Työpaikan kahvipakettihelvetti
Meillä töissä on ollut tapana, että kahvia keitetään pari kertaa päivässä ja jokainen tuo kuussa kahvipaketin. Itse juon kahvia kerran päivässä töissä. Aina on kahvi loppu, kun ihmiset eivät sitä tuo, tai jos tuovat, on se jotain kuraa, kuten saludoa tai muuta halpaa, josta ei kunnon kahvia saa tekemälläkään. Kyllästyin sitten siihen litkuun ja aloin ottamaan oman kahvin mukaan kotoa termariin. En tuonut enää pakettia, kuten ennen. Syntyi helevetinmoinen selkkaus, miksi en tuo enää juhlamokkapakettia! Aiemmin kun olen tuonut juhlamokkapaketin, se on mystisesti hävinnyt ja kahvi on ollut vain jotain lidlin halvinta. Nyt juon juhlamokkani omasta termarista ja katson kuinka toiset keittävät paskaa kahvia.
Kommentit (493)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missähän työpaikassa firma ei maksa työntekijöidensä kahveja? Kivikaudelle jäänyt firma jos pitää jotain kahvikassaa pyörittää. En ole ikinä ollut töissä sellaisessa yrityksessä ja olen kuitenkin aloittanut työnteon vuonna 1988 ja ollut yhteensä seitsemässä eri yrityksessä.
S-ryhmä ei maksa
Maksaahan periaatteessa, koska kahvikoneet on taukohuoneissa ja niitä saa työntekijät vapaasti käyttää ilmaiseksi. Toki se ei ole sama asia kuin kahvinkeittimellä keitetty kahvi, mutta kuitenkin.
Meinaatko todella että suodatinkahvi on parempaa kuin automaattikahvi? :D Minä olisin taivaissa, jos töissä saisi vain automaattikahvia.
Kyllä suomalainen on pihi. En ulkomailla ole ikinä nähnyt tällaista nillittämistä muutamasta eurosta. Luotte kyllä hienon ilmapiirin työpaikoilla kaikella tällä kyttäämisellä ja senttien laskemisella.
Miksei jokaiselta kerätä esim. 5e, sitten yksi käy ostamassa koko rahalla kahvipaketteja. Kumma kun asiat pitää tehdä niin vaikeiksi kun kyse on tosiaan muutaman euron jutusta:D
Vierailija kirjoitti:
Miksei jokaiselta kerätä esim. 5e, sitten yksi käy ostamassa koko rahalla kahvipaketteja. Kumma kun asiat pitää tehdä niin vaikeiksi kun kyse on tosiaan muutaman euron jutusta:D
Normaalissa työpaikassa pomo tarjoaa kahvit, kun kyse on tosiaan muutaman euron jutusta🤦🏼♀️
Niin tai vaikka ei varsinaisesti varastettais niin jotkut keittelee sitä kahvia monta krt päivässä ja jos itse juo vain yhden kupin ja toiset monta päivässä, niin turha ihmetellä kun se paketti sieltä hupenee niin nopeaa.
Itse työpaikalla lopetin kahvin juonnin kun alkoi ärsyttää, ku jatkuvasti keittiöstä nillitetään ettei Mervillä ole rastia nyt ruudussa ja voi voi, ei oo tuonut sitä kahvia!
Vierailija kirjoitti:
Missähän työpaikassa firma ei maksa työntekijöidensä kahveja? Kivikaudelle jäänyt firma jos pitää jotain kahvikassaa pyörittää. En ole ikinä ollut töissä sellaisessa yrityksessä ja olen kuitenkin aloittanut työnteon vuonna 1988 ja ollut yhteensä seitsemässä eri yrityksessä.
Minä aloitin työnteon vuonna 1969 ja ollut useammassa työpaikassa ennen eläkkeelle lähtöä. Sairaaloissa ja koulussa. Koskaan ei ole työpaikkani tarjonnut henkilökunnalle kahvia. Aina ollaan itse ostettu. Mutta en kyllä muista, että olisi ollut myöskään mitään riitoja tai erimielisyyksiä kahvin suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä firman pitäisi maksaa kahvit? Jos maksaa, niin sitten pitäisi tasapuolisuuden nimissä maksaa myös kahvia juomattomille mehut tai limut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missään julkisen puolen työpaikoissa ei ole työnantajan tarjoamia kahveja.
Eikä kaikissa yksityistenkään firmoissa.
Kummallista, että jotkut jopa vielä tänäkin päivänä luulevat, että jokaisessa työpaikassa on samanlaiset käytännöt. Voiko noin typeriä, täysin tietämättömiä aikuisia ihmisiä siis vielä olla olemassa
Tuo ei ole totta. Olen töissä valtion virastossa ja meillä on kahviautomaatti. P*skaa kahvia, mutta valtio maksaa.
Töissä kunnallisella. Itse on kahveet ja maidot kustannettava - kohta varmaan myös vessanpaperit. Ja jotkut kehtaavat vielä jauhaa, miten opehuoneissa muka mussutetaan jopa ilmaisia viinereitä.. #@
Vierailija kirjoitti:
Huh, oon töissä siivousfirmassa, joka tosiaankin tarjoaa kahvit, teet, kaakaot ja toki maitoa sekä sokeriakin saa.
Julkisella puolella (keskussairaalassa) piti tuoda kerran kuussa kahvipaketti. Kahvista aiheutui riitaa siksi, että lääkärit muilta osastoilta kävi juomassa sitä eikä tuonut kahvia. Välillä saattoi kahvi pannuineen hävitä jonkun matkaan. Kun lääkäripalveluja ostettiin myös yksityiseltä, niin meni kahvinkeittovuorot sekaisin. Lopulta asia ratkaistiin siten, että lääkärit saivat oman kahvihuoneen, jossa on kahviautomaatti, koska heillä tuli riitaa siitä, kuka keittää ne kahvit. Aluksi siellä oli normaali kahvinkeitin. Toki tämä aiheutti sen, että osastoilla jotkut kadehtivat sitä konekahvia. :D Ja tosiaan lääkäreille oli varattu yksi kahvihuone koko sairaalassa ja nyt valitetaan siitä, kun ei jaksa lähteä sinne asti. Tätä asiaa puitiin ihan maakuntalehdessä.
Ketjun paras :D
Vierailija kirjoitti:
Meillä on turvallisuusjohtaja kieltänyt kahvinkeittimet työmaalla palovaaran vuoksi. Ei ole mitään kahvipakettihelvettiä.
Vaikka kyse olisi ruutitehtaasta kai sieltäkin löytyy taukohuone jossa voi pihauttaa palovaarattomat sumpit?
Vierailija kirjoitti:
Aika monessa suorittavan tason työssä työntekijöillä on oma kahviporukka keskenään, eikä työnantataja osallistu kuluiihin. Ehkä työnantaja tarjoaa keittiminen, veden ja sähkön, mutta porukka tuo omat kahvit, suodatinpussit, sokerit, maidot ja mukit.
Yksi keino on se että aletaan pitää kahvikassaa ja peritään maksu kahvista. Jos kahvipaketti maksaa vaikka vitosen ja siitä tulee 65 kupillista, niin maksu voisi olla vaikka 20 senttiä, niin riittää kahvitarpeisiin ja jatkossa tarvii tapella vain siitä että kuka käy ostamassa.
ja pennuille jaffaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on turvallisuusjohtaja kieltänyt kahvinkeittimet työmaalla palovaaran vuoksi. Ei ole mitään kahvipakettihelvettiä.
Vaikka kyse olisi ruutitehtaasta kai sieltäkin löytyy taukohuone jossa voi pihauttaa palovaarattomat sumpit?
Työntekijöillä pitää ihan lainkin mukaan olla taukotilat, joissa voi lämmittää ruokaa ja keittää kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Missään julkisen puolen työpaikoissa ei ole työnantajan tarjoamia kahveja.
Eikä kaikissa yksityistenkään firmoissa.
Kummallista, että jotkut jopa vielä tänäkin päivänä luulevat, että jokaisessa työpaikassa on samanlaiset käytännöt. Voiko noin typeriä, täysin tietämättömiä aikuisia ihmisiä siis vielä olla olemassa
Minä olen kaupungin omistamassa yrityksessä töissä ja kyllä me saamme kahvit&teet työnantajan piikkiin. Tosin kahvi on sitä Juhlamokkaa, joka on aika kuraa..
Meillä postilla viimeisessä paikassa ollessa olin tuuraajana vajaa 2kk. Aluksi sanottiin joo ei kahvia tarvitse tuoda. Loppua kohden yks akka alko marmattamaan että oma kahvipaketti tuotava. En mitää tuonu ku työvuoro loppuu pian
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työntekijöillä pitää ihan lainkin mukaan olla taukotilat, joissa voi lämmittää ruokaa ja keittää kahvia.
Meillä omat keittimet kielletty. Taukotilassa automaatti.
Harkitsen työpaikan vaihtoa (vähän muistakin syistä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä firman pitäisi maksaa kahvit? Jos maksaa, niin sitten pitäisi tasapuolisuuden nimissä maksaa myös kahvia juomattomille mehut tai limut.
Yleensä jos työnantaja maksaa kahvit, niin vaihtoehtona on myös tee. Ilaisiin limukoihin en muista törmänneeni koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä omat keittimet kielletty. Taukotilassa automaatti.
Harkitsen työpaikan vaihtoa (vähän muistakin syistä).
Jos omat keittimet on kielletty ja usein on paloturvallisuuden vuoksi, niin kyllä silloin pitää olla keitin työnatajan hankkimana.
Huhhuh onneksi en juo kahvia, joten olen pessyt täysin käteni työpaikan kahvihäslingistä. En myöskään keitä sitä kahvia, koska en sitä juo. Joskus työkaveri ehdotti, että hän lähtee käymään tupakalla niin laita sinä kahvi tulemaan. Jjuuu ei, ihan itse voi jokainen juomansa ja syömisensä valmistaa.
No mikä niiden perustelu on ärsyyntyä sun termarista?
Meidän duunissa on helposti niin, että vaikka tuo kahvia, pitää jonottaa että saa keittää kun just kun tekis mieli niin jo keitetty kahvi on varattu jollekin porukalle. En oo kertaakaan ehtinyt juoda. Yhden paketin ehtinyt viedä. Liikaa porukkaa käyttää yhtä keitintä siis.
Hyvä idea tuo termari. Siirryn siihen.
Kerätään lista kahvia juovista, äänestetään merkki, kerätään rahat 3kk kahveihin jotka ostetaan kun viimeinenkin maksanut. Arvotaan kuka kerää ja hankkii seuraavan erän.