Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikan kahvipakettihelvetti

Vierailija
04.07.2020 |

Meillä töissä on ollut tapana, että kahvia keitetään pari kertaa päivässä ja jokainen tuo kuussa kahvipaketin. Itse juon kahvia kerran päivässä töissä. Aina on kahvi loppu, kun ihmiset eivät sitä tuo, tai jos tuovat, on se jotain kuraa, kuten saludoa tai muuta halpaa, josta ei kunnon kahvia saa tekemälläkään. Kyllästyin sitten siihen litkuun ja aloin ottamaan oman kahvin mukaan kotoa termariin. En tuonut enää pakettia, kuten ennen. Syntyi helevetinmoinen selkkaus, miksi en tuo enää juhlamokkapakettia! Aiemmin kun olen tuonut juhlamokkapaketin, se on mystisesti hävinnyt ja kahvi on ollut vain jotain lidlin halvinta. Nyt juon juhlamokkani omasta termarista ja katson kuinka toiset keittävät paskaa kahvia.

Kommentit (493)

Vierailija
181/493 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on maksuttomat kahviautomaatit joka kerroksessa. Valtiolla olen ymmärtääkseni töissä. :P

Vierailija
182/493 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kapselikone, ja jokainen ostaa omat kapselinsa ellei halua ostaa kahvia automaatista tai työpaikan kahvilasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/493 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missähän työpaikassa firma ei maksa työntekijöidensä kahveja? Kivikaudelle jäänyt firma jos pitää jotain kahvikassaa pyörittää. En ole ikinä ollut töissä sellaisessa yrityksessä ja olen kuitenkin aloittanut työnteon vuonna 1988 ja ollut yhteensä seitsemässä eri yrityksessä.

Firma kustantaa monesti automaatin, jonka kahvi ei monelle kelpaa. Silloin on vaan ostettava omat kahvit ja tuoda oma keitin, jos ei firman kahvi kelpaa.

Vierailija
184/493 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullua tapella tuollaisesta. Jokainen voi osallistua kahvitteluun vapaaehtoisesti, eiväthän kaikki muutenkaan juo kahvia. Sen kun ilmoitat vaan tyynesti, että et osallistu enää. Ei siinä tarvitse muiden kahveja haukuskella, sen kun juot omasta termaristasi.

Itse en viitsisi, koska termarissa maannut kahvi ei ole hyvää, se kitkeröityy aika nopeasti. Olisin mieluummin sitten juomatta kahvia työpäivän ajan. Mutta kukin tyylillään, tietenkin.

Meillä on automaattikahvia talon puolesta, ja laatu on nyt mitä on. En silti ala siitä tehdä elämää suurempaa kysymystä, kukaan ei pakota juomaan sitä, jos omaa niin fiinit makunystyrät, että automaattilitku ei uppoa.

Vierailija
185/493 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko 4,5 € kuukaudessa oikeasti näin ison angstin arvoinen? Itse ostan sen Juhlamokkapaketin kerran kuussa, ja tuon pari tölkkiä maitoa maitoporukkaan. Joka paikassa eri käytännöt, sopeudun siihen mikä missäkin on totuttu tapa. Kahvia keitän aina, kun on tarve. Ei turhia angsteja, enkä seuraile/kyttää muiden tekemisiä.

Noin sen pitäisi mennä, mutta jos ostat kahvipaketin joka viikko ja maitopurkin päivittäin ja silti jäät tuon tuostakin ilman, kun kollegat ovat juoneet kaiken kahvin ja maidon, niin alkaa ärsyttää. Ei täällä kukaan valita siksi että tuo työpaikalle oman osansa vaan siksi että ruokkii ja juottaa lokkilaumaa.

Vierailija
186/493 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missähän työpaikassa firma ei maksa työntekijöidensä kahveja? Kivikaudelle jäänyt firma jos pitää jotain kahvikassaa pyörittää. En ole ikinä ollut töissä sellaisessa yrityksessä ja olen kuitenkin aloittanut työnteon vuonna 1988 ja ollut yhteensä seitsemässä eri yrityksessä.

Useimmissa kunnossa esim. opettajille, koulunkäyntiohjaajille, siivoojille yms. ei todellakaan tarjoilla mitään kahveja työnantajan puolesta. Ja itse joutuu osallistumaan pikkujouluruokienkin rahoittamiseen.

T. Ope

Vierailija
187/493 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO MIKSI MUN PITÄISI TIETÄÄ SUN KAHVISELKKAUKSISTA?

Vierailija
188/493 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika yleistä julkisella puolella. 

Vierailija
189/493 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hullua tapella tuollaisesta. Jokainen voi osallistua kahvitteluun vapaaehtoisesti, eiväthän kaikki muutenkaan juo kahvia. Sen kun ilmoitat vaan tyynesti, että et osallistu enää. Ei siinä tarvitse muiden kahveja haukuskella, sen kun juot omasta termaristasi.

Itse en viitsisi, koska termarissa maannut kahvi ei ole hyvää, se kitkeröityy aika nopeasti. Olisin mieluummin sitten juomatta kahvia työpäivän ajan. Mutta kukin tyylillään, tietenkin.

Meillä on automaattikahvia talon puolesta, ja laatu on nyt mitä on. En silti ala siitä tehdä elämää suurempaa kysymystä, kukaan ei pakota juomaan sitä, jos omaa niin fiinit makunystyrät, että automaattilitku ei uppoa.

Ei kai tässä kyse mistään haukkumisesta ollutkaan vaan epäreilusta järjestelystä jossa toiset lokkeilee ja vie kalliimmat kahvit kaapista ja tuovat tilalle tsi jättävät kaappiin halpaa kahvia. Lisäksi ap sanoi että irtautuminen kahviringistä aiheutti haloon, eli haluttiin vain hyötyä toisesta.

Lisäksi murukahviin ei tarvitse keittää kuin vesi ja heti on taas vastavalmistettua kahvia.

Vierailija
190/493 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä toiset kuvittelevat, että jos ei juo kahvia, ei tarvitse taukoakaan.

Minun entisessä työpaikassa oli vähän sama homma tupakoinnin kanssa. Se oli ihan ok, että tupakoitsija piti kunnon tauon jonka aikana kävi ulkona tupakalla ja juomassa kahvinsa, mutta auta armias jos ei-tupakoiva yritti sisällä pitää taukoa tai juoda pelkästään vettä, sehän oli ihan s**tanasta ja laiskottelua. Kuinkahan monet kerrat sitä tuli joidenkin auottua päätään, juurikin nämä tupakoivat ihmiset. "Voi sitä joskus töitäkin tehdä eikä vaan seisoskella vesilasin kanssa"! Törkeyden huippu.

Vierailija
191/493 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmissa kunnossa esim. opettajille, koulunkäyntiohjaajille, siivoojille yms. ei todellakaan tarjoilla mitään kahveja työnantajan puolesta. Ja itse joutuu osallistumaan pikkujouluruokienkin rahoittamiseen.

T. Ope

Kyllä, mitenkään ei kunta muista meitä edes jouluisin. Vessapaperia olemme saaneet vielä toistaiseksi käyttää ilmaiseksi, mutta esim kertakäyttöhanskat täytyy jo itse kustantaa jos niitä mielii työssään käyttää.

Varhaiskasvatuksen ope

Vierailija
192/493 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnan omistamassa firmassa töissä ja ei kyllä kahvia talo tarjoa.Itse pitää ostaa kahvi, jos ei halua termarissa tuoda.

Eräässä työpaikassa miehet eivät ikinä laittaneet tiskejä koneeseen, vaan jättivät kuppinsa tiskialtaaseen tai pöydälle. Toisessa oli ihmisiä, joille ei ikinä kuulunut jälkien siivoaminen tai tiskikoneen täyttäminen tai tyhjentäminen. Ja keitetty kahvi oli sitten joko pahaa tai helvetin pahaa. Toiseen hankittiin automaatti, ja vaikka se oli ilmaista, en kertakaikkiaan voinut juoda sitä. Ihan järkyttävän pahaa! Jopa pikakahvi on parempaa.

Vierailija
193/493 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessus, en suostuisi työskentelemään paikassa, jossa minun täytyy tuoda jotain hemmetin kahvia työpaikalle. Siis vähintä mitä pomo voi tehdä alaistensa eteen on tarjota kahvit 😑 Minä varmaan pitäisin sitä vitsinä, minusta on ihan päivänselvää ettei työntekijät kustanna omia kahvejaan.

Vierailija
194/493 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en ole ikinä ollut sellaisessa työpaikassa, jossa työnantaja olisi kustantanut kahvin. Työssä olen ollut vuodesta 1970 asti.

Vierailija
195/493 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missään työssäni ei työntekijä ole saanut ilmaista kahvia. Työpaikkani ovat olleet: yliopistosairaala, kunta, kaupunki, seurakunta ja yliopisto.

Vierailija
196/493 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään jotkut kunnatkin maksavat. Valtio ei ole maksanut ikinä. Yksityisellä pienet on maksaneet aina, isot vaihdellen. Juhla Mokka on pahaa, mutta sillä mennään. En juo itse kuin kerran päivässä, jos pitäisi itse viedä, veisin pikakahvia. Sekin on parempaa kuin Juhla Mokka.

Ymmärrän, Juhla Mokka on yksi pahimmista kahveista.

Vierailija
197/493 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

15v ollut alalla, varhaiskasvatus, ja aina on kahvi itse kustannettavaa ollut.

Vierailija
198/493 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä katoaa kummasti jääkaapista monta litraa maitoa viikossa, vaikka vain kolmen ihmisen olen nähnyt sitä ostavan. Muut varmaan käyttävät mielestään niin vähän, ettei heidän tarvitse ostaa koskaan maitoa... Sitten kun näitä "vähän" käyttäviä ihmisiä on monta ja he ottavat sen vähäisen määränsä joka päivä niin yhtäkkiä huomaakin kustantavansa itse aika monen ihmisen maidot.

Vierailija
199/493 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omissa työpaikoissa on monessa julkisella puolella ollut kahvit talon puolesta. Seurakunnilla Vantaalla, Espoossa ja Helsingissä ollut kaikissa. Vantaan kaupungilla teknisessä toimistossa oli kahviautomaatti (ei tosin aikojen alusta asti) ja lisäksi kahvipaketti-härdelli niillä jotka ei automaattikahvista tykänneet. Nykyisessä paikassa Helsingin kaupungin teknisessä toimistossa automaatti ja paloturvasyistä erillinen kielto keittää itse kahvia.

Vierailija
200/493 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S-ryhmä ei maksa

Jos kaupassa on kahviautomaatti, S-ryhmä tarjoaa kaikille vihreän kortin omistajille ilmaista kahvia.