Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikan kahvipakettihelvetti

Vierailija
04.07.2020 |

Meillä töissä on ollut tapana, että kahvia keitetään pari kertaa päivässä ja jokainen tuo kuussa kahvipaketin. Itse juon kahvia kerran päivässä töissä. Aina on kahvi loppu, kun ihmiset eivät sitä tuo, tai jos tuovat, on se jotain kuraa, kuten saludoa tai muuta halpaa, josta ei kunnon kahvia saa tekemälläkään. Kyllästyin sitten siihen litkuun ja aloin ottamaan oman kahvin mukaan kotoa termariin. En tuonut enää pakettia, kuten ennen. Syntyi helevetinmoinen selkkaus, miksi en tuo enää juhlamokkapakettia! Aiemmin kun olen tuonut juhlamokkapaketin, se on mystisesti hävinnyt ja kahvi on ollut vain jotain lidlin halvinta. Nyt juon juhlamokkani omasta termarista ja katson kuinka toiset keittävät paskaa kahvia.

Kommentit (493)

Vierailija
261/493 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette tee kuten ulkomailla olemalla cooleja ja vuoroviikoin käy hakemassa tuoreet kahvit paikallisesta kahvilasta? Näin me tehdään ulkomailla.

Ulkomailla on helppoa olla cool kun työpaikkojen vieressä on aina ja poikkeuksetta paikallinen kahvila, eikös vain?

Vierailija
262/493 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missähän työpaikassa firma ei maksa työntekijöidensä kahveja? Kivikaudelle jäänyt firma jos pitää jotain kahvikassaa pyörittää. En ole ikinä ollut töissä sellaisessa yrityksessä ja olen

Julkisella puolella aina näin. Mitään muutakaan ei koskaan saa "firman puolesta".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/493 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ratkaisi asian tuomalla oman pikamurukahvipurkin, ja keittämällä itselleen aina vain kupposen kuumaa vettä. Kun muut kyselivät miksi näin, niin mies sanoi että murukahvi nyt vain on parasta. Oikeasti, tapelkoot keskenään :D

Mulla taas oli aikoinaan kahvimaitohevletti töissä, ja ratkaisin asian juomalla mustaa kahvia töissä. 

Vierailija
264/493 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni ratkaisi asian tuomalla oman pikamurukahvipurkin, ja keittämällä itselleen aina vain kupposen kuumaa vettä. Kun muut kyselivät miksi näin, niin mies sanoi että murukahvi nyt vain on parasta. Oikeasti, tapelkoot keskenään :D

Mulla taas oli aikoinaan kahvimaitohevletti töissä, ja ratkaisin asian juomalla mustaa kahvia töissä. 

Yhdessä työpaikassa vein itselleni kahvimaitoa tyhjässä vissypullossa, mutta niin vain siitäkin nyysittiin maitoa. Kerran näin yhdellä maitokahvia ja kysyin, ottiko hän minun pullosta maitoa, niin kuulemma "ihan vähän vain otin". Silti pullo oli melkein tyhjä.

Vierailija
265/493 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missähän työpaikassa firma ei maksa työntekijöidensä kahveja? Kivikaudelle jäänyt firma jos pitää jotain kahvikassaa pyörittää. En ole ikinä ollut töissä sellaisessa yrityksessä ja olen kuitenkin aloittanut työnteon vuonna 1988 ja ollut yhteensä seitsemässä eri yrityksessä.

Kunta ei maksa.

Eikä esim. HUS. Meillä sama kuin Ap:llä, kummasti on viime aikoina kahvi ollut aina loppuu. Tuntuu, että muutama vaan aina tuo sitä mutta useammat juo.

Vierailija
266/493 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sairaanhoitopiirin yhdessä työpisteessä on automaatti , josta saa kahvia, cappucinoa, wienerkahvia, kaakaota yms . Kaikki maksaa 0,30e . Ärsyttävää vaan, kun aina pitäis olla niitä kolikoita, ei huoli yli 2e.

Vierailija
267/493 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette tee kuten ulkomailla olemalla cooleja ja vuoroviikoin käy hakemassa tuoreet kahvit paikallisesta kahvilasta? Näin me tehdään ulkomailla.

Aika pitkälle saisi lähteä hakemaan kahvilaa. Kaikki ei ole jossain stadissa töissä.

Vierailija
268/493 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missähän työpaikassa firma ei maksa työntekijöidensä kahveja? Kivikaudelle jäänyt firma jos pitää jotain kahvikassaa pyörittää. En ole ikinä ollut töissä sellaisessa yrityksessä ja olen kuitenkin aloittanut työnteon vuonna 1988 ja ollut yhteensä seitsemässä eri yrityksessä.

Kunta ja valtio eivät voi antaa maksutta kahvia, on verotettava etu.

Vierailija
269/493 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta esim. kunnalla normaali käytäntö.

Vierailija
270/493 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omat keittimet on kielletty ja usein on paloturvallisuuden vuoksi, niin kyllä silloin pitää olla keitin työnatajan hankkimana.[/quote]

- No, ei todellakaan mikään laki edellytä, että työnantajan täytyy kustantaa keitin. Jos sitä ei ole, se kerätään juovilta ja ostetaan vasta sitten. Vai, mikä laki edellyttää sitä kahvin juomista, tuot sen kotoa termarissa?

-Joskus me mikronkin saaminen työpaikalle on tuskan takana.

Vierailija
271/493 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en juo kahvia enkä pidä kahvitaukoa ja muutenkin teen lähes kokonaan etänä. Mistä vetoa että työpaikalla on pelkästään naisia????

Vierailija
272/493 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika pitkälle saisi lähteä hakemaan kahvilaa. Kaikki ei ole jossain stadissa töissä.

Eli siis muutaman euron kahvipaketista alkaa hirmuinen nillittäminen, mutta jos kahvila löytyisi työpaikan vierestä, niin siitä käytäisiin ostamassa kallista kahvia kaikille työkavereille... No just joo :D. 

Suomalaisilla on kyllä pihejä. Mies ei voi tarjota treffeillä parin euron kahvia ja nyt nillitetään jostain työpaikan muutaman euron kahvipaketista. Siis oikeasti?!

Vierailija
273/493 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla joku naisten työpaikka , ehkä joku perus kiintiöhomppeli mukana myös.

Vierailija
274/493 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin opettajat maksavat/tuovat omat kahvinsa. Eipä ole kunta vielä kahveja maksellut, mutta sentään kahvinkeitin tuli talon puolesta. Taidettiin sekin maksaa virkistysrahoista niin kuin mikro ja vedenkeitinkin.

Meillä on ollut tapana, että jokainen kahvinjuoja maksaa 30 euroa aina elokuussa sille opettajalle, jolle on nakitettu kahvin ostaminen. Juomme Juhla Mokkaa.

Maidonjuojille on oma lista, yksi opettaja per viikko tuo 8 litraa maitoa op.huoneen jääkaappiin aina maanantaisin.

Palasokeria tuo se, joka muistaa. Eli joko minä tai yksi kollega - vaikka kaikki sitä sokeria kuppiinsa tunkevat. Välillä se ottaa päähän, ja olenkin ruvennut ostamaan palasokerilaatikoita vain omaan lokerooni, josta sitten käyn itselleni ottamassa. Eihän se paljon maksa, mutta on siitä ostamisesta ja kuljettamisesta oma vaivansa.

Teetä juo harvempi. He tuovat omat teepakettinsa kaappiin eikä niihin pusseihin sitten ole muilla lupa koskea. Tosin minä olen tuonut monta teepakettia ja kirjoittanut päälle, että ne ovat vapaasti kaikkien juotavissa. Lapseni tykkää kokeilla kaikkia erikoisia teelaatuja mutta sitten osoittautuu, että ei se metsämarjatee ollutkaan niin hyvää. Itse saatan juoda teetä töissä vaihtelun vuoksi tai jos on vaikka kurkku kipeä, mutta tavallisesti se on kyllä sitä sumppia, jota minäkin juon.

Vierailija
275/493 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinöörinainen kirjoitti:

Onneksi en juo kahvia enkä pidä kahvitaukoa ja muutenkin teen lähes kokonaan etänä. Mistä vetoa että työpaikalla on pelkästään naisia????

Omalla työuralla pahimmat kahvilokit ovat olleet miehiä. Heillä oli myös tapana jättää likaiset astiat pöydälle, kahviroiskeet pyyhkimättä eikä ikinä saaneet ladattua kahvinkeitintä.

Vierailija
276/493 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en juo kahvia. Keitän omat teet.

Vierailija
277/493 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole, työnantaja saa tarjota vähäisen edun työntekijöille työpaikalla esim. kahvia.

Vierailija
278/493 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole, työnantaja saa tarjota vähäisen edun työntekijöille työpaikalla esim. kahvia.

Ei meillä ainakaan tilintarkastajat sitä suosittele - sehän maksetaan veroissa ja kaikki eivät edes juo.

Jotkut vetää eväidensä kanssa "kahvimaidot" jne.

Ei ole todellakaan moraalisestikaan oikein, että ta (eli me) maksaa.

Vierailija
279/493 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä ainakaan tilintarkastajat sitä suosittele - sehän maksetaan veroissa ja kaikki eivät edes juo.

Jotkut vetää eväidensä kanssa "kahvimaidot" jne.

Ei ole todellakaan moraalisestikaan oikein, että ta (eli me) maksaa.

Ei tässä mistään moraalista ole kyse vaan verotuksesta.

Vierailija
280/493 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai stana, mitä kolmannen maailman ongelmia taas. Hävettää olla ihminen.