinka paljon.Kahvista saadaan aikaan kunnon show.
En ole kyllä koskaan ollut työpaikassa, jossa tämä olisi vaikeaa.
Enkä koskaan työpaikassa, jossa työnantaja tarjoaisi.
Kahvikassoja on ollut, joissa raha kerätään kirstuun. Vaikeinta oli muistaa hommata sopivia kolikoita (oliko kuppi nyt 20 senttiä?), mutta kun kerran toi aina isomman erän, niin ei tarvinnut huolehtia että niitä lompakossa on.
On ollut työpaikkoja, joissa on erilaisia käytäntöjä. Osa on ollut mukana kahvinkeitinringissä, osa on käyttänyt maksullista automaattia. Ei tietääkseni ongelmia.
On ollut työpaikkoja, jossa ei ole ollut kunnollista taukotilaa, muta silti se kahvinkeitin on hommattu (omilla rahoilla, kirpparilta!) johonkin hyllyn kulmalle ja keitetty ne kahvit siinä (omista puruista, mutta oli niin pieni työporukka, että ei saati riitaa aikaiseksi, joka toisen paketin toi toinen).
Ihmettelen, millaisia pomoja työpaikoilla on, kun alaisia ei osata ohjeistaa kunnolla ylhäältä, miten niiden kahvirinkien kanssa eletään, vaan annetaan jonkun tekotärkeän kiusata kahvia juomattomia tai itsellisiä kahvinsa järjestäjiä, ja toisaalta annetaan joidenkin lusmuilla yhteisestä vastuusta.
Vierailija kirjoitti:
Tää kahvi paketti draama on jotenkin niin peri suomalaista.Kuka tuo ja kuinka paljon.Kahvista saadaan aikaan kunnon show.
Juotko kahvia? Vituttaisiko, jos sinun pitäisi maksaa jatkuvasti jonkun toisen kahvit (joitpa tai et)? Kyllähän se show saadaan, mutta ei se ongelma oikeastaan ole kahvi, vaan ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on sovittu, että vain juhlamokkaa saa tuoda. Kahvia on aina kyllä.
Juhlamokka on aivan kauheata. Kuten kaikki vaaleapaahtoiset.
Sitä on tummempipaahtoisenakin.
Vierailija kirjoitti:
Julkisella puolella on lähes puoli miljoonaa työntekijää.
Olisi melkoinen kustannus kaupungeille, kunnille ja valtiolle kustantaa kaikkien noiden työntekijöiden kahvit kaksi kertaa päivässä seitsemänä päivänä viikossa läpi vuoden.
Pelastus-palolaitokset ovat auki ympäri vuorokauden samoin sairaalat, vesilaitokset sun muut, joten kahvia kuluu myös yöaikaan.
Täysin ymmärettävää ettei valtion ja kuntien rahat riitä ilmaiseen kahvitukseen.
Itse veronmaksajana soisin parin kahvikupillisen verran kunnan työntekijöille palkanlisää aivan mieluusti. Olisi meidän kaikkien etu, että kunnan työpaikoissa viihdyttäisiin vähän paremmin ja naurettava riitely kahvista ja kahvimaidoista lopetettaisiin. Kahviriidat ovat todella isoja työpaikan ilmapiirin myrkyttäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juotko kahvia? Vituttaisiko, jos sinun pitäisi maksaa jatkuvasti jonkun toisen kahvit (joitpa tai et)? Kyllähän se show saadaan, mutta ei se ongelma oikeastaan ole kahvi, vaan ihmiset.
Ei erityisemmin vituttaisi koska joisin siitä paketista useamman kupin joka tapauksessa. Tulee halvemmaksi kuin automaatti/kahvilla kahvi. En vaan ole kuullut muista maissa moista käden vääntöä kahvista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei erityisemmin vituttaisi koska joisin siitä paketista useamman kupin joka tapauksessa. Tulee halvemmaksi kuin automaatti/kahvilla kahvi. En vaan ole kuullut muista maissa moista käden vääntöä kahvista.
No sen mielestä joka aina juo vain toisten ostamaa kahvia osallistumatta koskaan itse kustannuksiin on täysin turhaa kinastella mokomista "pikkujutuista"
Kas, mitä sinä hyödyt siitä, että jätät oman osuutesi tuomatta. Hyödyt tietenkin sen, että säästät ne vaivaiset sentit. Kumma kun muun työyhteisön pitää passata sinua ja kantaa kahvia työpaikalle
Kauan sitten jo siirryin termoskahviin tuollaisten hyypiöiden takia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sen mielestä joka aina juo vain toisten ostamaa kahvia osallistumatta koskaan itse kustannuksiin on täysin turhaa kinastella mokomista "pikkujutuista"
Kas, mitä sinä hyödyt siitä, että jätät oman osu
Tuota minä olen se joka yleensä tuo. Enkä silti ulise, koska itse juon siitä useamman kupillisen.
Niin tässä oli nyt kyse siitä, että kahvia juomattomiltakin koetetaan lypsää kahvirahaa.
Omalla työpaikallani on rivihenkilöstöstä kohonneita pikkupomoja, jotka etäilevät 2-3 päivää viikossa. Eivät kuulu kahviosuuskuntaan, eli eivät tuo koskaan kahvipakettia. Kuitenkin aina kun ovat työpaikalla, juovat muina miehinä kahviosuuskunnan kahvia. Kyllähän siitä kertyy äkkiä puoli pakettia kuussa, minkä juovat. Itse en kuulu työpaikan kahvinjuojiin, mutta olen seurannut mielenkiinnolla vierestä, kuinka entiset kollegat eivät ilmeisesti uskalla näpäyttää näitä pikkupomoja tämän köyhäilyn johdosta.
Meillä hommattiin automaatti kun kahvista tuli riitaa. Nyt automaatti rikki kun sen kahvista ei pidetty
Aina ollut oma termari mukana. Kukin keitelköön kimpassa mitä huvittaa.