Purra: Pienituloisella on oikeus autoon!
Palkan lisäksi pienituloiselle perussuomalaiset siis lupaavat auton. Tai palkan sijaan auton, jäi hieman epäselväksi. Kuulostaisi populistiselta, jos ei muiden puolueiden puheenjohtajat olisi puhuneet konkreettisista euromääristä.
Kommentit (29)
Kansakunnan kaikkein tyhmimpään kansanosaan uppoaa puheet 3000 euron minimipalkasta ja autoista kuin häkä.
Joillakin on siis oikeus autoon, muttei muilla ole oikeutta edes veteen vaikka olisi kallis vesilasku. Mielenkiintoista.
Kyllä kannatti Purran erota hallintovaliokunnan puheenjohtajan pestistä ja keskittyä tiukkaan asiaosaamiseen ja puolueen sanoman kirkastamiseen vaalien alla.
Vierailija kirjoitti:
Rahat autoihin otetaan luonnollisesti kehitysapurahoista.
Persulandiassa mihin sieltä ei otettaisi rahaa? Sen on sellainen maaginen taikaseinä joka ratkaisee kaikki rahahuolet.
Purra on oikeassa. Autoiluun liittyneet kustannukset ovat karanneet käsistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahat autoihin otetaan luonnollisesti kehitysapurahoista.
Persulandiassa mihin sieltä ei otettaisi rahaa? Sen on sellainen maaginen taikaseinä joka ratkaisee kaikki rahahuolet.
Vihepunikken maaginen taikaseinä on puolestaan velka, jota on otettu 40 miljardia neljässä vuodessa. Sanna ei toki itse ymmärrä miljoonan ja miljardin eroa, kuten ei muutkaan hallituksen kantturat.
Eikö pienituloisten autot voitaisi määrätä ulosottoon? Eihän heillä ole rahaakaan?
Minustakin ihmisellä pitää olla liikkumisen vapaus ja Suomessa se on monelle realistisesti ajateltuna auto. Paikallisliikennettä ei ole suurimmassa osassa Suomea. Itse asun Turussa ja vaikka täällä on paikallisliikenne, työmatkani sillä kestäisi yli tunnin (autolla puoli tuntia) mikä tarkoittaisi esimerkiksi sitä, että lasten harrastukset eivät olisi mahdollisia. Auto on itselleni todella tärkeä ja tuntisin olevani loukussa ilman sitä.
N42
Purrahan sanoi, että kaikki eivät asu Helsingissä ja Helsingin liikennelaitoksen sarjalipun toiminta-alueella. Ja ne muualla asuvat saattavat tarvita autoa ihan oikeasti esimerkiksi töissä käydäkseen.
Vierailija kirjoitti:
Purrahan sanoi, että kaikki eivät asu Helsingissä ja Helsingin liikennelaitoksen sarjalipun toiminta-alueella. Ja ne muualla asuvat saattavat tarvita autoa ihan oikeasti esimerkiksi töissä käydäkseen.
Helsingissäkin liikkuminen busseilla on monelle ajallisesti mahdotonta. Helsingin metroa pitäisi kehittää Tukholman tunnelbanan suuntaan. Tuollainen kytynen metro ei riitä ja bussilinjat on heti liian hitaita mihinkään, kun tulee vaihto tai pari. Ei ihmisillä ole yksinkertaisesti aikaa istua tuntikausia bussissa.
Vierailija kirjoitti:
Purra on oikeassa. Autoiluun liittyneet kustannukset ovat karanneet käsistä.
Niin onkin oikeassa. Yksityisautoilusta on Suomessa tehty älyttömän hankalaa ja järkyttävän kallista. Mutta kun autoilu tehdään vaikeaksi ja kalliiksi, niin se vähentää ihmisten mahdollisuuksia kuluttaa rahaa kaikkeen muuhun. Sitten kaupat ja ravintolat kärsivät, kun ei kauppa käy. Monen on pakko pitää autoa, kun Suomessa on pitkät välimatkat ja maa on harvaan asuttu.
Vierailija kirjoitti:
Purra on oikeassa. Autoiluun liittyneet kustannukset ovat karanneet käsistä.
Hänen tämä lausahdus liittyi siihen, että maaseudulla pienikintuloiset tarvitsevat autoa päästäkseen työhön. On hullua lukea aikuistenko? ihmisten vääristyneitä kannanottoja, kun halutaan mollata jotakin ihmistä tai puoluetta.
Äänestäkää ihmeessä persuja, ilmainen bensa ja autokin on luvassa äänestäneille 🤣🤣🤣🤣
Sen lisäksi, että autoilusta on tehty liian kallista, myös kaupungeissa autolla liikkuminen on hankalaa. Helsingissä ja Tampereella ja kenties muuallakin lähes mahdotonta. Ja aina vaan vaikeammaksi käy.
Vierailija kirjoitti:
Äänestäkää ihmeessä persuja, ilmainen bensa ja autokin on luvassa äänestäneille 🤣🤣🤣🤣
En äänestä, mutta he ovat oikeassa autoilusta.
Vierailija kirjoitti:
Minusta rikkailla pitää olla oikeus helikopteriin.
Heillä on. Miten se tähän liittyy?
Rahat autoihin otetaan luonnollisesti kehitysapurahoista.